[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:43

Hier een gsm vraag. Ik mag/moet eind volgende maand een nieuw abbo afsluiten bij een ander bedrijf. Omdat ik mijn huidige SE al lang heb wil ik graag van het moment gebruik maken om er een nieuwe iPhone bij te nemen.

Maar ik weet niet goed welke. De 8 kan ik voor 144euro erbij nemen. De X voor 432. De XR voor 350. De andere gaan dan naar de 700 en dat lijkt me dan weer erg veel.
Mijn voorkeur gaat een beetje naar de XR, maar ik ben bang dat dat een beetje een afgekookte versie is en dat ik misschien beter iets meer uitgeef om een te hebben die lang meegaat.

Heb geen heel groot budget, met afbetalen lukt het wel. Gebruik mijn iPhone vooral voor appen, foto’s, kijk ook regelmatig wel een video (YouTube) en bellen. Waarschijnlijk zou ik hem ook voor Skype gaan gebruiken.

Wat denken jullie? Beter iets meer uitgeven aan de XS (max) of zou een van bovenstaande zoals de XR voldoende kunnen zijn?

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:11

De XR en de XS hebben dezelfde chip. Deze gaan even lang mee qua updates.
De XR is echt geen afgekookte versie van de XS. De XR houdt het zelfs langer vol qua batterij dan de XS.

De 8 is overigens ook een prima telefoon, zelfde chip als de X en deze lopen maar één generatie achter op de XR en de XS.

Ik vind de prijzen vanaf de X al te bizar, zeker als je die vergelijkt met de 8. Daarom ben ik voor de 8 gegaan.

Als je twijfelt, in Gent heb je de winkel 'switch' die ze hoogstwaarschijnlijk in de winkel heeft. Ik ben destijds naar de Amac gegaan, zelfde type winkel, om alleen het verschil even te zien en te voelen en een medewerker heeft me daar ook geholpen om voor mij de beste keuze te maken.

hafjelinger

Berichten: 4375
Geregistreerd: 02-02-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:26

J0anieke schreef:
De XR en de XS hebben dezelfde chip. Deze gaan even lang mee qua updates.
De XR is echt geen afgekookte versie van de XS. De XR houdt het zelfs langer vol qua batterij dan de XS.

De 8 is overigens ook een prima telefoon, zelfde chip als de X en deze lopen maar één generatie achter op de XR en de XS.

Ik vind de prijzen vanaf de X al te bizar, zeker als je die vergelijkt met de 8. Daarom ben ik voor de 8 gegaan.

Als je twijfelt, in Gent heb je de winkel 'switch' die ze hoogstwaarschijnlijk in de winkel heeft. Ik ben destijds naar de Amac gegaan, zelfde type winkel, om alleen het verschil even te zien en te voelen en een medewerker heeft me daar ook geholpen om voor mij de beste keuze te maken.


Hier sluit ik me bij aan. De iPhone 8 voldoet prima aan mijn wensen en het formaat is ook nog eens redelijk okay.
De latere modellen vind ik gewoon te duur

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:38

Ik heb de XR en heb ook getwijfeld over een andere X(S) versie maar ben blij met deze. Heb 'm nu een halfjaar. Chip is idd hetzelfde als XS dus voor sneller oud worden qua updates hoef je niet bang te zijn. Qua performance zijn ze echt nagenoeg gelijk, daar ga je geen verschil in voelen in snelheid oid. XR zou 3GB RAM hebben en XS 4, maar daar zou je effectief zeker bij standaard gebruik niets van merken.
En van de XR gaat de batterij dan weer langer mee. Ik gebruik van telefoon echt vrij intensief maar hoef 'm 'maar' 1x in de 2 a 3 dagen op te laden ipv 2x per dag met de iPhone 6. Daadwerkelijke verschil met de XS heb ik alleen niet ervaren.

Verder heeft de XR een LCD en de XS een OLED. Ik heb een OLED TV en ben daar dolblij mee en in de basis vind ik dat mooier beeld dan LCD. Maar de TV staat binnen in een schemerige ruimte met gordijnen, en met een telefoon loop ik ook buiten in het volle zonlicht en dan is OLED echt niet meer te lezen voor mij, krijg ik echt last van m'n ogen. Maar iedereen ervaart dat anders, houd er alleen wel rekening mee :j
Ook loop je met OLED technisch gezien risico op inbranden van het beeld (burn-in), maar ik weet niet hoe groot dat risico is bij deze iPhone specifiek, daar zou je even op moeten zoeken.
Een snelle google levert mij wel ervaringsverhalen op van mensen die helaas ingebrand beeld hebben met iPhone X(S), voornamelijk bij het gebruik van een en dezelfde app meerdere uren op een dag voor langere tijd achtereen, bij hoge helderheid van het scherm. Maar ook heel veel mensen die geen last hebben.

Daarnaast heeft de XS dual camera en de XR een enkele. Enige effectieve verschil is geloof ik dat je geen 2x optische zoom hebt bij de XR en dus eventueel dichterbij moet lopen voor een foto, Portrait Mode met diepte erin kan de XR je ook gewoon bieden.

En dan heb je het ook wel gehad met de echte verschillen. Persoonlijk vond ik het het prijsverschil niet waard.
Mocht je een OLED scherm echt ontzettend veel mooier/fijner vinden, perse 3D Touch willen (voor mij totaal geen interessante feature, maar de XS heeft die wel en de XR niet) of heel veel waarde hechten aan een dual camera zou ik de extra investering overwegen. In elk ander geval denk ik dat je te weinig verschil gaat merken voor die 300€ extra bij 'standaard' telefoongebruik.

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:09

Je hebt altijd wel telefoons die iets mankeren als je gaat googlen, je had toen ook dat verhaal dat iPhones konden buigen enzo. Zou daar niet teveel naar kijken, een product als Apple wordt zoveel verkocht dat er wel mindere telefoon tussen moeten zitten statistisch gezien. Vaak gaat het volgens mij dan ook om telefoons die als eerste zijn gemaakt en die zijn inmiddels allemaal toch al verkocht. :P

De keuze tussen de 8, X, XS en XR is wat mij betreft gewoon echt een 'experience' dingetje en hoeveel je daarvoor wilt betalen. Uiteindelijk liggen de specs zo dicht bij elkaar (ook de verschillende schermen) dat je het verschil bijna niet voelt of ziet, zelfs als je de telefoons naast elkaar legt. (Nouja, moet eerlijk zeggen dat als je de XR naast een X of een XS legt deze er wat cheaper uit ziet door de randen langs het scherm, maar dat maakt de telefoon verder niet minder slecht en zodra je alleen de XR ziet valt dat niet eens meer op)

Dorus

Berichten: 13204
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:21

Ik ben vorige week overgestapt van een 6s naar een XS. Waar ik heel erg aan moet wennen is de gezichtsherkenning i.p.v. de vingerafdruk. En dat de meldingen op m’n lockscreen niet verder komen dan “notification”.

Waar ik eerst alleen m’n vinger op m’n homeknop hoefde te leggen en met een schuin oog kon kijken moet ik nu echt recht voor m’n telefoon gaan zitten. Dat in combinatie met dat die meldingen geen inhoud hebben maakt dat ik geregeld licht geërgerd m’n telefoon oppak. Of me juist bedenk dat ik me op andere dingen moet focussen en hem dus laat liggen.

Ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind :+

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:31

Je weet dat je de inhoud ook kan laten zien voor hij ontgrendeld?

Instellingen > berichtgeving > toon voorvertoning

Dorus

Berichten: 13204
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:15

Ik dacht al zoiets, maar was er nog niet aan toegekomen om het uit te zoeken :+

Plus ik ben nog aan het bedenken wat ik verkies, de handigheid van het meteen kunnen lezen of de privacy wanneer dat niet zo is.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:35

Top, dankjewel voor de duidelijke uitleg en ervaringen!
Ik ga best dan even naar de winkel en eens vasthouden en zien en voelen wat ik het fijnste vind. Zal gaan tussen de 8 en de XR. Welke van de twee me het beste bevalt neem ik dan, ben nu zeker dat het dan wel goed komt qua inhoud van de smartphones.

Anoniem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:53

Ik ga van de X juist terug naar de 8 plus. Ik mis de grootte van het scherm van de plus en kan helaas niet upgraden naar de XS plus, dat laat mijn budget niet toe :+

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:00

Je weet dat het scherm van de X groter is dan van de 8 Plus?

Anoniem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 19:01

Het scherm wel ja, maar de telefoon zelf niet. Het gaat me echt om de manier waarop hij in mijn hand ligt, kan er niet lekker aan wennen bij de X.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:11

Okee, ik leef best wel naar Apple Pay toe.....

Ik zag net dat ING onderhoud heeft en daardoor niet beschikbaar is komende zondag. Stiekem vraagt mijn gevoel zich af of het met Apple Pay en misschien zelfs wel de lancering te maken heeft....

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:37

Ze hebben dat onderhoud heel regelmatig lees ik overal...
Maar zeg nooit nooit :D

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:46

Jaaa precies, ze hebben wel regelmatig onderhoud hoor. Dat zeker wel, maar las dat Apple van de week het zelf kenbaar heeft gemaakt op hun website.

Kan er totaal naast zitten....maar het is door Apple en ING kenbaar gemaakt. En over iets meer dan 2 weken is het WWDC. Stiekem verwacht ik wel dat het voor de WWDC live is, zodat ze tijdens de WWDC kunnen melden dat het in Nederland sinds kort beschikbaar is. Of het komt net na de WWDC dat ze daar nog melden dat het komt, kan beide. Mijn gevoel zegt en hoopt het eerste. Maar we zullen het zien....

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 01:21

Ik heb deze week de overstap van 6s naar XR gemaakt.
Had deze van het werk gekregen.

Maar ik ben zeer te vrede met de overgang!
Wel even wennen zonder de touch id. Maar het went wel heel snel.
Ook qua foto’s doet die het helemaal niet slecht.

Kmbrly

Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:01

Ik loop even helemaal vast.

Ik wil graag alle foto’s wat ik heb op de computer zetten.
Ga ik via iTunes dan geeft die aan dat iCloud aan staat.
Dit ook al proberen af te zetten. Maar maakt geen verschil.
Als ik alles ga kopiëren heb ik de indruk dat bepaalde mappen er niet tussen staan.

Iemand nog tips ?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:11

Oooh pfff, dat is een hele lastige waar ik pas ook tegenaan liep. Het is mij niet op een fatsoenlijke manier gelukt. Ik moest ruimte vrij hebben op mijn iPhone en heb uiteindelijk zo ongeveer uit wanhoop icloud opslag bij gekocht wat gelukkig werkte.

Maar heb ze er niet via de pc af weten te krijgen. Er zijn wel wat "backup" programma's te vinden. Maar ik kwam toch continue bij de betaalde versie's uit......

eilleen333

Berichten: 12842
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:11

Wat is er met safari gebeurd? Als ik gewoon Google op een zoekterm, ziet alles er heel anders uit. Super onoverzichtelijk met icoontjes van de websites... ik kan echt niets meer vinden, haha!

En ik heb mijn telefoon ook niet onlangs ge-update. Heeft iedereen dit, of ligt het aan mij/mijn telefoon?

Edit: ik heb het al. Dit was er aan de hand
https://www.onemorething.nl/community/t ... veranderd/

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 00:29

Wie van jullie heeft er een apple watch?

Ik heb sinds vandaag het probleem dat mijn watch WEL staandoel berekend maar training en beweging niet. Op internet vind ik situaties terug waarin het staandoel niet geteld werd maar de rest juist wel.

Ik heb vanochtend de update uitgevoerd, misschien ligt het daar aan. Nog meer mensen met problemen?

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 14:56

:wave:

Even een vraagje, sinds kort vindt mijn macbook het handig om, zodra ik een word document opsla op mijn usb hier ook meteen een mapje van te maken. Fijn dat ie meedenkt maar ik vind het dus super irritant :+ . Als ik dus een word document opsla en ik noem het 'document school' dan wordt er ook een mapje op mijn usb aangemaakt genaamd 'documenten school'. Weet iemand hoe ik dat uit kan zetten?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:46

Hmmm, ben ik niet bekend mee, ik gebruik eigenlijk nooit word etc. Gebruik altijd Pages of Numbers eigenlijk....

En al bokkers die Apple Pay geactiveerd hebben? Vanaf vandaag beschikbaar bij ING. Ik heb het net geactiveerd op mn telefoon en watch. Zo even de deur uit voor een nieuwsitem, daarna even een boodschap doen en uitproberen! Ben heel erg benieuwd!

Rinkex

Berichten: 1495
Geregistreerd: 03-09-14
Woonplaats: Thuis

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 12:54

Ik heb het net ook geactiveerd, ben benieuwd! straks na mijn werk nog even wat boodschappen doen om het uit te proberen. :)

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:19

Ja ga zo even naar de Appie om het uit te proberen :):)

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 14:23

Hoe werkt het, die apple pay? Moet je de telefoon dan ergens scannen?