help, autoalarm blijft afgaan, kan niet starten wat nu?? VW

Moderators: Mjetterd, Sica, Dani, ynskek, Polly, Ladybird, Giolli, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rivjenn

help, autoalarm blijft afgaan, kan niet starten wat nu?? VW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-10 21:42

Hoi,

Probleempje...
Wil weg met onze VW Polo uit 1993, maar zodra de sleutel in de deur gaat gaat het alarm af.
Je kunt hem ook niet starten.
Wat nu?

"Kies je paard uit, zoals je een vriend kiest, want je moet hem liefhebben."

Daantje1981

Re: help, autoalarm blijft afgaan, kan niet starten wat nu?? VW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:42

ANWB bellen?

Joery RIP, 5 januari 2008...
1 juni B + 2!!!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:44

Onder de motorkap zit een stekker van het alarm, die kan je eruit halen, dan ben je in ieder geval van de sirene af en kan je rustig naar een oplossing zoeken of idd ANWB bellen.

Deluxe M.R. v Magic Ronaldo (PROK) L1+24 L2+11 M1+19 M2+2 na 337 dagen op 28 april geboren I'm Vanilla M.R. v. Weissgold GF x Magic Ronaldo
Megan & Zoë (Prest. Sport Dress) DB+18 DL1+27 DL2+12 DM1+21 DM2+16 DZ1+41 DZ2+48 Limburgs Reservekampioen! 3-2-`13 Limburgs Kampioen CDE-Z1!! 17-8-`13, Brons Limburgse Kampioenschappen klasse DZ2 16-8-`14!!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-10 21:46

monique4 schreef:
Onder de motorkap zit een stekker van het alarm, die kan je eruit halen, dan ben je in ieder geval van de sirene af en kan je rustig naar een oplossing zoeken of idd ANWB bellen.

en hoe herken ik die stekker :o?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 21:49

Bij mijn auto zit hij links achter onder de motorkap, is een behoorlijke stekker, ligt niet diep maar vrij oppervlakkig.
Heb je niemand in de buurt die een beetje van auto`s weet?

Deluxe M.R. v Magic Ronaldo (PROK) L1+24 L2+11 M1+19 M2+2 na 337 dagen op 28 april geboren I'm Vanilla M.R. v. Weissgold GF x Magic Ronaldo
Megan & Zoë (Prest. Sport Dress) DB+18 DL1+27 DL2+12 DM1+21 DM2+16 DZ1+41 DZ2+48 Limburgs Reservekampioen! 3-2-`13 Limburgs Kampioen CDE-Z1!! 17-8-`13, Brons Limburgse Kampioenschappen klasse DZ2 16-8-`14!!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:51

Is het een origineel alarm? Ik heb zelf een 'opbouw-alarm' ja weet ook niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven, maar we hebben 'm er iig zélf ingebouwd.. Die blijft ook wel eens afgaan, dan trek ik gewoon de zekering eruit :P Maar als het een inbouw alarm is, dan denk ik dat het makkelijkste is om even de ANWB te bellen..

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 23:57

ehmmm
ik zou zeggen even laten gaan. De anwb bellen.
B lijft hij afgaan dan je motorkap open en stekker zoeken. Kan je die niet vinden dan je accu ontkoppelen dan krijg hij geen stroom. kan hij ook geen alarm geven.
Als je een wat hipper alarm hebt je auto optillen aan de achterkant ( alsof hij op een sleepauto staat dan gaat ie alst goed is ook uit... :+
daar heb je alleen wat aan als je hem hoger krijgt dan 45 graden ;) neem aan dat je zo sterk niet bent :D

Wannadoo
Sinds 27-07-2011 trots mamma van onze knappe dochter Fleur
*\o/* L2 + 6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 02:05

Stekker lostrekken werkt niet hoor, zou wel heel simpel inbreken zijn of je moet wel een heel erg prut alarm hebben :+

Een sirene werkt namelijk op noodstroom dus loeit vrolijk verder als de stekker los wordt gehaald.

Wss is er iets met de start onderbreker, en dat is erg lastig bij zo'n oudje (Als het alarm dr al vanaf het begin af aan inzit)

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 03:45

Ik hoop voor jou, en je buurtbewoners :Y) dat het inmiddels opgelost is?

Zo ja, hoe? :P

I was so wrong to think that I knew you....

Dag mooi lief sterk meisje ... :(

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 04:37

Chiqa schreef:
Stekker lostrekken werkt niet hoor, zou wel heel simpel inbreken zijn of je moet wel een heel erg prut alarm hebben :+

Een sirene werkt namelijk op noodstroom dus loeit vrolijk verder als de stekker los wordt gehaald.

