Makkelijke en goedkope tuinideeën?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:18

Op internet kun je heel veel stenen gratis af te halen vinden. Ik heb net een hele partij stenen weggegeven via marktplaats, ze gingen als warme broodjes :D Ik kon de stenen wel 5 keer kwijt!

Hier vind je trouwens bouwtekeningen van zo'n bank: http://www.ikmaakhetzelfwel.nl/page/loungebank
En hier: http://www.formido.info/dformido/up1/Ze ... _basic.pdf

wij hebben van een stapeltje stenen ook een border gemaakt (gewoon bestratingsstenen) en planten erin gezet :j

Mooi hotchololat! Wat een ruimte heb je trouwens :wow:

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:52

We waren vorig jaar begonnen met het graven van een gat voor een vijver maar dat is niet te doen (te veel stenen).

Als het goed is hebben we volgende maand een bagger om een stuk te bestraten in het paddock (ligt ernaast) Ik hoop dat het lukt om dan ook meteen de vijver snel te doen.
Ik had al een paar extra fruit bomen geplant voor de schaduw. Er staat nu een trampoline en twee tenten en een tafel dus het is nu aardig vol.

We hebben achter het huis een stukje beplanting (rommelbende) Dat wil ik nog weghalen en daar een strook beplanten en dan zijn die bankenvan XoNo ook erg leuk. Het stuk gras mag blijven.

Afbeelding

Jammer dat ze hier in de buurt geen gratis stenen/tegels hebben

Scubadoo

Berichten: 800
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Friesland

Re: Makkelijke en goedkope tuinideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:55

Jij woont leuk Hotchocolat!

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:12

Scubadoo schreef:
Jij woont leuk Hotchocolat!

Nou, echt wel :D

aan de bouw te zien zit je ergens in Duitsland of oostenrijk ofzo?

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Makkelijke en goedkope tuinideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 13:14

Duitsland

Antheman

Berichten: 11830
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 15:14

hotchocolat schreef:
Duitsland

Oh, nu zie ik ook je onderschrift. :D

Lolleke

Berichten: 2970
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Discworld

Re: Makkelijke en goedkope tuinideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 19:31

Al die supertoffe ideeen en ik zit er nu al mee vast!
Heb wel wat plantjes in de tuin maar de tuin is niet van ons dus kan er geen vaste dingen in plaatsen.
Heb wel de specikuip van de kerstboom gerycled en er een mini-kiwi ingezet met 3 oude stokken en wat geraniums die nu hard bloeien. Ziet er erg leuk uit in het midden van de grindbak.

Kortom moet het doen moet potjes en recyclebare / verwijderbare dingen.

Ben nu nog op zoek naar iets leuks voor mijn zonnebloemen, ze zitten nu per 4 in een kleine plastic 2e hands potjes maar ze moeten serieus in iets stevigs, zijn nu al 10cm hoog.
Zat al bij de hema te kijken maar kon daar niks vinden, en de IKEA en action zitten hier niet bepaald in de buurt helaas.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Re: Makkelijke en goedkope tuinideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:17

Zonnenboemen zijn ook leuk in die hele fel gekleurde plastic bakken.

Of anders een oude roodstenen pot verven.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:26

Wat een leuk topic...Duw omhoog...

Wij wachten op een bouwvergunning, maar als dat klaar is, wil ik een mooie tuin... Nu is het een kleine 1.000 m2 met 2 schuren en een huis er nog op, maar grond zat dus om er wat van te maken. Een groot deel is ook grindpad. Die zal wel begaanbaar moeten blijven, omdat dat pad leidt naar een weiland voor de paardjes, maar dat neemt niet weg, dat we er een heel mooie tuin van kunnen maken. Ik wil een beetje een brabants-boerentuin realiseren. Een heel project, dus tips zijn welkom.

Scubadoo schreef:
Van dakpannen kun je ook een leuk muurtje stapelen. In plaats van cement doe je er potgrond tussen. Je kunt er zaadjes in zaaien of vetplantjes tussen steken.

Oeh, dat was ik ook al van plan! Ons huisje gaat tzt plat, maar de dakpannen wil ik houden voor in de tuin idd.

Ik heb ook een aantal gebakken steentjes, die wil ik idd ook gebruiken voor een kruidenslak. :j Mijn lief heb ik al geïnformeerd, die is helaas nogal van het weggooien, maar dit laat ik niet voorbij schieten! :+

Zidore: http://issuu.com/magic1963/docs/doe-het-zelf---de-165-leukste-tips Dat is een leuke website! Dat boek is leuk!

Anneliesj: Ik heb vorige maand net een aantal drinkbakken meegegeven aan de oud ijzerboer... _O-

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:57

Die plantenbak van steigerhout is echt supergaaf! :D
Dit topic is ook al een tijd op bokt [HTT] Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?
Wie weet heeft iemand er nog wat aan! :)

Hier ook even een vraagje. Wij hebben een huis met een soort nét geen voortuin :') .
Nu hebben de huizen in ons rijtje het allemaal wel opgeleukt met plantenbakken etc, maar ik weet dus echt niet wat wij nou met ons stukje moeten doen :+ .

Afbeelding

Dit is een stukje van onze straat. Ons huis is het huis waar dus niets voor staat :') Donkerblauw verfwerk, iets naast het 'niet parkeren' bord :+ .

Heeft iemand tips/ideetjes??

Ik vind dat steigerhout leuk, maar staat dat bij onze tegeltjes bijv? (tegels zijn zalmkleurig/roze/gelig)
Het grijs wat de buren hebben vind ik bijv ook niet echt staan :=

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: Makkelijke en goedkope tuinideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:36

Volgens mij past dat hier absoluut wel bij. Kan een mooi rustig beeld geven. Al die donkere bloembakken maken het beeld vrij onrustig.

Destino

Berichten: 13293
Geregistreerd: 01-04-08

Re: Makkelijke en goedkope tuinideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:44

Ja dat vind ik dus ook!
Kun je steigerhoutenbakken ook zo kopen?
Of is dat echt een kwestie van zelf hout kopen en in elkaar timmeren? :)

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Re: Makkelijke en goedkope tuinideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:47

Volgens mij kun je die ook gewoon kopen idd. Maar je kan ze ook zelf in elkaar timmeren. :j Intratuin had ze volgens mij ook.

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:02

Hoi, ik meld me hier ook even, meteen met een tip:

Wij hebben in ons vorige huis een gratis bijenmengsel aan bloemzaden gestrooid en daar kwamen leuke verrassingen uit.
De meeste mensen betegelen hun tuin helemaal, dus de beestjes hebben weinig ruimte tegenwoordig.
Wij hadden dus een gezellig drukke tuin met veel vlindertjes, hommeltjes enz.

In het nieuwe huis willen we weer zoiets en nu heb ik dit gevonden: http://www.knnvhoorn.nl/index.php?optio ... &Itemid=89

Hier kan je verschillende zaden en zadenmengsels kopen vanaf 1 euro.