Externe harde schijf, eentje extra?

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bojangles

Externe harde schijf, eentje extra?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 08:51

Ik heb een externe harde schijf, waarop ik alle foto's heb staan. Nu staan een groot deel van mijn mooiste foto's wel online, maar de originelen natuurlijk niet. Maar wat nu als deze schijf eens stuk gaat?

Ik zit te denken over een 2e harde schijf, waar ik nog eens dezelfde info op zet :o
Misschien dubbelop, maar je weet nooit met brand oid.... Of als hij toch eens onverhoopt stuk gaat.

Wie heeft dit nog meer? :)

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Loesje88

Re: Externe harde schijf, eentje extra?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:52

Is het dan niet logischer om het op DVD's te zetten? Daar kan je ook veel op kwijt, en raakt ook niet snel beschadigd :)

Getting lost in him, it's intoxicating to the exclusion of everything

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 08:53

Ja dat is ook een idee inderdaad, alleen ik heb echt heel veel foto's.... Weet niet precies hoeveel, zal straks eens aansluiten.
Ook veel filmmateriaal.

Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 08:55

mijn ervaring met fotos op dvd/cd zetten, is dat op een of andere manier de fotos lijken te veranderen?
als je na een paar jaar de cd nog eens opent lijkt het wel of de fotos korreliger zijn? *of ben ik nu gek?..*
Ik heb 1 ext harde schijf.. maar inderdaad, wat als.. hmm

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 09:08

Ik heb besloten dat er toch maar een 2e bij komt in geval dat.... :)
Het zijn toch foto's en schoolwerk wat ik echt wil bewaren.
Maar heb besloten dat ik alles wel even goed ga uitzoeken voor zover mogelijk om te kijken of er nog dingen wegkunnen, vooral filmpjes nemen zoveel in beslag.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:10

Ik heb ook 1 extra harde schijf, die zelf binnenkort naar mijn broer gaat (stel je voor dat hier brand uitbreekt :') ).

Ik heb al een keer meegemaakt dat mijn externe harde schijf was gevallen. Ik was al mijn foto's kwijt, daar heb ik mijn lesje dus wel mee geleerd!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 09:14

Ja als mijne valt is hij ook stuk :)

Mijn taak voor vandaag is dus alles uit te zoeken (alles staat wel netjes op mapjes en datum gelukkig) dan ga ik even een nieuwe erbij kopen :) En dan zorg ik dat ik 2 backups heb en dan gaat de 2e naar mijn ouders oid :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie