[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Lieszje
Berichten: 7176
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:07

Achterom schreef:
Lieszje schreef:
Nou het controleren van de keukenkastjes is niet zo'n slecht idee hoor :')
Bij mij waren er uiteindelijk ook heel wat dingen mis met de keuken die je op het eerste gezicht niet zag.

En dat had je kunnen voorkomen door de kastjes open te trekken? Die dingen staan vaak zo vol dat je dat toch niet ziet...


Een deel wel ja..


Eef_Bam

Berichten: 4075
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 10:45

Lifaya, als het voor jou goed voelt gewoon doen. De huizenmarkt is gewoon overspannen, dus alles is duurder dan het een paar jaar geleden was.

Toen wij ons huis gingen bezichtigen trok de makelaar voor ons een keukenkastje onder de gootsteen open, vloog zo de plank die erboven zat eraf :') . Dat was het moment om te zeggen dat het huis toch wel "intensief bewoond" was, keuken was pas 8 jaar oud maar al flink afgeleefd, net als de rest van het huis.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 11:33

Oh heet dat zo :+
Dat was hier ook
Heel intensief geleefd (inclusief een boodschappentas vol drugs zakjes achter de verwarming in de ouder slaapkamer :')

De lokale dealer zal wel gebaald hebben van hun vertrek

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 07:20

Lifaya, hou er wel rekening mee dat de taxatie waarde ook 170 moet zijn als je 170 wilt lenen.

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Tiggs

Berichten: 7503
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 08:01

Hoe lang zie je jezelf er wonen Lifaya? Want dat de huizenmarkt weer minder wordt is zeker, de vraag is wanneer, maar de golfbeweging op de huizenmarkt is al sinds jaar en dag zo. Houd dus zeker in gedachten dat dit ook opeens weer 140.000 euro (bijvoorbeeld) waard kan zijn. Stel dat je dan weg wilt, maar je hypotheekschuld nog hoger ligt, wat doe je dan?

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:17

Liezel1 schreef:
Lifaya, hou er wel rekening mee dat de taxatie waarde ook 170 moet zijn als je 170 wilt lenen.

Dat heb ik inderdaad ook besproken bij de hypotheek adviseur en hij zei dat het voor deze woning geen probleem zou zijn. Dit is nu in deze markt de “bieden vanaf” prijs...

Tiggs, het is een woning in een kindvriendelijke buurt met kinderdagverblijf, winkelcentrum, strand, scholen, ov etc alles is er in de buurt. Ik zie mijzelf daar voorlopig nog wel wonen. Natuurlijk kan het opeens anders zijn dat ik bijvoorbeeld samen ga wonen maar dan in deze woning of ik ga hem dan verhuren. Maar dat risico heeft iedereen nu die een woning koopt. Voor mij is de enige factor die een rol kan spelen mijn gezondheid maar daarom heb ik de NHG die ik er uiteraard bij ga doen. Woning is trouwens ook volledig elektrisch koken of hoe dat ook heet xD in Den Haag willen ze dat gaan verplichten wat nog onnodige kosten mee kon brengen maar bij deze heb je dat dus niet. Heb dus sowieso geen kosten die ik moet maken nog voor het huis zelf de komende jaren.

Tiggs

Berichten: 7503
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 12:31

Klinkt alsof je er wel goed over nagedacht hebt!
Alleen verhuren kun je denk ik wel vergeten, omdat de bank daar vaak niet mee instemt.

Welkom in het Dunning-Krugerpark!

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 15:17

Tiggs schreef:
Klinkt alsof je er wel goed over nagedacht hebt!
Alleen verhuren kun je denk ik wel vergeten, omdat de bank daar vaak niet mee instemt.

Ook dat heb ik inderdaad ter sprake gebracht bij de hypotheekadviseur en dat zijn dingen die we gaan bekijken op het moment van het afsluiten van een hypotheek. Maar ik ben voorlopig niet van plan daar weg te gaan haha.

xJurdyWonanx

Berichten: 4044
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 21:51

Hier een leuke update *\o/*
Vandaag het voorlopig koopcontract getekend!

Keuring is afgelopen week geweest en taxatie wordt morgen gedaan. Vandaag bij de hypotheek adviseur geweest en daar zag alles prima uit dus als alles gaat zoals gepland is de passeerdatum 2 juli 8-)

Wonan (v. Windspiel)
B+10 PR:216 L1+11 PR:199.5 L2+10 PR:193.5
http://www.instagram.com/haflinger.wonan

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 22:51

Gefeliciteerd!!!!!! Wat leuk zeg :D

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:13

We nemen toch een makelaar in handen voor het regelen van koopcontract, die kosten splitten we op. Ik twijfel een beetje wanneer de overdracht het beste zou zijn. Ik denk voor mijzelf september, dan ben ik hopelijk wat hersteld van de burn out. Nu word het echt teveel voor mij zeg maar. Dus denk eind september voor overdracht als zij hiermee instemmen. Kan ik ook nog even sparen voor inboedel enzo. Ik hoef verder alleen het huis te verven (3 muurtjes uit mijn hooft) en ik wil ook overal (behalve keuken, daar is een luxaflex prima) vitrage hebben en daarbij overal verduisterende gordijnen.

Ik kijk er wel echt naar uit := Heb al helemaal een idee hoe het er uit gaat zien. Er zit een standaard keuken blok in, die ga ik wrappen naar zwart-hout kleur, verder nog een vaatwasser plaatsen in een stukje waar nu de vuilnisbak staat (zijn leidingen) en dat was het geloof ik

mvdende

Berichten: 5645
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:43

lifaya schreef:
We nemen toch een makelaar in handen voor het regelen van koopcontract, die kosten splitten we op. Ik twijfel een beetje wanneer de overdracht het beste zou zijn. Ik denk voor mijzelf september, dan ben ik hopelijk wat hersteld van de burn out. Nu word het echt teveel voor mij zeg maar. Dus denk eind september voor overdracht als zij hiermee instemmen. Kan ik ook nog even sparen voor inboedel enzo. Ik hoef verder alleen het huis te verven (3 muurtjes uit mijn hooft) en ik wil ook overal (behalve keuken, daar is een luxaflex prima) vitrage hebben en daarbij overal verduisterende gordijnen.

Ik kijk er wel echt naar uit := Heb al helemaal een idee hoe het er uit gaat zien. Er zit een standaard keuken blok in, die ga ik wrappen naar zwart-hout kleur, verder nog een vaatwasser plaatsen in een stukje waar nu de vuilnisbak staat (zijn leidingen) en dat was het geloof ik


Dan hoop ik voor je dat ze akkoord gaan met eind september en dat de verkoper niet al een nieuw huis heeft waar hij eerder in kan.

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 16:27

Nee, verkoper wilt sowieso huren en zouden pas definitief kijken als we een data van overdracht hebben :) zijn kennissen dus dat scheelt.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:21

Hier goed nieuws overdracht van ons huis met passeren is vandaag. En bod wat wij hebben gedaan is ook geaccepteerd wat een top dag


Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:43

Wat fijn! Allemaal positieve berichten :D

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 10:39

Het koopcontract word opgesteld door de makelaar en we houden 9 augustus aan als datum van overdracht.

Birgit__

Berichten: 2245
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:56

Zo ik meld me ook weer!

Nadat alle woningen waar we interesse in hadden aan onze neus voorbij gingen, hebben we komende dinsdag een 2de bezichtiging gepland.

Dit huis heeft alles wat we zoeken voor een hele mooie prijs. De enige maar: in een dorp 20-25 minuten verderop. Dat is nog een klein twijfelpuntje. Had dit huis in ons huidige dorp gestaan waren we 110 % zeker geweest. Maar in dit dorp is er nog wat meer rust gelukkig. Huidige bewoners hebben ook al een nieuwe woning waar ze over een maand de sleutel van krijgen. Wij komen uit een huursituatie dus geen enkel probleem voor ons.

Wij hebben verder geen aankoopmakelaar en (nog?) geen hypotheekadviseur. Nu begint bij mij dus een beetje de paniek; hoe nu verder. Stel we vinden het dinsdag nog steeds super leuk en hebben het er voor over om van dorp te verhuizen, kunnen we dan gewoon telefonisch een bod doen? En dan opzoek naar een hypotheek?

Hoe hebben anderen dit gedaan zonder aankoopmakelaar en/of hypotheek adviseur?
We hebben wel al een tijd terug een oriënterend gesprek gehad dus we weten wel al redelijk dat we dit bedrag kunnen financieren.

Flash Nothing compares to you!

Urona447
Berichten: 2775
Geregistreerd: 13-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:01

Ben je niet bang Birgit dat dit huis ook aan jullie voorbijgaat als je nog een tweede bezichtiging doet? Of loopt het niet zo storm in jullie regio? Je kan inderdaad telefonisch een bod doen maar wij hebben hem ook nog per mail gestuurd met een einddatum en tijd. Ook stonden in deze mail de voorwaarden van het bod zoals onder voorbehoud van financiering.

De financiering kan je allemaal in werking gaan zetten als je getekend hebt. Dan weet je namelijk ook hoeveel geld er nodig is.

Prairy
Berichten: 8987
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:48

Ik heb in jouw regio bij een makelaar-taxateur gewerkt (Eindhoven) en woon nu in Budel. Dus ik heb nog wel enige kennis van die regio ;)

Ik zou sowieso, als je een bod wil doen, bellen, maar daarna het bod per email bevestigen met daarbij je voorwaarden (bijv. ovb financiering (altijd), flexibele oplevering, bouwkundige keuring)

Afhankelijk van je situatie en kennisniveau kun je zelf schijnbaar een hypotheek afsluiten online, maar als je daar nog nooit mee te maken hebt gehad, zou ik zeker een adviseur zoeken.

Ik heb nog wat contacten als je interesse hebt, zowel voor hypotheekadviseur als voor een taxateur (deze is wel afhankelijk van de locatie van waar je wil gaan kopen, ze mogen maar beperkt hemelsbreed taxeren rondom hun locatie, 20km).

En ik zou sowieso nu wel al gesprekken plannen met hypotheekadviseurs. Het eerste gesprek is altijd vrijblijvend en gratis.

Birgit__

Berichten: 2245
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:51

Urona447 schreef:
Ben je niet bang Birgit dat dit huis ook aan jullie voorbijgaat als je nog een tweede bezichtiging doet? Of loopt het niet zo storm in jullie regio? Je kan inderdaad telefonisch een bod doen maar wij hebben hem ook nog per mail gestuurd met een einddatum en tijd. Ook stonden in deze mail de voorwaarden van het bod zoals onder voorbehoud van financiering.

De financiering kan je allemaal in werking gaan zetten als je getekend hebt. Dan weet je namelijk ook hoeveel geld er nodig is.


Normaal zat er wel wat meer druk op, zeker bij ons dorp en omliggend (regio Eindhoven). Maar bij deze woning is het zoals ik begreep wat rustiger. Huis staat nu ruim 2 maanden online, is ook al in prijs gezakt. Verder zijn er wel een paar bezichtigingen geweest, maar de makelaar gaf aan dat er verder geen serieuze partijen betrokken waren momenteel.
Ik ben wel redelijk nuchter geworden na alle stress: is het huis weg, dan is het gewoon niet ons huis. Dus ik plan liever een tweede bezichtiging met het risico dat, dan dat ik gehaast beslissingen ga nemen onder druk. Een huis koop je niet zo even, zeker niet als je naar een vreemde omgeving vertrekt.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie en je punten! :)

Flash Nothing compares to you!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 13:27

Birgit__ schreef:
Urona447 schreef:
Ben je niet bang Birgit dat dit huis ook aan jullie voorbijgaat als je nog een tweede bezichtiging doet? Of loopt het niet zo storm in jullie regio? Je kan inderdaad telefonisch een bod doen maar wij hebben hem ook nog per mail gestuurd met een einddatum en tijd. Ook stonden in deze mail de voorwaarden van het bod zoals onder voorbehoud van financiering.

De financiering kan je allemaal in werking gaan zetten als je getekend hebt. Dan weet je namelijk ook hoeveel geld er nodig is.


Normaal zat er wel wat meer druk op, zeker bij ons dorp en omliggend (regio Eindhoven). Maar bij deze woning is het zoals ik begreep wat rustiger. Huis staat nu ruim 2 maanden online, is ook al in prijs gezakt. Verder zijn er wel een paar bezichtigingen geweest, maar de makelaar gaf aan dat er verder geen serieuze partijen betrokken waren momenteel.
Ik ben wel redelijk nuchter geworden na alle stress: is het huis weg, dan is het gewoon niet ons huis. Dus ik plan liever een tweede bezichtiging met het risico dat, dan dat ik gehaast beslissingen ga nemen onder druk. Een huis koop je niet zo even, zeker niet als je naar een vreemde omgeving vertrekt.

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie en je punten! :)


Goeie instelling
Die hadden Wij op een gegeven moment ook.

Wij hebben zonder aankoopmakelaar gekocht

Bod heb ik Telefonisch gedaan
Bevestigd per mail (geloof ik.... kan ook best zijn dat ik dat niet heb gedaan )

Maar wel duidelijke voorwaarden waaronder idd financiering

Wij hebben laten Keuren voor het bieden uit
Maar anders zou ik idd ook de bouwkundige keuring als voorwaarde opnemen.
Dat als blijkt dat Er echt iets ernstig mis is (dus iets Met fundering of grote kosten ) je sowieso weer om de Tafel wil of Er vanaf wil zien
En dan dus een bouwkundige regelen voor die keuring


Als Er niks geks uit moet je de financiering regelen, Wij hebben een orienterend gesprek gehad Met twee banken en een onafhankelijke adviseur
En voor de onafhankelijke gekozen

En voor de hypotheek is Er dan ook nog een taxatie nodig van het huis
Dat moet door een taxateur gebeuren die niet de verkoop of aankoopmakelaar is
Die in een straal van ik dacht 20? km van het pand werkzaam is

En natuurlijk een notaris voor de overdracht

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:53

Nou taxatie is gedaan, zou overeenkomen met het bod, dus dat is heel mooi. Volgende week mijn tweede hypotheek gesprek en hoopte deze week nog het koopcontract maar dat is tot nu toe nog niet gebeurd... dus hopelijk volgende week alles! Even opnieuw wat formulieren inleveren en dan hopelijk 9 augustus de overdracht :)

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:24

taxatierapport is binnen, koopcontract ook maar de waarborgsom datum moet echt wat verlaat worden, leuk en aardig maar krijg het voorlopig koopcontract nu binnen en ze zetten 27 juni neer voor de uiterste datum van de waarborgsom :') we gaan het uiteraard proberen maar in 2 weken alles rondkrijgen terwijl mijn hypotheekadviseur 3 weken met vakantie gaat na morgen.... het moet worden overgedragen aan iemand anders... máár ik krijg in elk geval volledige hypotheek. Woning is op 175.000 getaxeerd.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 16:29

Wat fijn dat het lijkt te gaan lukken lifaya! Wel stressen dat je adviseur nu op vakantie gaat. Had je een kantoor of een zelfstandige?

Rennie89
Berichten: 37212
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 17:21

Ik zit bij de Hypotheker. :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, Eva1975, Fenn, IASCrawler, LuCa88, Marcato, Pieneappel, Utixo en 36 bezoekers