Hufterproof smartfone, welke?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 13:38

Ik heb een Xcover 1, prima ding. Enige nadeel is dat ie een superklein geheugen heeft, dus je kan er niet veel apps op kwijt. Weet niet of dat met de 2 ook zo is trouwens. Verder echt een samsung, dus lekker makkelijk.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!


kiki1976

Berichten: 16845
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:16

Heb ik persoonlijk niet zoveel last van maar ik heb hem ook niet vol staan met apps haha

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

meggiemeg

Berichten: 12216
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:02

Siersma schreef:
Ik heb een Xcover 1, prima ding. Enige nadeel is dat ie een superklein geheugen heeft, dus je kan er niet veel apps op kwijt. Weet niet of dat met de 2 ook zo is trouwens. Verder echt een samsung, dus lekker makkelijk.


Heb ik met de xcover 2 ook, vind dat het geheugen er snel vol raakt, heb er een extra kaart ingedaan!

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:07

Ik heb nu de Xcover van mijn broer omdat mijne opgestuurd wordt ivm opstartprobleem. Deze telefoon is net 1,5 jaar in gebruik en de batterij is vanmorgen opgeladen en hij hangt nu alweer (uur geleden al) aan de lader. De batterij is echt heel slecht. Dit is dan ook de reden dat hij een andere telefoon besteld heeft, een telefoon van Catepiller. Als je google't op catepiller telefoon heb je m zo boven B15 heeft mijn broer. Hij heeft gekozen voor de dualsim zodat hij nu nog maar 1 telefoon heeft (prive en werk telefoon). Je kunt de telefoon van 1,80 naar beneden smijten, met natte vingers bedienen, en voor een half uur op 1 meter diep in het water liggen. Batterij gaat bij gemiddeld gebruik (vooral veel whatsappen en aantal keer per dag een telefoontje) makkelijk 2 dagen mee. Bij heel intensief gebruik 1,5 dag. Mijn broer is echt heel erg tevreden over deze telefoon en wilde dat hij de Xcover al veel eerder de deur uit had gedaan.

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:12

Ook ik raad je de Xcover aan van Samsung! Wel de 2! Alsjeblieft :') de 1 is al goed, maar het eigen geheugen is erg klein. Dit schijnt bij de 2 verholpen te zijn :)

ik heb nu de 1. Ik zocht een telefoon die tegen een stootje kon, en het liefst zo min mogelijk stof/water bij de accu kon krijgen. Ik heb al met al nu 2 ienieminie krasjes op mijn scherm, en heb mijn telefoon nu 1,5 jaar.
Mijn vorige nokia had ik nog geen half jaar en zat zo vol met krassen dak amper fatsoenlijk kon lezen _O-

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 15:17

ik heb een samsung y en hij doet het top. ik heb er een reusachtig hoesje voor gekocht en ik ben er nu regelmatig mee aan het overgooien op school. heb hem zelfs van 2 hoog uit het raam laten vallen. geen krasje niets :D :+

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 20:00

De Caterpillar ziet er behoorlijk hufterproof uit! Maar ik heb al járen Samsung, dus ben bang dat ik het simpele gebruik van Samsung ga missen. Bovendien is de Caterpillar behoorlijk duur.

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:19

Qua aanschaf niet duurder dan toen de Xcover was volgens mij hoor. Xcover was toen ook een hele dure telefoon juist omdat ie hufterproof is.

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-13 20:20

Jolienn, hoe is de Caterpillar in gebruik? Lijkt het op Samsung? Of Nokia? Dat zijn de enige merken waar ik mee overweg kan. HTC en Sony (en er zijn vast nog veel meer), daar kan ik echt niets mee.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:39

ik heb gisteren gekeken en de xcover is inderdaad ongeveer dezelfde prijs ....

[o]

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:11

Ik zal het eens vragen morgen! Ik zit in brabant en mn broer in noord holland. Het enige wat ik weet is
dat hij echt supergoed bevalt.

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:11

De telefoon werkt zo goed als hetzelfde als een samsung zegt mn broer. Hij heeft ook altijd alleen maar nokia of samsung telefoons gehad en heeft geen problemen ondervonden van de overstap!

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

LotusT

Berichten: 581
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: In een dorpje met stadsrechten.

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 17:17

mijn vriend heeft 2 x covers na elkaar gehad en beide scherm kapot plus batterij snel leeg. Nu heeft hij sinds kort een caterpillar en die bevalt tot nu toe erg goed.

wie kijkt in het verleden staat met de rug naar de toekomst...

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 18:35

Hmm, de Xcover komt dus toch wat minder uit jullie testen.

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:59

Ik vind dat een telefoon toch wel 2 jaar zonder echte problemen mee moet gaan ja. En dan wil ik niet lopen stressen of ik mijn lader wel heb meegenomen omdat ik anders om 13.00 in de middag geen telefoon meer heb als ik 1 telefoontje gepleegd heb of even heb geappt met iemand. Die ik nu gebruik is de Xcover 1, en ik kan mijn whatsapp nu niet eens updaten omdat het interne geheugen te klein is, en hij mn apps niet op de SD kaart wil zetten. Staan 3 apps op. Verder in gebruik wel gewoon een prettige telefoon, maar er zitten genoeg kleine nadelen aan (en de batterij als hele grote) die mij zouden besluiten om toch voor de Catepillar te gaan. Hij is inderdaad iets duurder dan de samsung, maar dat heeft zo zijn redenen denk ik dan altijd maar.
Mijn eigen telefoon was 144 euro, en ja ik merk echt wel het verschil tussen deze en de duurdere varianten..

Hij is in gebruik dus nagenoeg hetzelfde als een samsung telefoon en de ervaringen met de xcover zijn beduidend minder, dus wat houd je tegen om voor de catepillar te gaan?

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 19:53

Ik had de hoop een abonnement bij de Caterpillar te kunnen vinden, maar dat lukt nog niet echt.

Jolienn

Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 20:01

sim only erbij, ben je nog stukken goedkoper uit naderhand ook ;-)

Zylvierette ♡
☆ Mandour ☆

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 20:19

Dat is ook een optie ja.

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 21:18

Mijn LG optimus L3 leeft al 2,5 jaar, en geloof me, dat is een heleboel bij mij... Niet kapot te krijgen. Ook niet door een paard.

Kieck <3

cissy

Berichten: 19820
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 02:38

Ik heb ook al ruim 1,5 jaar een Xcover (1) en ik heb gewoon een batterij gekocht met een grotere capaciteit, de standaard batterij heeft 1500 mAh en nu zit er een 2450 mAh batterij in, scheelt aanmerkelijk!
Gewoon via Ebay voor iets van $6
Het enige jammere vind ik het kleine interne geheugen, is gauw vol en niet alle apps laten zich naar een SD card verplaatsen. Voor de rest prima telefoon.

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 02:56

Bonnyyyyyy schreef:
Sony experia, er is er 1 door de crash test gekomen. Welk type weet ik even niet. Staat wel op youtube


Niet de ray in ieder geval....

1 keer van de bank gesprongen, laag volledig uit elkaar. Wou een dag niet aan en nu sluit de achterklep niet goed meer -O-

Ik lees even mee...ik ben zuinig op mijn spullen en laat zelden wat vallen.
Maar hoef geen telefoon die door 1 valpartij naar de knoppen is

liedje89
Berichten: 7155
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 03:17

listiglistje schreef:
Ik heb een Samsung Xcover 1 http://www.typhone.nl/new/gsm/samsung/g ... over-s5690

scherm is 4 tot 5 maal sterker als een normaal scherm, stofdicht en kan een half uur onder water tot een meter diep :D

Je hebt ook de nieuwe Xcover 2 http://www.gsminfo.nl/mobiele-telefoons ... y-xcover-2


Volgens mij is dat niet helemaal waar van het scherm, heel veel smartphone fabrikanten maken gebruik van gorilla glass, zelfs de iphone heeft gorilla glass terwijl die berucht zijn om de gebarsten schermen! Volgens mij kan je je telefoon veel effectiever beschermen met een goede case, schermen blijven nu eenmaal zwakke plekken en erg onhandig als ze stuk vallen #) . Maar wellicht is dat niet handig als je handen al niet meewerken die moet je toch vaak openklappen ed.

Volgens mij is het ook gewoon een beetje geluk hebben met telefoons. Ik heb mijn iphone 3gs ook zo'n beetje vaker laten vallen dan ik hem vast heb weten te houden := en die leeft 4 jaar later ook nog vrolijk verder, een vriendinnetje had zich wegens klungeligheid een iets duurzamer model laten adviseren en die gooide hem binnen 3 weken stuk, dikke barst in het scherm, valt geen peil op te trekken :?

Ik snap niet helemaal hoe je wel met Samsung over weg kan maar niet met Sony of HTC dat draait toch allemaal android dat verschil is echt niet zo heel groot in bediening?

Ironically common sense is not common...

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-13 08:54

liedje89 schreef:
Ik snap niet helemaal hoe je wel met Samsung over weg kan maar niet met Sony of HTC dat draait toch allemaal android dat verschil is echt niet zo heel groot in bediening?


Ik heb nog geen smartfone, alleen een gewone waar je mee kan bellen en smsen. Ik heb altijd een Nokia gehad, en de laatste 2 waren Samsungs. Mijn zusje had een HTC, daar kon ik echt niets mee, wat een onduidelijk ding. Maar ook dat was geen smartfone, misschien dat het verschil in smartfones minder groot is?

xSwanHeart

Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:04

Kitty1985 schreef:
Bonnyyyyyy schreef:
Sony experia, er is er 1 door de crash test gekomen. Welk type weet ik even niet. Staat wel op youtube


Niet de ray in ieder geval....

1 keer van de bank gesprongen, laag volledig uit elkaar. Wou een dag niet aan en nu sluit de achterklep niet goed meer -O-

Ik lees even mee...ik ben zuinig op mijn spullen en laat zelden wat vallen.
Maar hoef geen telefoon die door 1 valpartij naar de knoppen is

Sony Xperia Go is dat! Ik heb hem intussen een jaar, en ondanks wat flinke valpartijen (o.a. op plavuizen) nog steeds geen krasje!
Kan verder net als de Xcover tegen water, stof, en is dus kras- en schokbestendig.
Ik ben er heel blij mee! :)

meggiemeg

Berichten: 12216
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hufterproof smartfone, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:38

Ik moet mijn batterij 2x per week opladen van de xcover 2, vind dat op zich wel mee vallen, gebruik m echt elke dag, ook een aantal apps.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Jane808, KikiCelinevs, MayoNeighs, MDWStables, turtlelito, Tytonidae, waikiki_6, xXutopiaXx en 124 bezoekers