[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 23:40

Ah precies hetzelfde hier. Wij gaan nu richting Brunssum, maar noord, richting Merkelbeek. Zeiden laatst nog tegen elkaar, dat wij daar heen gaan, nooit gedacht _O- Maar Landgraaf/Kerkrade doet ons ook helemaal niks. Ook niks leuks gezien zelfs haha.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:08

Voor ons is het D-day vandaag, we gaan over :=
Ik vind het erg spannend, vooral vanwege de katten, ik heb één hele bange, maar tot nog toe houden ze zich goed met alle drukte van de afgelopen weken. Hopelijk kunnen ze het vandaag ook aan.

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:57

Het nieuwe huis van de verkoper is pas in Augustus beschikbaar. Het kan eventueel eerder worden. Maar we gaan nu uit van half Augustus. En wil als uiterlijke datum 1 September op papier hebben. En als het eerder beschikbaar is moet ik dat ook op tijd weten ivm opzeggen huur.

Spannend Anna! Ik heb zelf ook 2 katten, ben ook zo benieuwd hoe die het straks gaan doen. Weet niet hoe het bij jou is, maar die van mij gaan sowieso niet naar buiten.

xJurdyWonanx

Berichten: 4050
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:57

Anna79 schreef:
Voor ons is het D-day vandaag, we gaan over :=
Ik vind het erg spannend, vooral vanwege de katten, ik heb één hele bange, maar tot nog toe houden ze zich goed met alle drukte van de afgelopen weken. Hopelijk kunnen ze het vandaag ook aan.


Heel veel succes vandaag! Wellicht die spray van Feliway proberen? Hoor ik wel goede verhalen over.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:11

Ik zit inmiddels met de katten op onze slaapkamer met een feliway in het stopcontact en allerlei kleedjes en mandjes van de katten. Zo hebben ze in ieder geval bekende geuren. Ze zijn redelijk rustig, maar ik zal straks toch verder moeten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:14

Anna79 schreef:
Ik zit inmiddels met de katten op onze slaapkamer met een feliway in het stopcontact en allerlei kleedjes en mandjes van de katten. Zo hebben ze in ieder geval bekende geuren. Ze zijn redelijk rustig, maar ik zal straks toch verder moeten...

Lekker met rust laten, en niet teveel in en uit lopen in hun kamer. Dan komt het vanzelf goed.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:36

Joolien, ze zoeken juist enorm steun bij mij, dat is een enorm verschil met onze verhuizing 5jaar geleden, toen had de bange zich helemaal ondergepiest en verstopt onder het bed. Nu zat ie op een gegeven moment met me te kroelen en te spinnen. Dus ja ik ga er af en toe wel even heen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 13:41

Anna79 schreef:
Joolien, ze zoeken juist enorm steun bij mij, dat is een enorm verschil met onze verhuizing 5jaar geleden, toen had de bange zich helemaal ondergepiest en verstopt onder het bed. Nu zat ie op een gegeven moment met me te kroelen en te spinnen. Dus ja ik ga er af en toe wel even heen...

Ja dat bedoel ik ook niet, maar ik doel meer op dat anderen daar niet teveel in en uit lopen om er spullen neer te zetten ofzo.

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 20:29

Nee precies Joolien, daar was ik ook heel strikt in, tot frustratie van de helpers, hihi, want die moesten wachten tot ik de diertjes geïnstalleerd had. Maar het is heel goed gegaan, zit nu lekker op de bank en de katten liggen naast mij. Ze zijn veel rustiger dan ik had verwacht. Onze dochter van 6 vindt het wel heel pittig, steeds heel druk,boos, huilen, heel sneu, ik hoop dat ze/we een beetje kunnen slapen vannacht...

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:39

Onze bedenktijd is afgelopen rondom het voorlopig koopcontract :D
We hopen nog tussen kerst en oudjaar de sleutel te krijgen maar dat hangt allemaal af van het kadaster.

Ondertussen is vanochtend het appartement van mijn vriend op Funda gekomen. Binnen een half uur tijd is de eerste bezichtiging al gepland :D

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 14:45

Colien schreef:
Onze bedenktijd is afgelopen rondom het voorlopig koopcontract :D
We hopen nog tussen kerst en oudjaar de sleutel te krijgen maar dat hangt allemaal af van het kadaster.

Ondertussen is vanochtend het appartement van mijn vriend op Funda gekomen. Binnen een half uur tijd is de eerste bezichtiging al gepland :D

Wat tof! Ook snel al dat je de sleutel dan krijgt!
Ik hoop dat het met dat appartement even snel gaat als bij mijn broertje. Die was binnen 32 uur dat ie op Funda stond al verkocht. De eerste geïnteresseerde bood meteen de vraagprijs + ruim de tijd voor mijn broertje om iets anders te zoeken.

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 15:52

Woensdag is onze sleutel overdracht. Moet zeggen dat ik echt niet kan wachten :') vandaag ben ik optijd klaar met werken dus dan ga ik vast wat spullen verzamelen die we nodig hebben in het huis om te klussen. Morgen ben ik vrij, dan ga ik vast boodschappen doen om de maagjes gevuld te houden tijdens het klussen en verder vind ik het dat het vast woensdag mag zijn :')

Tiggs

Berichten: 7523
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 19:15

Colien schreef:
Onze bedenktijd is afgelopen rondom het voorlopig koopcontract :D
We hopen nog tussen kerst en oudjaar de sleutel te krijgen maar dat hangt allemaal af van het kadaster.

Ondertussen is vanochtend het appartement van mijn vriend op Funda gekomen. Binnen een half uur tijd is de eerste bezichtiging al gepland :D


Waarom ben je afhankelijk van het Kadaster?

Colien

Berichten: 1293
Geregistreerd: 29-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 00:07

Tiggs schreef:
Colien schreef:
Onze bedenktijd is afgelopen rondom het voorlopig koopcontract :D
We hopen nog tussen kerst en oudjaar de sleutel te krijgen maar dat hangt allemaal af van het kadaster.

Ondertussen is vanochtend het appartement van mijn vriend op Funda gekomen. Binnen een half uur tijd is de eerste bezichtiging al gepland :D


Waarom ben je afhankelijk van het Kadaster?

Omdat het perceel nog geen officieel perceel is. Het is nu nog één perceel samen met de buren en tevens verkopers (oude boerderij geweest die in tweeën gesplitst is)

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 03:16

Hoi, ik meld me ook weer even!
Zie een hoop positieve verhalen, leuk.
Is er hier iemand met ervaring met het kopen van een stuk land om zelf te bouwen als het nog niet te koop staat? Ik vraag het overigens niet voor mezelf, ik ben prima gesetteld in mijn eigen huis maar voor een bekende van me. Deze is op zoek naar een stuk grond om zelf een huis op te kunnen bouwen maar er komt niets beschikbaar. Zou het dan helpen om makelaars in die buurt af te bellen, of de huizen erom heen? Misschien heeft iemand anders nog een goede tip.

Prairy
Berichten: 9066
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 07:34

In Brabant kun je, met heel veel geduld en mazzel, soms agrarische grond omzetten naar woonbestemming en dan een bouwtitel kopen. Ben je zo een paar jaar en 150k verder.

Je mag niet overal zo naar bouwen... En ook niet altijd zo maar een huis erbij bouwen op een perceel.

Google op bouwgrond te koop, marktplaats, makelaars vragen,kan allemaal.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 08:58

Mag ik inbreken?
2 jaar geleden hebben wij onze woning te koop gezet met het idee om een woning met grond te kopen.
ik heb al 20 jaar mijn paarden op een weiland lopen met alles in eigen beheer, maar het is vaal lastig, geen stroom dus aggregaat meeslepen of spullen op accu, geen water dus elke 2 weken met een zware benzinepomp water pompen, is iets kapot moet ik eerst naar huis weer gereedschap halen etc etc. Nu de rente een stuk lager staat dan wat wij nu al 9 jaar betalen zou het haalbaar zijn om te verhuizen

Helaas hebben wij een hoop pech gehad, onze woning was na een jaar verkocht voor net onze hypotheek, al het geld wat wij erin gestoken hebben in de voorgaande jaren zouden wij kwijt zijn en alle huizen die wij toen bezochtigd hadden waren of al verkocht of bleken bouwkundig gigantische afwijkingen te hebben. Er was nog 1 woning, van vrienden die wij zouden kopen als hun iets anders zouden vinden, precies toen wij verkocht hadden bleken hun ook iets gevonden te hebben. *\o/* Bij het definitief bespreken bleek dat de vriend van haar ineens toch ( flink) meer geld wilde dan wat er vooral besproken was en wat ook ons maximaal haalbare bedrag was en waren zowel de koop als de vriendschap voorbij.
Onze kopers hebben wij afgezegd, ons huis uit de verkoop getrokken en besloten om ons huidige huis verder te gaan verbouwen
Nu is sinds deze maand de verbouwing achter de rug, nieuwe vloer, nieuw toilet, vloerverwarming erin.

3 weken geleden kreeg ik op woensdag ochtend een link doorgestuurd van een kennis dat er die dag een woning op funda was gekomen van een huis vlakbij met 3400m2 grond. Er waren veel geintreseerden en bieden ging per papier, na het bezichtigen moest je een bedrag en voorwaarden invullen en inleveren en na een week hoorde je of je het geworden was of niet. Wat een stomme manier van kopen, met 1 keer heb je net een eerste indruk en aan de woning moest nog erg veel gebeuren. Tevens stond onze woning nog niet eens in de verkoop.
Wij hebben dit keer toch de gok genomen, een bod boven vp gedaan en als enige voorwaarde erin gezet dat er een bouwkundig rapport moest komen.

Na een week werd ik gebeld en bleek dat wij het geworden zijn. Er waren meer bieders die ook net iets meer dan ons geboden hadden alleen wilde 1 er al meteen in en de andere eerst verkoop eigen woning.

Nu zijn wij 3 werder dan het apje met de link van funda en komt overmorgen het huis officieel op funda te koop.
Er is wel al een preview op facebook gedeeld en vandaag is al de eerste bezichtiging.
Spannend!! Vorige keer heeft het een jaar geduurd voor het verkocht werd, net voor die woningverkoop hype begon.
Nu hebben wij verbouwd, huis is volledig instapklaar en ik nu moeten wij wel verkopen. 1 mei is de overdracht en elke maand langer kost ons dubbel geld wat wij hard nodig hebben om te verbouwen

Ik ga zo eens jullie verhalen bijlezen, allemaal succes met de verkoop en aankoop.
ik ga nu ons huis poetsen en opruimen en nagelbijten en duimen dat de eerste kijker ook een koper is

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:06

Spannend! Hier ook aan de poets, zoek vandaag als donderdag een bezichtiging. Hoop echt dat er serieus geïnteresseerden zijn, zou heel mooi zijn

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:17

Wow Lynn_Nikita wat een pech zeg! Maar wel fijn dat je nu iets naar je zin hebt gevonden. Hoop dat je snel kijkers/kopers hebt.

Succes Pinacolada!

Ik heb morgen een afspraak voor m'n hypotheek en daarna het voorlopige koopcontract tekenen! Het is wel echt nog steeds jammer dat ik pas in Augustus de sleutel krijg. Aan de andere kant heb ik dan nog mooi tijd om door te sparen en te bedenken hoe ik alles kwa inrichting wil enzo.

Prairy
Berichten: 9066
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:39

Lynn Nikita, je kunt het natuurlijk zien als pech, maar ook als 'het lot', dat het zo had moeten zijn dat jullie het juiste huis hebben gevonden :)

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:53

Nikita wat wen verhaal!! Ben onwijs benieuwd hoe dit gaat uitpakken en onwijs benieuwd naar jullie nieuwe huis!!

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:12

Prairy schreef:
Lynn Nikita, je kunt het natuurlijk zien als pech, maar ook als 'het lot', dat het zo had moeten zijn dat jullie het juiste huis hebben gevonden :)



Dat is wat ik nu ook maar steeds denk, alle andere huizen waren duurder en moest net zoveel aan gebeuren, de meeste hadden wel meer grond maar dit is voldoende en de ligging maakt het meer dan goed, in het dorp ivm de kinderen ( 1 dorp verder dan waar wij nu wonen) 1.4 km van mijn werk af, bos achterom voor de paarden en ruimte voor een loods voor mijn man

Link van beide woningen kan via pb

Pinacolada succes vanmiddag, ik heb nog 1.5 uur voor de kijkers komen, nog zo de puntjes op de i zetten en dan met honden naar mijn moeder verkassen

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:16

Enkele foto`s van ons huis


ja er zijn 2 zitgedeeltes, 1 game/ speelkamer ( nu mooi opgeruimd) en een normale zithoek. En een keuken en een bijkeuken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 11-12-18 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Prairy
Berichten: 9066
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:21

Tipje voor de bezichtiging als je honden in huis hebt, zet even iets van geurkaarsen oid neer. Je ruikt ze vaak wel toch ook al denk jij van niet.

Lynn_Nikita

Berichten: 25456
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:23

Prairy schreef:
Tipje voor de bezichtiging als je honden in huis hebt, zet even iets van geurkaarsen oid neer. Je ruikt ze vaak wel toch ook al denk jij van niet.


Ik heb al ambi pur dingen ingestoken en alles van stof afgedaan met vloerreinigerspray. Is niks zo vies dan honden en kattengeur in een huis. Bedankt voor de tip