Android vs IOS

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Android vs IOS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 16:25

Binnenkort mag ik mijn abonnement verlengen en dus ook een nieuw toestel uitzoeken. Ik heb altijd gebruik gemaakt van toestellen die draaien op Android. Nu zijn veel van mijn collega's zeer groot fan van Iphone (en dus IOS) en ik ben eigenlijk benieuwd wat de voor- en nadelen zijn van deze twee besturingssystemen ten opzichte van elkaar.

Dus wie o wie kan mij hier advies over geven? Wie is ook wel eens overgestapt naar een ander besturingssysteem en beviel dit wel of niet?

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Android vs IOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:49

Ik ben gek op IOS, juist omdat het allemaal zo simpel, makkelijk en gewoon goed werkt.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Android vs IOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:03

IOS werkt heerlijk :j Ik heb ook ooit de overstap gemaakt, en zou niet meer terug willen. Het is uiteraard even wennen, maar eigenlijk is IOS gewoon veel logischer ingedeeld, zonder onnodige extra's en een groot voordeel aan IOS is dat je niet overal apps voor hoeft te downloaden, het is van zichzelf al enorm compleet, en daardoor werken apps ook veel beter met elkaar samen. Een afspraak uit je email zet je bv met een klik in je agenda. En uiteraard heeft IOS leuke extra's als Siri (de assistent, waar je haast alles aan kan vragen, van het weer voor morgen tot het aanzetten van functies, het sturen van berichten, het aanmaken van herinneringen en het plannen van een route) en ook de Cloud is erg handig. Daarmee deel je je herinneringen en afspraken heel makkelijk met anderen. En via airdrop stuur je foto's en filmpjes gemakkelijk naar andere iphones zonder internet. Oh, en Facetime en imessage zijn handig, daarmee bel en sms je gratis (via wifi of 3g) naar andere iphones..

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Android vs IOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:08

Ik vind IOS echt vreselijk! Ik snap er juist helemaal niets van en vind het moeilijker werken.. Ben erg blij met Android!

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 17:38

Mijn man heeft een Android toestel en zal nooit overstappen naar Iphone, voornamelijk omdat Apple zijn toestellen enorm dichttimmert en hij dus amper zijn eigen toestel kan tweaken. Voor mij maakt dat weinig uit, daar doe ik toch niets mee.
Is het wel mogelijk om mijn google agenda en google mail te installeren op een Iphone? Dat is wel een voorwaarde namelijk. Verder zullen alle standaard apps ook wel gewoon in de Applestore staan neem ik aan? (Twitter, nieuwsapps, dat soort zaken).

Overigens ben ik een erg tevreden Android gebruiker, maar ik ben ook niet bang om een keer iets nieuws te proberen :D

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:41

De vraag is wat verwacht je van de telefoon, beide hebben hun sterke en zwakker punten.
Ben je een standaard gebruikers , of verwacht je meer van het apparaat dan het simpele dagelijkse gebruik.

Ios is idd meer dichtgetimmerd.
Heeft vaak eigen randapparatuur met hun eigen prijs.
Voordeel is/was dat het stabieler is omdat de software maar voor een beperkt aantal modellen gemaakt hoeft te worden.
Al moet ik zeggen dat ik tegenwoord na updates ook wel meer foutjes voorbij zie komen.

Android heeft als nadeel, al is het eigenlijk niet een probleem van android zelf maar wordt gecreerd door de fabrikanten die hun eigen schil en eigen software toevoegen en soms slechte hardware gebruiken.
Dit beperkt de update snelheid tov stock android.

Ik persoonlijk zal nooit voor apple kiezen.
Ik wil de controle hebben hoe ik dingen doe. Ios beperkt me daar teveel in.
En ik vind persoonlijk dat apple te duur is voor wat je er voor krijgt.
Zaken die nu in iOS komen zijn al langer gemeengoed in o.a. android.
Apple doet bij presentaties vaak alsof ze iets geweldigs hebben uitgevonden.
Ik krijg altijd een beetje het amazing Mike(Tel Sell) gevoel er bij.
Afbeelding

Maar dat ik een persoonlijk ding :P

Apple heeft met de eerste 2/3 generaties wel grote stappen gemaakt in de martk met vernieuwing.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 23-09-16 17:55, in het totaal 6 keer bewerkt

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:42

Je kunt je google account koppelen op een iPhone, dus je hebt niet eens een speciale app nodig voor je google apps. Ook je andere genoemde apps kun je zo downloaden.

Ik vind IOS erg fijn in gebruik maar ik zal het niet nog een keer kiezen, om dezelfde reden als je man. Ik wil in het vervolg een meer open telefoon.

_Laura_

Berichten: 2446
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:44

Ik ben een paar maanden geleden na jaren Android overgestapt naar iOS en vond het totaal geen probleem, ik vind iOS heel prettig! :) Veel overzichtelijker en compacter.

It does not do to dwell on dreams and forget to live. - Albus Dumbledore

Obelix95

Berichten: 638
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Android vs IOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:48

Ik ben 2 maanden geleden van IOS overgegaan naar Android. En ik ben erg blij met Android! IOS was ook fijn, maar ik vond het qua muziek op telefoon zetten en foto's eraf halen etc. nogal moeilijk, muziek moest via ITunes en ik snapte er geen zak van :+

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:49

Iphone is inderdaad goed dichtgetimmerd, erg veilig dus ook :) Het schijnt dat je door te jailbreaken wel meer ermee kan, tweaken ofzo, maar daar heb ik me nooit in verdiept, ik zie daar ook het nut totaal niet van in eigenlijk :=
Welke iphone zou je willen kopen? Er zijn een aantal verschillende modellen op de markt.

Een ander voordeel van iphone vind ik trouwens ook dat ze zo lang mee gaan, lang upgrades beschikbaar, en erg waardevast zijn. Mijn 5 jaar oude iphone doet het nog steeds perfect en heb ik pas nog voor iets meer dan 100 euro kunnen verkopen.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Android vs IOS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 18:39

Ik doe inderdaad weinig spectaculairs met mijn telefoon. Bellen, appen, internetten, mailen, agenda beheren en dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Ik verwacht dus dat dit ook probleemloos op een Iphone kan.

Ik zou nog niet weten welke ik eventueel zou willen, misschien de 6s. In ieder geval een met metalen behuizing. Ik weet dat er ook enkele, goedkopere, meer plastic modellen zijn.

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:42

Een Iphone heeft ook geen antivirus programma nodig en omdat het geen open source is zijn alle apps die je kunt downloaden veilig.

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Android vs IOS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:54

Het enige plastic model van iphone was de 5c. De iphone SE is ook een budget model, maar geen plastic.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Druif_01

Berichten: 8810
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Android vs IOS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-16 19:03

Wat heeft de SE anders dan de S? Ik ben echt niet thuis in Iphone, maar dat moge duidelijk zijn :D

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:07

Druif_01 schreef:
Wat heeft de SE anders dan de S? Ik ben echt niet thuis in Iphone, maar dat moge duidelijk zijn :D


SE is kleiner dan S.

Ik persoonlijk vind iOs veel fijner dan Android. Veel simplistischer en minder lag. Maar eigenlijk vind ik dat je Android en iOS niet kunt vergelijken. Het zijn 2 totaal verschillende apparaten met verschillende doeleinden.

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:08

De SE heeft de behuizing vd 5S maar de techniek vd 6s (correct me if i'm wrong)
De S uitvoeringen zijn een vervolg op de vorige generatie. De SE staat hier los van.

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:11

Ik heb zowel een android telefoon (privé) als een iphone (werk). Mijn voorkeur gaat absoluut uit naar mijn eigen telefoon (android). Ik kan er veel meer aan instellen en de iphone heeft rare dingetjes soms, die ik dus als gewone gebruiker niet op kan lossen. Ik moet iedere keer weer de helpdesk van het werk bellen als dat ding weer wat heeft :+ Dat hoeft ik met een android telefoon nooit, dat kan ik allemaal fijn zelf :)
Verder inderdaad het punt dat apple in verhouding érg duur is. Maar ik heb ook het idee dat het meest innovatieve er wel af is ondertussen en dat android met een sterkte inhaalslag bezig is....

Achterom
Berichten: 22993
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:12

Pichu schreef:
Druif_01 schreef:
Wat heeft de SE anders dan de S? Ik ben echt niet thuis in Iphone, maar dat moge duidelijk zijn :D


SE is kleiner dan S.

Ik persoonlijk vind iOs veel fijner dan Android. Veel simplistischer en minder lag. Maar eigenlijk vind ik dat je Android en iOS niet kunt vergelijken. Het zijn 2 totaal verschillende apparaten met verschillende doeleinden.

Daar ga je de mist al in... het zijn geen apparaten, het is software... toevallig is IOS alleen verkrijgbaar op een Iphone en android op allerlei toestellen, wat een vergelijking inderdaad lastig maakt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:16

Software dan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers