Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:00

Verder zijn die Japanners niet echt vlot met groeien. Dus niet geschoten is altijd mis.
Als ik mij niet vergis heeft Joolien de gok genomen en goed gegokt. :+

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 15:26

Als je zoiets in deze tijd van het jaar verplaatst heb je dikke kans dat de plant er het komende jaar uit ziet als een dood boompje
En pas volgend jaar weer tekenen van leven laat zien idd
Kwestie van in de grond zetten en blijven wateren

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:13

Hij ligt al op de stort dus hij is nu echt niet meer te redden. :r

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 16:41

MISTRAL94 schreef:
:wave:

Ik meld mij ook even. Sinds maart ligt de tuin overhoop. Buurvrouw had allemaal struiken en een hele grote conifeer. Struiken had ze zo drastisch lopen snoeien. Dat er bovenin nog wel groen was maar onderin niet meer. Wij hadden een laag hekje. Dus niets geen privacy. Vorig jaar al afgesproken om de conifeer te verwijderen en een schutting te plaatsen gezamenlijk. Hoop gezeik verder staat de schutting. Maar nu het volgende probleem. Het buurjongentje, hij gluurt niet over de schutting maar hij gaat gewoon uitgebreid staan loeren. Klimt op de picknicktafel en staat zo over de schutting bij ons in de tuin te kijken. Ik vind het een ergenis maar mijn puberdochter wil niet meer in de tuin zitten die voelt zich bekeken. Nu hebben we bedacht om een pergola te maken, zodat hij niet meer kan kijken. Nadeel is wel dat je dan een heel stuk schaduw erbij krijgt. Wie heeft een idee wat daaronder neer te zetten? Ik ben wat inspiratieloos op het moment helaas.


[ [url=m/oEi4qb.jpg]Afbeelding[/url] ]


Koop een grote hond, niemand die bij ons in de tuin loert :')

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:03

Wij zijn vandaag weer hard bezig geweest in de tuin.
Met hulp van familie staat het tuinhuis met overkapping bijna en ik heb de grote bloembak afgemaakt en gevuld.

Laatst eerst de vorm van de bloembak uitgelegd.
Afbeelding

Bezig met de bloembak.
Afbeelding

Stukje verder.
Afbeelding

Vanochtend werd het tuinhuis geleverd.
Afbeelding

Grote bloembak is klaar!
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Morgen het dak afmaken en dan kunnen we hopelijk maandag het grindpad naast de bloembak leggen.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:13

Mooi zeg KayC! Hoe is die bloembak gemaakt, niet gemetseld of wel?
De tuinhuis/overkapping ziet er ook goed uit!

Wij gaan straks ook van alles verhuizen qua planten. Ik heb alles zelf geplant daar en wil veel wel meenemen naar ons koophuis nu. Alleen nog even zien waar wat kan, want de tuin is hier ook al aardig vol al :+

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:25

Wow wat, mooi die bloembak! Wat zijn die iets hogere paarse bloemetjes?

En was het tuinhuis moelijk neer te zetten? De onze is vorige week besteld en over 5 weken hopen we hem ook zelf op te kunnen bouwen. De onze is wel zonder afdak, dat leek ons toch leuker voor onze kleine tuin en wat beter voor de portemonnee.

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 22:46

Speechless: we hebben de fundering gemaakt van halve stoeptegels en deze aan elkaar vastgelijmd met speciale steenlijm.
De klinkers hebben we aan elkaar gelijmd met polymax. Klinkers goed schoonmaken en ieder naadje (aan de binnenkant van de bloembak) opvullen, dan wordt het echt wel stevig.

Annetje: dat is Campanula Takion Blue.
Ik vind ze ook prachtig!
De fundering vonden wij wel even lastig omdat die niet op de tekening stond.
Maar zodra dat recht en waterpas ligt kun je de planken gewoon in elkaar schuiven, dat is echt supermakkelijk.

Dankjulliewel voor de complimenten!

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 07:46

Zo dan! Je knippert even met je ogen en je tuin is bijna af. Mooi geworden Kay.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:03

Klinkt niet eens zo lastig KayC!

Weet iemand toevallig wat de volgende planten zijn?
Afbeelding
Afbeelding

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 18:34

Volgens mij is foto 1 een hortensia Annabelle.en 2 zou maagdenpalm kunnen zijn, maar kan het niet goed zien

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:17

Dat dacht ik er ook in te zien. :j
Maagdenpalm staat ook bekend als Vinca.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:42

En breidt enorm uit. :j

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:13

Ik hou ook van een gezellige tuin. Dit jaar alweer lekker bezig geweest met opknappen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:16

Bedankt :D
Toch hortensia dus, ik vond het er wel op lijken maar ik dacht dat die stevigere bladen had.
Maagdenpalm had ik in mijn vorige tuin ook. Maar klopt het dat 'ie dan van de uitgebloeide stengels ertussen heeft? Ik dacht dat maagdenpalm dat niet had.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:21

SpeechLess schreef:
Bedankt :D
Toch hortensia dus, ik vond het er wel op lijken maar ik dacht dat die stevigere bladen had.
Maagdenpalm had ik in mijn vorige tuin ook. Maar klopt het dat 'ie dan van de uitgebloeide stengels ertussen heeft? Ik dacht dat maagdenpalm dat niet had.

Een Annabelle heeft van die mooie witte bloemen en moet/kan je in het voorjaar afknippen itt de 'gewone' hortensia, die inderdaad dikkere bladeren heeft. Ze zijn prachtig, tot er een paar keer een zware regenbui opvalt. Die ander is toch geen maagenpalm.. (ik zit nu op de computer, dus groter beeld) maar wat het wel is?

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:49

Dat ziet er heel gezellig uit Daphare :j
En lekker groen ook. En wat een prachtige kat!

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:25

Ceetje_bokt schreef:
SpeechLess schreef:
Bedankt :D
Toch hortensia dus, ik vond het er wel op lijken maar ik dacht dat die stevigere bladen had.
Maagdenpalm had ik in mijn vorige tuin ook. Maar klopt het dat 'ie dan van de uitgebloeide stengels ertussen heeft? Ik dacht dat maagdenpalm dat niet had.

Een Annabelle heeft van die mooie witte bloemen en moet/kan je in het voorjaar afknippen itt de 'gewone' hortensia, die inderdaad dikkere bladeren heeft. Ze zijn prachtig, tot er een paar keer een zware regenbui opvalt. Die ander is toch geen maagenpalm.. (ik zit nu op de computer, dus groter beeld) maar wat het wel is?

Ah oké, bedankt voor de uitleg, dat wist ik nog niet. Al blijft ' ie denk ik niet lang staan, want ik ben niet zo'n hortensia fan ;)
Bij die andere is het jammer dat de bloeiperiode blijkbaar al geweest is, anders was het waarschijnlijk wel wat makkelijker.. Er staat wel best veel van, dus ik denk dat het zich ook goed verspreid.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:31

Vinca Manor bloeit normaal t/m juni, wel jammer dat hij zo snel is uitgebloeid. Hij verspreidt zich inderdaad goed, woekert enigszins. Daarom heb ik deze uiteindelijk niet aangeschaft, hoewel het wel een mooie groenblijvende bodembedekker is.

Hier zijn we ook nog altijd druk bezig. Inmiddels is er een schuurtje gesloopt, daar moet nog een terras komen. Electriciteit is overal gelegd. Nu bezig met de beregening, als die klaar is kan het laatste aan bodembedekkers om de vijver aangeplant worden.
Verder net nog planten gekocht om de bakken aan te vullen, staan er al een tijdje troosteloos bij.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:54

De Jongeman heeft een geweldige plek gevonden om te kijken naar de langsvliegende insecten <3
Afbeelding

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:03

Ziet er leuk uit! Lekker groen en fris :)
Leuke kat!

Ik ben bezig met dat gekke hoekje naast m'n huis, m'n vader heeft van de helft een overkapping gemaakt voor de kattenbak en m'n fiets, de rest wil ik bij-vriendelijk gaan inrichten, heb inmiddels een insectenhotel opgehangen. Had nog 3 verwaarloosde buxussen over die daar inmiddels staan, hopelijk knappen ze een beetje op. Verder liggen er 2 Zeeuwse knoop stapping stones in, mss komt er nog een 3e (ik maak ze zelf, dus zo gebeurd) en verder wil ik dan alleen planten/bloemen die aantrekkelijk zijn voor bijen, waaronder een bodembedekker en een klimplant voor tegen de overkapping. Moet nog even gaan inlezen welke daar voor geschikt zijn, weet niet of jullie tips hebben?

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:25

Vandaag een paar zomer bloeiers gehaald voor in de bloempotten. Geen idee wat het is maar dat geeft niet.

Iemand ervaring met kunststof tuinhuisjes?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78509
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:33

Letizia, wat moet ik me voorstellen bij Zeeuwse knoop stapping stones? Heb je een foto?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:50

Vandaag getracht nog iets van mijn voortuin te maken...

Afbeelding

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 19:51

Gebruik je je tuin als oprit?

Het zit er iig weer keurig uit