Wss is er iets met de start onderbreker, en dat is erg lastig bij zo'n oudje (Als het alarm dr al vanaf het begin af aan inzit)

Nou dat werkt wel hoor ben toen met auto van mn ouders met het oor verdovende geluid van het alarm naar de garage gerede eerste wat ze dede was stekker eruit enige wat dr dat is dat je geen alarm meer hebt maar dit is gewoon te repareren by ons bleek dr een storing in te zitten dus

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:04

Heb je er start blokkering op zitten? Ik wel zodra ik dat eraf haal met zo'n pennetje houdt het op.

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 10:10

Chiqa schreef:

Nou, bij mijn jeep helpt het ook hoor, je bent dan van die oorverdovende sirene af, waar je super zenuwachtig van wordt, gestart krijg je het idd dan niet door de startonderbreker, maar dan kan je even helder na denken.
Bij mij is het in december ook zo gegaan, uiteindelijk hebben we de ANWB laten komen, deze heeft de hele alarminstalatie ontkoppeld, daarna kon ik weer starten en naar de garage, uiteindelijk moest ik een nieuw alarm laten inbouwen, pffff kosten E1100,- ;(

TS is het nog gelukt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 13:59

monique4 schreef:
Nou, bij mijn jeep helpt het ook hoor,

21deees schreef:
Nou dat werkt wel hoor

Zoals ik al zei;

Chiqa schreef:
of je moet wel een heel erg prut alarm hebben :+

Jullie auto kan dus net zo goed alarm loos zijn, even loskoppelen en klaar :D

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:09

Uhm, wat is dat nu weer voor een antwoord Chiqa, zeker niet het nieuws van afgelopen week gehoord, dat er veel auto`s op dit moment werden gestolen ondanks de GOEDE alarminstalaties, bij dure auto`s.

Ik heb een jeep grand cherokee en geloof me daar zit geen knaken alarm in, dat accepteert de verzekering niet eens.
Een alarm is zeker de demonteren, het duurt wel zijn tijd, maar het is zeker te doen en daar heeft het niks mee te maken of het een slecht of goed alarm is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:20

Monique het spijt me maar als ik naar de prijs van je alarm kijk kan ik mij niet voorstellen dat het kwaliteit is.
Je zegt zelf al dat je je sirene gewoon los kan koppelen, dus kan het nooit wat zijn. Zo'n alarm durf ik persoonlijk niet te verkopen.

En acceptatie voor een verzekering, laat me niet lachen, beetej blieb dr op een loeier en dat is al voldoende.

De meeste alarmprijzen van een klasse 5 liggen echt veel en veel hoger en zit je aan een abbo vast.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:29

Nou dan kijk nu maar eens onderaan dit topic, een alarminstalatie klasse 5 inbouwen voor E599,- :D :D

Ik moet elk jaar mijn alarm laten keuren bij de garage, beetje blieb is echt niet voldoende hoor.
Wacht ik heb even gegoogled, ik heb blijkbaar toch een goede :P http://www.telpoint.nl/subproducts.php?menu=9&id=21 kijk naar de prijzen
Laatst bijgewerkt door monique4 op 25-07-10 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 19:35

Je heb kwaliteit en kwaliteit Monique,wat jij heb gekocht is echt bagger.
Toch bijzonder dat dr niet eens een noodstroomsirene van af kon?
Heel simpel hoor, stekkertje los, auto inladen dag auto.
Waarom heb je dan een alarm??
Die sirene is wel een van de belangrijkste componenten van een alarm anders kan je hem net zo goed dr uit trekken.
Ik ik check ook nog elk jaar mijn alarm (Is een klasse 3 uit 1997 :') en betaalde ook die prijs)

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-10 21:00

nou, de buurtbewoners waren idd erg blij...
vanmorgen om 8 uur ging hij ook weer af en vanmiddag een paar keer.
Vanmiddag is het hopelijk opgelost en is het alarm uitgeschakelt.
Hij start ook weer gelukkig, de accu was door dat gedoe ook bijna leeg.
Hoop dat hij rustig blijft.
mijn man werkt bij een dealer dus morgen mogen ze dat alarm van mij eraf slopen...

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 23:08

@ Chiqa; Nou een prutalarm is het niet.. moest niet voor niets naar de garage om het te laten doen ( het alarm eraf halen) .. En het is een alarm wat standaard in de auto zit en er dus niet door een beunhaas ingezet is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 00:15

21deees schreef:
En het is een alarm wat standaard in de auto zit en er dus niet door een beunhaas ingezet is..

Zelfs een leek met een beetje kennis kan een alarm monteren hoor zo indrukwekkend is dat niet, heb zelf menig alarm zelf gemonteerd. (En ik ben dus een beuner :D )
Maar jammer dat mensen zoveel betalen voor iets wat niet doet waar het voor gemaakt is.

TS in jou geval zou ik de handel dr ook uitslopen, zitten teveel storingen in de kast of sensoren dat het een hele uitzoekerij is om te kijken waar het vandaan komt.
Soms kan je de storing aflezen vanuit het knipperdje op het dashboard.
Maar ook dat is niet altijd even betrouwbaar omdat er meerdere draden in een gat gestopt kunnen worden en zodoende je niet weet waar de melding nu écht van is.
Zo zit bij mij interieur en motorkap in een uitgang.

Je kan altijd nog een losse startonderbreker laten monteren (Klasse 1) als je je daar beter bij voelt, die heeft namelijk geen sirene.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 00:21

Chiqa schreef:
21deees schreef:
En het is een alarm wat standaard in de auto zit en er dus niet door een beunhaas ingezet is..

Zelfs een leek met een beetje kennis kan een alarm monteren hoor zo indrukwekkend is dat niet, heb zelf menig alarm zelf gemonteerd. (En ik ben dus een beuner :D )
Maar jammer dat mensen zoveel betalen voor iets wat niet doet waar het voor gemaakt is.

TS in jou geval zou ik de handel dr ook uitslopen, zitten teveel storingen in de kast of sensoren dat het een hele uitzoekerij is om te kijken waar het vandaan komt.
Soms kan je de storing aflezen vanuit het knipperdje op het dashboard.
Maar ook dat is niet altijd even betrouwbaar omdat er meerdere draden in een gat gestopt kunnen worden en zodoende je niet weet waar de melding nu écht van is.
Zo zit bij mij interieur en motorkap in een uitgang.

Je kan altijd nog een losse startonderbreker laten monteren (Klasse 1) als je je daar beter bij voelt, die heeft namelijk geen sirene.

Maar toch zit er een verschil in een alarm die er door iemand zelf in gezet is en een alarm die standaard in de auto zit.. En lijkt me stug dat een fabriek er een prutalarm inzet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 00:34

21deees schreef:
Maar toch zit er een verschil in een alarm die er door iemand zelf in gezet is en een alarm die standaard in de auto zit.. En lijkt me stug dat een fabriek er een prutalarm inzet

Maakt niets uit, gewoon de inbouwmontage volgen. anders werkt het gewoon niet.
En ook standaard fabriek alarmen kunnen prut zijn zo zie je maar weer, wie monteert nu een sirene zonder noodstroom?
Ding moet gewoon loeien als dr ook maar wát mee gebeurd dat is zijn taak.

Helaas in het geval van TS loeit hij ook als er een storing is (Vals alarm) en dat is erg vervelend.
Maar ik zou niet slapen met een sirene die zomaar even losgekoppeld zou kunnen worden :D :D
Ik heb ook nog nooooit zoiets verkocht eerlijk gezegd, wel eens dat soort dinkey toys in handen gehad en mensen snel op de gevaren gewezen, meestal wel snel overtuigd.

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:13

Rivjenn schreef:
nou, de buurtbewoners waren idd erg blij...
vanmorgen om 8 uur ging hij ook weer af en vanmiddag een paar keer.
Vanmiddag is het hopelijk opgelost en is het alarm uitgeschakelt.
Hij start ook weer gelukkig, de accu was door dat gedoe ook bijna leeg.
Hoop dat hij rustig blijft.
mijn man werkt bij een dealer dus morgen mogen ze dat alarm van mij eraf slopen...

Controleer eerst eens of je accu nog helemaal goed is. Geregeld gaan alarmen ook af als de accuspanning te laag is.

Ik geloof in draken, kabouters, niet zeurende vrouwen en andere sprookjesfiguren..
Een dagje kinderen blij maken die het niet altijd leuk hebben. http://www.cars4kika.nl
Wie kan ik blij maken update 7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 23:29

Leliev goede van je, heb hierdoor ook al 2 valse alarmmeldingen gehad, even de accu door laten meten dus.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-10 23:35

het bleek dat hij te gevoelig afgesteld stond, hij houdt zich nu rustig...
hoop dat het zo blijft

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie