wie heeft er een bedstee

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
diesel_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-06

wie heeft er een bedstee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-12 10:01

Ik ben erg benieuwd wie er een bedstee heeft? Hoe bevalt het? Is het erg warm?
Een foto zou leuk zijn!


Petra_O

Berichten: 3137
Geregistreerd: 24-10-03

Re: wie heeft er een bedstee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:04

Ik heb een bedstee gehad in mijn vorige huis, maar ik heb er nooit in geslapen. Het was een echte oude bedstee (huis was uit 1890) en niet geschikt voor standaard matrasmaten. Daarnaast lag de bedstee bovenop de kelder, waar best veel kou uit opsteeg. Ik heb hem omgebouwd tot leeshoek, met tapuit op de vloer en twee boekenkastjes en een luie stoel erin. Erg leuk lezen met de deurtjes dicht!
Mijn bedstee had ook een heel verhaal. Rond 1940 zijn er twee mensen overleden aan koolmonoxide vergiftiging door het rookkanaal van het kolenfornuis.
Ik heb op deze computer helaas geen foto.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: wie heeft er een bedstee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:40

Die echte oude bedstees bestaan haast niet meer, geloof dat je geluk moet hebben als die 1.80m lang zijn. Standaard matrassen passen amper.

Heb vroeger in een moderne 'stee' gelegen, zelf gebouwd (niet door mij door :P)

- Offline -

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:44

Mn oom en tante uit friesland slapen in een bedstee, die hebben ook geen aparte slaapkamer maar kunnen zo toch hun bed verbergen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

acera1991

Berichten: 765
Geregistreerd: 22-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:44

wij hebben er 2 in huis, hele gerenoveerd in de oude staat , ze waren achter een muur verdwenen en met de verbouwing kwamen we tot de ontdekking dat die 2 erachter stonden. Echt het ligt super knus en het is lekker warm, met een heel klein raampje, Het is een twee persoons bedstee dus lekker ruim!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annefleur200 en 8 bezoekers