Wat verzeker je nou bij welke verzekering?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Wat verzeker je nou bij welke verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 18:55

Zoals de titel al zegt, ik moet dingen opnieuw verzekeren :') Feest.

Ik heb van de week nogal ruzie gehad met mijn huidige inboedel en WA verzekering over een reparatie. Nu ben ik erachter gekomen dat mijn polis voorwaarden enorm onvoordelig zijn, maar na Independer eens bekeken te hebben kwam ik op een vrij hoge premie (17 euro p.m) uit en heb ik toch het idee dat dat wel wat goedkoper kan en ik zag lang niet alle verzekeraars in dat rijtje staan. Echter ja, waar en wat, dat is nu even de vraag.

Even kort mijn situatie:

- Uitwonende student (22 jaar)
- Ik woon in een gedeeld appartement wat ik huur van een woningbouw
- Glas, doorlopende reisverzekering of rechtsbijstand hoeft niet verzekerd te worden
- Inboedel + WA is nu een must


Wat ik vooral belangrijk vind is dat de inboedel verzekering ook daadwerkelijk mijn inboedel verzekerd. Als ik nu iets 'duurs' laat vallen, dat dat dan daadwerkelijk ook verzekerd is in plaats van dat enkel mijn bed en bureau terug betaald worden bij brand of een tropische storm ( :') ). Het liefste zou het een verzekeraar zijn die ook zakelijke verzekeringen doet waar ook een goede ervaring mee is, maar dat vind ik niet zo'n probleem als dat ergens anders is. Ik zit met mijn zorgverzekering bij Zekur, echter hebben ze daar een 'Extra Wonen' verzekering waar heel veel extra zaken ook verzekerd zijn die ik niet zo nodig vind waardoor ik het dan wel weer vrij duur vind. Ik voel me een beetje blond maar ik heb geen idee wat nou een goede is, want ik dacht dat ik goed zat met mijn huidige verzekering maar daar ben ik hard op terug gekomen :+


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 19:03

Je eigen dingen kapot maken is standaard vaak niet verzekerd. Je hebt bij zekur een multimedia buitenshuis verzekering, maar daar heb je niets aan als je thee over je telefoon gooit terwijl he binnen op de bank zit. Andersom heb je van die 'inboedel plus' verzekeringen waarbij je die thee best over je telefoon kan gooien maar dingen buiten weer niet standaard zijn meeverzekerd. Kortom het is echt een kwestie van voorwaarden vergelijken en kiezen waar je geld voor over hebt. Want het idee van verzekering is natuurlijk dat aan het einde van de dag de verzekeraar winst maakt en je dus gemiddeld meer betaalt dan dat je sloopt :D een avp/wa zou ik trouwens wel altijd doen, die kosten vrij weinig en zijn fijn om te hebben als jij of je huisdier/paard eens iets duurs van een ander kapot maakt.

Ik ben zelf net van zekur naar SNS overgestapt ivm aankoop huis. Waar zekur perfect was toen ik nog huurde, bleek een zelf samengesteld pakket van SNS nu een stuk beter te passen :) maar dat heeft wel een uurtje of wat speurwerk gekost.

Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-16 19:06

Yessy schreef:
Je eigen dingen kapot maken is standaard vaak niet verzekerd. Je hebt bij zekur een multimedia buitenshuis verzekering, maar daar heb je niets aan als je thee over je telefoon gooit terwijl he binnen op de bank zit. Andersom heb je van die 'inboedel plus' verzekeringen waarbij je die thee best over je telefoon kan gooien maar dingen buiten weer niet standaard zijn meeverzekerd. Kortom het is echt een kwestie van voorwaarden vergelijken en kiezen waar je geld voor over hebt. Want het idee van verzekering is natuurlijk dat aan het einde van de dag de verzekeraar winst maakt en je dus gemiddeld meer betaalt dan dat je sloopt :D een avp/wa zou ik trouwens wel altijd doen, die kosten vrij weinig en zijn fijn om te hebben als jij of je huisdier/paard eens iets duurs van een ander kapot maakt.

Ik ben zelf net van zekur naar SNS overgestapt ivm aankoop huis. Waar zekur perfect was toen ik nog huurde, bleek een zelf samengesteld pakket van SNS nu een stuk beter te passen :) maar dat heeft wel een uurtje of wat speurwerk gekost.


Probleem met Multimedia Buitenshuis is ook dat ze maar tot 1500 euro verzekeren. Als ik een keer goed val met mijn tas bij me zit ik zeker ver over de 1500 euro .. -O-

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Wat verzeker je nou bij welke verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:41

Independer is niet zo independer als ze zeggen. Verzekeraars schijnen te betalen om er op te kunnen staan.

In ieder geval: Ga alle verzekeringen bij langs om te kijken wat voor jou voordelig is. Soms kun je ook pakketkortingen krijgen namelijk.

Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 07:45

Winged schreef:
Independer is niet zo independer als ze zeggen. Verzekeraars schijnen te betalen om er op te kunnen staan.

In ieder geval: Ga alle verzekeringen bij langs om te kijken wat voor jou voordelig is. Soms kun je ook pakketkortingen krijgen namelijk.


Vanwege die pakketkorting was mijn idee ook om weer door te gaan bij ABN, maar daar ben ik nu vanaf gestapt. Enige aanraders qua verzekeraars? :)

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 07:45

Ik heb alles verzekerd bij de Rabobank via interpolis, waaronder mijn WA, reis en inboedelverzekering.

Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Wat verzeker je nou bij welke verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 07:56

En als je bijvoorbeeld wel eens wat laat vallen (vooruit, 1 keer gebeurt nu sinds ik op mezelf woon). Moet ik dan denken aan een inboedelverzekering en AllRisk?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Wat verzeker je nou bij welke verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:06

Eigen schuld schade (dus iets laten vallen) is eigenlijk nooit standaard verzekerd. Daar moet je een all risk dekking voor hebben.

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:21

ik ben ook bij Interpolis verzekerd.....toen mijn zoon in elkaar geslagen en beroofd werd van zijn nagelnieuwe telefoon gaf de verzekering van de telefoon niet thuis....Maar Interpolis vergoede de schade wel. Bovendien hebben we pakketkorting.
ik betaal 86 euro per maand en heb daar voor een WA verzekering, opstal verzekering, inboedel verzekering, buiten de deur verzekering, auto verzekering en een motor verzekering

*leer van gisteren- droom van morgen-leef vandaag*

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:17

Liezel1 schreef:
Eigen schuld schade (dus iets laten vallen) is eigenlijk nooit standaard verzekerd. Daar moet je een all risk dekking voor hebben.

Al merk ik dat dit tegenwoordig wel vaak is inbegrepen in een inboedelverzekering.

Toen ik student was kon ik voordelig WA&inboedel verzekeren bij de bank (ik zat bij de ABN Amro), omdat ze de inboedel dan niet zo hoog taxeren omdat je als student vaak niet een heel huis hoeft te verzekeren.

Let ook op dat je online misschien niet een juiste berekening kan maken van de prijs als je één huisnummer hebt, maar meerdere appartementen. De rekentool gebruikt ook de WOZ waarde van je huis en die is dan veel hoger dan het deel wat je zelf huurt.

Voor alleen een WA verzekering is 40-60 euro per jaar een reëel bedrag.
Inboedel is dus sterk afhankelijk van factoren. Ik betaal 100 euro per jaar en daar zit bij mij wel all-risk in, dat was maar een paar euro duurder dan niet all-risk. Heb er ook al twee keer gebruik van kunnen maken.
Ik zit hiervoor zelf bij Univé, goede ervaringen mee dus.

Buiten de deur je spullen verzekeren heet een kostbaarhedenverzekering. Maar als je een reisverzekering hebt dekt deze vergelijkbare dingen, maar dan alleen als je een betaalde overnachting ergens hebt (en dus niet op weg naar werk, school, vrienden of familie).


Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-16 09:21

x_spekkie_x schreef:
Liezel1 schreef:
Eigen schuld schade (dus iets laten vallen) is eigenlijk nooit standaard verzekerd. Daar moet je een all risk dekking voor hebben.

Al merk ik dat dit tegenwoordig wel vaak is inbegrepen in een inboedelverzekering.

