Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Blacky94

Berichten: 3467
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 18:56

Gave kleur die Ruig!

Is er hier toevallig iemand met Authentic Grey of Urban Taupe op de muur met een cognac kleurige bank ervoor? Voorkeur gaat eigenlijk uit naar Urban Taupe ivm betonkleurige eettafel waardoor ik me afvraag of de grey dan niet gaat vloeken. Daarbij zit ik met lichtinval en ben ik bang dat de grey misschien ook wel weer wat donker wordt. Maar ik ben dus ook bang dat de taupe misschien weer niet mooi bij de bank kleurt..
De muur er tegenover wordt zeer waarschijnlijk Vintage Blue. Maar VB achter de bank wordt me met ruim 7m en doorloop naar de keuken een beetje té blauw ondanks dat ik denk dat het wel heel mooi bij de bank en meubels zou passen..


xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 18:59

Ik heb urban taupe. en met lichtinval lijkt ie soms heel licht grijs of iets bruiniger.. ik denk dat een cognac bank ervoor wel past!

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

Blacky94

Berichten: 3467
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:02

Ik weet dat foto's altijd anders tekenen, maar heb je er toevallig 1? :)
Nu scheelt het wel dat ik beide kleuren sowieso in huis wil, dus in het ergste geval kan ik er overheen schilderen, maar praktisch is anders haha, vooral als het eenmaal vol staat met meubels :')

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 19:13

Blacky94 schreef:
Ik weet dat foto's altijd anders tekenen, maar heb je er toevallig 1? :)
Nu scheelt het wel dat ik beide kleuren sowieso in huis wil, dus in het ergste geval kan ik er overheen schilderen, maar praktisch is anders haha, vooral als het eenmaal vol staat met meubels :')


Nee geen cognacbank, ik heb de urban taupe op mijn muur achter de tv. Zal eens een foto zoeken maar daar heb je denk ik niet zoveel aan :')

Edit:
Dit is in het donker met kunstlicht. Dan is ie weer wat bruiniger, met licht van buiten juist weer grijzer.
Afbeelding

Abby oet de Broekstreek v. Liz. Neustar
Catell van 't Jansveld v. Liz. Steuermann
†Mareja van Steenbergen Elite, Sport | v. Adidas | Z1+14
IG: @dutchhaflingers

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:04

Het plafond is keurig gedaan vandaag.
Moest alleen wel de kleuren iets wijzigen, want het merk waar ik de kleuren van had, heeft/geeft geen kleurnummers dus kon de schilder niet zelf mengen. Dus van flexa (bijna) vergelijkbare kleuren gezocht + bijbehorende nrs.
We dachten dat ze dan maandag weer zouden komen, maar wat blijkt: morgen om 8:30 staan ze weer op de stoep!
Dus moest die kast vanavond al leeg en deels uit elkaar.
OMG... dat ding weegt een TON :o Ging echt bijna mis, dus ik zei al: morgen moeten die 2 kerels maar even helpen, dit doe ik niet Nog een keer! :n

Dus nou zitten we gezellig tv te kijken:
Afbeelding
:')

MoniqueT

Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-18 21:24

Lekker he? Ben jij even blij als het snel af is!

Webshop - digital art: MoTekent

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:18

Kick collection heeft opruiming van showmodellen zag ik op Facebook. Misschien zit er nog wat bij voor iemand hier, ik vind het in ieder ge al erg leuke spullen! <3
Wij moeten alleen nog even wachten met nieuwe dingen tot we verhuisd zijn.

https://www.facebook.com/75511677459848 ... 013394987/

♡♡ Sinne Special D x Koss
♡♡ Fidál

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:19

Na een klein fiasco met Vinyl click, toch maar op zoek gedaan naar een goedkoop laminaat als tijdelijke oplossing. Dit zijn kwalitatief de beste en minst afgrijselijke. Welke vinden jullie de mooiste? 1 is echt heel warm met een rode tint, andere is koud.

meubels zijn een collectie houten 2dehandjes. dus veel verschillende tinten, wel allemaal warm
Afbeelding
Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:33

FatCat Vinyl Click? Is dat clickpvc? Of echt vinyl? En wat was het probleem?
(als ik mijn keuken doe, dan waarschijnlijk ook de vloer die door de hele benedenverdieping gelegd is. Dus moet wel goed voorgelicht zijn)

Op basis van deze foto's (is dit in daglicht? Zo nee dan ben ik wel benieuwd naar daglicht), zou ik voor de bovenste gaan. Dat hele koude/lichte is denk ik over enige tijd behoorlijk 'uit'. Dat eerste lijkt me een stuk tijdlozer :j (whitewash is volgens mij al een poosje niet meer zo trendy)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:40

hier onder een dag licht lamp. hier zie je de kleur beter.
ben nu niet thuis, ik geef vanavond meer info over the off click
Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43799
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:42

Dan zou ik toch juist wel voor de lichte gaan, want ik vind 'm minder whitewash dan ik in gedachten had en de donkere is dan toch minder mijn kleur. Maar niet per se minder mooi. Ik denk alleen dat je met licht meer kanten op kan qua kleur in je huis en je de diverse houtkleuren makkelijker kan combineren :)

(op de andere foto leek de donkere op de kleur van wat hier de lichte is)

Floko

Berichten: 407
Geregistreerd: 31-10-18

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:54

Ik vind de donkere mooier en denk dat ie ook wel goed te combineren is met andere houttinten, omdat ie toch ook niet echt donker is. Maar de wittere is ook niet verkeerd hoor!

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:27

De donkere is ook meer mijn kleur, maar het moet wel net bij je meubels passen natuurlijk.

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:13

Ik vind de lichte juist heel mooi en denk ik makkelijker te combineren!

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:42

Wat is goedkoop? Ik heb op een dag besloten nooit meer laminaat te nemen. Het is gewoon niet mijn materiaal. Ik heb simpele vuren vloerdelen gelegd. Wel echt hout maar toch betaalbaar. Je kan dan zelf kijken wat je doet. Olie, verf, beits of niks.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18040
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 21:53

Ik vind de donkere ook iets mooier :j


Hier zijn de schilders weer naar huis (gelukkig hebben ze ons even geholpen met die teak buffetkast :D )
Morgen de rest inruimen en dan zal ik ook even foto's maken *\o/*

Ben er heel tevreden mee :))
Nu lekker op jacht naar de nieuwe bank en gordijnen +:)+

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 22:40

Hahah verdeelde meningen dan! Ik Denk er nog even over na - maar morgen is het nog 15% korting bij leen bakker, dus daar wil ik wel van profiteren

Met korting is het laminaat 6.8euro per m2. Laminaat van 4eu per meter heb ik ook in mijn handen gehad maar dat leg ik ook nooit meer, trekt heel gemakkelijk krom. Deze 2 hebben erg goede reviews

Normaal koop ik enkel quickstep, maar als tijdelijk oplossing iets te duur.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:04

Wat een leuke ideeën komen hier voorbij! Ik ben een beetje inspiratieloos voor ons huis verder.. Hebben jullie leuke ideeën voor op de muur achter de tv of boven de openhaard?
(even smiley ivm persoon die daar zit haha). De foto's zijn gemaakt vanaf de bank.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:20

Even over de PVC/Vinyl Click tegels

Echt dure kwaliteits tegels aangeschaft. 0.55 slijtlaag. 44euro per m2.

De bedoeling was om de vloer nu te installeren, en wanneer ik klaar ben om de benedenverdieping te renoveren haal ik hem eruit, en dan terug leggen.

Eerst probleem is dat het best wel moeilijk is om te leggen. Het click system was niet zoals laminaat, allesinds niet voor deze. Het system hangt af van merk. Soms clickte het niet goed inelkaar ook met extra aanticken. 2de probleem was bij het uithalen van de vloer, je 50% kans had om de randen te breken. Blijkbaar moest je de tegel er uit ''schuiven'' maar dat lukt dus echt niet wegends het grote raakvlak (tegels zijn 40x80) en gewicht.

Ik ben best wel handig (Heb intussen al veel laminaat gelegd, muren afgebroken, electra aangelegd/vervangen, solderen, metselen, tegelen etc) maar dit was echt niet mijn ding. En voor 44eu per m2 verwacht ik ook dat het redelijk eenvoud is om te leggen, en perfect aansluit.

Kijk ook even goed naar de display en of er daar spleetjes te zien zijn. Dat kwam ik dus echt vaak tegen.

Denk dat als je het laat leggen, en de garantie goed zit, best wel de gok kan wagen.

Ik ga echter watchen tot Quickstep een laminaat or Vinyl click in beton look op de markt brengt. Ze hebben er wel, maar het is te donker of te druk.

Floko

Berichten: 407
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:21

Wil je iets aan de muur hangen of een likje verf/behangetje? Het laatste zou ik doen achter de tv, het is nu allemaal zo wit. Wat zit er op de muur langs de haard? Lijkt wel betonlook?

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:30

Floko schreef:
Wil je iets aan de muur hangen of een likje verf/behangetje? Het laatste zou ik doen achter de tv, het is nu allemaal zo wit. Wat zit er op de muur langs de haard? Lijkt wel betonlook?


Iets hangen oid. De muren achter de openhaard zijn lichtgrijs. De muur parallel aan de muur achter de tv bestaat voornamelijk uit ramen, een klein stukje lichtgrijze muur en een Frans balkon

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:41

Een paar ideetjes;
Een mooie klok boven de open haard of een ander mooi accesoire?
Ik zou naast de tv een mooie grote plant neerzetten in een mooie pot. En misschien de Hektar lamp in de hoek naast het tv meubel/open haard? Wat ik ook leuk vind is van die vierkante open bakjes die je op kunt hangen en daar wat spulletjes/kleine plantjes in kan zetten?

                live together die alone

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:46

Angelaa2 schreef:
Een paar ideetjes;
Een mooie klok boven de open haard of een ander mooi accesoire?
Ik zou naast de tv een mooie grote plant neerzetten in een mooie pot. En misschien de Hektar lamp in de hoek naast het tv meubel/open haard? Wat ik ook leuk vind is van die vierkante open bakjes die je op kunt hangen en daar wat spulletjes/kleine plantjes in kan zetten?


De lamp hebben we inderdaad in die hoek geprobeerd. Het nadeel is alleen dat als je hem aan hebt hij recht in je gezicht schijnt :') niet fijn met tv kijken oid. Het is ook niet mogelijk om hem meer te buigen.. Die bakjes zijn misschien wel een idee inderdaad! Bedankt

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 23:49

@Spirit wat is het gaaf geworden zeg!
Jammer van de lange levertijd maar dan heb je zeker wat heel leuks om naar uit te kijken.

@Mallow
Super het kleed en de buffel heerlijke bohemian sfeer.

@Laurahh
Hai oud bokt vriendinnetje long time :)
Wat ziet jullie woonkamer er gaafff uit en de globe ♡
@Monique
Mooie kleur ruig en gave keukentegeltjes.

Bij ons work in progress.
De laatste puntjes worden op de i gezet.
Vanaf maandag wordt de vloer gelegd na 14 maanden verbouwen ♡

Even een sneak peak:

keuken voor:

Afbeelding

keuken nu work in progress:

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

❣️Manchester ❤️ Bairlando ❤️ Moschino❣️
*Your horse can only be as brave as you are*

noviceh

Berichten: 4779
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 00:16

sharon488 schreef:
De lamp hebben we inderdaad in die hoek geprobeerd. Het nadeel is alleen dat als je hem aan hebt hij recht in je gezicht schijnt :') niet fijn met tv kijken oid. Het is ook niet mogelijk om hem meer te buigen.. Die bakjes zijn misschien wel een idee inderdaad! Bedankt

Die hektar lamp lijkt mij ook niet fijn, ik zie m op de foto staan. Wij hebben de staande hektar lamp met 3 lampjes. Die kan je op de muur schijnen. Dit geeft een mooi, verdeeld licht. Verder mis ik kleur op de muur en een grote plant in de kamer. Klok vind ik inderdaad ook nog een goeie! En misschien mooie grote lantaarns of windlichten naast de tv? Wat er nu staat valt een beetje in het niets. Wat een monsterlijk ding is die open haard trouwens, maar daar kan je waarschijnlijk niet zoveel mee?

♥12-5-1999 Ryvonne Promise †2-4-2013 "If the world would end today..."


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, craiester, gonniee, IASCrawler, inge_romeo, lisanne87, marjannuh, onpaard, Utixo en 89 bezoekers