Help! Nieuwe stofzuiger kopen, maar welke?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Help! Nieuwe stofzuiger kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-16 09:59

Twee jaar geleden heb ik van mijn ouders een stofzuiger gekregen toen ik het huis uit ging. Gewoon een goedkoop, simpel dingetje zonder zak en zonder opzetstukken. Op zich heeft hij het goed gedaan in die tijd, maar nu begint hij toch wel op te raken en willen we graag een ander.
Ik heb het forum al doorzocht maar vind geen recente topics over stofzuigers, vandaar dat ik er nu zelf eentje open.

Wij hebben een stoffig (lees: zeer stoffig) huis en met twee leuke papegaaitjes wordt dit stof iedere dag lekker opgewaaid. Daarnaast ligt het huis dagelijks vol met hooi, stro en zand zodra ik mijn schoenen uit doe. Een stofzuiger met veel kracht is dus wel een must :j

We hebben een vinyl vloer en dus dikke borstels nodig om te voorkomen dat hij vacuüm zuigt aan de vloer. Op het moment wonen wij gelijkvloers. Het is de bedoeling dat wij binnen nu en een jaar verhuizen, dan hopen we op een laminaatvloer en een verdieping. Dus het liefst een die we dan nog steeds kunnen gebruiken.

Welke adviseren jullie?
Laatst bijgewerkt door Rohol op 21-09-16 10:22, in het totaal 3 keer bewerkt

<3 Cacharelle - Romeo - Julio - Dille - Kamille - Mister - Macho <3


tengeltje11
Berichten: 7080
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Help! Nieuwe stofzuiger kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:07

dyson.
iets duurder,maar perfect!

hier ook 3 honden,3 katten,2 kleine kinderen en ook paarden aan huis,dus ook hier stof,hooi,stro,... van de paarden.

perfect hiervoor!

na 2.5j was de motor van de stofzuiger kapot,viel binnen de garantie en hebben ze kosteloos vervangen voor een nieuwe motor,en nu gaat hij weeral een goed jaar mee op die nieuwe motor.

wel al een nieuw opzetstukje moeten kopen omdat de borsteltjes echt helemaal afgesleten waren.

Daantjuh88

Berichten: 1724
Geregistreerd: 13-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:08


Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:10

Ik kan je de numatic Henry (die met het leuke gezichtje) afraden. Zuigt als een malle, geen probleem daar, en de zak is HUGE dus die hoef je vrijwel nooit te vervangen. Maar het ding is erg zwaar.

Eigenlijk, bij nader inzien: als je de trap er niet mee op hoeft is het toch best wel een aanrader :')

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Help! Nieuwe stofzuiger kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:11

Numatic! Fijne stofzuiger, zuigt hard, heel erg lang snoer.
Alleen een beetje zwaar ja, maar goed.

Het is niet voor niks dat die door veel schoonmaakbedrijven wordt gebruikt. Gewoon een fijn ding :j

[o]

miccamaaike

Berichten: 8679
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:14

Wij hebben een dyson. Ik vind hem vrij zwaar, maar hij zuigt wel als een malle.

De Miele bij mn ouders vind ik een stuk handzamer, en dat is ook een erg fijne stofzuiger!

hetty007

Berichten: 519
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Op de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:15

Ik heb een eenvoudige Bosch move one de rode variant met zak. Ik heb 2 golden retrievers en 2 katten. Hiervoor een karcher zonder zak gehad, maar na even stofzuigen verloor hij zijn zuigvermogen, dit merk ik ook op bij de dyson die we op het werk hadden. Zakken zijn niet goedkoop, maar gaan wel lang mee. In de haarperiode van de honden deed ik nog ruim 3 maanden met 1 zak en moest soms 3 keer per dag stofzuigen. En het zuigvermogen is top, soms zo erg dat ik hem wat lager moet zetten omdat hij zich vacuüm zuigt aan het laminaat of de vloerbedekking die ik boven heb liggen.

Annienke

Berichten: 581
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: Help! Nieuwe stofzuiger kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:22

Ik heb een snoerloze Dyson. Zuigt als een malle en lekker licht en handzaam.

Things are only impossible until they are not

Annuh

Berichten: 133
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Dicht bij me paardje :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:32

volg ook even, ben al een tijdje aan het rondkijken voor een niewe stofzuiger.
Dyson, Bosch relaxx... (moeilijk)

| vooraltijdinmijnhart Axel #haflinger/ | Tryggur #IJslander #vandewaaldijk |

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Help! Nieuwe stofzuiger kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:35

Gewoon een goede voor de benedenverdieping en wanneer je ook een bovenverdieping erbij hebt daar je oude neerzetten die je nu hebt, scheelt een hoop gesleep.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:20

Ik heb een Phillips en dat is echt een hele fijne. Die zuigt je zowat de voegen tussen de plavuizen uit. Verder heb ik ook een snoerloze stofzuiger om snel even de kattenbakkorrels of kruimels in de keuken etc op te zuigen. Echt een handig ding, ik joep er ook vaak zat even mee de woonkamer door.

Come over to the dark side, we have cookies!

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:24

bigone schreef:
Gewoon een goede voor de benedenverdieping en wanneer je ook een bovenverdieping erbij hebt daar je oude neerzetten die je nu hebt, scheelt een hoop gesleep.

Precies!
Wij hebben voor het meeste werk (beneden dus) de Miele S8 Ecoline, ben er zeer tevreden over. Boven staat zijn voorganger en in de garage een nog ouder beessie. Allemaal Mieles.

instagram: @dorien_66

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:26

Ik heb 5 jaar geleden een 2e hands dyson gekocht en die doet het nog super, ondanks ons stoffige huis.
De volgende zal dus ook wel een dyson worden.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:32

Amaris schreef:
Ik kan je de numatic Henry (die met het leuke gezichtje) afraden. Zuigt als een malle, geen probleem daar, en de zak is HUGE dus die hoef je vrijwel nooit te vervangen. Maar het ding is erg zwaar.

Eigenlijk, bij nader inzien: als je de trap er niet mee op hoeft is het toch best wel een aanrader :')


Deze is echt fijn! Onze honden haren enorm uit, deze stofzuiger houdt alles schoon! :D

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:33

Ik ben ook erg fan van mn Dyson. Inmiddels al zeker een jaar of 7 oud maar wat een fijn ding.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

hesterve

Berichten: 1923
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:33

wij hebben een Henry stofzuiger, goede zuigkracht en een lekker lang snoer.Dat vond ik echt een must, werd bij de vorige stofzuiger helemaal iebelig van steeds de stekker verplaatsen naar een ander stopcontact. we hebben er in de winkel waar ik werk ook 2 waarvan 1 al meer dan 12 jaar oud, heb m 3 jaar geleden laten nakijken en er is iets vervangen maar was nog geen 40euro daarvoor kwijt en hij doet t nog steeds net zo goed als de nieuwere (is nu 3 jaar oud)

Kato Z2 + 11 pr229,5 pnt, Top Tuiger!
Veron Z2
Melody M2

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Help! Nieuwe stofzuiger kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:36

Een Dyson of een Henry (Numatic) denk ik. Wij willen graag een Henry, ideaal ding.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:37

wij hebben deze:
https://www.hornbach.nl/shop/NILFISK-Na ... tikel.html
We hadden eerst een Nilfisk van 47 liter, overblijvertje van het werk toen ze na de garantie tijd over gingen op andere stofzuigers. Maar deze is inmiddels overleden.

Het is ideaaal dat je met de zelfde machine nat en droog kan zuigen. (ideaal bij kapotte apparaten of een ongelukje ).Ze zijn ook zonder stofzak te gebruiken, alleen vind ik dat persoonlijk makkelijker..
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 21-09-16 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

jibberjabber

Berichten: 784
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:44

Hier 3 x Dyson (jaja, veel te stofzuigen :+ ) en de volgende wordt zeker weten weer Dyson.
Ben zeer tevreden, na al heel wat stofzuigers versleten te hebben. De meeste niet-Dysons hielden uiteindelijk geen zuigkracht over. Ook het altijd maar weer kopen van de stofzakken en dat vind ik niet handig ((welke was het ook alweer -O- en zeker kostbaar) heeft mij jaren geleden doen besluiten een Dyson te proberen.
Ze zijn wat duurder maar hun geld meer dan waard.
Ooit ook een goedkopere zakloze stofzuiger gehad maar wat een ergernis. Het is al niet de leukste klus dus dan kan ie maar goed en snel gaan, toch ?

http://www.bokt.nl/markt/ad/32393/bijzondere-oornetjes
"Moed betekent niet de afwezigheid van angst. Moed betekent angst voelen en toch je hart volgen!" Verberg nooit je angst in stilte !
Be like a duck. Remain calm on the surface and paddle like crazy underneath.

PrizTwir
Berichten: 2396
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:53

Op het werk hebben wij ook een Henry. Dat ding kan je ook nog op extra power zetten en dan zuigt hij bijna de vloer er mee op. :')

Die paarse Philips die heeft boven wordt genoemd is inderdaad een graf ding. Mijn schoonmoeder heeft hem ook. De slang vliegt constant uit dat gat weg en zuigt slecht.

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Help! Nieuwe stofzuiger kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:57

wij hebben een paars grijze dyson, was wel duur, maar die verslikt zich zelfs niet in het haar van mijn akita's, en daar hebben toch al heel wat stofzuigers de geest gegeven in het slagveld hahaha :') :')

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:44

PrizTwir schreef:
Op het werk hebben wij ook een Henry. Dat ding kan je ook nog op extra power zetten en dan zuigt hij bijna de vloer er mee op. :')

Die paarse Philips die heeft boven wordt genoemd is inderdaad een graf ding. Mijn schoonmoeder heeft hem ook. De slang vliegt constant uit dat gat weg en zuigt slecht.


Dat kan ik inderdaad beamen :j

Je zou zo je huis zien verdwijnen in die slang 8-)

Yesterday
Berichten: 2600
Geregistreerd: 16-06-05

Re: Help! Nieuwe stofzuiger kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:53

Ik heb een Miele, aantal jaartjes oud maar ik ben er super tevreden over!

<3

mysa

Berichten: 10379
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Help! Nieuwe stofzuiger kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:01

Wij hebben altijd Miele, alle stofzuigers zijn toch minstens een jaar of 10 meegegaan. Zowel thuis als op de zaak moeten ze hard werken.

Tigress

Berichten: 8920
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Help! Nieuwe stofzuiger kopen, maar welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 10:04

Henry! Gewoon, omdat hij een gezichtje heeft :+
Afbeelding

Maar zonder ongein, ik heb ervaring met de Henry als we schoonmaken bij de parachuteclub. Geweldig ding, doet zijn werk goed, en gaat inmiddels al jaren mee! :)

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDD3, Emj_23, Fientj, janneke584, jokari, joyce83, Morpheus81, Orchideee, Ringo1973, Rosalie_91, Samantha89, Vaiqua, WithinYuuri en 24 bezoekers