íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ex_horse

Berichten: 61
Geregistreerd: 20-05-13

íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 22:56

hallo,

Ik heb mijn iPhone 5 nu een paar maanden en na 2 maanden is mijn lader kapot gegaan. Hij maakte slecht contact en op een gegeven moment deed hij het helemaal niet meer. Ik heb toen een nieuw draadje gekocht maar die kostte ongeveer 19 euro, wat ik erg prijzig vind. Nu een paar maanden verder is ook dit draadje kapot. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb mijn telefoon niet verzekerd, en vind het niet fijn om om de paar maanden een nieuw draadje te kopen van 19 euro. Weet iemand of ik garantie of iets heb of wat ik hier mee moet doen?
Als dit verkeerd staat bied ik bij deze alvast mijn excuses aan.

Groetjes, Pia.

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Re: íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:58

2 jaar garantie (EU wet) op alle producten dus iPhone en dus ook de bijgeleverde accesoires :)

Ex_horse

Berichten: 61
Geregistreerd: 20-05-13

Re: íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 22:58

fijn! moet ik dan gewoon de klantenservice bellen?

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:59

Ik zou ermee terug gaan naar de winkel, lijkt me bij normaal gebruik dat dit niet normaal is.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:59

gewoon de winkel bellen waar je hem hebt gekocht, die kunnen je wel verder helpen (en waarschijnlijk doorverwijzen naar apple, of een nieuwe geven)

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:02

crazygirl1 schreef:
2 jaar garantie (EU wet) op alle producten dus iPhone en dus ook de bijgeleverde accesoires :)


Tenzij wordt geconstateerd dat dit gebruikersschade is.
Connectoren gebogen bijvoorbeeld, veroorzaakt door hard aanduwen/veel wiebelen, of kabelbreuken veroorzaakt door strak oprollen e.d.

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:07

Saskiaatje schreef:
crazygirl1 schreef:
2 jaar garantie (EU wet) op alle producten dus iPhone en dus ook de bijgeleverde accesoires :)


Tenzij wordt geconstateerd dat dit gebruikersschade is.
Connectoren gebogen bijvoorbeeld, veroorzaakt door hard aanduwen/veel wiebelen, of kabelbreuken veroorzaakt door strak oprollen e.d.
Zelfs dan is Apple doorgaans niet heel moeilijk. Mijn laptopadapter was stuk, vermoedelijk doordat er inderdaad iets geknakt/verbogen was in de kabel, en kosteloos vervangen. Wel had ik Applecare, geen idee of dat nog verschil maakt.

TS: ik zou gewoon even bij een Amac winkel o.i.d. langsgaan. En even bij jezelf te rade gaan of je je adapter/kabel misschien onbedoeld en ongemerkt teveel buigt.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:52

Idd gewoon even langs de winkel je hebt nog garantie als het idd niet om gebruikersschade gaat en anders op ebay een setje draadjes kopen :P heb voor mn schoonzusje laatst een knalroze kabeltje gekocht voor 1,60 ofzo, voor 19,- heb je er dan echt een heleboel :')

JJane
Berichten: 1885
Geregistreerd: 22-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 07:59

Als je nou in korte tijd twee keer het snoer van je lader stuk hebt moet je dan niet eens kijken wat jezelf niet goed doet? Klink misschien onaardig maar je blijft nieuwe kopen en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

Op de markt koop je voor een paar euro een goedkopere versie

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:54

JJane schreef:
Als je nou in korte tijd twee keer het snoer van je lader stuk hebt moet je dan niet eens kijken wat jezelf niet goed doet? Klink misschien onaardig maar je blijft nieuwe kopen en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn.

Op de markt koop je voor een paar euro een goedkopere versie

nou precies mijn gedachte
ik heb al jaren iphone en mijn draadje is echt nooit stuk :=
en mijn dochter geeft er toch echt wel eens regelmatig een ruk aan als zij (ongeoorloofd) mijn mobiel probeert te pakken

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:56

Ik gebruik nu al ruim een half jaar mijn snoertje en die doet het nog perfect, ook ik vraag mij af wat jij met je snoertje doet dat je er maar 2 maanden mee doet?

