Pimp je keuken

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mjetterd, Giolli, Sica, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Talonius

Pimp je keuken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-10 21:14

We zijn druk aan het kijken naar een ruimere woning voor ons gezin met 2 kids + hond. Omdat we na een eventuele koop niet alles in 1 keer zullen vervangen ben ik benieuwd naar ervaringen en foto's van Bokkers die hun keuken hebben opgepimpt. Hebben jullie alleen nieuwe deurtjes opgehangen, of de oude keuken geverfd en misschienwel een nieuw werkblad gekocht? Ook ben ik benieuwd wat de kosten waren, want misschien is een nieuwe keuken dan wel interessanter.

Ter info, het gaat hier om een 2-onder-1 kap woning met keuken aan de voorzijde in L-vorm. Materiaal is wit eiken met een gouden randje :D We gaan wel gelijk de badkamer vervangen en de bovenruimte herindelen voor ruimere slaapkamers. Maar als we de keuken kunnen oppimpen dan kunnen we rustig sparen voor een keuken die helemaal naar onze zin is.

Ben benieuwd naar jullie ideeen!

Marieke_K

Re: Pimp je keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 08:11

Wij hebben niet echt een spectaculaire keuken, maar wel een leuke achterwand: koeien :+ Misschien ook een leuk idee: www.pimpyourkitchen.nl

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 11:40

Ik heb een leuke idee voor de tegels achter het aanrecht: beplak het met (kitsch en kitschen) zeil! Klinkt gek, maar het effect is erg leuk!

Ik heb zelf een rode keuken en een redelijk druk zeil gebruikt, heb helaas geen grote overzichts foto, maar voor het idee:

Afbeelding

Gewoon op maat gesneden, bisonlijm, en plakken maar!

Verder doen nieuwe greepjes het altijd goed (ik heb ervoor gezorgt dat alle greepjes horizontaal zijn, ook die van de koelkast bijv. dat oogt veel strakker en in gebruik maakt het niet uit.

Ik had trouwens voor ongeveer 2500 euro een nieuwe keuken, met apperatuur. Ga eens kijken over de grens, in Duitsland kan je echt goedkope keukens vinden. Als je dan het blad niet mooi vind bijv (was bij mij het geval) haal je die gewoon bij de Ikea ofzo! Mijn keuken met vaatwasser, oven, afzuigkap en koelkast, 6 grote lades, 1 onderkastje en 2 bovenkastjes heeft 1850 gekost, blad moest ik dan nog zelf kopen, spoelbak en kookplaat hadden we nog.

IMAGINATION is EVERYTHING

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-10 12:32

Shoppen over de grens is natuurlijk ook een idee. Voor ons alleen een behoorlijk eind rijden, maar als het flink scheelt in de knip is het wel de moeite waard.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:41

Toevallig wordt onze keuken gerenoveerd a.s. woensdag. Bij ons is waterschade geweest door de lekkende kraan waardoor het aanrechtblad is gaan opzetten en scheuren door het vocht. Nu krijgen we rondom (U-vormige keuken) een nieuw aanrechtblad, en tevens wordt de bar meegepakt. Daar zit nu een simpele houten plaat op (erg smal ook), dus de bar wordt hetzelfde als het aanrecht. Ook krijgen we een nieuwe wasbak, kraan en kookplaat (gas). Is helaas geen goedkoop iets, maar je kan er wel jaren weer mee vooruit.

Een hele nieuwe keuken wordt wel heel erg duur, dus wij gaan het in ettappes doen. Zo gaan we volgend jaar of over twee jaar nieuwe fronten (deurtjes) op de kasten plaatsen. Is een stuk goedkoper dan een hele nieuwe keuken als het qua kastruimte verder wel goed zit!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:43

Toen ik mijn huis kocht zat er een eiken keuken in uit het jaar 100. Ik heb die toen helemaal roomwit geverfd (heeft me wel 3 weken gekost maar ik wilde het wel netjes doen) en ik heb er nieuwe grepen op gekocht. Het resultaat was verbluffend, van een donker hol heb ik de keuken omgetoverd naar een lichte plaats. Een heel verschil en het heeft me nog geen 200 euro gekost.

R.I.P. Monty: 01.01.2000 - 26.07.2011. Voor altijd in mijn hart.

You can't milk a cow with your hands in your pants

[BB-ITP] Ozzy... zijn eerste echte fotoshoot LOL!!

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:45

Dit ga ik even volgen!

M'n moeder wil dolgraag een nieuwe keuken, maar kost een hoop. Dus toen kwam
ze op het idee om misschien wat nieuwe deurtjes etc erin te hangen, maar schijnt ook nog niet zo makkelijk te zijn door de afmetingen etc.

Montyrulezz; heb je een foto? :o

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:50

wat een goed topic! zelf heb ik ook een oudere keuken, wel schoon en goed te gebruiken, alleen foei en foei lelijk. Alleen heb ik dus echt een minimaal buget om hem op te knappen/ te pimpen :D. dus aan een hele nieuwe keuken denken is nog echt geen optie. In de kelder heb ik al wel een nieuwe witte porseleinen vierkante gootsteen, alleen die moet dus nog even wachten :=

Ik zit er aan te denken om nieuwe handgreepjes te gaan kopen, en de deurtjes te voorzien van een nieuw kleurtje.
Verder heb ik zo'n standaard cheap aanrechtblad van metaal, en dat wil ik het liefste ook vervangen, maar dat zal al wel duurder worden, dus ook daar wacht ik even mee.
Mijn vriend vind het onzin en zegt dat het geld verspilling is, maar dat vind ik totaal niet O:)

De kastdeurtjes wil ik trouwens hoogglans wit en qua greepjes wil ik het ook modern houden :j
ik zal jullie op de hoogte houden van eventuele vordering en zal een voor en na foto maken, dat is wel leuk denk ik :D
Laatst bijgewerkt door Kim90 op 11-10-10 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Zachtjes gaan de paarden voetjes... trippel trappel trippel trap

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 12:53

Mijn ouders hadden ook een gewoon standaart keuken (huurhuis) Die hebben de keukenkastjes licht blauw geverfd.
Planken aan de muren gedaan. die licht/wit/beige achtig geverfd. Witte kast er in gezet (hadden we al, alleen in het licht geverfd! )
Uiteindelijk een echte gezellige keuken van geworden, beetje boerenkeuken idee.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-10 12:56

De keuken waar het hierom gaat is eiken en nu in het roomwit met een gouden randje en 20 jaar oud. Ik heb zelf zoiets van: als de kastjes in orde zijn en niets scheef staat of op instorten, dan kun je met nieuwe frontjes een hoop doen, toch?
Gisteravond kwam ik de site tegen van http://www.keuken-renoveren.nl/
Nu kunnen wij zelf alles hangen, gezien schoonvader timmerman is geweest, dus ook daarin besparen we.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's van jullie gepimpte keukens.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:18

Niet echt gepimpt, maar wel onze keuken:

Afbeelding

Gewoon roomwitte kastjes met simpele greepjes (die kan je ook veranderen, vrij makkelijk) maar wel met leuke achterwand :) De achterwand aan de rechterkant is glasmozaik, en de koeien komen van pimpyourkitchen vandaan.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-10 13:20

Marieke_K schreef:

Afbeelding

Gewoon roomwitte kastjes met simpele greepjes (die kan je ook veranderen, vrij makkelijk) maar wel met leuke achterwand :) De achterwand aan de rechterkant is glasmozaik, en de koeien komen van pimpyourkitchen vandaan.

Die achterwanden zijn echt leuk! Is dit een nieuwe keuken, of zit hieronder nog een oude?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 13:26

Nee dit is een compleet nieuwe keuken. Om de koeien te kunnen plakken moet de muur egaal zijn, dat is de enige voorwaarden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:48

vriendin van mij heeft haar oude keuken opgepimpd door nieuwe losse deurtjes te halen bij Ikea, kosten niet veel en ziet er weer als nieuw uit. Wel goed de maten opnemen uiteraard :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:11

reken van te voren wel goed uit wat al die nieuwe deurtjes kosten, bij mij was dit destijds 75% van een nieuwe keuken en ik heb toen maar een hele nieuwe genomen.

Maar dat was omdat ik erin kwam wonen, en de kastjes ook niet helemaal je van het waren. Vaak heb je dan nieuwe fronten en moet je binnen een paar jaar aan nieuwe kastjes omdat die dan uitelkaar vallen.

Misschien dat ikea wel een optie is als zij dezelfde maten hebben. (vroeger hadden ze vaak afwijkende maten en pastte het dus nooit).

Qua achterwand, tegel over tegel is vaak goed te doen (kwam ik bij mij ook tegen, twee tegellagen overelkaar heen). Eenvoudig tegeltje kost niet veel maar maakt wel een groot verschil.

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:39

Met een likje verf (effen wit maken bijvoorbeeld) op de 'wit eiken met gouden rand' kastjes en nieuwe handgreepjes, kan je kast al heel erg veranderen.
En als het dan niet zo mooi lijkt (wat ik niet verwacht), dan kan je altijd nog naar een nieuwe keuken kijken ;)

Zo heb ik zelf laatst een kapstok bij de inbrengwinkel gekocht. Een mooie donker bruine :+
twee likjes verf erover en nieuwe haakjes er aan en je hebt een compleet nieuwe kapstok :D

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 10:56

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 17:28

Nog wat afwerk dingetjes en onze keuken is hier bijna klaar:
Afbeelding

We hebben een nieuw aanrechtblad, kookplaat, wasbak en kraan, en tevens een nieuwe plaat op de bar zodat we daar ook kunnen zitten. Ik vind dit toch al een behoorlijke verandering! De plaat was eerst bijna zwart, en nu hebben we een beetje grijzig met een marmer patroon erin.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 20:54

Ik heb ook een oude keuken die ik wat op wil knappen. Wil in ieder geval een nieuw blad aanschaffen.
Er komen geen nieuwe deurtjes ofzo, ik wil de oude gewoon verven. Ook wil ik nieuwe tegels op de muren, maar dat is van iets later zorg.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:05

ik heb hier de keuken gepimpt *D
op deze foto is de muur al uitgezaagd en een plank ingeplaatst, de kleur is hier nog wel duidelijk %) :
Afbeelding

toen werd het zo:
Afbeelding

inmiddels staat het nieuwe fornuis ook:
Afbeelding

op het ladenblok rechts van het fornuis staat inmiddels een roldeur kastje, de (bar)plank staat in de lak en er hangt een lamp boven de bar (rvs met 3 glazen hangende lampenkapjes) maar daar heb ik even geen foto's van online.

ons eigen kerstkindje 25-12-10 is Marijn geboren
Het is een wonder, heel bijzonder 27-11-13 is Lars geboren
Zo mooi, zo onvoorstelbaar mooi 31-03-15 is Hanne geboren
Als je wilt ben ik van jou 19-08-2016 is Jelte geboren

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 18:59

Wat een leuk topic :D
De keukens die hier voobij komen zijn wel ontzettend mooi opgeknapt zeg!

Ik ben aan het zoeken naar stickers voor over de tegels in de keuken heen.. Weet iemand of dat uberhaupt kan?
Dus zegmaar 1 grote sticker die (een deel van) een wand bedekt? Ik kom namelijk vooral veel kleine 1-tegel-stickertjes tegen.

Edit:
Ik bedoel een groot geheel dat je als kleine stickers (20x15) op je tegels kan plakken. Ik heb nu een leuke site gevonden maar ik vind de stickers niet breed genoeg. Ik wil meer een panorama idee :P Iemand nog suggesties? :D
(gelukkig heb ik niet veel eisen :D )

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 12:02

Marieke_K schreef:

Afbeelding

Mag ik vragen waar jij je aanrechtblad vandaan hebt en hoeveel deze gekost heeft? Mag eventueel ook via pb. ;)

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-10 15:45

Wat hebben jullie betaald voor het spuiten van een keuken en het plaatsen van een nieuw aanrechtblad?

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:52

Angel___ schreef:
Dit ga ik even volgen!

M'n moeder wil dolgraag een nieuwe keuken, maar kost een hoop. Dus toen kwam
ze op het idee om misschien wat nieuwe deurtjes etc erin te hangen, maar schijnt ook nog niet zo makkelijk te zijn door de afmetingen etc.

Montyrulezz; heb je een foto? :o

Bij de bouwmarkt Multimat kan je deurtjes bestellen in allerlei soorten en maten, en niet echt duur.

Je kan natuurlijk ook je bestaande deurtjes verven, desnoods latjes erop en nieuwe greepjes. En blad heb je in allerlei soorten en kosten . Zo heb je al gauw een leuke keuken voor weinig :D Vind het zeil erachter ook onwijs leuk trouwens

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie