Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:25

Ik vind de kombi witte bovenkasten en walnoot onder héél mooi. Qua blad zou ik niet snel voor zwart kiezen. Dat geeft imo een te grote overgang qua kleurstelling, maar dat is heel persoonlijk :)


Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 14:34

Ja, dat denk ik ook DubbelDun :)

Maar ja.. hoe bevalt zo'n wit composiet blad nou in de praktijk. Hoe kom ik daar achter?

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 15:20


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:42

Ik vind het ook eraan liggen of je een open keuken hebt en het een beetje aansluit op de rest van je huis. En hoe netjes je bent.......

Mijn moeder heeft een zwart gemarmerd kunststof blad van een hele dure zaak, maar ik vind het echt niet mooi. Mijn tante heeft een soort granieten blad en is vrij licht. Niet mijn smaak, maar ik vind natuurlijke materialen dan mooier dan kunststof.
Wij hebben hout en past er imo prima bij. gebroken witte deurtjes, zwarte handvaten, zwart fornuis en afzuigkap. In huis ook alles gebroken wit met bruin en kleine details zijn zwart.

Ikea heeft ook iets dat je foto's kan sturen van je eigen keuken en mensen dan kunnen neuzen om te zien wat het effect is. Ik heb daar toen ook wel hele leuke en mooie dingen tussen zien staan.

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 08:49

Niqui schreef:
*knip*

Twijfel..
Nu zit ik te dubben over de verdeling van de kleuren. Ik denk aan witte kastjes boven, de walnoot kleur voor de onderkastjes en een wit composiet keukenblad. Maar..manlief zegt dat een wit blad waarschijnlijk niet zo handig in gebruik is en stelt op zijn beurt een zwart blad voor in composiet of graniet.

Daarom ben ik benieuwd naar de ervaringen van mensen die ook een wit composiet/kwarts keukenblad hebben gekocht. Hoe bevalt dat? Is dit kras- en vlekbestendig? Op dit moment hebben we een zwart granieten blad en daar zie je helemaal niets op. Hij is nog helemaal gaaf en als nieuw na 20 jaar.

Tips zijn welkom!


Wij hebben hier sinds enkele maanden kastjes met voxtorp wit (mat) en een walnoot gelamineerd werkblad. Walnoot Säljan: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60345495/

In combinatie met een laminaat vloer, ook meer warm/bruin dan dat je meestal ziet, waardoor de witte kastjes mooi afsteken. We zijn echt super blij met de combi en het valt ons heel erg mee hoe wit de kastjes blijven, ook al gebruik je ze ;) Ervaringen met de andere werkbladen heb ik niet, maar je kan de kleuren dus ook evt omdraaien.

Als je een foto wilt kan ik die wel naar je sturen.

Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 09:29

Wat leuk om te lezen! Het lijkt me ook heel erg mooi in die combinatie. Ik ben zeker benieuwd naar een foto :P .

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 12:16

Phillipa schreef:
Wij hebben hier sinds enkele maanden kastjes met voxtorp wit (mat) en een walnoot gelamineerd werkblad. Walnoot Säljan: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60345495/

In combinatie met een laminaat vloer, ook meer warm/bruin dan dat je meestal ziet, waardoor de witte kastjes mooi afsteken. We zijn echt super blij met de combi en het valt ons heel erg mee hoe wit de kastjes blijven, ook al gebruik je ze ;) Ervaringen met de andere werkbladen heb ik niet, maar je kan de kleuren dus ook evt omdraaien.

Als je een foto wilt kan ik die wel naar je sturen.


Dit blad heb ik ook! Alleen heb ik hoogglans witte kastjes en een grijze tegellook pvc vloer.
Ik vind het erg mooi met het wit.

Phillipa
Berichten: 1996
Geregistreerd: 10-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 13:09

Ook heel leuk JLLN_!

Ik heb de foto's via PB gestuurd, als iemand ze ook wil zien stuur ff een PBtje, dan stuur ik je de link.


Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:34

Ik ben ook naar een ikeakeuken aan het kijken... kom er met het programma niet echt uit en heb dus ook geen idee qua kosten. Weet iemand wat het monteren ongeveer kost?
Ik probeer een foto toe te voegen maar het lukt niet?


Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:28

Waar loop je vast in het progamma? Ik vond het goed werken dus misschien kan ik je helpen? Wij plaatsen hem gedeeltelijk zelf dus de kosten voor het plaatsen weet ik niet.

Vorige week de keuken binnengekregen en hij staat gedeeltelijk. De kasten ect zetten wij zelf in elkaar en een klusjesman plaatst en instaleert hem. Vanmiddag wordt als het goed is het blad aan de rechterzijde geplaatst. Links staat nog niet vast.
Afbeelding

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:34

Nou ik hoef niet meer te kijken.
Huis is aan mijn neus voorbij verkocht.

Niqui

Berichten: 2158
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 19:56

Dat is jammer Phylos!

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:10

Ik ga me ook maar eens aansluiten in dit topic.

Inmiddels via het 3d programma een mooi ontwerp gemaakt.
Ik ben wat dat betreft mijn roeping mis gelopen, dat is echt leuk om te doen.

Jammer is dat de ikea alleen met 40, 60 en 80 breedte maten werkt.
Voordeel is wel de prijs, de lange garanties en de kwaliteit schijnt ook niet onder te doen dan van het lage en midden segment bij de meeste keuken winkels.

We zijn ook naar een keuken winkel geweest en een gelijkwaardige keuken daar laten uit tekenen en prijs laten berekenen met een kunststof blad en niet eens A merk appatuur. Nou, toen wisten we het zeker, het wordt een ikea keuken.
De prijs van de keuken winkel was bijna 3 keer zo veel! Terwijl het gewoon bekende keuken winkel is van de lage / midden prijs klasse's. Natuurlijk kun je daar wel babbelen over de prijs, maar dan kom je nog niet in de buurt van de ikea prijs.

Kortom het wordt een ikea keuken in landelijke stijl, maar dan met een stenen (composiet) blad.

Ik vraag me wel af, om de keuken passend te maken, kun je passtukken bestellen, moet je dat zelf op maat maken (zagen) of wordt dat op maat geleverd? De tussenruimtes zijn namelijk 1.60 en de keuken wordt 1.40. De opvulling van het blad naar de muur komt wel goed, omdat dat elders wordt besteld en wordt ingemeten. Maar we vragen ons af hoe het zit met de rest van de keuken naast de kastjes om kieren te voorkomen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:22

Je moet zelf passtukken kopen en op maat maken. Soms kun je ook losse regaals kopen, zoals bijv. een flessenrek of boekenplankjes en deze als passtuk gebruiken.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:25

Als je 20 cm moet opvullen zou ik een kastje smaller maken, of losse plankjes op maat maken en zo een open regaal maken.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:27


bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:34

ik weet dat er kastjes zijn van 20 cm, maar dan is de tussen ruimte tussen de muren te vol gepropt. Volgens het 3 d programma moet het geloof ik ook iets van de muren af.
Ook als ik er een kastje van 20 cm tussen prop, dan staat het zo straks tegen de muur, dat de lades niet goed open, daar ze tegen de kozijn van de deur aanlopen. Ik wil wel perse lades en geen deurtjes.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 16:52

Soms moet je concessies doen :) en als je geen deur wilt zou een open schap nog een oplossing zijn (kastje zonder deur) . Dat smalle kastje is er alleen met deur, dus lades is sowieso geen optie.
Overigens mocht het kastje dusdanig strak zitten dat is er vaak sneller een beetje van de muur af (stuc) als een kastje smaller maken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 17:11

Je moet het 3D programma noet 1 op 1 voor waar aannemen btw
Er zijn vlgns het programma dingen onmogelijk die in realiteit echt wel kunnen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

carika
Berichten: 1582
Geregistreerd: 02-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 18:31

DubbelDun schreef:
Soms moet je concessies doen :) en als je geen deur wilt zou een open schap nog een oplossing zijn (kastje zonder deur) . Dat smalle kastje is er alleen met deur, dus lades is sowieso geen optie.
Overigens mocht het kastje dusdanig strak zitten dat is er vaak sneller een beetje van de muur af (stuc) als een kastje smaller maken.


Wij hebben toch echt een lade in het smalle kastje ;).

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 19:30

Hier toch maar weer eens naar de e ikea. Ik vind de keuken bij een andere winkel mooier, maar wil hem liever bij de ikea. Is bekend, heeft goede garantie etc.

Dus wrs wordt het hoogglans lichtgrijze kastjes met de koelkast/diepvriezer zo'n patroon erop.
Afbeeldingkastje midden
Afbeeldingkastje linksboven
Afbeeldingblad

Heb nog lang de tijd, en maak een voorbeeld tegen de tijd dat we gaan bestellen (eerst de bovenverdieping af)

[o]

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:54

carika schreef:
Wij hebben toch echt een lade in het smalle kastje ;).

Hoeveel bruikbare ruimte heb je in de laadje :D

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:12

Gisteren zijn we bij de ikea wezen kijken en wat leuk dat ze ook stenen (kwarts) aanrechtbladen hebben, ik dacht alleen maar kunststof, dus daar zijn we erg blij mee.

We weten nog niet zo goed wat voor fronten we willen. Eigenlijk wil ik meer een houtlook met voelbare (nep) nerven, zodat het net echt lijkt. Maar de houtlooks die ze hebben vond ik eigenlijk niet zo mooi. de keuze is daarin ook vrij beperkt, of eiken of essen look. De walnoot is ook best mooi, maar voor ons te donker.
Ik ga eens googlen of er elders iets te krijgen is, anders wordt het denk ik de bodbyn of de sävedal.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 10:56


Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 14:44

Jennyj01 schreef:
http://koakdesign.com/?lang=nl

Is dit niks voor je dan?



jazeker, op die site heb ik al wat moois gezien en op 123keukendeurtjes.nl

dus het gaat zeker goed komen. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boheme, capriz, ComscoreBot, Frummel01, Googlebot, IASCrawler, Jannie79, karinmanon, Lalidan, SannevZ, SemrushBot, xPearl en 69 bezoekers