Topic telefoonkeuze

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:07

Mensen hier ervaring met samsung galaxy s8 of huawei p20? Ben aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon, maar zie door de bomen het bos niet meer! Heb momenteel iPhone, ondanks dat ik er nooit wat mee gehad heb gelukkig, vind ik het geen fijne telefoon meer. Gedoe met opslag ruimte en foto’s overzetten. En de prijzen worden giga duur.
Iemand ervaring met bovenstaande?:)

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:10

Ik heb de S8 ben er erg blij mee, fijne telefoon. Redelijke batterij nu heb ik hem een jaar en merk ik dat die toch wat sneller leeg gaat, ik speel wel veel spelletjes op de phone en kijk netflix etc

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:12

KarmaChansy schreef:
Ik heb de S8 ben er erg blij mee, fijne telefoon. Redelijke batterij nu heb ik hem een jaar en merk ik dat die toch wat sneller leeg gaat, ik speel wel veel spelletjes op de phone en kijk netflix etc

Ook een snelle telefoon qua laad tijd? En hoelang doe je met de batterij?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:18

ja ik heb een fastcharger erbij binnen 2 uur helemaal vol :j toch wel een volle dag hoor!

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:05

Mijn S7 was ruim binnen 2 uur weer vol met een snellader. Als je je telefoon even niet nodig hebt tijdens het opladen, versnelt het aanzetten van de vliegtuigstand je oplaadtijd trouwens aanzienlijk.

Ik heb nu gekozen voor de Huawei Mate 10 Pro. Scheelde toch wel wat in maandelijkse prijs met bv de Samsung S8 of S9 of de Huawei P20. Is een redelijk recent uitgebracht model en hij kreeg best goede reviews. Ben benieuwd!

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:30

JoT schreef:
Mijn S7 was ruim binnen 2 uur weer vol met een snellader. Als je je telefoon even niet nodig hebt tijdens het opladen, versnelt het aanzetten van de vliegtuigstand je oplaadtijd trouwens aanzienlijk.

Ik heb nu gekozen voor de Huawei Mate 10 Pro. Scheelde toch wel wat in maandelijkse prijs met bv de Samsung S8 of S9 of de Huawei P20. Is een redelijk recent uitgebracht model en hij kreeg best goede reviews. Ben benieuwd!

Bedankt voor je info! In de winkel had ik de p20 lite geprobeerd, maar deze vond ik vrij langzaam reageren, duurde ook even voordat foto was opgeslagen. Die ervaring heb ik met iPhone niet. Hoe bevalt jouw mate 10 pro? Reageert deze wel direct, en met opslaan en laden enz?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 16:50

De lite versies zijn vaak ook niet de beste versies inderdaad.
Mijn vriend zweert bij huawei. Hij heeft de P10

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 18:11

Ann_Pam schreef:
JoT schreef:
Mijn S7 was ruim binnen 2 uur weer vol met een snellader. Als je je telefoon even niet nodig hebt tijdens het opladen, versnelt het aanzetten van de vliegtuigstand je oplaadtijd trouwens aanzienlijk.

Ik heb nu gekozen voor de Huawei Mate 10 Pro. Scheelde toch wel wat in maandelijkse prijs met bv de Samsung S8 of S9 of de Huawei P20. Is een redelijk recent uitgebracht model en hij kreeg best goede reviews. Ben benieuwd!

Bedankt voor je info! In de winkel had ik de p20 lite geprobeerd, maar deze vond ik vrij langzaam reageren, duurde ook even voordat foto was opgeslagen. Die ervaring heb ik met iPhone niet. Hoe bevalt jouw mate 10 pro? Reageert deze wel direct, en met opslaan en laden enz?


Ik moet 'm nog halen. Morgen hoop ik tijd te hebben.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:07

Ann_Pam schreef:
Mensen hier ervaring met samsung galaxy s8 of huawei p20? Ben aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon, maar zie door de bomen het bos niet meer! Heb momenteel iPhone, ondanks dat ik er nooit wat mee gehad heb gelukkig, vind ik het geen fijne telefoon meer. Gedoe met opslag ruimte en foto’s overzetten. En de prijzen worden giga duur.
Iemand ervaring met bovenstaande?:)



Ik heb de S8+ nu een jaar. En nog steeds altijd super blij mee! Pb me maar als je iets wilt weten.

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 16:40

Banyu schreef:
Ann_Pam schreef:
Mensen hier ervaring met samsung galaxy s8 of huawei p20? Ben aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon, maar zie door de bomen het bos niet meer! Heb momenteel iPhone, ondanks dat ik er nooit wat mee gehad heb gelukkig, vind ik het geen fijne telefoon meer. Gedoe met opslag ruimte en foto’s overzetten. En de prijzen worden giga duur.
Iemand ervaring met bovenstaande?:)



Ik heb de S8+ nu een jaar. En nog steeds altijd super blij mee! Pb me maar als je iets wilt weten.

Pb gedaan :)

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:45

Heeft iemand hier ervaring met de Huawei P20 lite? :)

Ik twijfel tussen die en de Samsung galaxy A8. In de samsung heb ik meer vertrouwen, omdat ik bekend ben met dit merk. Maar bij de huawei krijg je eigenlijk meer, voor minder geld.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 13:46

Mijn ervaring met de Lite versie is dat die niet zo heel goed zijn.
Slechtere processor en accu. Ook sneller kwaaltjes als uitvallen.

De gewone P20 is dan wel weer super :).

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 15:58

Ik heb de huawei p20 lite nu een paar weken.
De camera is op zich prima. En aangezien ik toch weer een spiegelreflex camera wil en geen hoge abonnementskosten meer.
Besloten om te investeren in een knappe camera ipv een telefoon die over een jaar niet zo denderend is.

Dizzy505Jarig
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:46

Ik heb de p20 lite, heb er al meerdere keren mijn ervaring geschreven in dit topic. Bevalt erg goed.

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:07

Ik ben heel blij met de p20 lite :)
Nu een kleine maand in bezit.

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:38

JoT schreef:
Ann_Pam schreef:
Bedankt voor je info! In de winkel had ik de p20 lite geprobeerd, maar deze vond ik vrij langzaam reageren, duurde ook even voordat foto was opgeslagen. Die ervaring heb ik met iPhone niet. Hoe bevalt jouw mate 10 pro? Reageert deze wel direct, en met opslaan en laden enz?


Ik moet 'm nog halen. Morgen hoop ik tijd te hebben.


Gehaald, uitgeprobeerd en tot nu aan toe erg tevreden. Doet alles wat ie moet doen, accu gaat lekker lang mee en neemt prima foto's, zelfs in het donker :)

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:38

Fijn om te horen! Inmiddels ben ik toch gegaan voor iets wat ik totaal niet meer wou. Een iPhone :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:02

Ik weet niet of deze vraag hier ook mag, maar misschien kan iemand mij helpen :)

Ik heb een tijd geleden een tweedehands iPhone 6s van een vriendin overgekocht. Inmiddels mankeert het toestel een en ander en twijfel ik of ik het laat repareren of dat ik een andere telefoon koop.

Als het koud is buiten, valt het toestel binnen 15 a 20 min uit. De batterij gaat dan opeens van 90% naar 20% waarna hij direct uitvalt. Ik ben hiermee terug geweest naar de Apple store omdat dit een veel voorkomend probleem is, alleen valt het serie nummer van mijn toestel natuurlijk net weer buiten de garantie. :roll: reparatiekosten ca. €80 euro.
Ook is het beeldscherm volledig kapot. Hij is een aantal keer gevallen. Op zich zie ik nog wel wat op het scherm, maar prettig is anders natuurlijk. Inmiddels vallen er stukjes glas uit aan de onderkant, wat zorgt voor scherpe randjes. Reparatiekosten: €120,-
Nu kan ik er natuurlijk voor kiezen om alleen t scherm te laten repareren en rond de winter te kijken of ik de batterij wil laten vervangen of een nieuw toestel wil..

Wat zouden jullie doen, laten maken of andere telefoon? Ik zou niet zo snel meer een iPhone kopen, maar eerder een relatief simpele Samsung oid. Dus prijsklasse onder de 200 euro. (Vind het allemaal niet zo belangrijk).

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:36

Iemand ervaring met Sony Xperia XZ1?
Ik mag weer abonnement verlengen en nieuwe mobiel, zijn nu alleen zoveel toestellen dat ik niet kan kiezen :+
Had eerst LG G4. Was daar tevreden over, had daarvoor een LG G3. Maar zit erover te denken om van LG over te stappen op Sony. Vind de mobiels van LG namelijk ook wat te groot worden. Groter dan 5,5 inch hoeft van mij niet :7 Alleen maar onpraktisch. Lijkt me ook fijn bij de XZ1 dat hij waterdicht is.

Vond het ook jammer dat ze bij LG nu niet meer de (volume/aan/uit-) toetsen achterop de mobiel hebben, ik vond dat juist heel fijn, was eraan gewend. Maar nu dus geen reden meer om bij LG te blijven O:)

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:10

Hallo. Ik heb tot nu toe altijd Samsung gehad en ben daar ook tevreden van. Maar nu zou ik onderhand mijn A3 2016 willen vervangen omdat deze wat trager reageert en snel hangt.
Zijn batterij werkt wel nog perfect, dus ik hoef niet snel snel een nieuwe.

Ikzelf had de Samsung A6 2018 op het oog. Maar had toch nog een paar minpuntjes gevonden. Namelijk dat de startknop weg is, zeker aangezien mijn huidige smartphone regelmatig hangt en ik hem dan terug ok krijg met die startknop, vind ik dat wel riskant. Dan de grootte.. Hij is even groot als de betere versie (A8 2018) wat ik wel stom vind, maar de A8 zijn betere punten vond ik nu niet zo nodig om er 100 euro meer voor neer te leggen. Echter 1 inch groter dan gewend vind ik wel veel, aangezien ik deze al groot vond. :P
En dan was er nog iets, maar dat ben ik even vergeten.

Weten jullie mss nog een optie die ik kan overwegen?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 17:15

Gigixponys schreef:
Hallo. Ik heb tot nu toe altijd Samsung gehad en ben daar ook tevreden van. Maar nu zou ik onderhand mijn A3 2016 willen vervangen omdat deze wat trager reageert en snel hangt.
Zijn batterij werkt wel nog perfect, dus ik hoef niet snel snel een nieuwe.

Ikzelf had de Samsung A6 2018 op het oog. Maar had toch nog een paar minpuntjes gevonden. Namelijk dat de startknop weg is, zeker aangezien mijn huidige smartphone regelmatig hangt en ik hem dan terug ok krijg met die startknop, vind ik dat wel riskant. Dan de grootte.. Hij is even groot als de betere versie (A8 2018) wat ik wel stom vind, maar de A8 zijn betere punten vond ik nu niet zo nodig om er 100 euro meer voor neer te leggen. Echter 1 inch groter dan gewend vind ik wel veel, aangezien ik deze al groot vond. :P
En dan was er nog iets, maar dat ben ik even vergeten.

Weten jullie mss nog een optie die ik kan overwegen?


Startknop is 1 dag hooguit 2 dagen wennen, en je weet niet beter! :)

Gigixponys

Berichten: 2748
Geregistreerd: 23-01-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:23

Banyu schreef:
Gigixponys schreef:
Hallo. Ik heb tot nu toe altijd Samsung gehad en ben daar ook tevreden van. Maar nu zou ik onderhand mijn A3 2016 willen vervangen omdat deze wat trager reageert en snel hangt.
Zijn batterij werkt wel nog perfect, dus ik hoef niet snel snel een nieuwe.

Ikzelf had de Samsung A6 2018 op het oog. Maar had toch nog een paar minpuntjes gevonden. Namelijk dat de startknop weg is, zeker aangezien mijn huidige smartphone regelmatig hangt en ik hem dan terug ok krijg met die startknop, vind ik dat wel riskant. Dan de grootte.. Hij is even groot als de betere versie (A8 2018) wat ik wel stom vind, maar de A8 zijn betere punten vond ik nu niet zo nodig om er 100 euro meer voor neer te leggen. Echter 1 inch groter dan gewend vind ik wel veel, aangezien ik deze al groot vond. :P
En dan was er nog iets, maar dat ben ik even vergeten.

Weten jullie mss nog een optie die ik kan overwegen?


Startknop is 1 dag hooguit 2 dagen wennen, en je weet niet beter! :)


Ja dat zal vast wel! Had ik eerst ook met de batterij die er niet meer uit kan, ook omdat dat iets was om een gsm die hing terug ok te krijgen. :P

Ik weet het 3de puntje terug. Volgens reviews heeft de A6 2018 geen krasbestendig glas en komen er snel krassen op. Ik weet niet in hoeverre dit echt zo is, maar dat zou ik wel ook een nadeel vinden. Al gebruik ik wel altijd sowieso een screenprotector.

Ik heb hem vandaag in mijn hand gehad en dan viel de grootte nog wel mee. Maar toch twijfel ik nog.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:33

Ik val hier (helaas) ook binnen -O-

Was al begonnen met sparen voor een nieuwe telefoon omdat mijn huidige (Samsung A3 uit 2015) langzaam aan het aftakelen was. De laatste tijd is het echter amper nog houdbaar: loopt regelmatig vast, batterij trekt binnen een halve dag leeg (met amper iets te doen) en valt ook af en toe gewoon uit.

Ik baal erg, want 'moet' zsm dus een nieuwe telefoon hebben, maar heb nog niet voldoende gespaard om mijn eerste keuze (Huawei P20 Lite) te kopen. Budget ligt momenteel rond de €150. Nu heb ik op oa Coolblue al een aantal gevonden, oa de Huawei P8 Lite (is die ook fijn?) en de Samsung J3. Maar misschien heeft iemand hier nog tips en suggesties. Ik hoef geen giga goede specs (kan ook niet met dat budget).

Ik verwacht dat de basic apps zoals Facebook, Instagram, navigatie, spelletjes... netjes en voldoende vlot kunnen draaien. En dat de batterij gewoon prima een hele dag mee kan. Camera hoeft geen high quality te zijn maar wel gewoon goede kwaliteit om af en toe kiekjes te schieten.

purny

Berichten: 27488
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:41

Ik ben vandaag overgestapt naar de p20 lite. Moet nog even wennen aan het toestel maar de kwaliteit is wel mooi

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 18:56

Gigixponys schreef:
Ik weet het 3de puntje terug. Volgens reviews heeft de A6 2018 geen krasbestendig glas en komen er snel krassen op. Ik weet niet in hoeverre dit echt zo is, maar dat zou ik wel ook een nadeel vinden. Al gebruik ik wel altijd sowieso een screenprotector.

Ik heb hem vandaag in mijn hand gehad en dan viel de grootte nog wel mee. Maar toch twijfel ik nog.


Kan je geen Tempered Glass screen protector erop doen? Heb ik ook al 2 jaar bij mijn mobiel en scherm is krasvrij.