Een boot....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 06:24

Wij varen op de gewone Maas, ten zuiden van Roermond nog. Heel mooi stuk, alleen helaas wel een stuk waar hard varen is toegestaan en dat is leuk voor de speedbootjes maar helaas heeft het merendeel nooit gehoord van goed zeemanschap, dus varen we er alleen ‘s avonds en ‘s morgens als het nog heel rustig is.

Wat fijn dat jullie alweer zo veel aan boord hebben kunnen slapen!
Ik hoop dat jullie snel klaar zijn met klussen. Altijd jammer als het zo’n lekker weer is en je kan het water niet op.
Plaats je ook foto’s van het resultaat? :D
Toeren zeggen mij helemaal niks :+
Ik kan al niet tegen het kabaal van een motor als ie langs scheurt, laat staan als ik op de boot zelf zou moeten zitten haha. Ben altijd weer heel blij als we na drie dagen motoren bij het Ijsselmeer zijn aangekomen, en het enige wat ik van onze motor weet is dat ie als een tractor klinkt :') Wij varen dan 4 tot 5 knopen, en onder zeil gemiddeld 5 maar ons record onder zeil staat op 8 knopen :):) haha

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 19:10

Haha, ja dat scheelt.. Nou t motortje zoemt zo lekker en zacht, alles is zo goed geisloleerd, dat scheelt.. Bij een V8 is 800 toeren ongeveer 5 km p/u.. dus echt keutelen.. heerlijk, en op een rivier waar dat mag, gaat af en toe de hendel open.. niet te vaak, anders mag je er een bunkerschip naast hebben liggen:D
Bij die dieseltjes of kleine 2 tact motortjes, zeker buitenboord, ja, dan wordt je wel een beetje gek van het geluid... Dat is bij de grote van ons ook, is een diesel en pfoe, dan blijven je oren suizen als je s avonds op de bank zit...:D:D

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:20

Mocht er nog iemand met een nieuwe kap of tent voor de boot bezig zijn en nog bevestigingsmateriaal zoeken, ik heb tenaxen beschikbaar, pb bij interesse. Met tenxen kun je de tent openen en sluiten aan de boot.

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 07:29

Staat bij ons nog op de planning, maar dat gaat nog wel een tijdje duren ben ik bang :=
We zijn nu nog druk bezig aan de elektra. Vanavond of morgen even de walstroom aansluiten, en de lader.. extra stopcontact bijplaatsen.. en dan is het stroom-gedeelte bijna klaar :D

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:17

Wow... Op dit topic staat zelfs een melding dat het al lang niet meer gebruikt is :')

Ik ben gewoon benieuwd hoe het met jullie en de boten is.
Ik heb ondertussen weer 3x gevaren, 1x kano met vrienden wat heeel fijn was. Gewoon een beetje pielen met figuurvaren, heel relaxed en gezellig. Een keertje thuis met alleen mijn vriend gekanod, ook fijn.

En afgelopen weekend heb ik voor het eerst sinds die ene keer ooit minimaal 8 jaar geleden in een kayak gezeten! Het was leuk en fijn, maar wel erg wennen aan de dubbelblads peddel en het zitten op mijn billen ipv knieën.
Mijn vriend heeft meteen besloten dat hij rond ging kijken voor een eigen kayak voor mij (voer nu in een leenboot van de club) en nu hebben we van vrienden een (voor mij) heel bijzondere boot aangeboden gekregen.
Ik vind dat ik eerst moet proefvaren, maar het lijkt me wel super om deze te mogen/kunnen varen.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:53

Lekker dat je er dan in je eigen bootje op uit kan... Wij hebben al heel veel gevaren, de motorswap is een groot succes gebleken, mijn vriend heeft alles alleen gedaan, met mijn hulp, ik kan nu een staart wisselen als het moet :D. Beiden bootjes varen vele malen beter... ieder moooi moment gaan we er dan met een van de boten op uit, welke is afhankelijk of we willen overnachten of niet.
Nuu met grote andere klus bezig... ons ponton pimpen in navy bohemian style... wordt zo leukmet en hangmat enn als je daar niet in wilt, hangstoelen, welke ik zelf ga knopen :)

Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:01

mirriezz schreef:
Wow... Op dit topic staat zelfs een melding dat het al lang niet meer gebruikt is :')

Ik ben gewoon benieuwd hoe het met jullie en de boten is.
Ik heb ondertussen weer 3x gevaren, 1x kano met vrienden wat heeel fijn was. Gewoon een beetje pielen met figuurvaren, heel relaxed en gezellig. Een keertje thuis met alleen mijn vriend gekanod, ook fijn.

En afgelopen weekend heb ik voor het eerst sinds die ene keer ooit minimaal 8 jaar geleden in een kayak gezeten! Het was leuk en fijn, maar wel erg wennen aan de dubbelblads peddel en het zitten op mijn billen ipv knieën.
Mijn vriend heeft meteen besloten dat hij rond ging kijken voor een eigen kayak voor mij (voer nu in een leenboot van de club) en nu hebben we van vrienden een (voor mij) heel bijzondere boot aangeboden gekregen.
Ik vind dat ik eerst moet proefvaren, maar het lijkt me wel super om deze te mogen/kunnen varen.


Wat voor boot zou het worden? Ik ben nu wel heel nieuwsgierig... Nog steeds lang en puntig?

Ik ben eindelijk sondevrij en denk dat ik qua buik nog wel in m'n kuip pas, dus hoop eigenlijk vanavond even in te stappen. Hebben nieuwe dakdragers, dus de boten kunnen ook weer gewoon op het dak van de auto. Wel zo handig :D

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:49

Yavanna: ik heb al een eigen vaartuig, een open kano. Dat is een wendbare boot, minder bestand tegen wind en golven en niet bepaald snel.

Ik kan op het moment niet alleen varen omdat de restjes van Pfeiffer invloed hebben en ik daardoor niet genoeg energie heb voor spullen naar het water slepen (500m boot tillen) én varen. 1 van de 2 lukt ondertussen goed, misschien ga ik binnenkort proberen 's ochtends met de boot te slepen en dan 's middags varen. Terug slepen moet ik alleen ff bedenken nog dan (vriendlief?)

De nieuwe boot zou een zeekayak worden. Lang en puntig dus ;) we wonen vlakbij de Oosterschelde (wat je voor een kano kan beschouwen als semi-noordzee) en de kano werkt daar niet. Zeekayak however... prima.
De boot is een mooie boot en per toeval hetzelfde type (en kleurstelling) als mijn overleden vader een jaar of 8 geleden had. Ik wist tot we een vriend van hem gisteren vroeg niet eens welk type boot hij had gehad en die vrienden die de boot aanbieden hebben mijn pa nooit gekend, wisten dat dus zeker niet. Zij hebben gewoon per toeval zo'n boot en doen hem precies nu in de verkoop. Ik weet niet of ik nog in toeval geloof...

Fijn dat het wisselen van de motoren zoveel effect had yavanna! Wat was de reden dat dat zo'n verschil maakt?
Is het ponton waar je het over hebt een ponton bij je huis? Dat lijkt me echt super tof!

Gewoon gaan varen Tink, nu je nog kunt!

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 11:09

Heerlijk Mirriezz dat je bijna weer echt kunt varen.. Pfeiffer is ernstig.. En de Oosterschelde, ken het erg goed, heb jaaaren in Z’zee gewoont. Nu al weer aantal jaar aan het zoete water.
Motorswap wilden we om dat de ene boot een te lichte motor had en de ander juist te zwaar, qua pk’s dan.. Nu is het beter in verhouding.
Ponton aan het water, wij wonen op het water, geluksvogels die we zijn...en ponton is onze tuin :D
Enne begin 2000 gingen mijn dochter en ik, zij had Pfeiffer, naar een bio resonantie therepeut in Noordgouwe, maar die man is inmiddels hemelen. Dat werkte wel uitermate goed..
Hoop dat je snel weer de oude bent...

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 19:19

Sinds vrijdag is ze van mij :D


Afbeelding
Een prachtige boot en dezelfde die mijn (ondertussen overleden) vader ooit gevaren heeft.

Heel bijzondere boot voor mij. De eerste tocht was (ondanks mijn huidige beperkingen) heerlijk!

Ik ben nog aan het twijfelen of ik haar een naam ga geven, met kano's wordt dat lang niet altijd gedaan. Onze kano's heten dan ook gewoon naar hun type-naam. De andere kayak die we hebben heeft wel een naam, maar dat was vooral omdat dan de oude (verschrikkelijke) naam eraf kon.

Tink89
Berichten: 2932
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 20:32

Mijn kano heet Wafke :D het is een wavesport diesel en vond het wel toepasselijk.

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 12:30

Leuk Tink!
Ik zit net even te denken, onze kano's hebben eigenlijk wel mooie namen ookal heten ze naar hun type.

De eerste boot die we hadden is een Explorer, het kano varen was toen nog een ontdekkingstocht, en nu gebruiken we hem voor kano-kamperen, ook ontdekkingstochten dus.

Boot 2 is van mijn vriend, een Felicity, vrij vertaald geluk. Dat is wat het kano varen hem biedt.

Boot 3 is mijn boot, van mijn vriend gekregen en is een Serenade. Ook heel passend bij dat het een cadeau was van hem aan mij.

Nummer vier is een kayak, genaamd Type-C. Hier zit een ingewikkeld verhaal achter, beide families hebben invloed gehad op de naam.

Nu dus kayak nummer 2, boot 5. Type is Scorpio, wat op zich past. Maar als ik haar ga noemen wordt het waarschijnlijk Leeuwin, naar Cape Leeuwin. Dit heeft een link tussen mij en mijn vader. Maar goed, ik ben er dus nog niet helemaal uit.

Yavanna

Berichten: 2637
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Een boot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 21:50

Het is een ideale vaarzomer... wat een geluk he...
Bij ons hebben de boten die blijven een naam, maar de andere noemen we naar het merk... En hebbn we gisteren de Shake (speare) verkocht. Een snelle jongen minder... Maar 5 was ook wel een beetje vel van het goede..