Horren voor ramen met uitzetijzers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Horren voor ramen met uitzetijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 12:55

Met het warme weer van de afgelopen dagen zet ik graag boven de ramen open, maar al die beesten die dan binnenkomen en de bijbehorende nachtelijke muggenjacht vind ik niet zo prettig.
Hierom wil ik graag raamhorren gaan plaatsen. Probleem is alleen dat ik 8 ramen heb die open kunnen (en ook open gaan) waarvan er 5 een schuif uitzetijzer hebben en de andere 3 zijn klapramen met bijbehorende uitzetters.
Ik ben me suf aan het googelen, maar ik kan nergens horren vinden die geschikt zijn voor dit soort ramen en die ook nog een beetje betaalbaar zijn. 50 euro per raam gaat me bij 8 ramen namelijk echt te ver :o
Enige die ik gevonden heb zijn via deze site https://dabo-design.nl/wordpress/horren/ het systeem lijkt mij ideaal, maar ik kom toch rond de 50 euro per hor uit en ik heb hier niet even 400 euro voor liggen

mensen met tips?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


manonutjuh

Berichten: 3001
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Horren voor ramen met uitzetijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:59


mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Horren voor ramen met uitzetijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:08

Vraagje: hoe vaak komt het voor dat je je raam anders open hebt dan volledig open?
Mijn ervaring is dat je meestal of je raam zo 2cm open hebt, dat het ijzer totaal niet in de buurt van de hor komt, of echt volledig open, waarbij je uitzetijzer wel in de weg zit.
Eenvoudige oplossing is dan een gewone hor kopen, met houten omlijsting en dan een klein hapje eruit zagen, zodat je uitzetijzer erdoor kan. Dus dan alleen op de plek waar het in de weg zou zitten als je raam volledig open is.

Nadeel is dat je wel je hor uit het raam moet tillen als je je raam open of dicht wilt doen, moet je even kijken of je dat vervelend vind.

Succes!

meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:21

De oplossing kan indd zijn om zelf horren te maken, houten latjes, gaas ertussen, 2 magneetjes eraan (en ook in de kozijn 2 magneetjes) gat maken voor het uitzetijzer en klaar is kees. Daar kun je dan wel jaren mee vooruit :)

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Horren voor ramen met uitzetijzers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 13:22

Heb dabo heel brutaal een mailtje gestuurd of er voor 8 horren een mooie prijs te maken valt :o Nee heb ik en ja kan ik krijgen :D
Zou daar anders rond de 300 euro zitten, vind ik toch echt teveel geld

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Horren voor ramen met uitzetijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:43

Ik heb hetzelfde probleem en heb zelf een hor gemaakt met een vak onderaan met een stuk ruim bemeten stof aan de binnenkant geniet, waardoor het uitzetijzer gewoon open kan en dan in de stof valt. Snap je me nog? :)

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:00


Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33748
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Horren voor ramen met uitzetijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:02

Mijn vader heeft ze zelf gemaakt, 4 latjes en gaas er tussen. Klaar!

Britta31

Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Horren voor ramen met uitzetijzers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:43

En een klamboe voor boven.Hebben wij ook tegen de muggenplaag.Is wel niet je vraag,sorry.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 12:22

Ik lees even mee, zit met hetzelfde dilemma.
Die teleuitzetters zijn wel handig, maar bij ons zou dat dan ook x6 moeten en komen de kosten van de horren er nog bij. Daarbij zitten we in een huurhuis, dus ik weet niet of het wel mag.

Mijn oplossing tot nu toe is een goedkoop horretje van de xenos, met klittenband rondom, dat gaas is flexibel en kun je dus om de uitzetter vouwen. Niet helemaal ideaal en echt 100% mugproof is het niet (er blijft een kiertje waar de diehards doorheen kunnen), maar ik doe het ervoor. (kost je ook maar een paar euro)

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Prairy en 23 bezoekers