Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elicious

Berichten: 742
Geregistreerd: 05-10-09

Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 08:53

Ik heb geen hekel aan poetsen, maar met een gezin, een drukke baan en hoogzwanger is het soms best een belasting of schiet het er soms even bij in.
Tijd om te kijken of het makkelijker kan....

Nu zag ik een stoomreiniger staan in de winkel en leek me dat eigenlijk súper handig. Ideaal voor de vloeren, tegels in de badkamer etc. Toch???

Ben benieuwd of er iemand frequent een stoomreiniger gebruikt en zo ja, welke?
Welke is betaalbaar, handig in gebruik etc.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:54

Ik lees even mee, ik wil er een voor onze tegelvloer...

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:59

Ik heb er eentje van Karcher, ben er heel erg blij mee, al mocht de steel ( heb zo'n model dat op een stofzuiger lijkt) veel langer zijn. Ondanks dat ik niet zo groot ben (1.70) is de steel veel te kort, heb lage rugpijn als ik de vloeren moet doen.

Voor de rest vind ik het een heel handige tool.

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:01

Ik heb een stoomreiniger, gebruik 'm om onze vloeren te reinigen (laminaat en tegels).
Maar ik vind het niks. Het laminaat krijg ik schoner met gewoon dweilen met een soppie. De tegelvloer gaat wel goed. Het laminaat droogt ook sneller met dweilen dan met de stoomreiniger. Ik heb het idee dat ik het vuil met de stoomreiniger alleen maar verspreid ipv verwijder.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:01

Ikke!! EN WIL NOOIT MEER ANDERS ! *\%/* *\%/*

Alle gekheid op een stokje, ik ben echt super tevreden met dat ding. Ik doe er alles mee. Badkamer, ramen, vloeren, kastjes etc. Ik wil nooit meer anders, we hebben niet eens meer een normale dweil meer in huis.

We hebben die van Bestron, hetzelfde als een stofzuiger en aan de voorkant zit een klein pistool. }:)

Elicious

Berichten: 742
Geregistreerd: 05-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 09:03

KimD schreef:
Ikke!! EN WIL NOOIT MEER ANDERS ! *\%/* *\%/*

Alle gekheid op een stokje, ik ben echt super tevreden met dat ding. Ik doe er alles mee. Badkamer, ramen, vloeren, kastjes etc. Ik wil nooit meer anders, we hebben niet eens meer een normale dweil meer in huis.

We hebben die van Bestron, hetzelfde als een stofzuiger en aan de voorkant zit een klein pistool. }:)


Dat klinkt nog eens veelbelovend ;)
Kun je ons showen welke je hebt? (Inet plaatje)

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:08

Dit is ons beest. <<) Ik doe er echt letterlijk alles mee, ik stoom nog de muren en de vogelkooi. :+ Eigenlijk gewoon alles, ik stoom nog net niet mijn vriend ermee.

Ik vind het een heel prettig idee dat ik alles goed schoon krijg zonder al teveel rommel ervoor te hoeven gebruiken.

Afbeelding

Manadeluca

Berichten: 1123
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:23

O nog een kleine aanvulling, ik heb een heel ruwe vloer, dus ik dweil (lichtvochtige) na, om het eventuele achtergebleven water weg te halen in de onregelmatigeheden in de vloer.

Ik vind het vooral een fijne gedachte dat je met stoom bezig bent, dat op zich reinigt al goed.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:30

Ik heb er één van Karcher, super ding. Alles wordt super schoner dan met een dweil. Dweil maar eens en gebruik dan nog eens je stoommachine, je zult zien dat je doekje alsnog grijs / zwart is van het achtergebleven dweil vuil.

Ik gebruik hem ook met het tuutje, dan blaas ik van onderuit achter de verwarming, het stof vliegt / baast er achter weg. Dat zijn toch van die lastige plekken, die nu redelijk tot mooi stof vrij zijn.

Ook blaas ik wel eens in de gootsteen putje, dan is dat ook weer schoon. Stinkt dan meestal wel erg, door dat je wat vet resten los maakt.

Ik doe zelf ook nog wel eens wat schoonmaakmiddel in een plantensproeier spuit, dan spray ik dat wat op de grond en dan met de stoommachine er over heen. Dan ruikt het ook nog eens lekker fris.

(in een stoommachine mag nooit schoonmaakmiddel!!!)

Ik heb hem denk ik al 15 jaar, mocht hij overlijden, komt er zeker een nieuwe!! Of te wel...ik raad hem je aan. Zowel voor plavuizen, tegels en laminaat een fijn ding.

Charaz

Berichten: 24291
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:38

Ik heb er een maar gebruik hem eigenlijk nooit, hij heeft een kop met zo'n badstofdoekje eromheen, na 2 halen is dat doekje vies en heb ik het idee dat het er niet schoner van wordt óf ik moet tussendoor dat doekje steeds uitspoelen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:42

Ik heb momenteel de karcher van mn ouders te leen om t huis wat we net gekocht hebben schoon te krijgen. Wat een fantastisch ding! Alles wordt er zoveel schoner mee!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:56

KimD schreef:
Dit is ons beest. <<) Ik doe er echt letterlijk alles mee, ik stoom nog de muren en de vogelkooi. :+ Eigenlijk gewoon alles, ik stoom nog net niet mijn vriend ermee.

Ik vind het een heel prettig idee dat ik alles goed schoon krijg zonder al teveel rommel ervoor te hoeven gebruiken.

[ Afbeelding ]

Is deze ook geschikt voor vloerbedekking?

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:00

KimD schreef:
Dit is ons beest. <<) Ik doe er echt letterlijk alles mee, ik stoom nog de muren en de vogelkooi. :+ Eigenlijk gewoon alles, ik stoom nog net niet mijn vriend ermee.

Ik vind het een heel prettig idee dat ik alles goed schoon krijg zonder al teveel rommel ervoor te hoeven gebruiken.

[ Afbeelding ]



Ik geloof dat ik vanmiddag meteen naar de winkel ga om deze te halen... *\o/*

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:05

Ik heb een ontzettend duur ding, maar ik vind het niks om schoon te maken met een stoomreiniger. Hij staat hier dan ook stof te happen.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:09

Sammie schreef:
KimD schreef:
Dit is ons beest. <<) Ik doe er echt letterlijk alles mee, ik stoom nog de muren en de vogelkooi. :+ Eigenlijk gewoon alles, ik stoom nog net niet mijn vriend ermee.

Ik vind het een heel prettig idee dat ik alles goed schoon krijg zonder al teveel rommel ervoor te hoeven gebruiken.

[ Afbeelding ]

Is deze ook geschikt voor vloerbedekking?


Ja! Wij hebben geen vloerbedekking in huis maar wel een suède bank en een auto met stoffen bekleding. Die worden ook regelmatig gestoomd met de kleine kop, geen kleurverschil of schade aan het materiaal.

Toen ik de eerste keer de auto deed had ik daarna een andere kleur bekleding. :') Kwam een mooi bruin goedje van de stof af.

Whizz
Berichten: 1043
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:19

KimD, hoe deed jij de bekleding? Met een doekje over de stoomkop of alleen met stoom? Ik twijfelde im het te doen, ik was bang dat het misschien te nat wordt.

KimD

Berichten: 20415
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:30

Whizz schreef:
KimD, hoe deed jij de bekleding? Met een doekje over de stoomkop of alleen met stoom? Ik twijfelde im het te doen, ik was bang dat het misschien te nat wordt.


Pure stoom (zo'n borstelkop) om te beginnen en daarna met de kop en een doekje om het laatste vuil eruit te wrijven.

Setteli

Berichten: 3168
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:37

Ik volg, ik wil er ook graag 1

Die Bestron is ook nog een heel betaalbaar.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:38

Ja, de prijs is zeker aantrekkelijk!

Iloonie
Berichten: 582
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Hoornaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:40

Ideaal een stoomreiniger! Altijd eerst goed stofzuigen als je de vloer er mee doet.

Door dat het stoom is (meer dan 100 graden) is het veel hygiënischer dan met schoonmaakmiddel, het dood bacteriën door de warmte.

Alleen dat ding te voorschijn halen is soms nog een struikelblok :+

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:49

Hier nog een stofhapper, ik hou gewoon van een emmer sop. Dweilen doe ik met azijn, ruikt heerlijk fris.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Schoonmaken met een stoomreiniger, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:31

Ik heb een week geleden een stoomreiniger gekocht. Action, 40 euro. Eigenlijk om te kijken of het wat is. Voor die prijs kon ik hem niet laten staan.
Maar wat is dat heerlijk schoonmaken zeg! Naast de vloer(laminaat) en kleed heb ik er gelijk de matrassen en douche mee gedaan. Alles weer lekker schoon!

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 13:50

Wij hebben enige tijd geleden een kleine handstoomreiniger van Karcher gekocht. (Hier kan eventueel ook een lang opzetstuk voor worden gekocht om als 'dweil' te gebruiken zeg maar)

Echt ideaal, we hebben een hele rotte badkamervloer waar vuil heel makkelijk tussen komt te zitten en dat werd met geen borstel schoon. De karcher doet dit echter wel perfect! En inmiddels stomen we er inderdaad alles mee. Zou nooit meer anders willen, het word zoveel schoner!

Wij hebben deze, maar dan in het wit:

Afbeelding

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:00

Wij hebben er een van Philips.
Ook ideaal bij bijvoorbeeld spachtelputz muren! Had een keer dat bloemen te lang waren, omgeknakt, zo een groene streep over de muur..... Spoot het er met de stoomreiniger zo af!
Voor de bank en plavuizen vloer.
Om bijvoorbeeld de wc pot te reinigen vindt ik het niets.... Als je dat ding onder de rand spuit zie je helemaal niets meer... :')
Ramen lappen vindt ik met deze ook te omslachtig.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:02

Charaz schreef:
Ik heb er een maar gebruik hem eigenlijk nooit, hij heeft een kop met zo'n badstofdoekje eromheen, na 2 halen is dat doekje vies en heb ik het idee dat het er niet schoner van wordt óf ik moet tussendoor dat doekje steeds uitspoelen.

Dit was ook mijn ervaring. Hoe doen de anderen dat?