Energie/gas besparing tips

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linnie050

Berichten: 11800
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Energie/gas besparing tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-15 09:01

Hallo,

Misschien een leuk idee om hier besparing tips te plaatsen.

Zodat we allemaal met de jaar rekening geld terug krijgen!

Wat verbruiken jullie?
Waar letten jullie op?

Groetjes

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 09:17

8 mei ben ik verhuisd. Moet voor het eerst water en electriciteit betalen. Vorige huisje betaalde ik de huur inclusief.

Ik heb een slimme meter. Greenchoice heeft ons een geschat verbruik van ruim 4500 kwh per jaar gegeven. Gekeken naar het verbruik van de vorige bewoners. Dit kwam op 60 euro per maand. In heb het verhoogd naar 100 euro.

Tot nu toe hebben we best een laag verbruik. Zouden we zo doorgaan, komen we op 2800 kwh per jaar. Maaaaaar dat is zonder verwarming. Vermoed dus dat die 4500 niet zo gek is en dat we echt wel geld terug gaan krijgen.

We hebben iig spaar en led lampen. Apparaten met label A. Lampen uitdoen e.d. Verder letten we er niet heel erg op. Gebruiken gewoon de vaatwasser en droger.

Oh en ik heb een huis met label A :D

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Energie/gas besparing tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 07:48

In ieder geval één ding: Plaats spaarlampen alleen daar waar ze langer dan een kwartier blijven branden. Een spaarlamp op het toilet is zwaar nutteloos. De opstartspanning van zo'n ding is zo groot dat een 40 Watt gloeilamp langer dan een kwartier moet branden om onzuiniger te zijn.

Voor de rest, als je toch net bezig bent met het inrichten van je huis, kijk dan naar de LEDARE lampen van de Ikea. Ze zijn niet super duur maar geven echt prachtig geel licht ipv het kille wit/blauw wat je normaal hebt.

Kijk ook goed of je zaken echt nodig hebt in stand-by. Ook opladers zoveel als mogelijk uit het stopcontact. Kleine dingen, maar schelen uiteindelijk wel.