Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 00:18

Oh ja. Iemand mee bij de voorschouw da’s een prima plan. Je hebt hier denk ik vast wel gelezen dat bij de oplevering handig is om iemand van Eigen Huis mee te nemen. Die zien ook vaak van alles!

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:24

paars schreef:
Spannend Imandra! Jullie hebben je huis dus “laat” in de verkoop (nieuwe huis bijna opgeleverd)? Dat moment goed timen vind ik nog wel een uitdaging. Heb je bij het timen nog een verkoopmakelaar betrokken?
Succes met de eerste kijker; die is er snel bij!


Nouja, laat. 11 februari is de oplevering, maar we verhuizen pas rond begin mei omdat we nog vanalles moeten doen. Dus we hebben wat speling :j
Voordeel is dat onze verkoopmakelaar ook in de VVE zit dus die kan het perfect aanprijzen :))


paars schreef:
Oh ja. Iemand mee bij de voorschouw da’s een prima plan. Je hebt hier denk ik vast wel gelezen dat bij de oplevering handig is om iemand van Eigen Huis mee te nemen. Die zien ook vaak van alles!

Yes die is zelfs al ingepland :D. Voorschouw deed eigen huis niet, dus die zijn idd bij de oplevering aanwezig.

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:33

Speling hebben is fijn. Dat geeft rust. Er is vaak al genoeg stress rond zo’n verhuizing. Handig zo’n verkoopmakaar ter plaatse ;-) !

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 11:35

paars schreef:
Speling hebben is fijn. Dat geeft rust. Er is vaak al genoeg stress rond zo’n verhuizing. Handig zo’n verkoopmakaar ter plaatse ;-) !


Zeker! En ze verkoopt toevallig ook een ander appartement (heel mooi gerenoveerd maar ook vrij prijzig) dus als mensen afknappen op de prijs kunnen ze naar ons appartement komen kijken, ideaal!

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 20:51

Ik kom me ook melden! Net getekend voor een huis dat Q1 of Q2 2023 af gaat zijn. We gaan wsl pas in de zomer verhuizen omdat er dan nog wel e.e.a. gedaan moet worden (muren, vloer, keuken, sanitair). Dus verkopen ons huis ook pas over een jaar. Wel fijn om te lezen dat jij dat ook zo doet (hebt gedaan) Imandra! Het idee van een poos 2 huizen (en 2 hypotheken, zucht) hebben vind ik wel eng. Maar ja, het nieuwe huis wordt zo mooi <3

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 22:48

Haha da’s een goeie insteek Imandra, was je eerste kijker enthousiast?
Spannend Ryder! Iets moois om naar uit te kijken. Wat wordt het, een “gewoon” huis of een appartement?

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 08:23

Gefeliciteerd ryder,nu begint het lange wachten!

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 08:32

Bij mij zijn gisteren de muren van easystuc opgeleverd, zolderkap heb ik zelf geschilderd alleen het randje bij de trap niet kunnen doen. Vond ik erg vervelend om te vragen aan de meneer van easystuc, hij moest daar toch zijn. Geeft ie gisteren aan dat als ik het had gevraagd aan het begin van de week dat hij het zo even had gedaan. Maargoed, het is maar de zolder dus ik vind het prima zo. Volgende week komt de vloer er in en over 3 weken de keuken. En dan kan ik er zelf in :) zin in!!

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 14:48

paars schreef:
Haha da’s een goeie insteek Imandra, was je eerste kijker enthousiast?
Spannend Ryder! Iets moois om naar uit te kijken. Wat wordt het, een “gewoon” huis of een appartement?


Voor zover ik van de makelaar begreep wel, maar ze wilden er wel even over na denken. Logisch ook!

Oh leuk Ryder!

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:12

Spannend Imandra! Maar je huis moet nog de actieve verkoop in toch?

Manadis heb je een foto van je muren? Ben benieuwd! Ook gaaf vooruitzicht nu met het echte afmaken. Heb je lang moeten wachten?

Paars het wordt een huis! We wonen nu relatief nieuwbouw, als tweede bewoners. En ik droom van een huis waar ik de aanpassingen zelf mag maken… dit huis is heerlijk maar de dingen die de vorige mensen hebben gekozen zijn niet altijd mijn smaak (of zelfs handig). Ons volgende huis lijkt op dit huis, maar dan een andere (praktischer) plaats, ruimere tuin, en we kunnen dus lekker zelf alles uitzoeken :D het is jammer dat het nog een maand of 15 duurt voor de oplevering :+

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:41

Yes klopt! Donderdag worden er foto's gemaakt met wat spoed (fotograaf kon namelijk niet eerder) en volgens mij zei de makelaar dat het dan vrijdag op funda komt :j

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:10

Ik kom vandaag ineens een gat in de hoek van de keuken tegen. Is in de binnenmuur, kan er 2 vingers in steken. Er achter is het hol. Zou ik hier wat aan moeten doen? Over 3 weken komt de keuken er in en die komt er overheen. Iemand ervaring mee?
Ik ga morgen contact opnemen met een aannemer wat ik er mee moet.
Gek is het wel want ik weet 99%zeker dat het gat er nog niet zat. Alleen easy stuc is er geweest.
Afbeelding

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 21:26

_xManadisx_ schreef:
Ik kom vandaag ineens een gat in de hoek van de keuken tegen. Is in de binnenmuur, kan er 2 vingers in steken. Er achter is het hol. Zou ik hier wat aan moeten doen? Over 3 weken komt de keuken er in en die komt er overheen. Iemand ervaring mee?
Ik ga morgen contact opnemen met een aannemer wat ik er mee moet.
Gek is het wel want ik weet 99%zeker dat het gat er nog niet zat. Alleen easy stuc is er geweest.
[ [url=m/wyQlcv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zou morgen contact opnemen met aannemer!

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 23:50

Wat bizar! Zeker de aannemer informeren. Zat er mss bouwbehang op bij de oplevering? Dat het daarom niet zichtbaar was?

_xManadisx_

Berichten: 3139
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 00:10

Nee zat er niet op. Ja ga trebbe proberen te bereiken, er is nog wel een servicedag maar dan zit de keuken er al in. En kan die niet verlaten ivm vakantie voor verhuizing. Morgen ook even een andere aannemer vragen die voor mijn werk veel doet, die kan ik even appen wat zijn advies is. Maar ik denk dat het gat er nog niet zat en staat ook niet in de opleveringspapieren, dus weet niet of trebbe er nog iets aan gaat doen?

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:36

Jaaaa eindelijk bericht vandaag,

21 januari voorschouw en 28 januari de sleutel *\o/*

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:49

Gefeliciteerd!
Veel plezier met klussen.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 15:47

lukka63 schreef:
We hebben de oplevering achter de rug,geen grote dingen gelukkig,al wel een badkamer zonder wasbak en wc zonder drukkkop wel opleverpunten zijn :') .
Ook moet de schilder de trap nog doen en de voordeur,maar die wacht even totdat de renovliesmannen klaar zijn.
Wasbak komt 3 januari wn ook de rest van de spullen dus vooruit maar.
Voor ons is kerst klussen :D .

Bouwkundige van vereniging eigen huisvertelde dat er ook aannemers vertraagd zijn door dat warmtepompen niet geleverd worden,dus we klagen niet.


Ik begreep net dat bij ons de voordeuren en onderdelen van warmtepomp vertraagd zijn. Beide best essentieel inderdaad. Hopelijk komt de oplevering niet in gevaar.

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:41

Oef dat is vervelend inderdaad!
Bij ons is volgens mij alleen de veranda vertraagd, maar ze willen het wel bij de oplevering hebben staan. Ben benieuwd, maar op zich niet essentiëel.

Nog 11 dagen tot de voorschouw *\o/*

@Laura: oeh bijna! Veel plezier! Is het normaal dat je zo laat bericht krijgt wel?

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 20:28

Het is momenteel echt heel bizar met levertijden,onze buurman moet 4 maanden langer wachten op kozijnen als gepland.
Wij missen nog steeds de doucheaansluiting,deze week komt hij binnen als het goed is.
Volgende week staat verhuizing gepland,jammer genoeg geen gordijnen nog en ook kast op slaapkamer laat nog even op zich wachten.
Ach later lachen we hier om :Y) .

IMANDRA

Berichten: 9808
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:09

IMANDRA schreef:
Oef dat is vervelend inderdaad!
Bij ons is volgens mij alleen de veranda vertraagd, maar ze willen het wel bij de oplevering hebben staan. Ben benieuwd, maar op zich niet essentiëel.

Nog 11 dagen tot de voorschouw *\o/*

@Laura: oeh bijna! Veel plezier! Is het normaal dat je zo laat bericht krijgt wel?


Eeeeen de veranda komt pas eind april. Toch meer vertraagd dan ze verwachtten!

@lucca; oef vervelend. Wij hebben alles vroeg besteld dus hoop dat zowel keuken als badkamer gewoon op tijd binnen is :=

paars

Berichten: 5559
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 00:24

Mijn hemel wat een vertragingen…wel essentiele zaken ook. Hopelijk komt het snel in orde, ik ga voor jullie duimen!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 16:33

Ik ben net weer wezen kijken in mn huisje. Oplevering waarschijnlijk maart. Het is wachten op de voordeur.

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 18:53

Laura_ schreef:
Ik ben net weer wezen kijken in mn huisje. Oplevering waarschijnlijk maart. Het is wachten op de voordeur.

Ahh dus t.och vertraagd :(

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 18:57

IMANDRA schreef:
IMANDRA schreef:
Oef dat is vervelend inderdaad!
Bij ons is volgens mij alleen de veranda vertraagd, maar ze willen het wel bij de oplevering hebben staan. Ben benieuwd, maar op zich niet essentiëel.

Nog 11 dagen tot de voorschouw *\o/*

@Laura: oeh bijna! Veel plezier! Is het normaal dat je zo laat bericht krijgt wel?


Eeeeen de veranda komt pas eind april. Toch meer vertraagd dan ze verwachtten!

@lucca; oef vervelend. Wij hebben alles vroeg besteld dus hoop dat zowel keuken als badkamer gewoon op tijd binnen is :=



Sterkte hoor met het lange wachten.
Keuken is gelukkig helemaal compleet,ze hebben vandaag met 4 man blad erop getild,spannend!
Morgen hopelijk klaar voor schoonmaak.