bankstelhoezen in de was?

Moderators: EvelijnS, Hanmar, benangelique, Polly, Dani, Shanna, khirshanta

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

delvira

bankstelhoezen in de was?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-13 12:13

hallo:
heeft iemand ervaring met het wassen van bankstelhoezen?
volgens de fabrikant zou dit kunnen, maar ik ben er nog een beetje bang voor... ivm .krimp
of iemand die nog andere tips heeft voor het reinigen??
thanks

LovingTweety

Re: bankstelhoezen in de was?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:14

Ik heb bankhoezen van de IKEA gehad, dat ging perfect. Van mijn huidige bank (tikkie duurder dan ikea) heb ik 1 keer noodgedwongen een hoes in de was moeten stoppen en het gaf geen problemen, maar echt durven doe ik het niet meer. Haha.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:16

Het zou moeten kunnen. De eerste keer zeker niet te warm wassen, dan kan er eigenlijk weinig mis gaan. Beetje vochtig ophangen daarna, scheelt ook qua kreukels!

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:45

hier een ikea ektorp bank, die hoezen gaan op 30 graden in de was, de goedkope versie hoezen gaan hier ook gewoon in de droger op het kastdroog programma,
dat gaat prima , hoezen zijn nog ietsje vochtig als ze de droger uitkomen, gaan direct de bank weer op want dan trekken de kreukels er netjes uit
ik weiger namelijk categorisch het strijkijzer te gebruiken :P

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-13 14:47

Sonja_vR schreef:
hier een ikea ektorp bank, die hoezen gaan op 30 graden in de was, de goedkope versie hoezen gaan hier ook gewoon in de droger op het kastdroog programma,
dat gaat prima , hoezen zijn nog ietsje vochtig als ze de droger uitkomen, gaan direct de bank weer op want dan trekken de kreukels er netjes uit
ik weiger namelijk categorisch het strijkijzer te gebruiken :P

hahhaha ik heb ook zo'n strijkijzerfobie.....

LiesbethDW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:49

Wij hebben zo'n stoffen bankstel, dat nogal wat gekost heeft. Was naar de droogkuis gegaan om te informeren, maar dat kost stukken van mensen. Voorzichtig, overtrek per overtrek, zelf gewassen op 30 graden en dat ging perfect!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:52

Ik heb mijn IKEA-bankhoes wel eens gewassen. En hij kwam er bijna net zo vies weer uit want de trommel was te klein :+ Te weinig ruimte voor hoes + water + beweging.

Dus nu ben ik nieuwe, dunnere bekleding voor óver de originele bekleding aan het maken, zodat die makkelijk wasbaar is. De (ontzettend smerige) bekleding die bij de bank hoort laat ik stomen, voor één keer is dat wel te overzien.

Kickin' my can all over the place
Weet je wat mijn paard kan? Hij kan pannenkoeken maken zonder beslag :j
Vivo por vos <3 Pony <3

https://books.google.nl/books?id=N6dHAw ... er&f=false

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-13 16:50

ok, bedankt voor de tips, de eerste hoezen zijn inmiddels gewassen op 30 graden en fijne-was-stand.
het is er schoon uitgekomen.... nu de hoezen ernog weer omheen krijgen.... :roll: :roll:

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:52

ipv stomen zou je ze ook kunnen wassen bij een wasserette Koper, die hebben vaak ook hele grote trommels :) ( ik was zelf mijn mega grote gewatteerde spreien ook in de wasserette.

WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-13 16:54

jilleroo schreef:
ipv stomen zou je ze ook kunnen wassen bij een wasserette Koper, die hebben vaak ook hele grote trommels :) ( ik was zelf mijn mega grote gewatteerde spreien ook in de wasserette.

dat ken ik niet, ik woon in de achterhoek.... zou niet weten waar ze een wasserrette koper hebben....

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:57

ik doelde op de bokker 'Koper' die zei dat haar hoes niet in de wasmachine passen. :)

WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:59

Ja ik ken die grote trommels wel maar ik vind nou niet echt dat je spullen bij de wasserette goed schoon worden. Laat dat ding liever één keer stomen, dan issie schoon, en dan ander, dunner en dus handiger wasbaar, overtrek eroverheen :)

Vivo por vos <3 Pony <3

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-13 16:59

jilleroo schreef:
ik doelde op de bokker 'Koper' die zei dat haar hoes niet in de wasmachine passen. :)

:o :o :o :o :o :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:03

De hoes past overigens wel in de machine. Maar zit dan zo strak in de trommel dat hij alsnog niet schoon wordt.

Vivo por vos <3 Pony <3

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:07

dat heb ik dus ook , ik heb nog wel een 8 kilo machine (zegt ie) maar dan kan er niet genoeg water en beweging bij.
Bij de wasserette douw ik hem in de grootste machine die ze hebben en dan wordt ie keurig schoon. (ik heb die spreien over een leren bank heen voor bescherming(bank is van broer) maar dr wordt flink op gekwijld en vies gemaakt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 17:41

delvira: ik moet op mijn werk nog wel eens strijken (thuiszorg) maar thuis...echt niet :n
vent zijn moeder strijkt zijn overhemden als hij er zo 1 a 2 keer per jaar 1 nodig heeft :')

hier past het gelukkig wel :j
mag ook wel, want hier moet ie 1 keer in de anderhalve a twee maanden de was in ...iets met een hond :roll:
de duurdere versie hoezen gaan trouwens niet de droger in
althans, die hebben we nog niet, maar willen we gaan kopen, maar die gaat alleen de was in, droger durf ik niet aan (die horen eigenlijk ook gestoomd te worden)

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie