''Nieuwe'' auto, welke???

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

amyz

''Nieuwe'' auto, welke???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 13:05

Eindelijk eindelijk eindelijk is mn autootje verkocht.. Vanaf dinsdag ben ik Toos Autoloos. Aangezien ik niet zo erg goed zonder auto kan, moet er een nieuwe komen, maar wat voor een?

Mijn huidige auto is een ernstig opknappertje door mijn mislukte project anderhalf jaar terug, dus ik kon er echt niet langer mee blijven rijden... Degene die m overneemt gaat m helemaal opknappen voor zn zoon. Anyway, ik ben nu bezig met solliciteren/zoeken naar een fulltime baan (was tot voor kort student) dus er zal op niet al te lange termijn meer geld komen. Heb ik nu alleen natuurlijk niet zo veel aan.

Dus op zoek naar een autootje wat me nog een jaartje van A naar B brengt, tot ik heb kunnen sparen én beter zicht heb op wat ik kan missen aan vaste lasten (motorinhoud, wb, verz enz). Ja, ik weet dat ik beter een jaar op de brommer kan blijven tuffen, maar daar heb ik geen zin in.

Aangezien ik met mijn auto, buiten het mislukte project, gewoon pech heb gehad probeer ik dat nu te voorkomen. Ik ben op zoek naar een autootje van om en nabij de 800 euro. Maarrrr...... Wat voor merk/type hebben jullie goede ervaringen mee dat in die prijsklasse zou vallen? Ik ga sowieso voor een auto met een apk-datum die zo ver mogelijk weg ligt, zodat de kans groot is dat ik m voor de apk alweer kan inruilen tegen een nieuwere auto. Maar heb geen behoefte aan een auto die voor die tijd ineens uit elkaar stort. Heb een civic, en die roest..... Heel erg..... Dus voor mij ff geen Honda meer :P

Ik weet dat een oudere auto, zeker in die prijsklasse, een risico met zich meebrengt, maar hoop dat dus met jullie tips, tricks en adviezen zoveel mogelijk te kunnen voorkomen :) Heb je nou iets te koop staan voor weinig wat nog wel even meekan, pb me dan!

Thnx alvast! :D

Divaali

8nnemiek

Re: ''Nieuwe'' auto, welke???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:13

Suzuki's zijn erg degelijk en goedkoop in t onderhoud :j Oude Swiftjes en Alto's heb je genoeg voor 800 euro. Misschien daar eens voor rond kijken? Op marktplaats staat het er vol mee :D

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:16

Peugeotje 106, uit 1993 maar dat weet ik niet meer precies.
Erg fijne zuinige autotjes.
Vaak wel voor een leuk prijsje te vinden.
Heb er ook 1 gehad en was er erg tevreden over.
Lekker goedkoop in het onderhoud en zoals ik al zei, erg zuinig ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 13:18

Ah Suzuki is miss idd wel een goeie... Zijn ook niet de allerpopulairste rag-auto's :D

Divaali

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:19

pfoe das lastig voor dat bedrag
mijn 3 jaar oude Aygo heeft net een beurt gehad... 892,- euro!! dus ja dat geld vliegt er uit en om van dat bedrag een complete auto te kopen die het een aantal maanden zonder kosten goed volhoudt wordt lastig
Heb de aygo bewust nieuw gekocht om iig en paar jaar weinig/geen kosten te hebben, en dat is me 3,5 jaar gelukt maar nu moest ie ook 4 nieuw bandjes enzo bovenop de grote beurt.

Hiervoor had ik een clio, die kostte me 1400 bij aanschaf en 1600 aan reparaties de jaren daarop :')

Maar aanrader zijn toyota starlet, suzuki alto&swift, daihatsu cuore. VW golfjes doen t vaak ook nog heel lang heel prima!

iig geen corsa en geen clio en geen fiat cinquecento, daarmee alleen ellende gehad ;)
al had mn buurman een renault 5 voor toen 500 gulden gekocht jaaaaaaren later kreeg ie voor de onderdelen nog een paar honderd euro, oftwel gratis gereden haha en nooit gekke dingen mee gehad dus renault hoeft niet altijd zo dramatisch te zijn als mijn clio haha!

ow en wel een ford fiesta schiet me net te binnen! die oudjes blijven t ook goed doen! net zoals peugeotjes 106 en 205

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:20

mitsubishi colt?
rij er al een aantal jaar mee weinig kosten.
Mijne komt trouwens binnenkort te koop.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 16-09-10 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Accept both compliments and criticism. It takes both sun and rain for a flower to grow.
Normal is an illusion, what's normal for the spider is a choas for the fly!
If I was meant to be controlled, I would have come with a remote.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:25

LZP --> TV

Toos Onderschriftloos :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 13:28

Pfft praat me dr niet van! Ben in 2 apk'tjes 1000 euro lichter geweest met de Civic..... Coltje is miss ook leuk idd! Een vriend van me had ook een passat gekregen, ding heeft het na 3 jaar ofzo opgegeven maar kwam vlekkeloos door de apk, en dat was me toch een oudje! Dus ik weet, moet ook mazzel hebben :P

Maar goed, kan al wat gerichter zoeken :D

Divaali

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 13:35

ik zeg een peugeotje! 205 of 106. lekker goedkoop, rijdt ook best zuinig en zijn hele degelijke autootjes. heb 3x een 205 gehad, en alledrie waren ze oersterk.

maaaaaaaaaarrrrrrr.... een bekend probleem bij de oudjes is een lekke koppakking, en op mp worden er dan ook heel veel aangeboden. ze rijden in dat geval nog wel goed, aan de buitenkant is niks te zien, maar als je bij de garage komt zal je monteur zeggen dat je hem zsm naar de sloop moet brengen. en het allerleukste hieraan is dat ze met een lekke koppakking ook nog door de apk komen :'). dus die apk datum zegt niet zoveel...

zelf heb ik dus 2x misgegrepen (van de 3 :')), dus voor mij alleen nog maar autootjes die bij een garage vandaan komen. betaal je iets meer, maar dan weet je zeker dat het goed is en/of dat je garantie hebt alstie toch niet goed blijkt.
als je toch een auto via mp wilt kopen die je binnen een jaar wel weer wilt inruilen, dan zou ik er een voor max 300/400 euro kopen. als je die 800 euro dan opzij houdt, kan je volgend jaar voor hetzelfde geld nog een autootje kopen, en ben je minder kwijt als je tóch opgelicht wordt :=

Een blind paard wil gegeten worden

Voor de Bokt Facebook altijd op zoek naar een mooie omslagfoto. Heb je nog een foto die ik mag gebruiken?
-->
*-:) [FK] Foto's met een 'thema' gezocht!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 13:45

Hihi ga ook voor een zo goedkoop mogelijke hoor :P Zou echt niet meer dan een jaar mee hoeven, maar wil dan wel een jaartje zorgenvrij kunnen rondtuffen, en das nou net het lastigste....

edit; nou heb ik toch wel een leuk 106je gevonden op mp, 120000 op de teller, nieuwe apk én bij een bedrijf te koop :P Hmm, maar is met paps en mams praten vnaaf :P

Divaali

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:26

Vriendlief rijd een opeltje astra uit '92 gekocht voor 350 euro! Ding rijdt als een tierelier, is snel en zuinig en kost weinig!

[o]

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:51

Renske_ schreef:
mijn 3 jaar oude Aygo heeft net een beurt gehad... 892,- euro!!

even offtopic maar:
892 euro???? :wow: mijn aygo heeft een paar weken terug een grote beurt gehad incl. 4 nieuwe banden en ik was 617 euro kwijt.

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:54

Toyota Starlet! Lekker pittige autootjes en heel degelijk. Voor een jaartje zorgeloos rijden moet je er wel 1 kunnen vinden voor onder de 1000,-

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 15:55

Seatje ibiza, opel astra of een peugeotje. Zijn allemaal fijn rijdende autootjes. Je moet alleen ff goed zoeken dat je voor zo min mogelijk geld een goede vind. Dus ik zou iemand meenemen die er verstand van heeft. Die dingen die van oude mensjes geweest zijn moet je eigenlijk zoeken :D

Carpe Diem!
Dag lief meisje, dag Bonnie, ik zal je nooit vergeten |( :evaw:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2010075&lr=625905287#unread

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 16:01

je kunt voor dat geld best een leuke auto kopen die je nog een jaartje rond tuft.

zelf heb ik een suzuki swift uit 1990. 20 jaar oud maar loopt als een trein.

nooit problemen mee.

als ik jou was zou ik niet particulier kopen maar bij een bedrijf, heb je net wat meer zekerheid.
hoewel ook dan er altijd iets kapot kan gaan.

aanraders vind ik:

toyota starlet
suzuki swift
daihatsu cuore
opel corsa.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 17:47

Tieme schreef:
Renske_ schreef:
mijn 3 jaar oude Aygo heeft net een beurt gehad... 892,- euro!!

even offtopic maar:
892 euro???? :wow: mijn aygo heeft een paar weken terug een grote beurt gehad incl. 4 nieuwe banden en ik was 617 euro kwijt.

Grote beurt is 241,- banden 81,- per stuk incl monteren dus dan had ik totaal op 565,- gezeten
maar ik had nog wat kleine dingetjes en te lang gewacht met nieuwe remblokken dus mocht ik ook alle remschijven vervangen :o
kwam eigenlijk boven de 1000,- uit maar ik heb overal leuke korting op gehad dus bandjes voor 65,- per stuk, beurt was nog maar 200,- en op de remblokken&schijven 15% korting dus ik kwam nog goed weg ;)

Maar afgelopen 3,5 jaar alleen maar 2 nieuwe banden gehad(heb 60.000 km gereden tot nu toe) en 2x een beurt dus ach mag nog niet klagen :D

zo dit was wel beetje offtopic haha maargoed.

Schiet me ineens te binnen, een citroen AX(of ZX iig zo'n kleine) en een nissan sunny, van beide auto's ken ik mensen die er al jaaaren mee rijden terwijl de auto's van begin jaren 90 ofzo zijn haha!
tis ook wel geluk hebben maar toch!

@ noortje, mooi lijstje betrouwbare auto's idd!
op de corsa na daar ken ik wat maandgamorgen gevalletjes van ;)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 18:05

T zoeken wordt iig een stuk makkelijker zo :D Schuif straks met mams achter de laptop om is een beetje te browsen.. Zelfs mn vader was al voor me aan het zoeken! (overigens kwam ie oa met een 3 liter pontiac hahaha) Iig erg leuk weer, zo'n zoektocht en ben heel blij met jullie tips! :D

Divaali

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:06

Renske_ schreef:
Grote beurt is 241,- banden 81,- per stuk incl monteren dus dan had ik totaal op 565,- gezeten
maar ik had nog wat kleine dingetjes en te lang gewacht met nieuwe remblokken dus mocht ik ook alle remschijven vervangen :o
kwam eigenlijk boven de 1000,- uit maar ik heb overal leuke korting op gehad dus bandjes voor 65,- per stuk, beurt was nog maar 200,- en op de remblokken&schijven 15% korting dus ik kwam nog goed weg ;)
;)

Nog 1x even offtopic :o :
heb nog even gekeken op de rekening en bij de mijne zijn tijdens die beurt ook de remblokken en remschijven vervangen. dus grote beurt, 4 nieuwe banden en nieuwe remblokken. de remschijven hoefde ik niet te betalen want dat viel nog onder de garantie. (mijn aygo is 3,5 oud). vreemd dat jij ze dan wel moest betalen?

Dromen Denken Durven Doen en Doorzetten

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:09

Ik dnk dat ik het verschil al wel weet ;)
Jij hebt je netjes aan alle beurten gehouden denk ik, ik heb die van 45.000 km overgeslagen en was dus 2 jaar niet bij de garage geweest...
muv een botsing toen ik een nieuwe voorkant van mn auto nodig had :=
maar de beurt was er bij ingeschoten en dat vervalt je garantie.
Maar ach nu na de korting is het verschil bijna net zo veel als die 45.000 km beurt zou zijn geweest dus al met al kom ik goed weg :)

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:12

Mijn eerste 2 auto's waren golfjes...erg leuk maar heb ik veel aan vervangen. Omdat ik weinig geld had ik ook geen andere keus dan een goedkope auto te kopen en dan dus vervangen wat vervangen moet worden.

Mijn 3de auto was een suzuki swift automaat. Heerlijk autootje! Rijd zuinig..was weinig aan belasting en verzekering kwijt en hij was nog best ruim aangezien ik nog een stukje achterkant had. Deze auto heb ik van een omaatje overgekocht die hem als boodschappen wagentje gebruikte. Dus weinig kilometers alleen tja..zoiets moet je tegenkomen. Deze swift heb ik voor 675,- gekocht.

Diesel, Fuel for life...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 19:21

Zoals t er nu uitziet gaat het een mazda 121 worden :D Heeeeeel wat anders dan mn laag gebaseerde met body-kit en velgen enz opgeleukte civicje hahahaha :P

Divaali

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:20

121 dat zijn die schattige 'bolhoedjes' toch? leuk! :))

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 20:31

Ja die ja! Van eh.. Nou ja, van een mede-bokker :P had vanmiddag al ge-pb'd maar is blijven hangen in mn postvak uit :P Maar vond m idd erg leuk, t is ook een semi-cabrio :D

Divaali

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 20:36

helemaal leuk :D
wel ff foto plaatsen he als alles rond is!