Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:20

Muur laten vervallen blijkt mogelijk. Thermostaten komen dan op een andere plek. Blij mee!


Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:26

paars schreef:
Misschien is het anders in een gelijkvloerse woning? Je hebt gelijk, er zullen hoe dan ook leidingen verplaatst moeten worden. Dus eigenlijk…maakt het niet uit of ze uit de vloer of het plafond komen… :D

En even een tip in het algemeen: maak foto’s van alle wanden voordat je ze gaat of laat afwerken. Als je een keer gaat boren oid dan weet je iig waar je leidingen lopen. Bij ons komen ze uit het plafond.

Onze binnenmuren zijn trouwens heel dun, 7cm dik yton blokken. Met boren moeten we aardig voorzichtig zijn :=

❤️

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 16:33

Goeie tip!

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 12:58

Wie helpt mij?

Ik ben vandeweek voor mijn badkamer tegels gaan uitzoeken en inspiratie voor een badkamermeubel. Goed, tegels vond ik voor dit moment even het belangrijkste haha. Ik heb mijn oog laten vallen op een motto by mosa tegel. Een brede lichtgrijze visgraat tegel met donkergrijze vloer en de rest zou wit moeten worden. Nu twijfel ik over welke muur de visgraat moet worden.

De muur bij het bad, maar daar zit een raam in.
De muur waar mijn wastafelmeubel komt, maar dat vind ik ergens ook weer zonde om zo'n dure tegel aan de muur te hangen, om vervolgens zo'n groot meubel en spiegel voor te hangen.

Of dan toch de andere muur. De douche, het hoekje bij het bad en het toilet. Echter heeft het toilet zo'n blok naar voren voor het inbouwreservoire (wel tot het plafond).

Of toch de witte tegels vervangen voor dezelfde kleur 60x60 tegels..

Ben benieuwd naar jullie mening en/of tips voor het inrichten van de badkamer

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:17

Vandaag de vooroplevering gehad van ons huis! Volgende week maandag hebben wij gewoon de sleutel van ons mooie plekje!

Twee dingen vielen ons op. De buren hebben een uitbouw die voor de helft van de muur op onze grond staat. Volgens de overeenkomst mag dit. Maar er gaat dus 24 cm van de tuin af..... Is dit normaal? De aannemer gaf aan dat de buren anders een raar hoekje in hun woonkamer kregen... Maar goed nu hebben wij een raar hoekje in onze tuin.... En als wij nog eens een uitbouw willen in onze uitbouw...

Daarnaast hebben wij andere deuren besteld. Wegens Corona moest dit via een foto. In het echt zijn de deuren echt totaal niet wat wij er van verwacht hebben. Ruilen kan niet meer volgens de deurenleverancier... Maar gelden hier dan andere regels voor? Als ik iets in de winkel koop en het bevalt niet dan kan ik het toch ook gewoon ruilen? Misschien denk ik nu te simpel hoor...

SolarHertog
Berichten: 283
Geregistreerd: 22-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:19

Laura_ schreef:
Wie helpt mij?

Ik ben vandeweek voor mijn badkamer tegels gaan uitzoeken en inspiratie voor een badkamermeubel. Goed, tegels vond ik voor dit moment even het belangrijkste haha. Ik heb mijn oog laten vallen op een motto by mosa tegel. Een brede lichtgrijze visgraat tegel met donkergrijze vloer en de rest zou wit moeten worden. Nu twijfel ik over welke muur de visgraat moet worden.

De muur bij het bad, maar daar zit een raam in.
De muur waar mijn wastafelmeubel komt, maar dat vind ik ergens ook weer zonde om zo'n dure tegel aan de muur te hangen, om vervolgens zo'n groot meubel en spiegel voor te hangen.

Of dan toch de andere muur. De douche, het hoekje bij het bad en het toilet. Echter heeft het toilet zo'n blok naar voren voor het inbouwreservoire (wel tot het plafond).

Of toch de witte tegels vervangen voor dezelfde kleur 60x60 tegels..

Ben benieuwd naar jullie mening en/of tips voor het inrichten van de badkamer


Ik zou toch kiezen voor de muur met de spiegel. Hier kijk je natuurlijk het meeste naar. De muur bij het raam zou ook nog kunnen maar is meestal de donkerste muur dus de tegel kan dan qua kleur anders uitkomen.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:59

SolarHertog schreef:
Vandaag de vooroplevering gehad van ons huis! Volgende week maandag hebben wij gewoon de sleutel van ons mooie plekje!

Twee dingen vielen ons op. De buren hebben een uitbouw die voor de helft van de muur op onze grond staat. Volgens de overeenkomst mag dit. Maar er gaat dus 24 cm van de tuin af..... Is dit normaal? De aannemer gaf aan dat de buren anders een raar hoekje in hun woonkamer kregen... Maar goed nu hebben wij een raar hoekje in onze tuin.... En als wij nog eens een uitbouw willen in onze uitbouw...

Daarnaast hebben wij andere deuren besteld. Wegens Corona moest dit via een foto. In het echt zijn de deuren echt totaal niet wat wij er van verwacht hebben. Ruilen kan niet meer volgens de deurenleverancier... Maar gelden hier dan andere regels voor? Als ik iets in de winkel koop en het bevalt niet dan kan ik het toch ook gewoon ruilen? Misschien denk ik nu te simpel hoor...

Dat is wel de reden geweest voor mij om een uitbouw te nemen, omdat het nu qua papierwerk goed geregeld is. Als het goed is heeft dat in de papieren gestaan en ben je daarmee akkoord gegaan. Als je later een uitbouw neemt, moet het op jouw grondgebied blijven en zit je inderdaad met een hoekje in je huis.

_xManadisx_

Berichten: 3132
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:04

Ja ik heb dat ook, staat inderdaad in mijn contract

schoentje ?

Yipee

Berichten: 1856
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:32

Laura_ schreef:
Wie helpt mij?

Ik ben vandeweek voor mijn badkamer tegels gaan uitzoeken en inspiratie voor een badkamermeubel. Goed, tegels vond ik voor dit moment even het belangrijkste haha. Ik heb mijn oog laten vallen op een motto by mosa tegel. Een brede lichtgrijze visgraat tegel met donkergrijze vloer en de rest zou wit moeten worden. Nu twijfel ik over welke muur de visgraat moet worden.

De muur bij het bad, maar daar zit een raam in.
De muur waar mijn wastafelmeubel komt, maar dat vind ik ergens ook weer zonde om zo'n dure tegel aan de muur te hangen, om vervolgens zo'n groot meubel en spiegel voor te hangen.

Of dan toch de andere muur. De douche, het hoekje bij het bad en het toilet. Echter heeft het toilet zo'n blok naar voren voor het inbouwreservoire (wel tot het plafond).

Of toch de witte tegels vervangen voor dezelfde kleur 60x60 tegels..

Ben benieuwd naar jullie mening en/of tips voor het inrichten van de badkamer


Wij doen een lichtblauw visgraat tegeltje aan de kant van het wastafelmeubel met spiegel. Dus die kant zou ik kiezen. Verder hebben wij de standaard witte tegels gehouden voor de wand en wat grotere dan de standaard grijze tegel voor op de vloer en als badombouw. Het wordt redelijk neutraal zo. Ik vind die andere type badkamers zo trend gevoelig. Wat jij in gedachten hebt klinkt heel mooi ieder geval. :)

Yipee

Berichten: 1856
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 15:36

SolarHertog schreef:
Vandaag de vooroplevering gehad van ons huis! Volgende week maandag hebben wij gewoon de sleutel van ons mooie plekje!

Twee dingen vielen ons op. De buren hebben een uitbouw die voor de helft van de muur op onze grond staat. Volgens de overeenkomst mag dit. Maar er gaat dus 24 cm van de tuin af..... Is dit normaal? De aannemer gaf aan dat de buren anders een raar hoekje in hun woonkamer kregen... Maar goed nu hebben wij een raar hoekje in onze tuin.... En als wij nog eens een uitbouw willen in onze uitbouw...

Daarnaast hebben wij andere deuren besteld. Wegens Corona moest dit via een foto. In het echt zijn de deuren echt totaal niet wat wij er van verwacht hebben. Ruilen kan niet meer volgens de deurenleverancier... Maar gelden hier dan andere regels voor? Als ik iets in de winkel koop en het bevalt niet dan kan ik het toch ook gewoon ruilen? Misschien denk ik nu te simpel hoor...


Spannend hoor! Wij hebben ook voor een uitbouw gekozen. Deels ook omdat je dan inderdaad geen rare hoekjes krijgt als je het later doet. In ons contract is ook opgenomen dat de buren bij keuze voor een uitbouw een deel op jouw grond mogen bouwen. Als dat bij jullie ook in het contract staat, kan je er niet veel tegen doen.

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 19:34

@SolarHertog, qua deuren… geen idee wat je recht in dit geval is… als de buurtjes dat ook zo ervaren bij hun keus kan je mss samen optrekken? Dan sta je sterker.
@Laura en de visgraat tegel alleen bij dat toilet-deel van de muur? Maakt het geheel mss optisch breder? Heb je een plattegrond?

Laura123

Berichten: 686
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 13:56

IMANDRA schreef:
paars schreef:
Vraag: ik wil een muur laten vervallen. Later kan de aannemer daar een schuifwand in maken. Nu staan er een aantal zaken in de muur ingetekend (stopcontacten, thermostaat enzo) weet iemand of die kabels idd vanuit de vloer komen (mijn aanname)? Of komen ze vanuit het plafond? Gaat om een appartement.


Hmm bij ons komt het van beide kanten, ligt er net aan welke kamer. Misschien even navragen bij het project?

Ik zoek even naar meningen :))! Welke terrastegel zou ik doen? Twijfel zo erg! De muur op de foto is hoe onze buitenmuur eruit komt te zien.

[ [url=m/EenFmx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/o0gKKR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Links is betontegel met natuursteenlaag (wel wat hoger/beter segment binnen betontegels), rechts is keramisch. Links wordt in zand gelegd, rechts in cement. Gaat me vooral om kleur en/of tegeltype, niet de grootte :j

De helft van de tuin wordt grasmat, de schutting wordt grijs waarschijnlijk.


Rechts! Heel mooi!

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 15:12

We hebben uiteindelijk voor links gekozen! Die was goedkoper qua leggen en minder gedoe, en we vonden het verschil in stijl niet groot genoeg om meer gedoe + meer kosten ervoor over te hebben.

Wel nog een andere vraag (A). Zijn er hier mensen die een serre hebben aangebouwd? Zo ja, hoe heb je dat aangepakt en met welke zaak ben je in zee gegaan?
We willen waarschijnlijk op relatief korte termijn (aka, komende jaar ergens) ook een serre laten aanbouwen zodat we een extra ruimte krijgen (we kunnen nu nl. geen mooie grote eettafel kwijt, dus serre zou dienst doen als eetkamer en werkkamer). Heb wel wat bedrijven aangeschreven via google maar wie weet heeft hier ook iemand een goede tip :j

Als ik een beetje weet wat verstandig is, kan ik daar ook qua aanleg van de tuin alvast rekening mee houden...

Alleen een beetje vervelend dat we de vloerverwarming niet kunnen doortrekken omdat we niet aan die optie hebben gedacht, dus moet een andere soort verwarming komen..

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 15:42

Ik heb inmiddels ook wat offertes opgevraagd voor het renovlies.

Mag ik vragen wat jullie daar ongeveer voor kwijt zijn? Mag een m2 prijs zijn, maar hoor wel graag even wat je daarvoor krijgt.

Eentje is bijna 1000 euro goedkoper, maar doet niet volledig de muren schuren van te voren. Wel zandkorrels weg halen. Daarnaast is dat op basis voor alleen de kleur wit. De ander (duurdere) mag ik nog 2 kleuren bij kiezen volgens mij zonder meerprijs

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 15:43

IMANDRA schreef:
We hebben uiteindelijk voor links gekozen! Die was goedkoper qua leggen en minder gedoe, en we vonden het verschil in stijl niet groot genoeg om meer gedoe + meer kosten ervoor over te hebben.

Wel nog een andere vraag (A). Zijn er hier mensen die een serre hebben aangebouwd? Zo ja, hoe heb je dat aangepakt en met welke zaak ben je in zee gegaan?
We willen waarschijnlijk op relatief korte termijn (aka, komende jaar ergens) ook een serre laten aanbouwen zodat we een extra ruimte krijgen (we kunnen nu nl. geen mooie grote eettafel kwijt, dus serre zou dienst doen als eetkamer en werkkamer). Heb wel wat bedrijven aangeschreven via google maar wie weet heeft hier ook iemand een goede tip :j

Als ik een beetje weet wat verstandig is, kan ik daar ook qua aanleg van de tuin alvast rekening mee houden...

Alleen een beetje vervelend dat we de vloerverwarming niet kunnen doortrekken omdat we niet aan die optie hebben gedacht, dus moet een andere soort verwarming komen..


Met aanbouw van serre heb ik geen ervaring in ieder geval.

lukka63
Berichten: 1394
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 15:49

Laura_ schreef:
Ik heb inmiddels ook wat offertes opgevraagd voor het renovlies.

Mag ik vragen wat jullie daar ongeveer voor kwijt zijn? Mag een m2 prijs zijn, maar hoor wel graag even wat je daarvoor krijgt.

Eentje is bijna 1000 euro goedkoper, maar doet niet volledig de muren schuren van te voren. Wel zandkorrels weg halen. Daarnaast is dat op basis voor alleen de kleur wit. De ander (duurdere) mag ik nog 2 kleuren bij kiezen volgens mij zonder meerprijs


Let op dat meeste nieuwbouw de wanden behangklaar opleverd,en voor renovlies moet het sausklaar zijn,volgende week komen er ter plaatse kijken dus ben benieuwd wat ze zeggen over de staat van de wanden(ytong)1 heeft al 1600,- euro opgenomen voor pleisterwerk.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:33

Ja daarom dacht ik dat schuren eigenlijk wel moet he?

Yipee

Berichten: 1856
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:40

Het renovlies bedrijf dat ik heb uitgekozen, is behangklaar voldoende in principe voldoende.

In de algemene voorwaarde van deze leverancier staat dit: Schuren is noodzakelijk om de wanden gladder te krijgen. Uitgangspunt is dat de wanden
behangklaar zijn. Dat houdt in dat na het machinaal schuren en plamuren van oneffenhe-
den, het renovlies kan worden aangebracht.

En: De wanden dienen behangklaar
te zijn. Wij raden u aan om tijdens een voorschouw/opleveringskeuring met de vlakke hand
over de muur te voelen of de wanden geheel vlak zijn. Voor het allermooiste resultaat raden
wij aan om eerst een filmlaagje op uw wanden aan te brengen of de wanden sausklaar op
te leveren, het verschilt namelijk per aannemer wat zij onder “behangklaar” verstaan.

Er wordt nog geschuurd vooraf, alleen hele dikke 'puisten' lukt hier natuurlijk niet mee.

Deze aannemer rekent voor schuren, renovliezen en sausen standaard kleur ongeveer 18 euro per m2. Zolderkap spuiten 850 euro. Tevens was het mogelijk om bij hun gebruik te maken van een groepskorting. Dus afhankelijk van hoeveel mensen uiteindelijk mee gaan doen, gaat er ook nog wat af.

Edit: misschien mogen jullie ook wel meedoen met de groepskorting als er interesse is haha. Een andere fase van ons project mocht namelijk ook gewoon met ons meedoen. :+

lukka63
Berichten: 1394
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:45

Yipee schreef:
Het renovlies bedrijf dat ik heb uitgekozen, is behangklaar voldoende in principe voldoende.

In de algemene voorwaarde van deze leverancier staat dit: Schuren is noodzakelijk om de wanden gladder te krijgen. Uitgangspunt is dat de wanden
behangklaar zijn. Dat houdt in dat na het machinaal schuren en plamuren van oneffenhe-
den, het renovlies kan worden aangebracht.

En: De wanden dienen behangklaar
te zijn. Wij raden u aan om tijdens een voorschouw/opleveringskeuring met de vlakke hand
over de muur te voelen of de wanden geheel vlak zijn. Voor het allermooiste resultaat raden
wij aan om eerst een filmlaagje op uw wanden aan te brengen of de wanden sausklaar op
te leveren, het verschilt namelijk per aannemer wat zij onder “behangklaar” verstaan.

Er wordt nog geschuurd vooraf, alleen hele dikke 'puisten' lukt hier natuurlijk niet mee.

Deze aannemer rekent voor schuren, renovliezen en sausen standaard kleur ongeveer 18 euro per m2. Zolderkap spuiten 850 euro. Tevens was het mogelijk om bij hun gebruik te maken van een groepskorting. Dus afhankelijk van hoeveel mensen uiteindelijk mee gaan doen, gaat er ook nog wat af.

Edit: misschien mogen jullie ook wel meedoen met de groepskorting als er interesse is haha. Een andere fase van ons project mocht namelijk ook gewoon met ons meedoen. :+

Ik wil wel een pb

Bij een vriendin zie je de blokken door het behang heen,echt lelijk.

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 23:42

Vraag: ik wilde in de kamers en badkamer inbouwspots door de bouwer laten plaatsen maar dat wordt een heel duur “grapje”. Mss na oplevering in een verlaagd plafond doen? Zo ja…hoeveel ruimte kost dat…nu 260 hoog.
Iemand tips?
Qua renovlies: hier wil de bouwer de wanden wel mee stucen (meerwerk). Daar zit garantie op dus dat moet dan toch wel veilig zijn…doelend op de scheuren waar wel eens voor gewaarschuwd wordt. Iemand ervaring?

Serre heb ik nu, met vloerverwarming erin. Heerlijk hoor!

IMANDRA

Berichten: 9786
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 00:04

Wij vonden de spots ook duur, dus hebben ervoor gekozen om wel de spot-aansluiting te laten plaatsen maar zelf de lampjes te bestellen en te installeren :j dat scheelt wel wat. (En we willen sowieso hue dus dat kon t project al niet)

Gok dat het verlagen van een plafond ook best prijzig is?

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

lucifertje

Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 07:18

paars schreef:
Vraag: ik wilde in de kamers en badkamer inbouwspots door de bouwer laten plaatsen maar dat wordt een heel duur “grapje”. Mss na oplevering in een verlaagd plafond doen? Zo ja…hoeveel ruimte kost dat…nu 260 hoog.
Iemand tips?
Qua renovlies: hier wil de bouwer de wanden wel mee stucen (meerwerk). Daar zit garantie op dus dat moet dan toch wel veilig zijn…doelend op de scheuren waar wel eens voor gewaarschuwd wordt. Iemand ervaring?

Serre heb ik nu, met vloerverwarming erin. Heerlijk hoor!


Wij hebben het laten verlagen in de badkamer, wc en keuken. Neemt zo’n 5-7cm in beslag. Achteraf heb ik er spijt van om het niet overal te doen maar ja, potje geld was leeg. Denk er ook aan dat het met verlagen nog gestuct en gesausd moet worden.

Op deze foto zie je het goed. De witte balk boven de deur is het verlaagde plafond.

Afbeelding

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:33

Ah dank. Een combi is idd mss een idee. Scheelt 95 per spot… alleen een voorziening (zonder trafobehuizing, schakelaar of dimmer) is €210…
De spot kost 95€ Poehhhh

paars

Berichten: 5484
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 15:57

In de meerwerklijst staan het alsvolgt omschreven…en ik kan daar niet echt wijs uit worden. Afbeelding Het zijn dus 2 onderdelen van de meerwerklijst. De bovenste optie kan apart gekozen worden, de onderste optie alleen in combi met de bovenste.
Ik denk voor minder dan 95€/st aan goeie spots te komen want idd: ook ik wil iets hue-achtigs hebben wat ik op afstand kan bedienen/instellen.

_xManadisx_

Berichten: 3132
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 20:08

Ik vind spots ook gaaf, maar mijn budget laat het helaas niet toe :(

Hier over 2,5 week kijkdag :)

schoentje ?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fly_high, Frummel01, MissWeenie, topsylover en 24 bezoekers