Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 10:12

Ik baal ontzettend.
Juni 2012 een nieuwe telefoon gekregen bij een nieuw abonnement. Een prachtige HTC OneX :+:. Ik helemaal blij ermee en hij heeft het een tijd lang goed gedaan. Juni dit jaar begonnen de problemen; heel traag opladen, accu snel leeg. Toen ik er vervolgens in een domme bui ook nog eens bovenop ging staan hem maar eens ter reparatie opgestuurd (wist niet dat een scherm zó kapot kon zijn).
Afijn, leentoestel gekregen, en 2-4 weken wachten tot hij terug kwam.
Kwam hij terug, hadden ze de gehele buitenkant vervangen, maar met de binnenkant hadden ze niks gedaan. Zelfde probleem nog steeds, hete batterij... Toestel binnen 24 uur weer opgestuurd.
Wederom een leentoestel, en 2-4 weken wachten.
Hij kwam terug met een nieuw imei-nummer. Dat wilde zeggen dat ze niet alleen de batterij hadden vervangen, maar het hele binnenwerk! Inmiddels had ik ook een nieuwe oplader aangeschaft omdat mijn oude een beetje doorgesleten was. Klaar voor een lang en fijn leven samen verder...
Maar nee... Ook dit keer laadde hij nauwelijks op. Antwoord was dat het aan de oplader zou moeten liggen, maar ze kwamen hem toch maar weer halen.
Alweer een leentoestel (doe mij nooit een Huawei, wat een ondingen) en daar ging mijn lieve telefoon weer...
Drie weken later was hij terug. In een officiëel HTC doosje. Hij was helemaal doorgemeten en er was helemaal niks mis mee gevonden. Het moest toch echt aan mijn oplader liggen. Wederom een nieuwe oplader aangeschaft en toen bleek dat de andere nieuwe gewoon kapot was geweest ^)

Afijn... Nu dan écht alle problemen opgelost! Hoeraaaa!!

Maar... -O-

Twee weken later deed mijn hoofdcamera het ineens niet meer. Het bleek geen softwareprobleem want de voorcamera deed het gewoon nog wél. Bij gebruik van de hoofdcamera werd mijn hele scherm groenig en ging sneeuwen, er kwamen lijntjes door het beeld bibberen en daarna sloot de applicatie af. Mobiel bleek soms ook erg snel heet te worden en dan leeg te lopen.

Opnieuw opsturen? Ik was er wel een beetje klaar mee! Door hem niet meer in mijn broekzak te stoppen kon ik voorkomen dat hij snel verhit raakte, en nou ja, dan maar géén foto's.

Tot de voorcamera ook steeds moeilijker begon te doen. 9 van de 10 keer sloot de applicatie af voor ik hem kon switchen naar voorcamera, of bleef hij anders hangen... :\

Het geluid is overigens ook érg zacht vergeleken bij de telefoons van anderen. Maar ik had écht geen zin om hem wéér 4 weken te moeten missen en opgezadeld te zitten met een Huawei met een vreemd toetsenbord :n

Tot gisteren... Spontaan werden de letters van de applicatie die ik zat te bekijken uitgesmeerd over mijn scherm. Ik dacht dat ik op iets geks had gedrukt maar ik kreeg het niet meer goed. Telefoon opnieuw opgestart en toen plakte hij ineens de rechterhelft van het beeldscherm links, en de linkerhelft rechts :?

Weer opnieuw opgestuurd en hij was weer normaal! *\o/* Tot hij vijf minuten later wederom letters begon te smeren -O- Hij is totaal onbestuurbaar op dat moment, gelukkig startte hij nog wel opnieuw op als ik de knop ingedrukt hield...

Vanavond wordt hij opgehaald en dat is maar goed ook... Net smeerde hij weer met letters en nu doet hij helemaal niks meer |(

Ik baal er inmiddels enorm van. Het schijnt dat dit toestel niet zo vaak terugkomt maar mijne is blijkbaar een maandagmorgenmodel of zo... Ik geloof dat ze de derde reparatie binnen hetzelfde imei nummer een nieuw toestel moeten aanbieden. Dit is reparatie 2... Ik hoop dat hij het nu gewoon blijft doen want ik ben het inmiddels wel zat :\

Duimen jullie voor me mee?

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:09

Het probleem is niet zo zeer de brakke hardware van HTC, maar de enorm brakke reparatiedienst van Dynafix. Die gasten hebben al vaak genoeg iets voor mij moeten repareren en het is letterlijk nog NOOIT goed gegaan...

Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 12:19

Volgens mij is hij van mij nog niet bij Dynafix geweest. Verschillende reparateurs wel. Net waar ruimte is geloof ik... Zit erover te denken om HTC zelf maar eens een berichtje te gaan sturen.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:34

Via wie heb je hem weggebracht dan? Als je een I'm back! doosje hebt gehad is hij naar Dynafix geweest, daar stuurt HTC je ook naartoe :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:35

Mijne liep vast. Deed ie het na een paar seconden wel weer, mar fijn was anders.
Een keer kreeg ik een berichtje, wou kijken, maar mn scherm deed het niet meer.
HTC gebeld, moet ik iets doen met aan de laptop leggen en daar 15 minuten ofzo aan leggen.
Nog niks.
Maar mijn lampje bleef knipperen.
2 dagen erna naar KPN, deed ie het weer :').

In de zomer weer een leuk verhaal. Kwam terug van mijn werk, en wou mijn vriend appen hoelaat ik er was. Scherm deed moeilijk met aangaan, dus gebeld en gezegd dat ik er zo laat was.
Toen wou ik in de auto mijn moeder bellen, en toen deed ie niks meer..
Moest dat knopje ingedrukt houden, en toen ging ie wel aan, maar als het scherm uitging deed hij niks meer.

Wij weer naar KPN, ingeleverd, en ben hem 2 maand kwijt geweest :').
Wat bleek, ik had een HTC, een op de 100.000 die die technische fout had :').
Heb nu een nieuwe HTC one X en die doet het super!

Providers sturen hem ook vaak door. Mijne is van KPN en kreeg ook zo'n doosje indd.
Maar soms krijg je ook gewoon een jnieuwe he. Is vaak goedkoper dan maken.

Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 12:37

Bij mij wordt hij opgestuurd door de verzekering.

Het is ook elke keer een andere fout, dat is het rare.

melle_odet

Berichten: 1208
Geregistreerd: 13-11-05
Woonplaats: Deventer

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:02

Pffff dat is pech hebben zeg!
Ik heb ook een HTC one X en ben er tot nu toe erg blij mee.
Ik heb hem ruim een jaar en heb hem al een aantal keren laten vallen , hij is nog steeds heel en doet het prima.

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:15

Ik heb dezelfde telefoon , ook een keer een reparatie gehad omdat ik het nodig vond hem van de trap te laten vallen. :\

Als jij bij KPN of Hi bent kun je beter even contact opnemen met een business center ( http://www.openingstijden.com/open/kpn-business-center/) dan krijg je vaak meteen een nieuw toestel mee , scheelt je weken wachten. ;)

Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 20:24

Hij is inmiddels weer weg ter reparatie. Heb nu een Samsung Galaxy SII als leentoestel. Fijn ding!

Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 17:43

Hij is alweer terug! En hij doet het voor nu prima! Volgende keer mag ik HTC zelf bellen. Ze krijgen HTC bijna niet terug. Mijne is echt een uitzondering.

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:23

Niet doen, gewoon reparateur. Anders verspeel je je 3x repareren = nieuw toestel ;)

Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 18:25

Ik heb geen vaste reparateur maar een verzekering. Die kan ik sowieso altijd bellen maar een klacht neerleggen bij HTC zelf kan nu ook.

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:31

doe mij maar een samsung y. ik laat hem ieder keer wel 10 keer vallen en hij doet het nog steeds geen krasje niets. hij hefft zelft zen eerste zwen;es overleeft :+
ik hoor meer klagten over die telefoom heeel vervelend :(

Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 18:34

Nou ik hoor dus steeds dat deze telefoons bijna nooit kuren geven. Ik heb gewoon pech.

Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 13:29

Dus... Hij wordt morgen opgehaald door HTC zelf. Als ze hem niet kunnen repareren gaat er een aanvraag naar het hoofdkantoor voor een nieuwe.

Alleen het nadeel van deze weg; geen vervangend toestel. Helaas is ProAssist ook niet coulant. :\

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:38

ik heb niet alles gelezen, maar deze telefoon geeft wel vaker kuren...ben al zeker 5 keer naar phone house geweest voor reparatie... eerste keer, software probleem bleef dus hangen, alles moest opnieuw geinstalleerd worden...Tweede keer was net zo iets, moest ook weer iets met software gebeuren...Derde keer het scherm, ok ok kan gebeuren dat was een val foutje haha, vierde keer had ik problemen dat hij elke keer snel leeg was, binnen een halve dag helemaal op terwijl hij smorgens 100% was...ja nieuwe accu mevrouw ,niet gedaan want kost je vermogen...Nu heeft hij wéér problemen... elke keer zet hij uit zichzelf het mobiele internet aan...gevolg? 100en euro's aan rekening, nou die betaal ik dus niet want vanaf dag 1 al problemen met dit telefoontje. Ik raad ook iedereen AF om een htc one x te nemen...

Lente
Berichten: 27777
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Mijn HTC OneX wederom voor reparatie :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 13:41

Ze hebben mij bij de vervanging van het moederbord in april wel meteen een nieuwe accu gegeven. Daarna laadde hij niet meer op. Bleek ondanks nieuwe oplader toch aan de oplader te liggen. Vervolgens dus de achtercamera en hij werd heet. Daarna begon het scherm te flippen. Camera is nu vervangen, scherm werkt nog steeds niet naar behoren. Maar hij doet het maar af en toe dus dat is lastig te vinden voor ze.

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:42

Jeetje, jij hebt pech zeg :(:)
Ik heb nu al zo'n jaar een HTC One X, maar niet zulke grote problemen gehad. Alleen dat mijn GPS het niet deed, dit is netjes opgelost. En sinds de laatste grote update van HTC doet m'n schermrotatie het niet meer, echt heel vervelend. Nu kan ik niet meer minion rushen ^)

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:44

Hier had ik al een nieuwe oplader gehaald, maar probleem lag echt bij de accu, geen garantie meer want phone house had gekeken maar bij de eerste opening, scheen het garantie stikkertje al kapot te zijn...ook knap je besteld hem "nieuw" bij vodafone.. Het scherm flipte hier ook pas, sindsdien is dus mijn mobiele internet elke keer aan terwijl ik die dus altijd uit heb staan...daardoor dus nie een grote rekening. Enige oplossing voor mij is nu elke keer uitzetten als ik wegga en prepaid telefoontje mee nemen...