Een prachtig project

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lrm

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 09:31

Ik heb al eeuwen geen topic gemaakt omdat ik er niet echt een leuk onderwerp voor had maar nu heb ik het onderwerp, en wat voor een! Omdat op dit deel van bokt veel leuke ideeën naar voren komen en erg leuke topics zijn dacht ik laat ik ook eens mensen mee genieten van mijn project! :Y)

Na een vrij verwarrende periode van ups en down kwam dit in mijn zicht, totaal niet wat ik in mijn planning had maar ik was verkocht. doen? niet doen? Eigenlijk te duur dus maar verder kijken!
Tot het moment dat hij in prijs verlaagd was.... Toeslaan! Waar ik het over heb? Een huis, nee MIJN huis! Voor veel mensen een gedateerd en oudbollig huis, voor mij een toekomstig droomhuis waar ik al mijn fantasie ik kan gooien. De twinkel in mijn moeder der ogen toen ze er door liep, veelal omdat we twee zielen één gedachten zijn wist ik dat dit was wat ik moest doen! Midden in de stad, met een nieuw te bouwen lidl op 50 meter afstand haha wat wil je nog meer!

En toen was het zover hypotheekadviseur erbij en het traject in van handjeklap. Wat wil ik, wat willen hun? En na 3 dagen wachten was het finale bod er waar we beiden mee akkoord gingen! Ik had een huis, 22 jaar net van de studie af, geen vriend meer en een huis waar zoveel aan gedaan moet worden dat je soms even achter je oor moet krabben. Maar met veel liefde van vooral mijn ouders en vrienden weet ik dat het gaat lukken! :D Ik ben erg blij en zie echt al precies voor me hoe het gaat worden.

Dus vanaf afgelopen vrijdag betekende dat... Slopen maar! Hierbij een leuk volg topic met heerlijke foto's van de woning en alle werkzaamheden die er worden verricht! Merk helaas wel dat mijn foto's op de computer wat minder van kwaliteit zijn. Ga hier even iets beter op letten!

We beginnen bij de woonkamer!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 1 slopen:
Afbeelding
Afbeelding
Dag 2 slopen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:43

Wat bijzonder! Hoe heb je dat huis kunnen kopen in je eentje als ik vragen mag? Mag uiteraard via PB :) Ik ben zelf ook aan het rondkijken, maar t vordert niet echt. Ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden uiteindelijk en ik ben een volger :D

Anoniem

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 09:50

Wat een gaaf project! , ben benieuwd naar de gehele woning!

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:02

Gefeliciteerd met je nieuwe woning!
Ik ga volgen, ben benieuwd hoe het gaat worden :-)

xXLiekeXx
Berichten: 3226
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:05

.
Laatst bijgewerkt door xXLiekeXx op 24-02-24 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:10

Leuk! Ik volg ook.
In 2007 hebben wij ook een huis gekocht wat we toen helemaal gestript hebben en opnieuw opgebouwd. Was erg leuk :j

Heb je misschien nog een verkoopadvertentie van je huis? Ik vind het namelijk wel leuk om wat meer een overzicht te hebben van de vooraf situatie :D

lrm

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 10:28

Ik kon helaas niet alle foto's zo in de eerste post gooien dus ik laat elke keer (haha dat houd het spannend he!) in een nieuwe post een update zien van het huisje!

Minimus: ik zal je straks eens even een PB sturen met wat tips wellicht! Help je graag waar ik kan!
Lieke: het is een huis van 139 m2.

De eetkamer!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Klus dag 1:
Afbeelding
Klus dag 2:
Afbeelding
Afbeelding

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:35

Hier ook erg nieuwsgierig hoe je het voor elkaar gekregen hebt. Zelfde schuitje :+

Bentuh

Berichten: 3429
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:41

Wauw dat is een best groot huis.. Moet een hoop aan gebeuren hihi ik zie zelf geen centrale verwarming..
Ik volg! Ben heel benieuwd wat je er van gaat maken..

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:44

Oh super gaaf zeg! Dit soort topics mogen er van mij meer komen, geweldig leuk om te volgen.
Veel succes er mee, ik kijk vol enthousiasme mee!!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:56

Zo, da's een flink projecten groot huis ook! Maar ziet eruit als een mooie basis :j En inclusief 'authentieke details' zoals iig de ensuite deuren :)

Wat zijn je plannen ongeveer? Iig de gaskachels vervangen zo te zien :)

lrm

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 12:40

Renee: Haha nee zelfs geen centrale verwarming! Die komt er over 2 weken in!
Wendy: Ik zal even de zelf gemaakte plattegronden uploaden, dan krijg je een idee.

De basis is inderdaad goed. En we hebben met spanning gekeken toen we de softboard muren weg haalde of er geen vocht te zien was maar daar konden we met geluk naar kijken!

Wat er veelal gaat gebeuren:
Nieuwe keuken
Nieuwe badkamer
Nieuwe wc
Alles wordt geïsoleerd
Oude details worden opgehaald (ensuite deuren opknappen, granito vloer terug halen)
twee deuren worden dicht gemetseld.
Alles wordt opnieuw gestuct en geschilderd
laminaat overal leggen.
Vloerverwarming plaatsen
Overal de leidingen vernieuwen

haha zat te doen :D

Kamer nummerooooo 3/4> niet schrikken.
Dit is een tussen verdieping (de trap loopt met een tussenstuk).
Afbeelding
Hier zat een soort studiekamer en een badkamer, de badkamer wordt twee meter vergroot en het voorste stuk wordt een waskamer (wasmachine/ droger enz). Hier komt een nieuwe schuifdeur voor, vloerverwarming in en het wordt totaal betegeld.

vanaf de trap
Afbeelding
vanaf de badkamer
Afbeelding
Afbeelding

En nu is het eerste stuk al helemaal gesloopt, morgen gaat de totale badkamer eruit.
Afbeelding
Afbeelding
dakje eruit
Afbeelding

Silly1972

Berichten: 14775
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:47

wat een geweldig huis, doet mij aan het oude huis vanmijn oma denken.

heb je ook foto's van de buitenkant van het huis?

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:50

Leidingen vernieuwen, bedoel je daarmee ook elektra? In ons vorige huis (die we dus opgeknapt hebben) bleken de elektriciteitsdraden in metalen buizen te liggen :') Zat oorspronkelijk nog katoen oid tussen voor isolatie, maar ja, die was in de loop der jaren vergaan.
Ik neem aan dat je ook voorzetwanden plaatst?

Fijn zeg, geen vocht! Ziet er echt uit als een leuk solide huisje :j

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:59

Ik heb 5 maanden terug een opknapper gekocht. Nu hoeven we enkel nog de plintjes (rotwerk), in de laatste kamer die we toch niet gebruiken zijn we nu de vloer aan het leggen en dit weekend ga ik de zolder trap voor de 2e keer verven. Hoe wel we veel hebben bespaard en alles nu naar onze smaak is zeg ik heel eerlijk, voor mij geen klushuis meer. In principe is het nu leefbaar, maar na de plintjes moet ook nog de hele zolder eigenlijk worden aangepakt. Ik wil alles het liefst zo snel mogelijk achter elkaar doen, maar ik kan en weet zelf niet alles. We wonen er wel al 4 maanden en het knapt steeds meer op,maar er komt geen einde aan.

Ben benieuwd hoe je huis er straks uit zal zien.

lrm

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 13:18

Wendy: zowel het Electra als alle waterleidingen zullen worden verwijderd en vernieuwd worden!
Er komen ook allemaal nieuwe wanden/platen voor. :D

Het is ook echt een hele oude woning. Vroeger hebben hier twee gezinnen in gewoond (in de oorlog)

Haha moonsparkle ik denk dat het moment van jou ook ooit bij mij gaat komen! Hoop dat ik het er nog wel even in blijf knallen.

Als ik zie wat we de afgelopen dagen hebben gedaan (we zijn 5 dagen bezig geweest met twee mensen) dan ben ik tot dusverre nog aardig positief. En een voordeel is dat ik totaal geen haast heb, heb ik geen tijd dan heb ik geen tijd (al is dat moeilijk haha) en ik wordt waar ik nu zit niet weg geschopt dus hoef bijvoorbeeld ook niet in een niet "af" huis als ik het niet wil.

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:26

Geweldig zo'n oud huis, wat een sfeer he.
Ik heb ook een oud huis (1926), ben er nog steeds verliefd op!
Succes!

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:29

Ach wat is oud... ons vorige huis was ook van 1926, net als dat van Goof. Van ons huidige huis weten we niet precies hoe oud het is, in ieder geval stond het er rond 1900 :D
Ik houd van oude huizen, vind het zoveel mooier en sfeervoller dan nieuw.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:59

Wat een prachtig huis! De woonkamer en eetkamer lijken precies op ons vorige huis, daar zaten ook alleen gaskachels in, was een huis van vóór 1900 en staat nu op de slooplijst.
Zit er in de woonkamer tussen de ramen én middenin de kastenwand een kachel? Heb je plannen met al die rookkanalen, ga je dat weghalen of komt er weer een kachel of open haard terug? En alle oude details ga je wel bewaren denk ik?
Ow en ik ben ook benieuwd naar een foto van buitenaf eigenlijk, geeft een beetje een idee watvoor huis het is.
En ik ben stiekem ook wel benieuwd naar hoe je dit voor elkaar krijgt op je 22e :P

lrm

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 17:06

Ja ik vind het ook geweldig oude huizen :D

Zeker Annelies haha dat klopt helemaal! hier zitten (zaten) beide gaskachels.
De rookkanalen ga ik niet weg halen maar dicht maken. dus creatief er om heen werken. Voor mij is het qua geld niet te doen om die rookkanalen nu aan te pakken en vind het zelf ook niet echt een prio voor mij (en mijn stijl). :D

Ik probeer zoveel mogelijk alle oude details te bewaren. mijn streven!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18043
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 14:21

Hey Lau,
dat ziet er al goed uit zeg! +:)+
Jullie hebben nóg meer gedaan dan ik al dacht, na je verhalen :j

Als je nog hulp nodig hebt, dan gil maar hoor :j Ik vind slopen en klussen ook leuk :D

Ik weet nog dat je mijn keukenkleur mooi vond, maar iets lichters zocht:

Afbeelding
Dan moet je denk ik meer richting Louis Bleu (die muur van mij is Duck Egg blue). En als je nog lichter wil, kun je gaan mengen natuurlijk.

lrm

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-15 21:56

Michelle: Nee die blue is te blauwig, ik vond juist dat sobere mooi bij jou!
Heb al twee kleuren uitgekozen en helpen wordt mega gewaardeerd haha er moet nog zoveel gebeuren :D

Dit was de eerste dag dat ik me zwaar verkeken had op het werk wat het kostte. :') Ik dacht dat rammen we er wel even uit, nou dat viel tegen.

Maar vandaag ben ik ook weer mega trots een heuuuuul stuk verder!
De badkamer is nagenoeg klaar om weer op te bouwen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de bijkeuken met een mega piep vloer van zeil. Maar dat is er allemaal uit *\o/* zere knietjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iemand opzoek naar hout en tapijt?
Afbeelding

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:30

Wauw! Wat een werk _/-\o_
Ik ga je volgen, ben echt benieuwd naar het eindresultaat.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Een prachtig project

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:35

Jeetje mina, wat een werk... En slopen gaat altijd sneller hè :+

_karin_

Berichten: 3912
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 22:37

Wat een project, gaaf hoor dat je dit onderneemt! Succes en ik volg :D