[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 17:30

Je kunt het prima aanvragen. Wij hebben wel de huidige bewoners op de hoogte gebracht en gevraagd of zij bezwaren hadden.


Urona447
Berichten: 2790
Geregistreerd: 13-05-07

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:14

Wij hebben hem ook aangevraagd voordat we de sleutel hadden.

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:41

Ohhh super om te horen :D

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:50

Hebben jullie toen wel een koopovereenkomst ofzo bij de gemeente in moeten leveren?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:03

Als je wilt kun je zelfs een bouwvergunning aanvragen op een perceel wat niet eens van jou is
Dus gok dat die koop overeenkomst niet eens nodig is

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:35

Booooo schreef:
Hebben jullie toen wel een koopovereenkomst ofzo bij de gemeente in moeten leveren?

Denk het niet. Ooit had bij ons de oude buren een vergunning aangevraagd voor een bedrijfswoning naast het bedrijf wat hij al langere tijd had verkocht, die was zonder problemen goedgekeurd en dat terwijl toen de huidige eigenaar van niets wist dat dat toen was gedaan.

Hier enorm goed nieuws, ons appartement is verkocht! Stond niet officieel te koop, waren zelfs geen foto’s gemaakt. Gisteren kijkers gehad en net gebeld dat die het willen kopen. Het contract is niet eens onder voorbehoud van financiering en dat scheelt zoveel stress :):) gisteren ook ons openingsbod gedaan op het huis wat wij op het oog hadden, zojuist een bericht gehad dat ze hem mondeling verkocht hadden gisteren -O- ik baal er wel van dat ze dat maandag niet hadden gezegd dat er meer kijkers zijn

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:35

Booooo, nee hoor. Alleen postcode invoeren en gaan :P

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:38

Wist dat helemaal niet haha! Maar dat is dus wel handig.
We moeten alleen eerst een aannemer moet laten kijken naar de draagmuren, want je moet wel een rapport inleveren bij de vergunningaanvraag met wat voor constructie er terug komt.

Marloes: Wauw super, gefeliciteerd! Hopelijk horen jullie ook snel iets over jullie bod.

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:41

Wij hebben gisteren allebei een bankpas gekregen van de ING. (We moeten naar hun overstappen voor de hypotheek), dat is toch een goed teken? :+

Spenk
Berichten: 21738
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:44

Dat staat los van de hypotheekaanvraag. Neem aan dat je dan ook wel goedkeuring op je hypotheek hebt?


Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 15:58

Nog niet.. Maar lijkt me als ze alles al opsturen dat het dan een goed teken is :D

Berdien

Berichten: 64500
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:18

Je had toch al de offerte van ING getekend Booooo? ING verstrekt een bindend aanbod, tenzij er nog aanvullende voorwaarden in zijn opgenomen?

Verstrekken bankpassen staat los van acceptatie hypotheek, dat zijn twee verschillende afdelingen :)

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 16:30

Berdien schreef:
Je had toch al de offerte van ING getekend Booooo? ING verstrekt een bindend aanbod, tenzij er nog aanvullende voorwaarden in zijn opgenomen?

Verstrekken bankpassen staat los van acceptatie hypotheek, dat zijn twee verschillende afdelingen :)


Ja die hebben wij al getekend. Ze wachten nu alleen nog op de polissen van de Dela (levensverzekering) die zouden vandaag gestuurd worden maar de Dela heeft een storting. Voor de rest waren alle documenten al goedgekeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:54

Even nieuwsgierig, hoe lang duurde het voor je een reactie kreeg op je bod? En een makelaar is verplicht om alle biedingen door te geven toch, tot het koopcontract is getekend?

Heb het idee dat wij namelijk flink worden (zijn?) genaaid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 23:57

Bij de 1 is het een dag, bij de ander een week, en bij weer een ander 2 weken. De makelaar moet het doorgeven, maar de verkoper hoeft niet binnen een bepaalde tijd te reageren als je dat niet bij je bod hebt vermeld. Mijn ervaring is dat je sneller reactie krijgt als je telefonisch aan de makelaar vraagt of je bod goed is doorgekomen/ wanneer je reactie kan verwachten (als je via de mail hebt geboden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 01:14

Shanna schreef:
Bij de 1 is het een dag, bij de ander een week, en bij weer een ander 2 weken. De makelaar moet het doorgeven, maar de verkoper hoeft niet binnen een bepaalde tijd te reageren als je dat niet bij je bod hebt vermeld. Mijn ervaring is dat je sneller reactie krijgt als je telefonisch aan de makelaar vraagt of je bod goed is doorgekomen/ wanneer je reactie kan verwachten (als je via de mail hebt geboden).

Ah oké :) is het gebruikelijk dat de makelaar even terug stuurt dat hij het bod heeft ontvangen of is dat raar?

We worden namelijk nu genegeerd, eerder werd er wel snel(ler) gereageerd. Nu doen we ook wel iets waar de makelaar geen fan van is, maar we hebben het idee dat hij voor ons bepaalde info heeft achtergehouden en wel tegen andere geïnteresseerde heeft verteld. Omdat we nu ineens allerlei spoken zien wil ik gewoon weten wat nu gebruikelijk is.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:06

Ik had in onze mail met bod een termijn gezet tot wanneer deze geldig was en ook om een bevestiging van ontvangst gevraagd.

Heb je er om gevraagd marloes? Anders even bellen. Hoezo denk je dat je genaaid wordt? Een makelaar heeft geen baat bij een bod achterhouden. Ze krijgen pas betaald na verkoop.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110623
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:14

FatCat schreef:
Ah ok ik snap het. En hoe doe je het dan me de trap. Valt die nu niet een beetje akward? Of laat je die ook 4 cm ophogen?


Wij hadden bijna een huis in Drunen gekocht, maar manlief kon er echt niet mee leven dat de keuken 6 cm hoger lag ivm vloerverwarming :')
Ach, je struikelt één keer over het randje en dan onthou je het voor eeuwig dat je je pootjes op moet tillen.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Prairy
Berichten: 9050
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 07:18

Nee hoor, ik blijf daar ook over struikelen of mijn tenen tegen stoten. Zeker als ik nog niet goed wakker ben :P

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:19

En je bezoek ligt telkens op je vloer natuurlijk :+

@Marloes: Wij kregen wel een bevestiging van ontvangst van het bod. Hier hadden we niet specifiek om gevraagd. Wanneer had je het bod gedaan? En had je wel een termijn van de geldigheid van je bod benoemd?

Be the change you wish to see in the world.

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 09:31

__Marloes schreef:
Even nieuwsgierig, hoe lang duurde het voor je een reactie kreeg op je bod? En een makelaar is verplicht om alle biedingen door te geven toch, tot het koopcontract is getekend?

Heb het idee dat wij namelijk flink worden (zijn?) genaaid.


Heb je er zelf een eind datum bij gezet? Als ik een bod mailde met voorwaarden belde ik er altijd nog even achteraan en ik gaf een einddatum aan het bod. Ik zou vandaag gewoon even bellen naar ze.
Wat denk je dat er voor jullie is achter gehouden?

annepaardoes

Berichten: 7153
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:09

Nog 4 dagen en dn krijgen we de sleutel *\o/*
Ik kan aan niets anders meer denken. Druk aan het inpakken. Het huidige huis is een gigantische troep :') Zaterdag nog even flink inslaan bij de Praxis (25% korting)

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:45

Wij nog 3 dagen annepaardoes *\o/* wij leven er ook ontzettend naar toe. Hebben er zo'n zin in. Zelfs in het verven haha.

Prairy
Berichten: 9050
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 10:48

Ik werd net gebeld door de hypotheek adviseur (eindelijk belde hij uit zichzelf), het is hier alleen 04.30u :')

Hij zei dat het in ieder geval bij 1 bank erdoor had een hoopte vandaag nog van een 2e te horen. Gaat nu het voorstel verder uitwerken.

En ik ga proberen nog wat te tukken :Z

Booooo
Berichten: 6508
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:21

Oeee wordt al spannend voor jullie! :D

Prairy het is in ieder geval goed nieuws waar hij jullie voor wakker belt :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Arlette1991, Bytespider, CoonArt, FransienE, karelien, Lugea, MAD_fan, MariekeR, MayoNeighs, Miss_Mii21, Plonspony, secricible, waikiki_6, Wescha en 115 bezoekers