Huis verkopen - tips gevraagd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:01

De fotos zijn niet van al te beste kwaliteit in duidelijk maken hoe de woning er nu echt uitziet van binnen. Het uitzich is juist wel belangrijk en geeft aan waar je op uit kijkt en geeft een idee hoe druk of juist niet druk het is.

Wij hebben twee keer een woning verkocht. De een in technisch niet al te beste staat kwa muur dankzij een eerdere bewoner en de tweede daarbij stonden er heel veel op het pleintje te koop en wij waren nummer 12 van de in totaal 36 huizen die te koop stond. Alleen beiden hebben we heel erg snel verkocht.

De eerste zelf een bouwtechnisch rapport laten opmaken, kostte een paar centen maar voorkwam dat kijkers gingen twijfelen bij de mega scheur en de scheve muur en vloer achter. Toch was kijker nummer 2 raak tegen een heel nette prijs.

Het tweede huis is van de 12 uiteindelijk als eerste verkocht aan iemand die pas bij het tekenen van het voorlopig koopcontract de woning voor het eerst van binnen zag. Zij was al in een aantal andere wonngen geweest maar afgehaakt vanwege de idioot hoge vraagprijs. Ons huis stond geprijst voor een normale reele prijs. Geen dikke winst voor ons maar uit de kosten en een beetje over voor de volgende hypotheek. Hierin had de makelaar heel goed geinvesteerd in goede fotos. Zij deed zelf de styling, heeft gewacht op een mooie zonnige dag en de fotos waren zo dat we ons eigen huis zowat niet herkenden van binnen. Maar ze is daar ook heel wat uren in bezig geweest.

Een aantal belangrijke tips, vraag een reeele prijs. Ga liever iets lager zitten en dan een vlotte verkoop dan hoger met risico op niet verkopen. Beter veel minder winst maar ook veel minder kosten vanwege de langere verkooptijd.

Zorg voor goede frisse fotos die wat zeggen over een huis, zorg voor een goede duidelijke folder voor de kijkers en vind een makelaar die meer doet dan bord in de tuin en nietszeggende fotos maakt en plaatst. Kijk desnoods wat je zelf kunt doen. Rondleiding misschien toch zelf doen, open dagen of juist niet? Zelf mooie fotos maken. Je huis promoten op de meest rare plekken, zet het desnoods op marktplaats neer ook.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:02

Wat mij opviel toen ik de fotos bekeek..

pas nu na 5x kijken snap (of eigenlijk denk?) ik dat jullie huis links van de voordeur zit. Het lijkt net alsof het om huisnummer 36 gaat op de foto's.
Dan mag je je voortuin muurtje wel eens even goed onderhanden nemen :+

Ik snap ook niet dat die foto's van zo laag op de grond genomen zijn?

en inderdaad die badkamer.. dat kastje is niet erg neutraal en dat douchgordijn zou ik direct een nieuwe neutrale voor kopen bij de ikea (kost maar paar euro)!

En bijvoorbeeld die foto van het terras. Is leuke foto, alleen let dan even op de details zoals dat dode plantje en al die 'strootjes' op de grond

En inderdaad die achtertuin foto's zeggen echt helemaal niks over de ruimte, alleen dat er blijkbaar veel groen is.


succes met je verkoop!! *\o/*

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Huis verkopen - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 12:05

Dit gaat helemaal lukken met die tips!! Super bedankt allemaal voor de snelle reacties! Ik ga nu gelijk een nieuw gordijn kopen en de muur poetsen, echt van die dingen die je zelf niet ziet als je er woont.. omdat het zo doodnormaal is geworden.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Huis verkopen - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:06

Bokt is de beste botte vriendin die een huizenverkoper kan wensen :D

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Huis verkopen - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 12:08

Ja top, als je eerlijke meningen wil horen zit je hier altijd goed. Je moeder moet je zoiets niet vragen :D

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:09

Probeer ook de scheve rij steentjes links van je voordeurpad eens recht te krijgen. Zelf kijk ik daar overheen maar weet dat mensen er op kunnen afknappen.

En op de een of andere manier komt je huis nu niet warm en bewoond over. Geen idee waarom. Misschien juist door het gebrek aan persoonlijke dingen in huis, iets te geneutraliseerd. Juist de badkamer en het gordijn daar geven een warmer gevoel. Maar kennelijk is dat persoonlijke smaak.

Maak zelf eens een foto van bovenaf van je terras, dan weet je hoe de tuin eruit ziet. Dat zitje ziet er knus uit maar waar ligt het?

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:16

Rex_Rolfo schreef:
Bokt is de beste botte vriendin die een huizenverkoper kan wensen :D


_O-

Wat je ook nog zou kunnen overwegen: sowieso het kastje uit de badkamer weghalen, maar in plaats daarvan een simpel meubeltje rond je wastafel(s) plaatsen.

Dat ziet er direct een stuk meer "af" uit en hoeft helemaal niet veel te kosten :)

Dan oogt het wat meer als een koophuis voor langere bewoning met afwerking en bergruimte, dan een huurhuis waar iemand in wilde investeren zeg maar :P

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Huis verkopen - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 12:18

Bedoel je zo'n onderkastje?

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:20

Ja, op zijn minst :j

Dan ben je van dat casco-gezicht af van het op die chiffon kijken. Ziet er veel netter uit, en je hebt meteen bergruimte dus dan heb je niet meer zo'n "raar" los kastje nodig dat niet echt in een badkamer thuishoort :)

In de slaapkamer ook, nu is het een beetje maf zo'n wastafel die er ineens bij hangt.
Doe je er een kastje omheen dan wordt het meer 1 met de ruimte, rommelige pijpen en chiffon weggewerkt dus netjes, èn wat extra bergruimte. Wel zo lekker om wat handdoeken enzo onder een wastafel op te kunnen bergen :j

Als huizenzoeker waren dat soort dingen voor mij pluspunten: van die kleine dingetjes die je gemak en comfort beloven :j

Bergruimte, afwerking, gemak, praktische dingen.... kan al zijn dat een woning bvb. horren heeft en en ander niet, dat je dan denkt: ja dat is fijn +:)+

Of als jouw woning een douche-gordijn heeft en een ander een deurtje...dan kan je als koper ook denken: oeh ik ga wel voor dat deurtje, veel praktischer.

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Re: Huis verkopen - tips gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:24

op facebook met link neer zetten en vragen of ze willen delen.
zo komt aardig door heel land heen, en je heb er maar een koper nodig.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:27

Wij hebben voor de verkoop van ons huis een fotograaf laten komen via de makelaar. Kostte iets van 100 euro maar we hadden echt mooie ruimtelijke foto's en ons huis was binnen een maand verkocht :D

Verder zou ik beginnen met een foto van het huis en uitzicht op einde plaatsen. Mensen kopen toch in eerste instantie het huis en kijken dan naar het uitzicht. Verder een mooi boeket bloemen op de tafel zetten, geeft ook een huiselijk tintje.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15443
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:30