Fotoalbum op website.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
x_Ladylover
Berichten: 88
Geregistreerd: 28-02-09

Fotoalbum op website.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 17:14

Hallo allemaal!

Op dit moment ben ik mijn site aan het vernieuwen, maar nu wilde ik een fotoalbum op mijn website.
Nu was mijn vraag hoe je een fotoalbum in je website maakt.
Hoop dat iemand mij kan helpen. :+

Groetjes! :D

Lady ik mis je. |(


Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Fotoalbum op website.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:15

Daar zijn nogal wat manieren voor :Y)

Hoe is je site gemaakt nu? En hoe zie jij een fotoalbum voor je? Heb je voorbeelden van hoe je het zou willen?

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

PascalB

Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 17:18

Het makkelijkste is http://jalbum.net/ de layout + foto's kan je toevoegen aan de webpagina.
En heb je meer mogelijkheden(sql server) dan is bijvoorbeeld coppermine ook te gebruiken voor een foto album

x_Ladylover
Berichten: 88
Geregistreerd: 28-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 17:24

Neej schreef:
Daar zijn nogal wat manieren voor :Y)

Hoe is je site gemaakt nu? En hoe zie jij een fotoalbum voor je? Heb je voorbeelden van hoe je het zou willen?


Ik zit bij http://www.yourhosting.nl en daar kan je je site maken met een Site builder of een Site editor.
De Site builder is het makkelijkst voor me, omdat ik niet echt verstand heb van "professioneel" html codes. :+
Maar misschien dat ik een standaard template kan omtoveren met html codes tot een template wat ik in me hoofd heb. :o

Het liefste heb ik dat als je op een pagina klikt dat je dan verschillende mappen ziet staan en als je op 1 van die mappen klikt dat je dan alle foto's in het klein ziet.
Als je klikt op 1 foto dan komt die in het groot naar voren en dat je met de pijltjestoetsen door kan klikken naar de volgende foto.
Hoop dat het een beetje duidelijk is, haha. ;)

Lady ik mis je. |(

x_Ladylover
Berichten: 88
Geregistreerd: 28-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 17:26

PascalB schreef:
Het makkelijkste is http://jalbum.net/ de layout + foto's kan je toevoegen aan de webpagina.
En heb je meer mogelijkheden(sql server) dan is bijvoorbeeld coppermine ook te gebruiken voor een foto album


Oke ik zal even gaan rondkijken! Bedankt! :D
Lightroom is ook erg bekend hoorde ik, iemand ervaring mee?

Lady ik mis je. |(

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Fotoalbum op website.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:09

Wat jij bedoelt is een lightbox :) En dat is inderdaad niet heel moeilijk, die kun je standaard downloaden van het internet. Het is het gebruikelijkst om dat met javascript-libraries te doen, die kun je echt kant en klaar downloaden en implementeren :)

Lightroom is een foto-edit programma van adobe ;)

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

x_Ladylover
Berichten: 88
Geregistreerd: 28-02-09

Re: Fotoalbum op website.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-10 18:23

Bedankt! :D

Lady ik mis je. |(

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Re: Fotoalbum op website.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 22:25

Voor niet-commercieel gebruik kan je hier een gratis programma downloaden om foto-albums te maken om op je site te plaatsen:
http://visuallightbox.com/

Die heb ik ook op mijn eigen site in gebruik :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ann, Balou_k, fique, Frummel01, leonietje, meniekske, paljaslaura, stella92, Yellowbird, Zirkonia en 23 bezoekers