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:59

Rol je het draadje (te) strak om de stekker als je hem niet gebruikt? Want ik misbruik apple opladers chronisch en er is nog nooit wat mis mee geweest, de oudste heb ik geloof ik sinds 2004. Oordopjes moet je iets voorzichtiger mee doen maar oplader snoertjes zijn best dik en stevig!

BlueMilk

Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:59

Onze iPhone 5 laadde ook heel slecht op de laatste tijd, wij dachten ook dat het aan de kabel lag. Wat bleek, de lader kon geen contact maken met de iphone door het vele stof die hierin verzamelde. Misschien een idee om dit eens te controleren ? Gaat heel goed met een compressor of hard blazen en helpen met een naaldje om de stofdeeltjes omhoog te krijgen. Je zou nog verschieten wat daar uit kan komen !

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:24

LZP -> HTT

Ex_horse

Berichten: 61
Geregistreerd: 20-05-13

Re: íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 13:21

Heb net de klantenservice gebeld en ze hebben meer klachten hierover. Krijg binnen 5 dagen gratis een nieuwe lader opgestuurd :)

BlueMilk

Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:25

Ik denk dat ze wel nog meer klachten hebben over deze telefoon := Er zijn al heel wat software problemen gemeld.

Burtzle

Berichten: 865
Geregistreerd: 06-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:13

Saskiaatje schreef:
crazygirl1 schreef:
2 jaar garantie (EU wet) op alle producten dus iPhone en dus ook de bijgeleverde accesoires :)


Tenzij wordt geconstateerd dat dit gebruikersschade is.
Connectoren gebogen bijvoorbeeld, veroorzaakt door hard aanduwen/veel wiebelen, of kabelbreuken veroorzaakt door strak oprollen e.d.


Of een konijn die bij je zit :=

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 23:52

BlueMilk schreef:
Ik denk dat ze wel nog meer klachten hebben over deze telefoon := Er zijn al heel wat software problemen gemeld.

Ik werk als student op dienst na verkoop van grote electrowinkel en inderdaad dagelijks minstens 3 à 4 x iPhone 5 die binnenkomen ..

Lijkt me logisch dat er nooit garantie is op apparaten die stuk zijn wegens externe schade (water/bartsen/schokken/...)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:15

Sorry dat ik t topic even omhoog schop haha. Maar ik heb dus precies hetzelfde.. En een vriendin van mij is al aan haar vierde lader toe..
Ben jij bij de winkel waar je hem gekocht hebt langsgegaan? Of gewoon bij een macstore/applestore/isgoed geweest? Wordt er een beetje moe van nu, hij laad nog wel maar elke keer contact verbroken en dan weer wel en dan weer niet..

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:29

Ik moet m'n iPhone echt uitzetten, anders laadt hij niet op.. Vraag me alleen af of hij daadwerkelijk gemaakt wordt als ik hem inlever of dat ik na een tijdje weer hetzelfde probleem heb.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:40

Nee bij mij is het echt het snoertje... Hij wil alleen in een bepaalde hoek laden zegmaar. Vlak voor t 'verhardinkje' waar t snoer over gaat in de plug-in voor de iphone :') zitten ook bobbtjes om heen..

paard89

Berichten: 529
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Mastenbroek

Re: íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 00:48

Ik heb een nieuw snoertje gekocht bij jansphone voor 3,50. Zit dacht ik 0,50 cent verzendkosten op. Je hebt het na twee dagen in huis.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 09:09

Dat is heel leuk, maar je hebt dan een grotere kans dat je iphone crashed als je een niet-officieel snoertje erin plugged, daar heb ik geen zin in := gaat mij idd ok die garantie!

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: íphone 5 lader kapot , weet iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 09:37

Snoertjes laten je telefoon NOOIT crashen :) foute opladers soms wel, daarmee wel uitkijken dus :)

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:15