Kosten uit huisgaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
crystallady
Berichten: 99
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: oldenzaal

Kosten uit huisgaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 13:15

Hallow.

Ik heb een vraagje. Mij vriend en ik hebben gisteren te horen gekregen dat het huis waar we op gereageerd hebben van ons word.we zijn super blij. En we hebben hier ook al een hele tijd voor gespaard. Maar nu ben ik toch ineens bang dat we niet genoeg hebben.

Wat kost een gemiddelde inboedel in zen totaal. We hoeven niet alles nieuw. Maar wel het bankstel. De eet hoek. De televisie. Wasmachine en wasdroger.

Er zit een inbouwkeuken in het huis dus vaatwasser oven/magnetron koelkast en gasfornuis is al aanwezig. We hoeven niet alles van de duurste winkels maar we willen wel graag kijken naar wat we echt mooi vinden.


Oja een bed hebben we al



(Hoop dat het hier goed staat)


Brand los.
Gr

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Re: Kosten uit huisgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:19

Je kan 't net zo duur maken als je wilt.
Ga naar de kringloop winkel en koop daar dingen voor een prikkie. Hou de weggeefhoeken op FB in de gaten. Marktplaats.. Failissement verkoop etc etc.

crystallady
Berichten: 99
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-15 13:24

_Ekenna schreef:
Je kan 't net zo duur maken als je wilt.
Ga naar de kringloop winkel en koop daar dingen voor een prikkie. Hou de weggeefhoeken op FB in de gaten. Marktplaats.. Failissement verkoop etc etc.



Ja dat snap ik maar ik bedoel echt een ruwe schatting als je wat spullen nieuw En spullen 2de handschoenen koopt.

Natuurlijk geen bedragen op de cent nauwkeurig. Maar wat is nou een redelijk bedrag om mee uithuis te gaan

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kosten uit huisgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:27

dat is niet te zeggen. we weten niet hoe groot jullie huis is, hoeveel kamers, tuin etc

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:28

Dan nog kan je het zo gek maken als je zelf wilt ;)

Bijvoorbeeld

Wasmachine: nieuw te krijgen voor rond de 300 euro, maar ook over de 1000
Wasdroger: net zo als de wasmachine

Bank: een beetje bank zit imo wel rond de 1000 euro, maar ook hier kan je veel goedkopere van vinden of juist veel duurdere

Ik zou als ik jou was de krantjes van de mediamarkt e.d. in de gaten houden voor leuke aanbiedingen. En ga voor jezelf na wat je belangrijk vindt aan bijvoorbeeld een wasmachine, droger, bank e.d. Dan kan je met die opties verder gaan kijken en kijken op welke prijs je ongeveer uit komt.

Let ook op dat de stoffering van het huis altijd behoorlijk prijzig is, helemaal als de ramen geen standaard maat hebben. Ook de vloer moet je je niet op verkijken

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:29

Lastig schatten hoor!
Weet wel dat er in de kleine dingen ook een hoop gaat zitten. Net als verf, kwasten, behang, moet er nog iets nieuws/anders op de vloeren?, raambekleding (daar kun je ook goed je geld in kwijt :P ), hoeveel van jullie uitzet hebben jullie al?
Een eethoek zou ik ook geen probleem met tweedehands hebben.
Meubel outlets ook een idee.

mijntje92

Berichten: 237
Geregistreerd: 14-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:29

Poe dat verschilt gewoon heel erg wat er wordt aangeboden. Een nieuw bankstel kost algauw meer dan 1000 euro; maar ik heb hier een bank + twee hele comfortabele stoelen die we voor 100 op de kop hebben getikt.. Zien eruit als nieuw.

Misschien een idee om ergens heen te gaan en te oriënteren op de prijzen? Je hoeft dan niet meteen te kopen, maar je kunt alvast om je heen kijken wat er is.. Zeker bij een kringloop of marktplaats kun je tafels voor een klein prijsje kopen, maar dat verschilt te veel om een bedrag te noemen, zeker omdat we idd niet weten hogerop het huis is etc.

Ik zou gewoon zelf eerst even rondkijken en een budget voor jezelf vastleggen, wat je max kunt en wilt uitgeven.

BelleTessa
Berichten: 2254
Geregistreerd: 17-11-13
Woonplaats: Wat je wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:30

Dat is amper in te schatten, echt. Je kan naar de Leen Bakker gaan, Ikea enz. Kijk anders even op Ikea.nl, gooi daar alles in je winkelmand wat je nodig hebt, dan heb je beetje een idee qua meubels.

mijntje92

Berichten: 237
Geregistreerd: 14-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:31

Wasmachine kun je overigens ook goed tweedehands kopen; ik heb er eentje van 125 euro en die gaat al bijna 2 jaar mee. Wasdroger is niet per se nodig toch, je kunt het ook ophangen op een wasrek.. Is meteen goedkoper ;)

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:31

Daar is idd niets over te zeggen, je kan bij Ikea de goedkoopste bank en tafel kopen of je gaat naar een woonwinkel en geeft 1000-en euro's uit. Ga eerst rondkijken en bedenken wat je wil, dan kun je zelf een inschatting maken.
En.... het is heel simpel, als je niet genoeg geld hebt moet je je eisen bijstellen ;)

Gucci_
Berichten: 2475
Geregistreerd: 02-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:33

Ik was nog geen €800 kwijt voor 2 kasten, bed, fauteuil en alle keukengerei, kookpannen en handdoeken enz. Heb alles nieuw gekocht. Maar heb dan nog geen keukentafel, stoelen, bank en wasmachine voor als ik straks helemaal alleen ga wonen.
Ik deel de keuken en douche/wc nu.
Wasmachine kan je ook huren. Ik heb veel dingen in de aanbieding gekocht bij de Leenbakker en Kwantum. Andere dingen bij Xenos en Hema, ook niet zo duur. Je hoeft dus niet altijd naar de kringloop voor een goedkope inboedel, vaak ouderwets ook nog :P

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:34

En uiteraard van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!
En het komt vast wel goed :)
Misschien dat jullie ouders ook nog iets geven voor jullie nieuwe huis?!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:34

Witgoed (wasmachine, droger, koelkast etc) kun je best goed tweedehands kopen inderdaad. Ik kocht mijn wasmachine en koelkast bij een bedrijf dat spullen opkocht van grote winkels waarbij er lichte beschadigingen op de spullen zaten waardoor ze niet meer via die weg verkocht werden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een krasje of een lampje dat niet goed werkte. Scheelt echt bergen geld en ik kreeg nog garantie ook.

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:34

Wij hebben voor ons appartement denk ik rond de 4000 aan inrichting en huishoudspul besteed. En dan hebben we meubels van de ikea en hoekbank van de maron.
Maar vergeet niet al het service/bestek/glazen ect en badhandoeken/keuken gerei.
Geld vliegt er door al die kleine dingen harder uit dan je denkt.
We hebben droger en wasmachine cadeau gekregen dus dat weet ik zo niet. Die zou er dus nog bij op komen.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:36

Ik heb toen ik uit huis ging alles gratis gekregen en nog 3 stoelen gekocht voor 70 euro samen. Het ligt er echt aan wat je zoekt en of je tweedehands oke vindt of liever iets nieuws koopt. Een leuke bank bij de Ikea kun je wel krijgen voor 500 euro, maar je kan er ook een voor 100 van marktplaats halen. Of ergens anders shoppen en er 2000 voor neertellen. Wat zijn je prioriteiten? Ik zou een lijst maken van de dingen die je graag nieuw wilt kopen (kan me voorstellen dat je het liefst een nieuwe wasmachine oid hebt) en dan kijkt wat je overhoudt voor de dingen die je minder belangrijk vindt.

Mocht er niet genoeg geld zijn kun je altijd ergens een gratis/goedkope bank vinden en ondertussen sparen voor iets leukers :)

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:36

De inboedel kan je zo duur maken als je zelf wilt. Zelf een ruwe schatting is er niet te maken. Dat hangt helemaal van jou voorkeuren af. Ik kan tegen je zeggen dat een beetje tv 500,- kost, maar als jij er een wilt die heel groot is en met allerlei foefjes kan het zomaar zijn dat die 2500,- kost. Precies hetzelfde voor de rest van je inboedel.

Vergis je niet in het inrichten. Een pot verf lijkt niet zo duur, maar het zijn alle kleine dingen bij elkaar die het doen. Ik heb alles zo goedkoop mogelijk gedaan, restpartijen tapijttegels ed. Meer dan 2.500,- is weg, waar het m in zit weet ik niet? Het is verdwenen, en mijn huis is nog niet eens af, muren half af ed.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:37

Wij waren ongeveer €7500.- kwijt voor onze een gezins woning. We hadden ook al een bed en de inbouw oven en ijskast zaten nog in de keuken. Daarnaast lag er bij ons een nieuwe vloer die best onze smaak was dus dat scheelde ook veel geld!

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kosten uit huisgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:46

Ik heb zelf alles behalve mijn bed, TV en computer van MP gehaald :) Denk in totaal max 1000 kwijt geweest aan die dingen (2 x dressoir, ijskast, bank, bureau, kledingkast, grasmaaier, nachtkastjes, tv meubel, boekenkast, fornuis, eettafel +stoelen, bijzettafel, gangtafeltje en alle andere kleine dingetjes )

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:00

Wat mij het meeste opviel was hoeveel geld er opging aan de kleine frutsels als handdoeken, bestek, pannen, enz. Dat was zeker net zo'n bedrag als de meubels zelf.

Let bij je apparaten ook goed op het energieverbruik, want dat bedrag merk je veel langer dan je aankoop. Ga ook absoluut niet beginnen aan huur, lease of wat voor afbetalingsconstructies dan ook. Je bent en fors meer geld kwijt in totaal en je hebt hogere vaste lasten en dat is juist wat je niet wil. Moeten besparen op je boodschappen is redelijk haalbaar, maar dingen als G/L/W huur, ziektekosten en afbetalingen nemen de grootste hap uit je inkomen. Hoe kleiner die hap hoe minder stress bij problemen.

Hoeveel het kost hangt erg sterk af van je smaak en je prioriteiten. Ik heb geen moeite met 2e hands meubels of zelfs apparaten (al heb ik die liever via een bedrijf dat ook komt repareren als nodig), lik verf doet een heleboel om het eigen te maken. Enkel matrassen wil ik absoluut nieuw, maar ik krijg anders rap last van mijn rug. Kijk eerst eens wat je echt nodig hebt en wat op een andere manier opgelost kan worden. Als je in het standaard rijtje spullen blijft hangen kunnen de kosten flink oplopen. Idem voor ik wil alles nieuw, merk, etc. Nibud heeft dacht ik wel bedragen voor dit soort dingen, maar dat zijn echt gemiddelden.
http://www.nibud.nl/consumenten/verhuiz ... de-kosten/
Lees de rest van de site ook eens door, staan zat dingen in waar je niet meteen over denkt, maar wel belangrijk zijn om rekening mee te houden.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Kosten uit huisgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:04

Hangt ervan af hoe groot je huis is en wat je wensen zijn. In zijn algemeenheid is er niets over te zeggen. Je zou met een paar 100 euro klaar kunnen zijn, maar ook met een paar duizend.
Ik zou even een lijstje maken met wat je wil hebben (en ook wat perse nu moet, of wat later nog kan worden aangeschaft) en daarmee bij winkels/marktplaats gaan kijken, dan kun een realistische inschatting maken.

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Re: Kosten uit huisgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:22

Ik woon op de grens bij duitsland dus dat scheelt wel om daar te gaan winkelen en ben toevallig vorige week rond gaan kijken en zit nu op ongeveer 4000 euro voor de vloer en raamdeco/verf, bank, eettafel en stoelen, salontafel en tv kast, grote kledingkast van ikea <3 , stofzuiger en surroundset. Komen nog veel kleine dingen bij uiteindelijk maar heb gelukkig voor de keuken wel zo'n 80 % al bij elkaar gespaard staan dankzij mn moeder. Denk dat ik op ongeveer 5000/6000 uitkom voor een appartement.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Kosten uit huisgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:28

wij waren zo'n 5duizend euro kwijt.
3 slaapkamers, woonkamer, keuken, hal, wc en badkamer.
Vloer moesten we zelf leggen dit heeft flink wat gekost. wij hebben een redelijk goedkope bank (show model) voor 600 euro ofzo. echt de bank die we zochten dus dikke mazzel gehad.
verder had ik al wel veel en hebben we veel van de locale weggeefhoek van facebook af gehaald.

Wij moesten overigens nog flink aan het klussen in het huis (vooral verven, maar dan ook álles moest geverfd worden) naast fulltime werken zijn we hier een maand lang iedere dag mee bezig geweest.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Kosten uit huisgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:31

Wij hebben voor onze totale inboedel iets van 10.000 uitgegeven dat is wel incl kinderkamer. Exclusief wasmachine en droger die bleven sssst staan

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Kosten uit huisgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:34

Wij hebben witgoed en bed nieuw.
Verder alles tweedehands.
valt niet aan de spullen af te zien.
Maar we waren wel voor een klein bedrag klaar

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Kosten uit huisgaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:37

Toen mijn ouders gingen scheiden heeft mijn vader 1500 euro besteed aan het meubilair in zijn nieuwe huis. Dat was wel krap, hij heeft echt op het budget moeten letten en bijna alle meubels zijn van de Ikea.