HELP Kat heeft toetsenbord laptop vergrendeld

Moderators: Shanna, EvelijnS, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mick75

HELP Kat heeft toetsenbord laptop vergrendeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 21:33

Tja, je loopt even de kamer uit, en voor je het weet ligt madam op je laptop te maffen. Hardstikke leuk en aardig, maar nu heeft ze op de een of andere manier een toetsvergrendeling aangezet. Ik kan dus niets meer met het toetsenbord. Ook ctrl-alt-del pakt ie niet. Wel geeft ie een klikje zodra ik een toets aanraak. Hieruit leidt ik af dat het toetsenbord vergrendeld zit op de een of andere manier, en niet stuk is.

Het gaat om een Samsung netbook, 1,5 jaar oud, windhoos 7 starter en heeft nooit problemen gehad.

Dit typ ik op een andere computer. Die ze blijkbaar niet zo lekker vind liggen. Nou weet ik weer waarom ik eigenlijk geen katten in de computerkamer wil hebben!

Ik beantwoord geen PB's. Ik hou dingen graag openbaar dus bespaar je de moeite als je me niets persoonlijks te vertellen hebt!

Voor eigenzinnig geknutsel en geklieder: http://www.facebook.com/mirjamsart.art

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:35

Zit er onder je toetsenbord een vlak wat de functie van je muis heeft?

Bij mijn laptop zit daar een klein lampje, als ik die dubbel tik dan vergrendelt de boel hier.

Misschien werkt het ook om het handmatig uit te schakelen en opnieuw op te starten.

You don’t scare me, I ride a haflinger. <3 ~Myrtle~ <3

annmary

Re: HELP Kat heeft toetsenbord laptop vergrendeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:36

Zit er niet een toets vast? Dan reageert 'ie namelijk ook niet meer op andere dingen.

"Nee hoor, ik mis je niet. Ik irriteer me alleen aan je afwezigheid."
"We raken niet verstoord door wat ons overkomt, maar door onze gedachten over wat er gebeurt."

Sinds 23-2-2012 mama van Bas!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:38

Als het goed is heb je een FN toets op je netbook, bij de f1,f2 knoppen zit hoogstwaarschijnlijk een tekentje dat op een toetsenbord of muisje lijkt als je die 2 samen indrukt misschien?

*\o/* klik HIER voor een nieuwe garderobe voor een prikkie *\o/*

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 21:42

Zo'n touchpad heb ik, maar daar zitten geen extra knoppen op. Is een goedkope netbook.

Er brandt wel een lampje met een soort slotje met een A erin. Heb alleen geen clou hoe dat uit te zetten. Met de FN-toets ben ik al aan het klooien, dat is m geloof ik niet. Al heb ik nu werkelijk geen idee meer of de FN-toets nou aan of uit staat.

Ik beantwoord geen PB's. Ik hou dingen graag openbaar dus bespaar je de moeite als je me niets persoonlijks te vertellen hebt!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:45

Moet er stiekem toch wel om lachen hoor := Ik kan je helaas niet helpen, het eerste wat in mijn opkomt is inderdaad ook zo'n klein knopje ergens wat de boel vergrendeld. Of het slotje-knop 10 sec indrukken of iets dergelijks. :j

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:48

Je FN toets kan niet aan of uit. Die moet je inhouden in combinatie met andere toetsen ;)

Ik denk dat die A met een slotje je Numlock of Caps is..

Je zou je schermtoetsenbord even kunnen openen, en dan KidKeyLock downloaden.. Die kan de Lock er misschien afhalen.

Of Windowslogo + L inhouden, dan kom je bij je startscherm uit, misschien is het daarna opgelost.. LET OP niet doen als je een wachtwoord hebt, of eerst je schermtoetsenbord aan!

Twee zielen - Éen gedachte. Klik! *-:)
© Mijn hobby zit tussen mijn benen!

Feeling down? Saddle up! Two legs move our body, four legs move our soul
"Before you ask "What type of person could work at a slaughterhouse?", ask yourself what type of person keeps them employed."

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:49

Heb je hem al eens opnieuw opgestart?

They explain life to me every day ~

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:52

Ik had laatst zelf (ook lekker blonT) mijn touchpad vergrendeld, gelukkig zat ik op dat moment op Google en heb ik zo de vraag letterlijk ingetikt met mijn laptop merk en serie erbij. Gelukkig was de eerste hit ook meteen het antwoord.
Ik moest 2 keer op een bepaalde plek in de touchpad tikken. Die tip kreeg ik al van een vriendin, maar bij haar laptop (zelfde merk) moest je dus ergens anders tikken dan bij die van mij. :P

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:52

Probeer trouwens ook eens je NumLock 5 sec in te houden..

"Before you ask "What type of person could work at a slaughterhouse?", ask yourself what type of person keeps them employed."

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:56

Ik heb dit ook wel eens gehad, maar ik denk niet dat het het zelfde is..

Bij mij stond dat iets niet goed, wat in de printscreen zwart omheind is.
Afbeelding

Misschien heb je er wat aan.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 21:59

Of de kat weer op het toetsenbord mikken en hopen dat die de boel weer ontgrendeld :+

nee, ik zou eerst eens proberen met opnieuw op te starten.

A horse is not a trend or a fashion statement,
it is a commitment, a companion, a responsibility.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 22:07

Probleem opgelost, opnieuw opstarten, vriendlief heeft even in het bios zitten rommelen en voila, hij doet het weer. En de kat begreep zelf ook wel dat ze beter kon maken dat ze wegkwam.

Wat is dat toch met katten die denken dat ze kunnen computeren... Je draait je 2 seconden om en ze liggen pontificaal erbovenop. Nou ja, ben allang blij dat de ezels geen computers binnen bereik hebben. Die denken waarschijnlijk ook dat ze ermee om kunnen gaan.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 22:09

Dat komt nou eenmaal omdat je toetsenbord lekker warm is voor poeslief, of zal ik zeggen, poesstout.. :D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 22:54

Dat is dus het rare, dit toetsenbord is niet warmer dan de tafel. En wel minder glad. Maar ja, ik kijk ernaar en dat mag niet, kat eist volledige en onvoorwaardelijke aandacht zonder afleiding van mijn kant. En kat is oud en bejaard, dus die heeft wat extra rechten vind zijzelf. De meningen daarover zijn echter verdeeld.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:00

Mijn kat is een jonge God en vindt dat hij daarom weer extra rechten heeft. Ook hier zijn de meningen verdeeld, vrees dat dat inherent is aan het delen van je huis met een kat... :\ :+
Maar gelukkig doet je toetsenbord het weer!!

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 23:05

mick75 schreef:
Probleem opgelost, opnieuw opstarten, vriendlief heeft even in het bios zitten rommelen en voila, hij doet het weer. En de kat begreep zelf ook wel dat ze beter kon maken dat ze wegkwam.

Wat is dat toch met katten die denken dat ze kunnen computeren... Je draait je 2 seconden om en ze liggen pontificaal erbovenop. Nou ja, ben allang blij dat de ezels geen computers binnen bereik hebben. Die denken waarschijnlijk ook dat ze ermee om kunnen gaan.

Heel simpel...
MUIS en pc is normaal, ook de kat groeit op met computers... En dan heb je dus een kat op je toetsenbord.

Ik heb een kat die zapt.. Gaat op het kastje van de tv zitten en zet er dan een andere zender op.
Hij heeft btw een hekel aan mijn apple tv kastje want die mept hij op de grond als hij de kand krijgt.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 23:25

Zappen doen ze hier ook graag. De oplossing daarvoor is simpel: De afstandsbediening achterstevoren neerleggen. Kunnen ze erop gaan dansen wat ze willen, verspringen zal de TV niet. Scheelt een hoop ergernis, maar het is verdomd moeilijk aan te leren aan het fenomeen man. Onze katten vinden wel dat de Digitenne-ontvangst vaak slecht is en gaan dan zelf het antennekastje wel even "goed" zetten om daarna heel trots naar de als een gek storende TV te gaan zitten kijken... Tja, de nadelen van het delen van je huis met een paar katten. Ze hebben zo hun eigen ideeen over inrichting en zo en zijn er heilig van overtuigd dat ze beter met techniek zijn dan wij.

Onze je weet wel kater heeft trouwens ook een nieuwe hobby: Hij nodigt z'n vrienden gezellig uit. Hij vergeet alleen even te overleggen. Blijkbaar vinden ze het bij ons wel gezellig, want ze zijn amper weer weg te krijgen. Dat lukt alleen met een hoop geblaas en gekrab, en een plantenspuit en krant van onze kant.

En toch houden we van ze.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie