Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:25

Malenka schreef:
Ik zou er denk ik heel ongelukkig van worden als mijn buren tv zouden kijken in de tuin.


Zolang ze die niet op standje burenruzie zetten is er toch niets aan de hand?


Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:33

Hier hebben we ook muziek in de overkapping maar dat kunnen de buren niet horen, tv zou ook niet te horen zijn.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:35

Mijn buren hebben tv inde achtertuin. Ze hebben die eigenlijk vooral voor de voetbalwedstrijden en echt horen doe ik de tv niet.
We hebben gewoon de afsptaak dat als we ergens last van hebben, we dat even zeggen tegen elkaar en we dat proberen op te lossen.
Burengeluid is normaal, we wonene gelukkig niet in een stiltegebied.

[o]

Anoniem

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:49

Muziekje aan in de tuin doen wij hier wel.. en als de buren wat aan hebben, luisteren we gewoon daar naar.

Tv zou ik persoonlijk nooit in de tuin willen. Daar zit ik niet voor buiten. Voor evt een voetbalwedstrijd met mooi weer, slepen we wel een tv richting de tuin. Al gaan we meestal gewoon ri centrum op een groot scherm kijken :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:52

Ja mijn ouders hebben ook een hortensia van de supermarkt, die is na enkele jaren 1,5m breed geworden :oo

Ik denk dat ze het wel een tijdje overleven in de pot hoor. Zou niet weten waarom niet.

Ik heb net een druiventakje gehaald bij de Jumbo. Kon het niet laten. :o

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:55

Magrathea schreef:
Ja mijn ouders hebben ook een hortensia van de supermarkt, die is na enkele jaren 1,5m breed geworden :oo

Ik denk dat ze het wel een tijdje overleven in de pot hoor. Zou niet weten waarom niet.

Ik heb net een druiventakje gehaald bij de Jumbo. Kon het niet laten. :o


Aah goed om te horen :D

Zal eens gaan uitmeten hoeveel ik nodig denk te hebben ongeveer en met 1/1,5 meter rekening houden! :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:42

Ja, geen garanties hoor. :D Maar volgens mij moeder groeien ze best hard. (En als het een aanbieding was en hij doet niks, dan is het ook geen ramp :+ )

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:44

Magrathea schreef:
Ja, geen garanties hoor. :D Maar volgens mij moeder groeien ze best hard. (En als het een aanbieding was en hij doet niks, dan is het ook geen ramp :+ )


Daarom :D :D _/-\o_

Maar als ik ergens zou horen dat er geen bloem aan komt, zou ik wel teleurgesteld zijn. Ik ga er namelijk niet vanuit dat ik hier nog jaaaaaren woon zeg maar :')
Dus ik wil er wel een beetje van genieten.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 17:46

Ja, bloemen komen zeker wel hoor! Al kan het zijn dat je even geduld moet hebben.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

x_Jeanine_x

Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:02

Mijn schoonouders :D
Gewoon hun oude TV :) Moet wel zeggen wonen buitenaf en hebben ernaast een houtkachel en een overkapping.

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:32

Janine1990 schreef:
Malenka schreef:
Ik zou er denk ik heel ongelukkig van worden als mijn buren tv zouden kijken in de tuin.


Zolang ze die niet op standje burenruzie zetten is er toch niets aan de hand?


Praatprogramma's, films, series en er dan ook nog doorheen kletsen? Dat zou ik echt heel vervelend vinden. Ik heb er ook een hekel aan als je ergens op visite bent en de tv staat aan. Het leid vreselijk af is mijn ervaring.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:36

Tv met open haard erop *\o/*

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:34

Malenka schreef:
Ik zou er denk ik heel ongelukkig van worden als mijn buren tv zouden kijken in de tuin.


Daar hebben ze hier geen last van ;)

Het is overigens ook niet de bedoeling om er iedere avond met veel herrie te gaan zitten, maar wel lekker om eens met vrienden wat sport te kijken zoals voetbal of tour de France.

De tegels liggen er in. We hebben de oude tegels hergebruikt. Aan het huis een groot terras waar we een eettafel voor 6 personen willen zetten.
Afbeelding

Rechts naast het huis hebben we een terras gemaakt. Hier komt voor de kinderen een zwembad van 450x220. Staat grotendeels van de dag in de schaduw, dat vind ik voor kinderen wel veilig.
Afbeelding

Het afbreken van de wanden van de carport is wat mij betreft goed uitgepakt! Het mist alleen nog aankleding...
Afbeelding

In de toekomst moet de heg er uit. Deze is ruim 2.5 meter breed en dat is toch wel een beetje zonde.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:04

Vec, knapt echt al enorm op!!

Malenka schreef:
Praatprogramma's, films, series en er dan ook nog doorheen kletsen? Dat zou ik echt heel vervelend vinden. Ik heb er ook een hekel aan als je ergens op visite bent en de tv staat aan. Het leid vreselijk af is mijn ervaring.


Dan moet je geen buren hebben die regelmatig vrienden over de vloer hebben waarbij er 3 verschillende groepjes aan het praten zijn. :P

Hadden mijn buren onlangs, ik vind dat heerlijk. Horen dat mensen het gezellig hebben. Kan ze toch niet woordelijk verstaan. Alleen maar stilte vind ik niks... :n
Zou het ook heel erg vinden als mijn buren mij in dergelijke dingen zouden beperken. Als ik mijn tv op een nette stand in de tuin wil zetten bij zomerdag, wil ik dat gewoon kunnen doen. Andersom zou ik mijn buren ook echt niet willen beperken. Gewoon een beetje geven en nemen.

Malenka

Berichten: 7519
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:10

Pratende mensen is voor mij anders dan een tv om eerlijk te zijn. En voor een keer kan een tv ook best. Maar ik wil ook gewoon de vogels kunnen horen. Ik ben ook beter op mijn plek in een buitengebied dan een nieuwbouwwijk denk ik. Hopelijk gaan we volgend jaar een huisje buiten bouwen.

conejo

Berichten: 1412
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:29

Hier gelukkig geen last van de buren. Wonen op een boerderij. Mijn schoonvader en zijn vrouw wonen wel naast ons. Maar werken veel op de boerderij en als ze buiten zitten is dat helemaal achter op het terrein bij haar pipo wagen waar ze voorheen in woonden.

We wonen wel aan een wat drukke weg in de spits de binnendoor weg en met gras binnen halen de trekkers die langs rijden tot diep in de nacht. Maar is gelukkig niet heel vaak.

9-4-2011 verliefd - 5-5-2012 verloofd - 7-6-2013 getrouwd...
11-4-2014 trotse moeder geworden van Feline
9-7-2016 trotse moeder geworden van Fenna

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 23:08

Vec dat begint er al op te lijken!
Komt er een vast zwembad? Dus niet zo een die je weer af kunt breken?

Wij zitten hier allemaal best dicht op elkaar dus je hoort echt alles wat de ander doet in de tuin.
Een tv lijkt me dan ook niet heel geslaagd.
Ik vind de geluiden om me heen wel prettig, wat gepraat hier en daar, fluitende vogeltjes. Totdat de buurkinderen beginnen te krijsen. -O- :Y)

Wij zijn weer een stukje verder met de tuin.
Het grindpad is af, de overkapping is af en de tweede bloembak kan gevuld worden met modder en plantjes.
Volgende week worden de tegels gelegd.

Afbeelding

Afbeelding

Kijk niet naar het verleden, maar richt je op het heden.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78414
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:03

Tja, de enige vogels die ik 's avonds hoor is hooguit de uil maar dan liggen wij al in bed. Als wij een tv buiten zouden hebben zou die overdag ook niet aan staan. Maar wij wonen verder ook ruim genoeg dat niemand last zou hebben. Muziek die we draaien horen we ook niet als we in de tuin staan, pas een meter of 3 voor de overkapping.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 07:28

Rebecca schreef:
Dat komt steeds vaker voor , bij de orchideeën ook

Zag deze nog op FB vandaag

[ [url=m/zdtU1u.png]Afbeelding[/url] ]

Vast de normaalste zaak van de wereld :x

Met dit verschil dat de lelie als de witte Arctic Snow werd aangeboden %)

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Vjestagirl

Berichten: 26629
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:11

Ik zou gek worden als mijn buren een tv in de tuin zouden hebben, breng ze niet op ideeën!

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Miesemuisje

Berichten: 3077
Geregistreerd: 14-01-10
Woonplaats: Hengelo (O)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 20:15

hier een tijdje terug een update geplaatst dat ze eindelijk aan de gang gingen in onze tuin, met kraantje en al! alleen was er van alles mis gegaan met de communicatie, dus die waren na 1,5 uur weer weg :+

al met al kwam er niks van via via, dus dan maar zelf aan de slag (oke, vriendlief vooral :Y) )

voor (onkruid tot aan je middel :') ): wel al het deel waar de overkapping komt afgegraven en geel zand er in.
Afbeelding

alle onkruid er uit getrokken, alle wortels er uit, grond goed omgeploegd en los gemaakt, en de border links en achterin de tuin al op hoogte gemaakt! :)

en vandaag dan ook maar de eerste planten gekocht en geplant, eindelijk!! *\o/* keek ik echt zo naar uit! en dinsdag komen de blokken die als border gaan dienen (1 laag)

hier twee maten meegekregen, het worden de 15x15, de dikste!
Afbeelding

en dus staan er eindelijk échte planten ipv onkruid *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 06:43

Gisteren gespot in onze tuin, de wilde orchidee <3

Afbeelding
Afbeelding

Ben nu we een eigen tuin hebben wel eens een meelezer in dit topic, maar hier moest ik vannochtend toch even een foto van maken om met jullie te delen.
We wonen hier pas sinds maart en nog elke dag ontdek ik weer mooie nieuwe wondertjes in onze tuin.
Ze staan echter op een stuk wat we willen vernieuwen, dat moet nu maar eens heroverwogen worden. Gespot aan de kant van de oude vijver die we ivm kleine kindjes hebben leeg gehaald. Het idee was om er een soort speelkuil van te maken. Iemand andere suggesties?
Je kijkt hier op vanuit onze keuken.

Afbeelding

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 06:57

Gaaf Mizzmontana! Heerlijk zo'n lap grond... Mijn ouders denken erover om van wilgentenen een soort huisje te bouwen, die kan dan ook begroeien. Kunnen je kindjes heerlijk in spelen, en het ziet er geweldig uit... Is dat een idee?

MizzMontana

Berichten: 5669
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 06:59

Oh dat is wel een goeie! Er staat daar namelijk veel zon vanaf een uur of 1. Dat geeft dan meteen schaduw en past ook hoed in het landschap.

Samen met mijn team zet ik me in voor MAKE-A-WISH
https://www.actiemakeawish.nl/actie/team-vakgebieden
Help mee en laat wensen van ongeneselijk zieke kinderen uitkomen.

Morganlefay

Berichten: 8686
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 07:43

Miesemuisje schreef:
hier een tijdje terug een update geplaatst dat ze eindelijk aan de gang gingen in onze tuin, met kraantje en al! alleen was er van alles mis gegaan met de communicatie, dus die waren na 1,5 uur weer weg :+

al met al kwam er niks van via via, dus dan maar zelf aan de slag (oke, vriendlief vooral :Y) )

voor (onkruid tot aan je middel :') ): wel al het deel waar de overkapping komt afgegraven en geel zand er in.
[ [url=m/XDmza9.jpg]Afbeelding[/url] ]

alle onkruid er uit getrokken, alle wortels er uit, grond goed omgeploegd en los gemaakt, en de border links en achterin de tuin al op hoogte gemaakt! :)

en vandaag dan ook maar de eerste planten gekocht en geplant, eindelijk!! *\o/* keek ik echt zo naar uit! en dinsdag komen de blokken die als border gaan dienen (1 laag)

hier twee maten meegekregen, het worden de 15x15, de dikste!
[ [url=m/KAPf2Y.jpg]Afbeelding[/url] ]

en dus staan er eindelijk échte planten ipv onkruid *\o/*

[ [url=m/ltUVdp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/iodoiN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FAD9OS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fQSxNM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat betreft je conifeer.
Zou m rooien.
Wordt erg groot, vreet water, voeding en geeft een stof af waardoor planten in de buurt niet willen groeien.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers