[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Musique

Berichten: 85
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 11:53

Mag ik mij hier ook even melden? :o Ik had een iPhone SE van 1,5 jaar oud. Ik was super tevreden over dit toestel, ik kan niet 1 negatief punt bedenken. Helaas heb ik hem in het water laten vallen. Ik heb geprobeerd om hem te laten maken maar tevergeefs. Nu ben ik aan het wachten op de iPhone SE 2. Denken jullie dat die zeer binnenkort op de markt komt of kan ik beter een iPhone 7 of iPhone 8 kopen? Ik heb een beetje bang voor de iPhone 8 omdat die volledig uit glas bestaat. Daarnaast wil ik eigenlijk wel de "nieuwste" zodat ik er een aantal jaren mee kan doen. Graag advies! :+

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 12:13

Begin juni is het WWDC weer. (World Wide Developer Congress) van Apple. Er bestaat een grote kans dat daar de nieuwe SE word geintroduceerd, als is dit nooit met zekerheid te zeggen. Het kan dan echter nog wel een aantal weken of misschien een maand of langer duren voor hij op de markt komt daadwerkelijk.

Persoonlijk zou ik toch voor een 7 of 8 gaan. Maar goed, dat is mijn mening. Mag ik vragen waarom je er bang voor bent dat hij helemaal van glas is?

Musique

Berichten: 85
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 14:26

Ricie schreef:
Begin juni is het WWDC weer. (World Wide Developer Congress) van Apple. Er bestaat een grote kans dat daar de nieuwe SE word geintroduceerd, als is dit nooit met zekerheid te zeggen. Het kan dan echter nog wel een aantal weken of misschien een maand of langer duren voor hij op de markt komt daadwerkelijk.

Persoonlijk zou ik toch voor een 7 of 8 gaan. Maar goed, dat is mijn mening. Mag ik vragen waarom je er bang voor bent dat hij helemaal van glas is?

Ik ben bang dat hij dan sneller stuk gaat als ik hem eens laat vallen. Ik heb mijn iPhone SE verschillende keren laten vallen maar hij is nooit stuk gegaan. Ik doe dan ook wel een glas over mijn scherm en een cover rond de achterkant. Dat zou ik nu ook weer doen.

Warboel
Berichten: 14683
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 20:33

Er gaan geruchten dat de SE 2 geschikt wordt voor draadloos opladen, dus die zal dan ook een glazen achterkant hebben..

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:34

Ik heb nu de 5s en ben aan het denken om een 7 te kopen, kan ik die beter nu kopen of nadat er een nieuwe is gelanceerd? Wil er een van marktplaats kopen, ga uiteraard wel met mijn stiefvader langs om te kijken of hij het nog goed doet.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:49

Hmmm, dat glas....tsjaa daar zou ik me niet te druk om maken. Gewoon je best doen hem niet te laten vallen. En een (goed) hoesje doet wonderen. Screenprotectors ben ik na mijn vorige iPhone helemaal klaar mee. Die komen er bij mij niet meer op.

Qua aanschaf van een 2e hands, de prijs zal niet veel uitmaken wanneer je het doet Miefje. Ik denk alleen dat na de lancering van een nieuwe iPhone het aanbod misschien wat groter is. Al verwacht ik niet dat er meer gelanceerd word dan een nieuwe SE, en denk dat er maar weinig mensen zijn die hun 7 gaan verkopen om een SE te kopen.....

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:26

Ik was ook altijd bang vanwege dat glas, maar mijn eerste iPhone had een abonnement op de grond en dat glas bleef altijd heel.
Alleen op het eind is het gesneuveld, ondanks de bumper die er omheen zat, omdat hij gewoon net heel erg ongelukkig neerkwam.
Overigens hebben alle opvolgers ook een abonnement op de grond en dat glas blijft altijd heel goed heel. Heb er ook alleen een bumper om zitten, geen screenprotector, want daar erger ik me altijd mateloos aan.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 13:47

Jaaa idd, mijn vorige iPhones zijn ook vaak zat gevallen en maar 1x gebroken. Gebeurd eigenlijk alleen als ze echt ongelukkig terrecht komen.

Screenprotectors zijn idd irritant, gewoon in t gebruik. En mn vorige iPhone had ik er 1 opzitten. Laten vallen, screenprotector heel, glas gebroken. Dus sinds dien hoef ik ze helemaal niet meer.....

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 02:35

Wat vinden jullie eigenlijk van de beweging dat de home knop verdwijnt en dus ook de fingerprint scanner?

Ik ben er eigenlijk helemaaaaal niet blij mee. Ik heb zo vaak dat ik dat ding ontgrendel terwijl die niet op mij gericht is! Ik wil helemaal geen gezichtsdetectie. Dan moet die altijd op je gericht zijn.

Bovendien wil ik ook helemaal niet zonder home knop. Lijkt me super irritant.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:37

Precies, ik zou hem ook niet willen missen. Sowieso vind ik een fysieke knop veel fijner om apparaten aan te zetten. Ik heb het idee dat touchscreens altijd minder goed reageren. De apple mouse ook bv, die krijgt niet altijd mijn imac uit sluimerstand, en ook het touchscreen van de macbook moet ik echt indrukken meestal voordat ie reageert.

Anoniem

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:33

Mijn vader heeft de X en de gezichtsherkenning werkt echt ontzettend goed moet ik zeggen. Hij ontgrendelt ook als hij er met een schuin oog naar kijkt ipv alleen als hij hem in een bepaalde positie voor zijn hoofd houdt.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 10:41

Emmaa_ schreef:
Mijn vader heeft de X en de gezichtsherkenning werkt echt ontzettend goed moet ik zeggen. Hij ontgrendelt ook als hij er met een schuin oog naar kijkt ipv alleen als hij hem in een bepaalde positie voor zijn hoofd houdt.

Klopt ja, mn halve klas heeft er 1 en dat werkt echt super goed.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 11:36

Ik heb zelf ook de x inderdaad. Ik heb er echt niks over te klagen. Face ID werkt fantastisch!

Musique

Berichten: 85
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 09:55

Ik heb uiteindelijk de iPhone 7 besteld. Ik kon het geklungel met een tijdelijk toestel niet langer meer aan :+ Nu ben ik in blijde verwachting. Hoop dat ik er nog minstens 2 jaar mee kan doen..

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 10:48

Wat fijn! Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Die 2 jaar moet je makkelijk nog kunnen redden hoor!

Veel plezier met je aankoop!

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:09

Vraagje!
Ik heb nu iets langer dan een jaar een iphone 7plus, 32GB. Nooit problemen mee gehad tot de nieuwste update. Mijn geheugen is continu vol! Ik heb alleen nog vakantiefoto's en 4 apps er op staan. 24,65GB is alleen al systeem!?

Voorheen had ik over de 5000 foto's/filpmjes en nooit last. Nu kan ik al een dag of 2 mijn WhatsApp niet openen omdat er gewoon geen ruimte voor is :+ .

Help? := Wat doe ik verkeerd?

Warboel
Berichten: 14683
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:22

Heb je ‘m al geüpdatet naar 11.3.1? Soms staat er een nieuwe update klaar die dan al wel gedownload is maar nog niet geïnstalleerd, dat kost ook superveel geheugen. En anders even terug naar de fabrieksinstellingen.

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:49

Warboel schreef:
Heb je ‘m al geüpdatet naar 11.3.1? Soms staat er een nieuwe update klaar die dan al wel gedownload is maar nog niet geïnstalleerd, dat kost ook superveel geheugen. En anders even terug naar de fabrieksinstellingen.

Als ik terug ga naar fabrieksinstellingen, raak ik dan mijn foto's kwijt? -O-
Hij is wel al geüpdate, volledig. Dus daar ligt het niet aan.

Baal echt als een stekker, en twijfel zelfs om over te stappen naar de concurrent :')

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 13:32

Kijk even bij opslag wat zoveel in beslag neemt.

michelle___

Berichten: 7966
Geregistreerd: 28-10-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:32

cynthiar schreef:
Kijk even bij opslag wat zoveel in beslag neemt.

Systeem.. bijna 24gb

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 23:05

Dat klopt dan niet. Op mijn ipad is dat rond de 7 gig.
Ik zou een back up maken van je foto’s en andere dingen die je wil bewaren, en dan je iphone opnieuw instaleren.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:22

Bij mijn iphone staat systeem op 8,4GB.

Kun je via google ook geen oplossing vinden?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:13

Mijne staat systeem op 13 nogwat

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:20

:Y) Bij mij staat systeem maar op 1.11 gb

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: [Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:46

Zijn er nog meer mensen die de update 11.4 het geinstalleerd en nu de batterij leegloopt? Ik heb een SE, nog maar 2 maanden oud.
In 5 uur tijd loopt hij zo 50% leeg terwijl ik er niks mee doe. Alles wat batterij kost heb ik al uitstaan.