Laptop? Waar? Hoe? Help?

Moderators: Hanmar, Mondy, Giolli, Mjetterd, Dani, Sica, ynskek, Polly, Ladybird

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

kylenniekje

Laptop? Waar? Hoe? Help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 13:14

Hallo,
ik heb altijd alleen een vaste computer gehad en nu die bijna de geest geeft, wil ik een laptop.
Ik hoef er niet veel mee te kunnen, alleen word, excel, evt. power point, en ik wil altijd en overal op internet kunnen.
Wie kan mij een advies geven over welke laptop ik het beste kan kopen en waar? Ik zie er veel staan, maar zit er dan ook al internet etc.op of moet je dat altijd erbij kopen?
Wat is een goede winkel om je te laten adviseren?

Sappos

Re: Laptop? Waar? Hoe? Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:16

Hoe groot wil je. Wil je een netbook (mini) of een gewone laptop. Wil je hem makkelijk mee kunnen nemen? Speel je er spelletjes op?

Bij de huidige laptops zit vrijwel altijd Windows 7 met Microsoft Office 2010. Dus het hele pakket met word etc.
Voor overal internet heb je een apart abonnement nodig. Heb je thuis wel wifi of internet?

Ik heb sinds 3 weken een HP Pavilion dv16. Niet te groot, niet te zwaar, snel en met Windows (ik wil geen Apple met Mac)

I'm gonna swing from the chandelier
I'm gonna live like tomorrow doesn't exist

I'm gonna fly like a bird through the night, feel my tears as they dry

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:22

En wat is je budget?

Elke laptop is tegenwoordig prima te gebruiken voor office en internet. Overal internet moet je wel aanvragen (daar kun je een abonnement voor nemen). De gewone draadloze verbinding (wifi) heeft elke laptop, daarmee kun je rondom je huis op je eigen draadloze netwerk aanmelden.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

kylenniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 13:23

Ik speel geen spelletjes, we hebben thuis hetnet met een modem als internet verbinding, dus dat is niet echt ideaal....
Hij moet wel af een toe mee, dus liever niet megaformaat, maar ook geen mini.
Of zou een telefoon waarmee je op internet kunt wat zijn?
Kun je daar ook mee excellen?

Budget: liefst zo goedkoop mogelijk, maar wel kwaliteit. Zat aan max 800 te denken

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:26

Ik heb n ASUS (schijnt n redelijk goed merk te zijn, als ik mn collega's moet geloven) van mn werk en een dongel (voor internet),
gaat perfect, kan alles, en ik ben echt n digibeet.

Weet niet precies hoe duur hij was maar kan me niet voorstellen duurder dan € 800.
:)

paardrijden is simpel, maar het is zo moeilijk om simpel paard te rijden (vrij naar Cruyf)

KNHS Federatievertegenwoordiger
KNHS Dressuurjury B L
FNRS jurylid t/m F20

kylenniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 13:28

Dongel is van KPn toch? Van die reclame...
Betaal je per maand voor internet? Weet je ongeveer hoeveel voor onbeperkt internet?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:28

Als je echte kwaliteit wil dan kun je natuurlijk ook voor een Mac gaan. Die heb je voor iets minder dan 1000 euro, rond de 13" beeldscherm en de laptops zijn lekker plat en niet te zwaar. En het besturingssysteem is echt heerlijk, die macbooks kunnen echt járen mee :j

Een telefoon met internet kan ook natuurlijk, mijn milestone telefoon kan alles, en voor 10 euro per maand heb je onbeperkt internet erop. Maar het scherm is mini, en het toetsenbord ook, dus je kan er echt geen uren mee werken.

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:30

Dus de laptop hoeft niet per se heel snel te zijn of een aparte videokaart (was het voor de spelletjes? ) te hebben. Heb je veel foto's of documenten?

Zou voor een "gewone" 15 inch gaan dan. Die hebben een mooi formaat. Netbook vind ik te klein. Gaan wel heel lang met de batterij mee maar het toetsenbord is zo klein dat wanneer je blind typt je compleet fout typt omdat de toetsen kleiner zijn. Nadeel van een gewone laptop is dat de batterij niet extreem lang meegaat maar dat zal bij bijna alle laptops zijn.

Let wel op dat een Mac een compleet ander besturingssysteem heeft en dat voor een windows gebruiker heeeel erg wennen is :=

I'm gonna swing from the chandelier
I'm gonna live like tomorrow doesn't exist

I'm gonna fly like a bird through the night, feel my tears as they dry

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:31

Ja dat is psv, dat is mijn club, daar ligt mijn hart, mijn nummer één!! :+:

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 11:08

Neem alleen alsjeblieft geen Acer, zeker geen budgetmodel. Verschillende tests (en ervaringen) wijzen uit dat dit geen goede keuze is. Beter kun je bijvoorbeeld een Toshiba of Asus nemen. Verder zou ik voor een notebook gaan voor 4gb werkgeheugen en iets van 250gb harde schijf, en een intel processor.

Dat zou ik doen als ik nu een nieuwe zou kopen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:22

Beware that, when fighting monsters, you yourself do not become a monster.
        For when you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you

- F. Nietzsche

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten