Welke go pro?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:09

xhereisanne schreef:
Ik vraag me af of hier ervaringen zijn met een 15 euro 'go pro' van de kruidvat. :Y)
Ik wil graag een cameraatje voor bij de sulky zodra mijn shet ervoor kan. Denk dat daar ook erg leuke beelden van komen. Alleen ik heb nu totaal geen groot budget, net een dure sulky gekocht en binnenkort een concert. Dus iemand ervaring met de Quintezz HD Dashcam?


Die van de kruitvat heeft een lage kwaliteit, maar dat staat ook in de folder. Ik heb zelf een action cam bij coolblue gekocht die 16K en 2.5 uur batterij heeft voor €120.--
https://youtu.be/Cv7qC8bqJhk

https://youtu.be/Cv7qC8bqJhk
Ik kreeg de action cam de dag nadat ik hem besteld had al, maar het record-knopje was stuk. Ik heb hem toen teruggestuurd en kreeg een andere. Ik ben zeer tevreden met mijn action cam, ik heb hem al heel vaak gebruikt in het zwembad en tijdens buitenritten waarbij hij weleens tegen een tak botst.

Een vriendin van mij heeft de lipa full hd action camera wifi gekocht voor maar €60,--.
http://www.majstra.com/product/full-hd- ... aart-16gb/ enige nadeel was dat ze net de pech had dat ie 2x stuk ging. Beide keren kon ze hem zonder problemen terugsturen en kreeg ze een nieuwe.

Tip: De meeste action cams zijn een stuk goedkoper en bijna net zo goed als de echte gopro's. Let wel goed op de megapixels en batterijduur,sommige gopro's zijn erg goedkoop maar hebben weinig megapixels zoals die van het kruitvat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:40

Ik heb een paar vraagjes voor de Gopro Hero 5 black gebruikers onder jullie.
Hoe lang gaat jou accu mee qua gebruik?
Schakeld het lcd schermpje (aan de achterzijde) zichzelf automatisch uit?
Werkt de voice-control een beetje trouwens?

Uiteraard hoor ik ook graag je ervaring met bovengenoemde GoPro :-)

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 14:08

Zijn er mensen hier die toevallig ervaring hebben met de DENVER ACG-8050W of de ACT-8030W?
Die gevonden via coolblue, zien er iig prima uit zijn ook een beetje mijn max aan kosten.
Als er iemand ervaring mee heeft hoor ik het graag :-)

iza_things

Berichten: 128
Geregistreerd: 04-06-16
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:32

@Esirene Ik heb geen ervaring met beide camera's, maar ze zien er allebei goed uit. Alleen de baterij lijkt me een beetje weinig, maar dat ligt natuurlijk aan wat je wilt gaan filmen. Ik ben zelf erg tevreden over cool blue' service met action cams. Mocht er iets zijn met de action cam, dan doen ze er niet moeilijk over en krijg je een ander. Het is zelfs mogelijk om een action cam van een ander merk te krijgen.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:54

Ik heb uiteindelijk toch voor de GoPro Hero 5 gekozen en ik ben er super blij mee. Hij is eignelijk best makkelijk te bedienen en de beelden zijn mooi.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:06

Ik heb sinds kort de GoPro 5 Hero black alleen ik krijg de bestanden niet via de app op mijn telefoon gezet, ze downloaden wel en krijg dan een default melding. Ook video's kan ik op de computer niet gedownload of afgespeeld krijgen. Ik vind het bloed irritant want ik kan er nu niks mee en gebruik hem nu dus ook niet. Op Google word ik ook niet veel wijzer. Zitten hier misschien mensen die weten waar dit aan kan liggen?

xHereIsAnne

Berichten: 317
Geregistreerd: 10-02-15
Woonplaats: Riessen

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:07

Ik heb sinds kort een Salora HD ActionCam PSC7200HD. Had geen groot budget voor een dure maar deze leek erg goed. Alleen nu wil hij niet aan . Alleen aan de lader gaat hij aan..

Ga ermee terug maar de winkel maar vid het erg jammer. Had graag nu al een paar ritjes mee gefilmd.

Iemand misschien ervaringen met Salora?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:20

Nynke1 schreef:
Ik heb sinds kort de GoPro 5 Hero black alleen ik krijg de bestanden niet via de app op mijn telefoon gezet, ze downloaden wel en krijg dan een default melding. Ook video's kan ik op de computer niet gedownload of afgespeeld krijgen. Ik vind het bloed irritant want ik kan er nu niks mee en gebruik hem nu dus ook niet. Op Google word ik ook niet veel wijzer. Zitten hier misschien mensen die weten waar dit aan kan liggen?

Apart, ik heb ook de Hero 5 black en mijn filmpjes worden moeiteloos afgespeeld door Windows Mediaplayer.

Zou het kunnen zijn dat bv jouw filmbestanden mss te groot zijn voor je foon om te downloaden?

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:24

vermoedelijk zijn je bestanden gewoon te groot voor je telefoon.
Vind dat sowieso ruk bewerken op de Phone, dus hier gaan de filmbestanden gewoon naar de pc; veel handiger en overzichtelijker.

edit; o zie nu dat je ze niet op de pc krijgt gedownload...hmm dat is wel erg vreemd...heb je al eens op YouTube gekeken voor een duidelijke tutorial.