Toen ik student was kon ik voordelig WA&inboedel verzekeren bij de bank (ik zat bij de ABN Amro), omdat ze de inboedel dan niet zo hoog taxeren omdat je als student vaak niet een heel huis hoeft te verzekeren.

Let ook op dat je online misschien niet een juiste berekening kan maken van de prijs als je één huisnummer hebt, maar meerdere appartementen. De rekentool gebruikt ook de WOZ waarde van je huis en die is dan veel hoger dan het deel wat je zelf huurt.

Voor alleen een WA verzekering is 40-60 euro per jaar een reëel bedrag.
Inboedel is dus sterk afhankelijk van factoren. Ik betaal 100 euro per jaar en daar zit bij mij wel all-risk in, dat was maar een paar euro duurder dan niet all-risk. Heb er ook al twee keer gebruik van kunnen maken.
Ik zit hiervoor zelf bij Univé, goede ervaringen mee dus.

Buiten de deur je spullen verzekeren heet een kostbaarhedenverzekering. Maar als je een reisverzekering hebt dekt deze vergelijkbare dingen, maar dan alleen als je een betaalde overnachting ergens hebt (en dus niet op weg naar werk, school, vrienden of familie).


Ik zit dus nu bij de ABN met een studentenverzekering, maar die verzekeren letterlijk alleen wanneer je toko afbrand of er een orkaan overheen raast. Dat is niet waar ik mijn inboedel enkel voor verzeker en dit is al de derde keer dat ik gedoe heb met hun verzekering, dus ik ben er een beetje klaar mee :+

Winged

Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:21

Courses schreef:
Vanwege die pakketkorting was mijn idee ook om weer door te gaan bij ABN, maar daar ben ik nu vanaf gestapt. Enige aanraders qua verzekeraars? :)

Ik heb alles (behalve zorg en uitvaart) bij unive. Dus WA, inboedel, rechtsbijstand, auto, reis... etc

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat verzeker je nou bij welke verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:33

Ik heb alles bij Centraal Beheer, autoverzekering en WA (inboedelverzekering zit bij mijn huur in). Daar geven ze korting als je meerdere verzekeringen bij ze hebt en je krijgt volgens mij ook korting als jongere. Plus dat je heel vaak collectiviteitskorting krijgt, de lijst met bedrijven is heeeel lang. En dat mag ook als je zegt dat een van je ouders er werkt, doen ze niet moeilijk over :)

A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Wat verzeker je nou bij welke verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:21

Ik verplaats je topic even naar Huis Tuin & Techniek denk dat hij daar beter op zijn plek is.

LZP - > HTT

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 13:16

Courses schreef:
Ik zit dus nu bij de ABN met een studentenverzekering, maar die verzekeren letterlijk alleen wanneer je toko afbrand of er een orkaan overheen raast. Dat is niet waar ik mijn inboedel enkel voor verzeker en dit is al de derde keer dat ik gedoe heb met hun verzekering, dus ik ben er een beetje klaar mee :+


Je hebt inderdaad een vrij kale dekking op je inboedelverzekering (heb m even opgezocht). Er is dekking voor brand, storm (hoeft geen tropische te zijn, wel windkracht 7 of hoger), inbraak, aanrijding en water.

Ik denk dat een allriskdekking voor jou interessanter is, kun je inderdaad nog een keer een gevallen telefoon of een glas cola over een laptop claimen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:54

Interpolis vindt ik persoonlijk erg duur! Daar zou ik nooit voor kiezen in ieder geval en daarbij moet je dan ook bij de Rabobank zitten en dat zit ik ook niet.

Ik ben wat dat betreft ook zo'n 'miep' die dat elk jaar en soms zelfs nog wel een keer vaker in het jaar uitpluist of het voordeliger is om over te stappen, niet alleen kijkend naar prijs, maar ook de voorwaarden goed doornemen!
Zitten nu bij de plaatselijke verzekeraar in 't dorp, waar we voor een hele aantrekkelijke prijs bijna al onze verzekeringen hebben. Wellicht voor jou ook een optie en benader sowieso meerdere verzekeraars.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, alweerkwijt, Area51, Bietjah87, hagelslag, ikkedus, Isab123, janneke_S, miepmier26, Mizsz_Kitty, Thami en 71 bezoekers