Peugeot 106, wie o wie ervaringen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Peugeot 106, wie o wie ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:27

Ik had dat de rem ineens vrij zwaar ging. Of eigenlijk ineens en ik kon hem soms moeilijk houden als ik lang voor het stoplicht stond (automaat) dan kreeg ik kramp :P .
Maar even opnieuw afstellen, en ondanks dat het een oude auto is, die nergens bekraachtiging op heeft, kan ik nu met mijn kleine teen een sliding stop maken.
Het zou wel gewoon soepel moeten gaan, maar dat kan een kwestie zijn van de afstelling./

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Re: Peugeot 106, wie o wie ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 18:34

Ok, ja zowel positieve als negatieve kanten bij de peugeot. Maar toch vooral postief.
Het gaat mij erom dat ik een (paar) jaartje(s) kan rijden, of het een ragbak is maakt mij niet uit. Maar ligt wel aan de prijs natuurlijk.

Nativa

Berichten: 1129
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Stuttgart

Re: Peugeot 106, wie o wie ervaringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:41

Is het een diesel of bezine?

Hier prima ervaringen met een Peugeot 207, gaat al heel lang mee, nog geen enkel defect, alleen reparaties bij onderdelen die nogmaal verslijten.

Bij een auto die 124000 gelopen heeft vraag ik me af wanneer de remmen voor het laatst gedaan zijn? en de Schokbrekers? Evt Bougies? Als dat allemaal net gedaan is lijkt me de prijs wel ok, als dat nog gedaan moet worden zou ik wat anders kopen, want die reparaties zijn dan duurder dan de auto zelf.

Kipje39
Berichten: 3868
Geregistreerd: 03-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:47

Ik heb er ook 1 gehad, had idd ook het koppeling probleem en mijn aanjager was ook steeds kapot.
Ik had de auto van mijn oma overgenomen dus was de 2de eigenaar weinig kilometers en toch heb ik er door alle ellende maar 1,5 jaar in gereden. Toen heb ik 2,5 jaar lang een Polo gehad waarvan de startmotor kapot was.. Ook 1 bak ellende.

Nu heb ik een fiat panda van 4 jaar oud, gekocht toen ie 3 jaar oud was.
Hopelijk doe ik hier wat langer mee want deze was een stuk duurder in aanschaf. 8-)