Daar heb ik ook mn toevlucht gezocht voor de sjcam5000...kon via google ook niet veel vinden waar ik echt wat aan had, op YouTube echter kwam ik een overschot aan filmpjes, tutorials etc etc tegen

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:23

Ja heb al gezocht maar kan niet echt wat duidelijks vinden... Maar filmpjes van een minuut zou je toch gewoon op je telefoon moeten kunnen downloaden? Het zijn geen uren lange filmpjes ofzo...

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:27

minuut lijkt mij idd wel moeten kunnen ja.

Heb je al contact opgenomen met de winkel of gopro zelf? Neem aan dat die je toch verder moeten kunnen helpen hiermee.

Zou je graag de tip geven, maar zelf geen gopro en met de cam die ik heb gelukkig ook niet dat probleem gehad.

Anoniem

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 00:50

In de gebruiksaanwijzing wordt het ook niet beschreven?

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:05

Nee, gebruiksaanwijzing is al minimaal. Ik heb hem online gekocht via bol.com

Net weer geprobeerd:
Afbeelding

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:02

Heb je wel een goede geheugenkaart erin? Voldoende kwaliteit? Want die null in bestandsnaam doet mij denken dat de bestanden al beschadigd zijn terwijl ze nog op je go pro staan

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:56

heb je een cardreader op je pc? En een adapter waar je je microcard in kan duwen en die in je pc drukken. Kijken of die zo wel kan importeren.

Is een truuk die ik met mn gewone Panasonic camera moet uitvoeren, omdat de camera aan de pc koppelen met usb niet werkt om de een of andere vage wijze.

Al heeft Maartje ook zeker een punt; lijkt erop dat je bestanden al beschadigd zijn. Weet je zeker dat er een kaart in zit die geschikt is voor HD filmen?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 15:53

Inderdaad gewoon even de sd kaart in de computer stoppen :j
Zo importeer ik ze ook op mijn mac.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:27

Ja zo'n san disk extreme class kaart zit er in, kan de bestanden ook gewoon afspelen op de camera en ook op m'n telefoon, alleen niet downloaden dus..

8nnemiek waar stop je die in dan op je mac?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:01

Welke mac heb je? Ik heb zelf een 2011 model en die heeft een SD reader aan de zijkant. De nieuwe imacs hebben een ander model scherm, dus ik weet niet of/waar de SD kaart erin kan.
Als het goed is heb je wel een SD kaart adapter erbij gekregen toen je het kaartje kocht. Daar moet je je kaartje in steken.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:57

Ik heb nu de adapter met de sd kaart in m'n mac gedaan maar er gebeurt niks? Moet ik ze in een speciaal mapje ofzo opzoeken? Sorry, nerd 2.0 hiero :')

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 15:02

En zou een mapje op je bureaublad moeten verschijnen met de naam van het kaartje. Ook in de finder komt dat mapje tevoorschijn. Als je het niet ziet, probeer hem dan eens opnieuw in elkaar te steken of even te wiebelen ermee, want het kan zijn dat ie niet zo goed contact maakt.
In het ergste geval kan de adapter kapot zijn, dan zou je bv bij de Action een losse kaartlezer kunnen halen waar je direct de micro-sd-kaart in kan steken.

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 12:54

Zijn hier mensen met de gopro hero 5 session? Ik heb deze afgelopen weekend gekregen voor mijn verjaardag. Enorm mee verrast, maar ik mis wel een schermpje waarop ik kan zien wat ik film. Mijn zusje heeft de hero 4 en daar zit wel een mini schermpje in zodat je kan zien wat je filmt. Denken jullie dat ik makkelijk zonder zo'n schermpje kan? Het is per slot van rekening een actioncam...

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 13:37

De black modellen van de gewone gopro's hebben ook geen scherm met filmbeeld. Die van mij ook niet, maar ik mis het tot nu toe ook niet. Als je eens echt wil zien wat je filmt dan link je hem gewoon aan je mobiel en gebruikt die als scherm :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 16:09

8nnemiek schreef:
De black modellen van de gewone gopro's hebben ook geen scherm met filmbeeld. Die van mij ook niet, maar ik mis het tot nu toe ook niet. Als je eens echt wil zien wat je filmt dan link je hem gewoon aan je mobiel en gebruikt die als scherm :j

De Hero Black 5 heeft zeker weten een schermpje zoals de Hero 4 Silver :-)
Ik vind het scherm wel handig, maar net als al gezegd is, kun je jouw foon ook prima gebruiken als display. N

Muppett
Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-04-09
Woonplaats: Nederbelg in België

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:00

Inxs: ik heb de hero 5 black session, die is kleiner dan de gewone hero 5 black en heeft dus geen scherm.
Fijn om te lezen 8nnemiek dat jij het schermpje niet mist.

Anoniem

Re: Welke go pro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:12

Wat is volgens jullie de gewone black dan, de session of? :-)

De Hero black 5 heeft een beeldscherm, de Session heeft dat niet nee.