Nummer blokkeren huistelefoon

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Davinia_

Nummer blokkeren huistelefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 19:08

Al een week lang worden wij op onze huistelefoon gebeld door een buitenlands nummer. En niet 1 keer, nee soms wel 10 keer achter elkaar. Ik heb al een keer opgenomen, want op een gegeven moment dachten we dat het misschien een vriend of familielid was die op vakantie was in het buitenland. Maar toen kreeg ik een vrouw aan de lijn die heel raar sprak. Ik denk iets van Turks ofzo.
Ik had gehoopt dat ze nu door zou hebben dat ze verkeerd verbonden zou zijn, maar helaas.
Eerst belden ze overdag, nu heeft ze al 2 keer 's nachts gebeld. Ik haal dan de batterij eruit en vanmorgen had ik 11 gemiste oproepen van haar! Inmiddels is ze ook alweer aan het bellen, voor de 4e keer. Ik word er gek van!
Ik probeer ook al 2 dagen UPC te bereiken, maar op dit moment was de wachtrij 30 minuten en zo lang heb ik de tijd niet :=
Dus misschien kan bokt mij helpen met antwoord op mijn vraag, dan weet ik of ik moet blijven bellen.
Kan UPC ook nummers blokkeren zodat ze mij niet meer kunnen bellen?
Ik weet dat ze bepaalde 0900 nummers kunnen blokkeren zodat wij die niet meer kunnen bellen, maar kan ook een buitenlands nummer geblokkeerd worden die ons belt?
Want overdag de telefoon heel vaak over laten gaan vind ik nog prima, maar vannacht was het 1 uur en dan vind ik het toch niet grappig meer.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:10

Wij hebben dit ook gehad. Inderdaad een heel raar buitenlands nummer, maar zodra ik opnam hoorde ik alleen maar ruis.

Nummer is toen ook geblokt(zit ook bij upc), werden dag en nacht gebeld niet normaal meer.

Save the horses, ride the cow }:0 boys

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:14

Davinia_

Re: Nummer blokkeren huistelefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 19:17

Ik had ook al gegoogled op het nummer, maar die gaf helaas geen resultaten.
Morgen maar weer UPC bellen en voor de zekerheid vannacht de batterijen uit de telefoon halen, want ik zit gewoon niet te wachten om weer wakker gebeld te worden vannacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:22

Ik heb ook diverse oproepen gehad met nummer onbekend, dat is helemaal lastig, kan je niet blokkeren of op zoeken.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:23

Nu we het er toch over hebben, ik kreeg laatst op mijn mobiele telefoon een sms van ook zo'n raar telefoonnummer. Ga die ook maar eens googlen ja...

Save the horses, ride the cow }:0 boys

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 19:24

Sylvia, dat is ook erg vervelend ja!
Opzich heb ik er geen problemen mee hoor, maar dit is al een week aan de gang en dan vooral 's nachts en gewoon gerust een keer of 9/10 achter elkaar. Ja, dat vind ik toch echt te gek. Na een week snap je toch wel dat je verkeerd verbonden bent? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 19:29

Dan heb ik nog de mazzel dat ze me niet in de nacht bellen!
Als het computer gestuurd is kan het dan zijn dat ze gewoon doorgaan?
"Men" wordt wel steeds driester bah.....

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:21

Je provider kan pas een onderzoek starten als jij exacte tijden en data bijhoudt. Het liefst voor een week of 2 lang. Zo'n nummer wordt overigens niet zomaar geblokkeerd.
Meestal kan je dit online doorgeven. UPC heeft daar vast wel een online contactformulier voor.

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 20:32

Gelukkig kan ik al mijn gemiste oproepen zien, dus kan het zo opschrijven.
Ik zal eens online kijken.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-12 20:37

Vervelend he, zulke dingen.
Wij krijgen soms de gekste meldingen. Benaderd worden dat je een virus hebt op je PC en of je je gegevens door wil geven. Vervolgens wordt je gestript. Gaat allemaal over de telefoon...

Als het goed is kan je bij het formulier voor misbruik of iets in die richting kiezen. Succes :)

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie