[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urona447
Berichten: 2798
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:13

Heb je al op ruimtelijkplannen.nl gekeken? Daar kun je vaak meer informatie vinden over het bestemmingsplan en de huidige bestemming van de woning.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:14

Gaan jullie nu samen kopen of niet Christina (dus op wiens naam komt de woning + hypotheek te staan)? Dat is me niet helemaal duidelijk :)

Op http://www.ruimtelijkeplannen.nl kun je de bestemming zien. Je mag me het adres ook even per pb sturen als het zo even niet kunt vinden, ik heb er ondertussen al vaak genoeg op zitten loeren :+ Wellicht kan ik het wel snel vinden (ga alleen niet het hele bestemmingsplan doorakkeren ;) )


En anders even het adres googlen van wat ernaast ligt :P Of gewoon even de gemeente bellen, dat kan ook.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 07-12-17 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:17

Ik bedoel idd bestemmingsplannen van de omgeving. Fabrieken die er komen, nieuwe weg aangelegd, of een gebouw dat een andere bestemming krijgt waar je niet blij van wordt

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:22

Nu net gekeken naar ruimtelijke plannen, daar staat niet veel spannends. Het meest spannende is 'onzelfstandige bewoning', maar dat is gebaseerd op de hele stad en heeft geen specifieke details in het bronbestand/plan staan :') Ik mag aannemen dat de makelaar hier misschien meer over weet en anders loop ik langs het stadskantoor.

Wij weten ook nog niet of we samen gaan kopen, dat ligt er aan wat de hypotheekadviseur adviseert. Naar het schijnt zou het voordeliger zijn als degene zonder contract zich afzijdig houdt.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:36

Zojuist heb ik iets merkwaardigs opgemerkt aan ons huis wat we onder voorbehoud van financiering hebben gekocht.

Op funda staat dat de perceeloppervlakte 3m2 groter is als het woonoppervlakte. De woning heeft een kleine voortuin en een kleine achtertuin wat dus veel meer is dan die 3m2 wat op funda staat.

Ik zie bij de kadastergegevens dat er een stuk bebouwing bij staat, wat nu dus niet meer klopt.. Bij de gegevens staat dus ook het perceeloppervlakte wat ook bij funda staat..
Dan kom ik dus tot de conclusie dat het huis een stuk kleiner is dan vermeld.. Wat kan ik hier tegen doen? Ik las ergens dat het de koper zijn onderzoeksplicht is :\

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:48

Geen idee maar hoe erg is dat? De kadastertekening is bindend toch?

Onzelfstandige bewoning kan zijn oa verzorgingstehuis, jeugdzorg en begeleid wonen, opvang van mensen op een andere manier

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:49

Dat is toch altijd zo? Omdat woonoppervlakte ook verdiepingen telt en perceel alleen begane grond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:50

Via welke site heb je de kadasterinfo opgevraagd? Wij hadden info via kadasterdata (betaald) maar die klopte totaal niet. Je moet echt opletten dat je via kadaster zelf de info koopt. Kadasterdata was de eerste hit op google, kwam heel betrouwbaar over maar klopt dus van geen kant.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:52

Dani, perceel is alle grond waar het huis op staat en bij het huis hoort. Zo hebben wij 28.000m2 perceeloppervlak maar ons woonhuis is wel iets kleiner hoor ;) :D

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:53

Ja, dat bedoelde ik ook. :D

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 16:55

Dat snap ik wel (van de onzelfstandige bewoning), maar het plan gaat over heel de stad en niet specifiek het gebouw wat nog een mysterie is :')
Ik kwam op internet niet verder dan dat er in het verleden dagbesteding zat/geestelijke gezondheidszorg. We komen er nog wel achter, ik ga het morgen vragen aan de makelaar en ik heb de vraag uitstaan aan een ex-bewoner uit die straat die enkele maanden geleden naar een groter huis is verhuisd :)

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:01

Maar hoezo is het dan normaal dat het niet veel m2 verschilt? :o?

Mis ik het hele punt weer zeker :P

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:01

Dani schreef:
Dat is toch altijd zo? Omdat woonoppervlakte ook verdiepingen telt en perceel alleen begane grond?

Klopt, maar de tuinen zijn geen 3m2 bij elkaar, vandaar dat ik nu mijn vragen erbij heb.
Ik heb trouwens de informatie van kadaster.nl

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:04

knetterhard schreef:
Dani schreef:
Dat is toch altijd zo? Omdat woonoppervlakte ook verdiepingen telt en perceel alleen begane grond?

Klopt, maar de tuinen zijn geen 3m2 bij elkaar, vandaar dat ik nu mijn vragen erbij heb.
Ik heb trouwens de informatie van kadaster.nl


Stuur me de funda link eens per pb? Kijk ik even voor je :)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:08

Ik zal even het huis dat ik ga kopen als voorbeeld nemen

Woonopp: 120m2 --> Maar dit is opgesplits in 3 lagen! Ongeveer 45m3 op het beneden verdiep, 45m2 op het 1st en 30 op de zolder.

perceel: 132m2

Tuin is dus 132m2 - 45m2 = 87m2
en niet 132 - 120 = 12m2

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:10

Als je 2 verdiepingen hebt van ieder 40m2, is dat 80m2 woonoppervlakte en 40m2 perceeloppervlakte. Je kunt dus zelfs een kleiner perceeloppervlakte dan woonoppervlakte hebben, en toch gewoon een tuin. :j

Wat FatCat ook zegt dus. :D

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:11

Dani schreef:
Als je 2 verdiepingen hebt van ieder 40m2, is dat 80m2 woonoppervlakte en 40m2 perceeloppervlakte. Je kunt dus zelfs een kleiner perceeloppervlakte dan woonoppervlakte hebben, en toch gewoon een tuin. :j

Wat FatCat ook zegt dus. :D

Oké dan ben ik super blond.. :')

Ik vond het gewoon raar, aangezien er ook geen plattegrond bij zit.
Laatst bijgewerkt door knetterhard op 07-12-17 17:16, in het totaal 2 keer bewerkt

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:13

Zo een blonde moment heeft iedereen wel eens!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:17

knetterhard schreef:
Maar als je 3m2 verschil hebt op perceel en woonpppervlakte betekend dat toch dat de tuinen bij elkaar 3m2 zijn?

Haha, nee echt niet. :)

Woonoppervlakte is van álle verdiepingen. Als jij twee blokjes op elkaar stapelt neemt dat op de grond evenveel ruimte in als 1 blokje, toch? Je huis doet dat ook. :D Elke verdieping telt mee voor het woonoppervlakte, maar de 2e en 3e verdieping nemen geen extra ruimte in op de grond, dus je perceel.

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:19

Hahaha ik zit mezelf heel hard uit te lachen. Ik snap eindelijk wat jullie bedoelen :+

Dan moet het inderdaad kloppen

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:23

Ahhh nu snap ik je punt Dani! Indeed blond ;)

knetterhard

Berichten: 2446
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:27

Selka schreef:
Ahhh nu snap ik je punt Dani! Indeed blond ;)

High five *\o/*

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 17:32

:') ik snapte er echt geen kloot van wat nu t probleem was Haha nu denk ik het een soort van te snappen

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 18:22

Jans schreef:
Sanidirect is een van de badkamertakken van Mandemakers. Maar daar was ik niet zo over te spreken als Sanidump, niet gerelateerd aan Ben Mandemakers. (SDirect leverde huismerken en extreem dure montage, zouden voor badkamer en toilet meer dan 21000!! kwijt zijn. En we wilden echt geen luxe op een infrarood van 800 euro na. Bij SDump waren we voor exact hetzelfde, maar dan allemaal Villeroy & Boch, Sphinx en Bruynzeel, ofwel A merken kwijt, incl montage 15.000 kwijt. Voor badkamer en toilet.)

Sanidirect vond ik ook nog eens heel opdringerig, ze belden op een gegeven moment elke dag meerdere keren :=


Bij mij adviseerde de medewerker zelfs zelf installatie te regelen. Ik heb hun nummer na verloop van tijd geblokkeerd. Werd ook non stop gebeld door ze..

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:41

Vandaag ook al meteen taxatie en bouwkundige keuring geregeld voor volgende week woensdag. Dan op vrijdag wordt het koop contract getekend.

Ik wil dit weekend mijn hypotheek online aanvragen - of wacht ik hier toch beter mee tot na de taxatie en keuring?