Topic telefoonkeuze

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
98xsophiex98

Berichten: 788
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 18:17

Lindor92 schreef:
Zijn hier mensen die ervaring hebben met tele 2? Hoe is hun bereik en internetsnelheid?


Ik heb een abonnement bij Tele2. Ik vind het goed, ik heb goed bereik en niets te klagen over de internetsnelheid.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:49

Hier ook Tele2! Niks te klagen!

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 23:48

Ik heb denk ik al minstens 6 jaar Tele 2, super tevreden :)

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:24

Oké bedankt. Ik twijfel namelijk nog een beetje tussen t mobile en tele 2. Over elk provider lees je goede en slechte verhalen. Nog maar even goed de dekking bekijken.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:26

Ik hoor vaak dat tele2 slecht bereik heeft buiten de stad. Maar dat is van horen zeggen

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:52

De telefoon van mijn man wordt slecht. Nu zie ik de laatste tijd ook vaker xiaomi en honor voorbij komen. Iemand daar ervaring mee?

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:46

KarmaChansy schreef:
Ik hoor vaak dat tele2 slecht bereik heeft buiten de stad. Maar dat is van horen zeggen

Oké. Ik woon nu dus nog op het platteland.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 11:55

Ik woon ook echt in een dorp. Wel vlak bij Arnhem- Nijmegen.
Maar vorige week in Stegeren, bij Ommen - Hardenberg, voor mij in de middle of nowhere gewoon goed bereik :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:10

De man van een vriendin van me heeft een xiaomi (sinds een paar weken )
Die is er heel tevreden over (snel en gebruiksvriendelijk , fijne camera)

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:57

Sonja_vR schreef:
De man van een vriendin van me heeft een xiaomi (sinds een paar weken )
Die is er heel tevreden over (snel en gebruiksvriendelijk , fijne camera)



En welke heeft hij?

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:26

Lindor92 schreef:
KarmaChansy schreef:
Ik hoor vaak dat tele2 slecht bereik heeft buiten de stad. Maar dat is van horen zeggen

Oké. Ik woon nu dus nog op het platteland.


Ik heb Simyo, al een jaar of 7. Bevalt goed en altijd dekking.

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:05

Hoe maken jullie de keuze welke telefoon je neemt?
Ik heb nu een LG G5SE waar ik helemaal blij mee ben zijn de mooie scherpe foto's (16mp), 4K video en het geheugen van 32gb welke nog uitbreidbaar is met kaartje.
Enig minpunt is dat ze mij slecht verstaan vaak met bellen.

Helaas schijnen telefoons niet goed tegen vallen te kunnen en heb ik enkele barsten in het scherm en is het scherm los zittend. Hij doet het nog wel, maar denk dat hij helaas de beste tijd gehad heeft.

Waar moet ik op letten als ik een smartphone wil met echt scherpe foto's? Zijn dat de megapixels of moet ik ook ergens anders naar kijken? Dit omdat ik bij Samsung steeds zie staan geweldige camera, mooie foto's!! terwijl als ik naar de foto's kijk bij mijn man van de samsung galaxy s7 ik ze niet zo mooi vind als de foto's van mijn LG.

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:47

Hier had ik, op het platteland, goede verbinding met Tele2. Uiteindelijk terug naar T-mobile gegaan omdat ik daar 300€ korting op mijn smartphone kon krijgen en maandelijks iets minder kwijt ging zijn (34€ i.p.v. 36€).

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:55

joyce83 schreef:
Hoe maken jullie de keuze welke telefoon je neemt?
Ik heb nu een LG G5SE waar ik helemaal blij mee ben zijn de mooie scherpe foto's (16mp), 4K video en het geheugen van 32gb welke nog uitbreidbaar is met kaartje.
Enig minpunt is dat ze mij slecht verstaan vaak met bellen.

Helaas schijnen telefoons niet goed tegen vallen te kunnen en heb ik enkele barsten in het scherm en is het scherm los zittend. Hij doet het nog wel, maar denk dat hij helaas de beste tijd gehad heeft.

Waar moet ik op letten als ik een smartphone wil met echt scherpe foto's? Zijn dat de megapixels of moet ik ook ergens anders naar kijken? Dit omdat ik bij Samsung steeds zie staan geweldige camera, mooie foto's!! terwijl als ik naar de foto's kijk bij mijn man van de samsung galaxy s7 ik ze niet zo mooi vind als de foto's van mijn LG.


Ik denk dat MP niet zoveel meer te zeggen heeft, want meestal hebben ze allemaal wel 't zelfde aantal tegenwoordig maar toch zit er idd zoveel verschil in kwaliteit tussen de telefoon merken. Sommige merken besteden gewoon minder budget aan het doorontwikkelen van camera's, misschien dat het daar aan ligt. Maar dat is dus heel lastig als je dan wil kijken voor een nieuwe telefoon. Ik denk dus vooral zoeken naar voorbeelden online; instagram, forums e.d. afgaan waar ervaringen en voorbeelden staan.

ik ben ook zwaar teleurgesteld in de camera van de S7, maar nu ben ik sowieso echt een iPhone aanhanger en geen Samsung fan in het algemeen, want het is niet alleen de camera waar ik me gruwelijk aan erger bij de Samsung haha - maar ik kon helaas even niet anders omdat m'n iphone kwijt is geraakt een paar weken terug en ik dus alleen de S7 voor handen had om te gebruiken.

Ik heb vandaag verlengd bij m'n provider en een nieuwe telefoon uitgezocht; de iPhone 8plus. Ik weet verder nog niks over de camera, maar ik ga er vanuit dat deze het goed doet, gezien m'n ervaringen met andere iPhone modellen. Mijn iPhone 6S - die ik dus ben kwijtgeraakt - maakte ook meer dan prima foto's - was nu 2 jaar oud - en de iPhone X van mijn man, een nieuwer model dus, maakt ook prachtige foto's vind ik dan. Verder geen recente ervaringen met andere merken als dus de S7 en de iPhones dus ik kan niks zeggen over andere merken.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:59

Ik vind mijn Samsung S8+ geweldige fotos maken! Alleen al voor de camera zou de volgende de S10+ worden!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 12:53

Als je opzoek bent naar een goede camera kan ik de Huawei serie met leica camera aanraden (p10 bv).

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:03

Hoihoi'

Nu mijn iphone 6s echt kuren begint te krijgen ben ik een beetje in twijfel. Ga ik voor de iphone 8 of terug naar samsung? Ik zie nu de samsung galaxy s9 voor een leuk prijsje wat zo gemiddeld 200,- goedkoper is dan de iphone 8.

Zijn hier meer mensen met de s9? Hoe bevalt dit? En zijn er mensen hier die weer van iphone naar android zijn gegaan? Beviel dit?

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:10

Janinevv schreef:
Hoihoi'

Nu mijn iphone 6s echt kuren begint te krijgen ben ik een beetje in twijfel. Ga ik voor de iphone 8 of terug naar samsung? Ik zie nu de samsung galaxy s9 voor een leuk prijsje wat zo gemiddeld 200,- goedkoper is dan de iphone 8.

Zijn hier meer mensen met de s9? Hoe bevalt dit? En zijn er mensen hier die weer van iphone naar android zijn gegaan? Beviel dit?


Ik ben onlangs van iOs terug naar android gegaan maar ik erger me ontieglijk aan de sloomheid van android en het vasthangen van apps en zei ik al de sloomheid? het wisselen van apps, openen en sluiten van apps.. het gaat gewoon echt traag in vergelijking met iphone. Ik vind iOs veel betrouwbaarder wat dat betreft. Ik vergelijk dit dan met de iphone 6s die ik tot voor kort gebruikte en ik gebruik nu dus een Samsung S7 - en de S7 is nieuw gekocht in September en haast niet gebruikt tot ik die dus een paar weken terug weer begon te gebruiken nadat ik m'n iphone kwijtraakte. Morgen komt mijn iPhone 8+ binnen en ik ben Zo blij dat ik weer terug naar iOs kan haha.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:12

HelmerG schreef:
Janinevv schreef:
Hoihoi'

Nu mijn iphone 6s echt kuren begint te krijgen ben ik een beetje in twijfel. Ga ik voor de iphone 8 of terug naar samsung? Ik zie nu de samsung galaxy s9 voor een leuk prijsje wat zo gemiddeld 200,- goedkoper is dan de iphone 8.

Zijn hier meer mensen met de s9? Hoe bevalt dit? En zijn er mensen hier die weer van iphone naar android zijn gegaan? Beviel dit?


Ik ben onlangs van iOs terug naar android gegaan maar ik erger me ontieglijk aan de sloomheid van android en het vasthangen van apps en zei ik al de sloomheid? het wisselen van apps, openen en sluiten van apps.. het gaat gewoon echt traag in vergelijking met iphone. Ik vind iOs veel betrouwbaarder wat dat betreft. Ik vergelijk dit dan met de iphone 6s die ik tot voor kort gebruikte en ik gebruik nu dus een Samsung S7 - en de S7 is nieuw gekocht in September en haast niet gebruikt tot ik die dus een paar weken terug weer begon te gebruiken nadat ik m'n iphone kwijtraakte. Morgen komt mijn iPhone 8+ binnen en ik ben Zo blij dat ik weer terug naar iOs kan haha.


Aha okee!
Ik vind het zo'n verschil meer dan 200,- voor de iphone 8. En die batterijen gaan echt niet lang mee.

Weet niet of hier mensen zijn met de S9?

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:15

De batterij van m'n Samsung S7 gaat dan idd wel lang mee, maar die is dan ook ruim een jaar nieuwer als dat mijn iphone 6s was van twee jaar oud. Ik merk met elk merk wel dat de batterij achteruit gaat als je eenmaal die 1 jaar grens passeert bv. Maar als het verschil qua prijs je al een beetje tegenstaat en de batterij.. dan lijkt het me alsof je de keus wel al gemaakt hebt en sowieso al meer neigt naar Samsung :)

Ik ben in ieder geval; eenmaal iPhone, niks anders meer hahaha. Zelfde met iPad/tablets :')
En 't liefst ook een apple desktop maar dat is even onbetaalbaar voor nu haha.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:17

Jaa, nou ik vind het systeem van iphone heeel fijn! En ben bang dat dit gaat tegen vallen.

Alleen mijn 6s heeft maar kort mee gedraaid, nu slechte batterij beeldscherm loopt vast zwart beeld etc. Straks heb ik dat met een jaar weer.. ;(

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:18

Ahh dat klinkt echt niet goed!
Mijn iPhone 6s was echt top eigenlijk.
Soms kun je ook gewoon net pech hebben met een individueel toestel, zoals ik waarschijnlijk nu met die Samsung S7 pech heb haha.

Ik heb m'n iphone bv supervaak laten vallen -oops, nergens last van gehad.
M'n man liet 'm in de wc vallen en een paar dagen later deed ie 't weer.
Mijn iphone was onverwoestbaar *\o/* , totdat ik 'm kwijtraakte... -O-

Maar ik snap dat je huiverig bent dan om weer eenzelfde merk te nemen. Wat software betreft; je past je wel snel aan wat dat betreft. Maar ik vind de werking van iOs wel echt stukken beter, veel betrouwbaarder.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 07-08-18 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:19

Aah zuur!

Jaa ik had ook de 5s die dit ook kreeg maar die was dan ook al 3 jaar oud en afdankertje. Dus toen 6s gekocht en ja.. nu is die een beetje irritant. Zit ik op me telefoon en valt hij met 40/50% soms al uit.

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:20

Janinevv schreef:
Aah zuur!

Jaa ik had ook de 5s die dit ook kreeg maar die was dan ook al 3 jaar oud en afdankertje. Dus toen 6s gekocht en ja.. nu is die een beetje irritant. Zit ik op me telefoon en valt hij met 40/50% soms al uit.


horror, daar zou ik dan ook wel klaar mee zijn pff!

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:31

HelmerG schreef:
Janinevv schreef:
Aah zuur!

Jaa ik had ook de 5s die dit ook kreeg maar die was dan ook al 3 jaar oud en afdankertje. Dus toen 6s gekocht en ja.. nu is die een beetje irritant. Zit ik op me telefoon en valt hij met 40/50% soms al uit.


horror, daar zou ik dan ook wel klaar mee zijn pff!


Klopt! En straks ook op vakantie geen zin in.