belkin Router

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

liedje89

belkin Router

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 16:44

Dit zou best wel eens met lengte de stomste vraag op de technische vraagbaak in tijden kunnen zijn hoor. Maar hoe kan ik de reset knop op mijn belkin N router (type: F5D8236-4) indrukken. Er zit zo'n gaatje met reset er naast maar als ik daar een rechtgebogen paperclip in duw gebeurt er niks en voor een pen oid is hij echt te klein. Moet hij open of zo moet ik harder duwen moet hij door een ander gat? ik snap er echt helemaal niets van.

(ik moet hem echt ressetten ben een wachtwoord kwijt)

Ironically common sense is not common...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 17:02

Niemand?? Het staat echt niet in de handleiding :?

liedje89

Re: belkin Router

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 18:06

Na enige oorlog gelukt! Hij luisterd nu weer, kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen het opzetten van een macadres filter via fire wall en mac adres control via wireless network? ik heb het nu bij mac adres control staan is dat voldoende?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 13:45

Nog een vraag nu hopelijk wel een reactie. (maar heb de hoop al wel een beetje opgegeven).

Mijn router werkt nu wel via de draad en draadloos met mijn iphone en ipod touch. Echter mijn pc kan niet op het draadloos netwerk komen. Ik heb het mac adres echt correct ingevoerd heb het nog 2 keer nagekeken. iemand nog een idee wat ik kan proberen?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:41

welk besturings systeem staat er op je pc?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 15:28

Windows Vista, jammer genoeg.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 15:51

zo jammer is dat niet :D

ehm ik vermoed zo dat je verkeerd bezig bent met het instellen van je draadloze verbinding, en dat je probeerd een netwerkverbinding (tussen meerdere pc's te genereren) als dat de bedoeling is kan ik je niet verder helpen.

Gaat het om een wifi verbinding tussen router en pc...
Alle vesters sluiten:
•Klik op 'Start'
•Klik op 'Netwerk'
•Klik op 'Netwerkcentrum'
•Klik op 'Draadloze netwerken beheren' zie je hier je router al tussen staan dan verwijderen. En opnieuw beginnen met de stappen indien nodig)
•Klik op 'Toevoegen'
•Klik op 'Een netwerk binnen bereik van deze computer toevoegen'
•Selecteer de naam van je modem.
•Klik op 'Verbinding maken'
•Type hier de beveiligingssleutel/wachtwoord in wat bij je router hoort.
•Klik op 'Verbinding maken'
•Windows probeert nu verbinding te maken met uw modem.
Als het verbinden gelukt is dan.
•Zet een vinkje bij 'Dit netwerk opslaan'
•Zet een vinkje bij 'Deze verbinding automatisch starten'
•Klik op 'Sluiten'

en klaar....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 20:41

Het probleem met helemaal geen verbinding kunnen krijgen heb ik inmiddels opgelost. (Ik had ff niet door dat mijn bedrade netwerkkaart en mijn draadloze netwerk kaart een ander MAC-adres hadden :o?) Ik kan nu wel verbinding maken maar dan mieter hij er na een paar minuten weer af? (heb ik ook bij mijn ouders trouwens). Daar heeft overgens niemand anders op dat netwerk last van en mijn thuisnetwerk werkt wel in combinatie met mijn tel en ipod zonder problemen.

Ik vind het wel heel jammer dat er vista op staat. Ik had xp en dat werkte imo 10x makkelijker maar toen ik van studie veranderde werd het software pakket van mijn pc verwijderd en kreeg ik vista heb sindsdien alleen maar onzin met dat ding. Hoe je een netwerk moet vinden en opslaan met vista weet ik wel het probleem is nu meer erop blijven.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:45

energiespaarstand uitzetten op je pc....
vista moet je gewoon wat handigheid in krijgen :j

vwb mijn vorige post, haalde even 2 dingen door elkaar :D

je kunt via de ipadres ook toegang krijgen tot je router en dan zo dat ding resetten/terug zetten naar fabrieksinstellingen.

Ik gebruik mijn Belkin als hub, werkt, voor mij, simpeler.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 21:58

Ik stel mijn router sowieso in via het het ip adres, anders weet ik niet hoe ik een mac-filter in moet stellen.

Waar in vista staat het energie besparingsprogramma ik heb het bij mijn weten ook niet aangezet? Ik heb een ibm en die staat volgens mij via zijn thinkvantage programma's op optimized powersource dan zou hij dus als hij aan de stroom staat geen energie moeten besparen maar gewoon optimale prestaties moeten leveren. Zit er in vista dan ook nog zo'n instelling?

Ik snap trouwens ook niet waarom hij dan mijn internet uit zou zetten terwijl ik bezig ben op mijn browser of dingen download, als hij het nu zou doen op momenten dat ik het niet gebruik. Vind het weer een uiterst vistaïge uitvinding om zomaar dingen uit te zetten, dat deed hij bij xp nou nooit. Ik vind het nadeel van vista dus vooral dat dingen niet vanzelf gaan als ik verbinding maak met een netwerk wil ik verbinding hebben met dat netwerk, hoe komt hij er dan op om me eraf te smijten de logica van dat soort dingen ontgaat mij.

EDIT: op zo'n moment blijft mijn wifi ontvanger ook gewoon aan trouwens dan kost het toch net zo goed energie?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 22:20

via aparaatbeheer kun je dat uitschakelen.

een andere optie is het kanaal aanpassen waarop de router uitzend.
ergens tussen 1 en 11 kun je dan kiezen, 7 werkt met vista het beste.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 22:40

Ik vind het eigenlijk belangrijker dat hij het met mijn tel goed doet. Deze laptop gaat er toch zo snel mogelijk uit. Maar ik zal eens gaan zoeken bij apperaat beheer.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie