nieuwe mobiel kopen waarop letten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

nieuwe mobiel kopen waarop letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:37

Heee :D

Ik ga zo waarschijnlijk een nieuwe telefoon kopen(iphone via marktplaats).
Maar zijn er nog belangrijke dingen waar je op moet letten?

Moet er een mini simkaart in?

Bedankt alvast! :)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: nieuwe mobiel kopen waarop letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 12:37

Bij een iPhone op marktplaats zou ik vooral er op letten of het geen oplichters zijn.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Re: nieuwe mobiel kopen waarop letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 12:47

nee, dat is het zeker niet.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: nieuwe mobiel kopen waarop letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:29

Zorg dat je de telefoon ophaalt en niet laat opsturen. Wat voor simkaart erin gaat ligt aan het model. iPhone 4 is micro sim, 5 en hoger is nano sim.

Let goed op dat er iOS op staat en niet Android, bekijk desnoods filmpjes en foto's van iOS zodat je bekend bent hoe dat eruit ziet. Check of officiele apps van apple erop staan zoals iTunes en vooral ook de app store. Die apps moet je ook kunnen openen. Als dit allemaal klopt kun je er redelijk zeker van zijn dat het geen kopie is, maar een echte officiele iphone.

Verder zou ik controleren dat de kabel en oplader die je mee krijgt heel zijn en goed functioneren. Ook zou ik goed kijken naar schade, met name op de hoeken, als daar butsen op zitten dan heeft de telefoon duidelijk een optater gehad van vallen, of je dat risico aandurft, moet je zelf weten natuurlijk.

Mocht je de telefoon kopen dan direct terug zetten naar fabrieksinstellingen, zodat je echt een schone verse installatie van de software hebt.

Quad

Berichten: 2749
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Rijssen

Re: nieuwe mobiel kopen waarop letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 14:43

Bij een iPhone, controleer goed of de huidige eigenaar zijn eigen accountgegevens en ID echt weg gedaan heeft, het is niet leuk als je je telefoon later reset en hij vraagt om die gegevens.