Mobiel bellen: betalen per minuut

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chubby

Berichten: 13533
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Mobiel bellen: betalen per minuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 13:14

Gisteren begreep ik dat bellen per seconde, betalen per minuut voortaan het credo is bij een aantal mobiele aanbieders. Ik vind dat persoonlijk toch een soort 'contractbreuk', want dit was niet de afspraak toen ik mijn abonnement aanging. Iemand enig idee of dit ook geldt voor lopende contracten, of alleen voor nieuwe abonnees?

http://www.nu.nl/internet/2327389/mobie ... conde.html


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019


Siamsmeesje

Berichten: 1888
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:18

Nee, dat gaat in zodra je je abo verlengt, begreep ik tenminste bij Kassa afgelopen zaterdag.
Maar ik vind het een schandalig plan, hoe vul je nog sneller je zakken... :(

Winter Eindelijk kou en misschien sneeuw?

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:19

Volgens mij is het juist zo dat je op dit moment belt (per seconde) en betaalt per minuut bij veel providers en dat ze dat juist willen gaan aanpassen naar betalen per seconde. Correct me if i'm wrong! :+

Ik bel gelukkig bij BEN en dat is sowieso nog per seconde.

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

Chubby

Berichten: 13533
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 13:23

Jibbel, lees het artikel maar: je betaalt nu per seconde..


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Cayenne
Vlinderlicht en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 101199
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mobiel bellen: betalen per minuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:25

Misschien ben ik blond, maar is het dan in sommige gevallen (zoals korte telefoontjes) dan niet juist goedkoper?

*\o/* Het kweekseizoen van 2021! Volg jij weer mee? *\o/*
"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19434
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:26

Vroeger was het volkomen normaal dat je per begonnen minuut betaalde, ook al belde je maar 5 seconden. Ze willen dat vast weer terug hebben, levert meer op...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Babsiej

Berichten: 5969
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:26

Nee... Als je nu 30 sec belt kost het een minuut....
En als je 1 minuut en 1 sec belt kost het 2 minuten...

Chubby

Berichten: 13533
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 13:27

Cayenne schreef:
Misschien ben ik blond, maar is het dan in sommige gevallen (zoals korte telefoontjes) dan niet juist goedkoper?


Nee toch?
Alles onder de minuut wordt 1 volle minuut,
1 tot 2 minuten wordt 2 volle minuten,
2 tot 3 minuten wordt 3 volle minuten,
etc.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

quincy123

Berichten: 1334
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:28

Het is ook zo las ik bij vodafone dat de zorgeloos online er ook niet meer is?

Meert
Berichten: 3393
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:29

Jibbel schreef:
Volgens mij is het juist zo dat je op dit moment belt (per seconde) en betaalt per minuut bij veel providers en dat ze dat juist willen gaan aanpassen naar betalen per seconde. Correct me if i'm wrong! :+

Ik bel gelukkig bij BEN en dat is sowieso nog per seconde.


Het is juist andersom. Je betaalde eerst per seconde die je belde en nu wordt alles afgerond naar minuten. Dus als je 1 minuut en 2 seconden belt dan moet er voor 2 minuten betaald worden.

Ik merk het wel aan de kosten. Met mijn oude abonnement zat ik bijna altijd onder mijn belbundel en nu met mijn nieuwe abonnement zit ik er regelmatig ruim overheen.

Het geldt alleen voor de nieuwe contracten of verlengingen, maar KPN, Hi en Telfort hebben al een tijdje deze regeling.

Maar als je iemand belt en je krijgt voicemail, je hangt meteen op, maar vaak zie je dan wel 1 of 2 seconden staan dat je hebt gebeld. Je betaalt dan toch meteen voor een minuut?

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Re: Mobiel bellen: betalen per minuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:33

Mag je nu je contract kostenloos op zeggen. IK meen me te herinneren wanneer bij upc de tarieven aangepast werden in je abonnement zoals meestal per 1 januarie is. Mag je kostenloos je abonnement op zeggen. Is dit ook bij Vodafone?

Puera

Berichten: 6838
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Mobiel bellen: betalen per minuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:35

Kosteloos opzeggen... en dan? Als iedere provider deze nieuwe regeling gaat handhaven, veranderd er niks. :=

[o] Baard

quincy123

Berichten: 1334
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:36

_Kimmm schreef:
Mag je nu je contract kostenloos op zeggen. IK meen me te herinneren wanneer bij upc de tarieven aangepast werden in je abonnement zoals meestal per 1 januarie is. Mag je kostenloos je abonnement op zeggen. Is dit ook bij Vodafone?


Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Want gaat deze regeling ook pas in vanaf dat je je contract verlengt ?

Chubby

Berichten: 13533
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 13:39

_Kimmm schreef:
Mag je nu je contract kostenloos op zeggen. IK meen me te herinneren wanneer bij upc de tarieven aangepast werden in je abonnement zoals meestal per 1 januarie is. Mag je kostenloos je abonnement op zeggen. Is dit ook bij Vodafone?


Zat er ook aan te denken, maar volgens mij knijp ik nu in mijn handjes dat ik per juli een tweejarig contract heb afgesloten!

Anders is Ben of prepaid nog wel een optie.

Vodafone klantenservice was bijzonder druk, dus ben maar niet blijven hangen..


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:39

Puera schreef:
Kosteloos opzeggen... en dan? Als iedere provider deze nieuwe regeling gaat handhaven, veranderd er niks. :=


Sommmige providers zijn wel een paar cent goedkoper of leukere aanbiedingen hé ;)
Of als je helemaal geen abbo meer wilt maar over na prepaid ;)

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:40

Misschien hebben we nog wel lieftallige bokkers die werken bij Vodafone :)
En ons informatie kunnen verschaffen.

Duimt. :)
Laatst bijgewerkt door _Kimmm op 07-09-10 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19434
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:40

Volgens mij is het zo dat bedrijven hun klanten vooraf van prijswijzigingen op de hoogte moeten stellen, en dan de tijd moeten geven die wijzigingen te accepteren of kostenloos het abonnement op moeten kunnen zeggen. Ik heb nog een lopend contract, zou niet weten hoe het zit eigenlijk...

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:41

kleinvosje schreef:
Volgens mij is het zo dat bedrijven hun klanten vooraf van prijswijzigingen op de hoogte moeten stellen, en dan de tijd moeten geven die wijzigingen te accepteren of kostenloos het abonnement op moeten kunnen zeggen. Ik heb nog een lopend contract, zou niet weten hoe het zit eigenlijk...


Klopt, dat is wat ik me herinnner van me Callcenter tijd bij UPC.

Echter heb ik geen brief of iets dergelijks gehad van Vodafone. >;)

Rianneke_
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:44

Ik heb net een nieuw abb.afgesloten bij vodafone :( en ik wist t niet!!!

Puera

Berichten: 6838
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:47

_Kimmm schreef:
Sommmige providers zijn wel een paar cent goedkoper of leukere aanbiedingen hé ;)
Of als je helemaal geen abbo meer wilt maar over na prepaid ;)

Dat is waar. :j

Heb al even snel in de voorwaarden bij Hi gezocht, maar kan er niks over vinden...

[o] Baard

quincy123

Berichten: 1334
Geregistreerd: 18-02-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Mobiel bellen: betalen per minuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:57

Ik heb ook niks van Vodafone gehoord! En nu ze ook de verandering van internet hebben doorgevoerd straks geen Vodafone meer voor mij!

Esther

Berichten: 3834
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:05

Voor lopende contracten blijf je nog per seconde betalen bij Vodafone, bij nieuwe contracten of het verlengen van je contract ga je per minuut betalen.

Grom, ik woon in een deel van het land waar vodafone het beste bereik heeft. :(
Weet iemand of er nog een aanbieder is die gebruik maakt van het Vodafone netwerk die wel per seconde blijft afrekenen?

Sprakeloos

Jibbel

Berichten: 7268
Geregistreerd: 21-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:16

Flosje446 schreef:
Jibbel schreef:
Volgens mij is het juist zo dat je op dit moment belt (per seconde) en betaalt per minuut bij veel providers en dat ze dat juist willen gaan aanpassen naar betalen per seconde. Correct me if i'm wrong! :+

Ik bel gelukkig bij BEN en dat is sowieso nog per seconde.


Het is juist andersom. Je betaalde eerst per seconde die je belde en nu wordt alles afgerond naar minuten. Dus als je 1 minuut en 2 seconden belt dan moet er voor 2 minuten betaald worden.

Ik merk het wel aan de kosten. Met mijn oude abonnement zat ik bijna altijd onder mijn belbundel en nu met mijn nieuwe abonnement zit ik er regelmatig ruim overheen.

Het geldt alleen voor de nieuwe contracten of verlengingen, maar KPN, Hi en Telfort hebben al een tijdje deze regeling.

Maar als je iemand belt en je krijgt voicemail, je hangt meteen op, maar vaak zie je dan wel 1 of 2 seconden staan dat je hebt gebeld. Je betaalt dan toch meteen voor een minuut?


Hmm..lekker dan. Dan had ik het idd verkeerd begrepen..

Maar ik weet niet beter dan dat ik wel per seconde betaal, maar ik heb dan ook abbo bij BEN.

..•|| I am mine. Before I am ever anyone else's. ||•..

Susanne_

Berichten: 2431
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Op een bewoond eiland / op een berg in oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:19

Ik dacht dat ik altijd al per minuut betaalde? :?

-

Hanafubuki
Zeg maar Hans

Berichten: 76900
Geregistreerd: 02-01-05
Woonplaats: Bij Utrecht

Re: Mobiel bellen: betalen per minuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:21

[LZP] > [TV]

Soon may the Wellerman come to bring us sugar and tea and rum.
One day, when the tonguing' is done we'll take our leave and go.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie