Kun je isolatiefolie dubbel leggen?

Moderators: EvelijnS, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

arno8

Kun je isolatiefolie dubbel leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 06:57

Hoi,

Weet iemand hier toevallig of het zin heeft/mogelijk is om folie voor onder het kliklaminaat dubbel te leggen? Het komt in een schaftwagen te liggen en ik heb meer dan twee keer zo veel folie als ik nodig heb om de vloer te bedekken. Ik zou dus een dubbele laag kunnen doen. Normaal doe je alleen een enkele laag met het glimmende deel naar boven, maar nu zou ik daar onder dus een laag met het glimmende deel naar beneden kunnen doen (om de kou die van onderen op trekt buiten te houden). Is dat een idee?

BartVB
Eigenaar

Re: Kun je isolatiefolie dubbel leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 10:29

Dat soort folie isoleert alleen straling (en is waarschijnlijk dampremmend), andersom leggen heeft dus (voor zover ik weet) geen nut. Kou trekt namelijk niet omhoog, het is vooral zo dat een koud oppervlak veel minder straling afgeeft dan een warm oppervlak. Maar je wil dus niet het beetje straling van de ondergrond tegenhouden maar wel de straling die van je laminaatvloer af komt. Dubbele laag zou je kunnen doen maar dan zou ik 2x de glimmende kant naar boven doen. Je loopt wel de kans dat alles heel makkelijk over elkaar heen gaat glijden, zeker als het om een relatief klein oppervlakte gaat.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

arno8

Re: Kun je isolatiefolie dubbel leggen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 11:12

Klinkt logisch. Over de omhoog trekkende kou: 's ochtends heb je van die mist op de wei die optrekt. Ik dacht, aangezien de folie ook vocht tegenhoudt, dat het misschien ook daar tegen werkt. Ik denk dat ik het bij een enkele laag houd want wil geen geschuif hebben.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie