Hoe zouden jullie deze kamer inrichten?

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nikki_

Hoe zouden jullie deze kamer inrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 11:30

Hallo allemaal :)

Ik heb een appartementje/studio in utrecht waar ik per 15 oktober in kan! *\o/*
Nu ben ik in mijn hoofd al aan het bedenken hoe ik het in zou willen richten, maar het lijkt me leuk om eens van anderen te horen hoe die de kamer in zouden richten! :)
Ik zal even wat info geven over wat ik er vooral mee doe, zodat je daar ook rekening mee kunt houden.
- Ik ga per 3 september studeren in Utrecht, dus ik zou graag iets van een eettafel/ groot bureau willen hebben, daarnaast is een boekenkast wel handig.
- Ik moet ook in deze ruimte slapen, omdat ik niet verwacht dat mijn vriend meer bij mij in Utrecht slaapt dan in mijn eigen woonplaats, ga ik denk ik voor een éénpersoonsbed (ook ivm de ruimte). Mochten jullie leuke dingen weten voor een tweepersoonsbed, dan is dit natuurlijk ook welkom ;)
- Verder heb ik nog een bank thuis, van ongeveer 2 bij 1 meter.
- omdat er zoveel ramen zijn, zou ik graag optimaal gebruik maken van het licht, iemand hier leuke ideeën voor?

Even een plattegrondje van de kamer: Het bed is hier al ingetekend, omdat dit mij de meest gunstige plek leek, maar hier hoeven jullie geen rekening mee te houden ;)
http://www.freebits.nl/view.php?filename=305kamer_Utrecht.png

Ik ben benieuwd naar jullie mening en zou het leuk vinden als jullie reageren :)

Alvast bedankt!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:41

Het is misschien wel een idee om zo'n boekenkast(of een ander) te gebruiken om je bed een 'apart' plekje te geven.

Afbeelding

------------------------------

Nikki_

Re: Hoe zouden jullie deze kamer inrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-12 19:55

Top tip van je! :) Ga ik zeker eens naar kijken!

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:01

Laatst bijgewerkt door xNK op 21-08-12 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

L U C K Y ♥

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 20:03

Als je zo'n kast neemt zou ik het bed een kwart slag draaien dus tegen de andere muur aan, en dan die kast precies hetzelfde maar dan aan het einde van de badkamer muur zegmaar :+
Dan heb je een behoorlijk afgeschermd bed, en mocht je dan een 2pers. bed nemen dan ligt deze in een knus hoekje :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:55

Google eens naar studentenkamers en kijk eens wat zij gebruiken, bijv deze oplossingen die ook al genoemd zijn
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Een hoogslaper vind je niks? Heb je ook tweepersoons namelijk. Of zn uitschuifbed is wel handig inderdaad, alleen moet je dan niks
ervoor of ernaast willen zetten zegmaar. Even overnadenken als je iets daarbij zet.

Los met Lois hondenuitlaatservice | Haarlem en omstreken

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 14:57

een kennis van mij had toen ze studeerde een hele kleine kamer; zij had een twijfelaar-hoogslaper (had haar vriend verhoogd voor haar) met daaronder een bureau; zoiets dus:
Afbeelding

Citaat:
Be stubborn in goals but flexible in methods.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:36

Hoeveel tijd denk je zelf in je kamer te zijn?
En hoe zit je met "feestjes/verjaardagen" bij jou thuis?

Hoe hoog is je plafond (ook iets om rekening mee te houden voor bv een hoogslaper of het creeeren van extra opberg ruimte)

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-12 12:12

Ik denk er voornamelijk door de weeks te zijn en echte verjaardagen vier ik toch in de achterhoek ;) maar ik zou wel graag gelegenheid hebben om mensen uit te nodigen ;)
het is er 3meter hoog, wel hoog dus :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:20

Het ligt er nogal aan wat je eigen voorkeuren zijn, hoeveel je daar bent en wat je daar doet.
Heb je liever een donker hoekje voor je bed of slaap je graag onder het raam? Zit je veel op/om je bed of slaap je er alleen? Moet je veel studeren? Komen er vaak vrienden langs?

Leonard, can you tell me what's going on between Sheldon and Amy?
Well, it's kind a like the Loch Ness monster, maybe there's something there, maybe there isnt, we'll probable never know.
But sometime's its fun to creap yourself out just thinking about it.

A cat can have kittens in the oven, but that dont make them biscuits.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 12:31

Je plattegrond lijkt heel veel op die van mijn eerste eenkamerflatje, alleen liep bij mij de muur vanaf de badkamer verder door, zodat de keuken een aparte ruimte was (kun je nabootsen door b.v. een kamerscherm of gordijn).
Daardoor was er een soort van slaapnis gecrëerd, waar ik mijn eiken twijfelaar (110 breed, past goed met z'n 2, zeker als je zo jong bent) had staan, dan wel een kwartslag gedraaid met hoofdeinde tegen de badkamer aan, zodat er naast mijn bed nog loopruimte was (stond overigens nog een kastje van de verwarming naast). Aan het voeteneind van mijn bed stond mijn (simpele witte) kledingkast met de rug tegen de muur. In het verlengde van de keukenmuur had ik een ovale inklapbare Ikea-eetkamertafel staan, half ingeklapt, met Ted-klapstoelen erbij.
Dan had ik nog ruimte over voor 2 fauteuils, een 2-zitsbankje, hoektafel, konijnenhok, salontafel, kastje met tv enz.
Door het zo in te delen had ik toch een apart slaapkamergedeelte.
Bij een 1-persoonsbed zo tegen de muur gezet moet ik altijd aan een aanleunwoninkje in een bejaardentehuis denken.

♥♥♥ ๑۩۞۩๑ Chakra Mansolein ๑۩۞۩๑ ♥♥♥ Onze zwarte fluwelen schoonheid is gefokt door stoeterij Mansolein

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie