Een webwinkel 'verbouwen' - tips?

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kikka

Een webwinkel 'verbouwen' - tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 20:10

Ik ben op zoek naar tips, ideeën, suggesties en kritiek. Mijn moeder had al jaren de droom om een winkel in kookspullen te starten. Na een rondje binnenstad om geschikte panden te zoeken (wat zijn wij in veel afgetrapte hokken geweest toentertijd), is er besloten om een winkel op internet te starten. Echter, mijn moeder heeft vrij weinig verstand van computers, dus werd er een bedrijf in de arm genomen.

Inmiddels is de winkel, uit m'n hoofd, 2 jaar in de lucht en mijn moeder heeft vorige week factuur nummer 100 verzonden. Het loopt geen storm, zeg maar. Nu wil ik wel realistisch blijven, ik weet dat er nog miljoenen webshops zijn die allemaal schreeuwen om een plekje op het net, maar ik wil graag mijn moeder helpen aan wat meer klanten.

Ik denk zelf dat het komt omdat de website gebouwd is in een of andere standaardopmaak, waarvan ik niet weet hoe het heet, maar waarvan ik wel weet dat ik het er niet mooi en aantrekkelijk uit vind zien. Daarbij komt dat de foto's matig zijn, dus daar wil ik sowieso mee aan de gang. Mijn vraag aan jullie: hoe verbeter ik deze webshop? Alle tips zijn welkom, voor mijn part komen jullie met een idee hoe ik zelf een website knutsel, maar ik wil hier zo graag iets aan doen.

De naam van de webwinkel is per PB op te vragen, omdat ik geen ruzie wil met het webdesignbedrijf :)

highwaykind

Re: Een webwinkel 'verbouwen' - tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 09:08

Op smashingmagazine.com staan een heleboel goede webshop voorbeelden en uitleg over hoe je alles zo optimaal mogelijk doen kan etc. (Daar even zoeken op 'E-Commerce' )

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:32

op http://www.websitex5.com staan ook zat internationale website voorbeelden, is een heel fijn makkelijk programma en kun je zelf makkelijk beheren (maar je moet het wel eerst aanschaffen, is ook wel op Ebay of Amazon te vinden)
Er zijn legio standaard layouts, je kunt er lekker zelf mee fröbelen en ik ben ook blond en het lukt mij ook! :)
Enige wat je nodig hebt is een webdomein en FTP gegevens van je webhost.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie