Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 18:55

Ik ga een nieuwe bank kopen voor in de woonkamer en ik ben op zoek naar een 3 zits.

*stof
*grijs, antraciet of bruin. Eventueel mag een donkerrode ook. (heb nu geel en dat is lelijk)
*3 zits
*met afritsbare hoezen
*ruime zitdiepte (mijn huidige heeft maar 49 cm)
*mogelijkheid tot gelijk oude bank meenemen (is een zware slaapbank)
*prijs tot ongeveer €500 maar er is speling.

Ik wil iets comfortabels. Wat lekker ligt en ik dus rechtuit kan liggen zonder dat ik mijn benen hoef te buigen zoals nu. Het zitgedeelte moet dus breder zijn dan ik nu heb, dit is net irritant.
Ik kan een bank kwijt van ongeveer 2 meter lang en dat zou groot genoeg moeten zijn om languit op te liggen.

Ik zie oa zoiets op de site van Wehkamp.


Afbeelding

Donkergrijs en €450.



Iemand anders nog suggesties? En ik ken niemand met een aanhanger in de buurt dus de winkel/bedrijf moet de bank kunnen komen brengen en het liefste ook de oude meenemen...

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:04


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:08

Wij hebben een bank van Ikea en hij is erg fijn. Wel een groot hoekmodel, maar kan in alle maten. Diepe zit, stevig, maar toch zacht. Afneembare hoezen waren hier ook een eis. Kussens zijn memory foam en nu bijna 2 jaar oud, nog goede staat.
Zal de naam moeten opzoeken.

*gekeken* we hebben de Kivik in hoekmodel.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 19:11

Ik zou zeggen, dagje woonboulevard! Even langs de ikea en leenbakker. Dan kan je even proef zitten. Bij de ikea kan je zelfs customizen :+

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:05

Wehkamp is dan zeker een goed optie. Banken staan erom bekend dat ze goed zijn (is deze van Wehkamps Own)?

Verder vind ik meubels van Ikea ook altijd heel goed. Redelijke prijs en goede kwaliteit.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 20:08

Ja dat is idd een Wehkamps Own!

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:09

Het verkoophuis in Slagharen schijnt een goeie te zijn! Is de outlet van Wehkamp

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 20:17

Dat is voor mij niet naast de deur...dus even kijken zit er niet in...hebben ze een site? Ik ga es zoeken...

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:20

Persoonlijk zou ik wel echt gezien en getest kopen. Ongezien en zonder erop te zitten, kan zo tegenvallen.....
Wij zijn in veel winkels geweest en hebben op elke bank gezeten, maar het kijkt erg nauw wat iemand fijn vindt. En dan moesten wij het nog allebei fijn en mooi vinden.

Seats and sofa's bijvoorbeeld zijn we geweest, maar daar zouden we nooit kopen. Er zijn vast mensen heel tevreden over, maar wat een zwendelaars. ( wij waren in Amersfoort )

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:21

Bellatrix schreef:
Dat is voor mij niet naast de deur...dus even kijken zit er niet in...hebben ze een site? Ik ga es zoeken...


Wel een site, maar daar staat maar weinig op, aangezien de voorraad elke week veranderd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-18 20:23

Hmm we hebben een IKEA in de buurt, daar zou ik wel even kunnen gaan kijken en test zitten. :j

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:35

Bij wehkamp kun je je bank ook gewoon omruilen als ie niet bevalt!

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 20:37

Afbeelding

(Website Wehkamp)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:05

Lijkt me totaal niet handig. Wij hebben echt op veel banken gezeten en veel vielen echt tegen, dus hoe vaak moet je dan wel iets terug sturen? Ik vond andere banken echt mooier, maar wilde ook lekker zitten, de kleur naar eigen wens en per se afneembare hoezen ook.

Wij hebben ook bij Leenbakker op elke bank gezeten, maar dat viel echt tegen. En de stof helemaal. Wil je daar een beetje betere stof, wordt het duurder, kan je ook ergens anders kijken. Geen goede ervaring ook met kwaliteit van Leenbakker producten.

Mijn moeder heeft ergens in een luxe winkel een bank helemaal op maat en naar wens laten maken. Duur en allemaal prima qua zit enzo. Maar ik vind onze bank lekkerder zitten.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:38

Ik gok iets boven budget, maar ik heb zelf een bank van Sevn. Kan je zelf samenstellen en hun showroom zit in Barneveld, mocht je meerdere modellen en stoffen willen proberen/voelen. Een vriend van mij heeft de Tessa, ik de Butterfly. Bevalt iig erg goed :)
Ik zou zelf iig niet snel een bank ongevoelt kopen :o

mala26

Berichten: 4992
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 00:49

Muts, ken niemand met een aanhanger. Ik heb auto die mag trekken en een aanhanger is zo geregeld. Dus als ik ergens mee kan helpen geef je maar een gil.

O en echt naar winkels gaan en op veel banken gaan zitten en zo kan je ook de kwaliteit zien. Heb heel wat banken gezien/gezeten dit jaar en geloof me er zit aardig wat rotzooi tussen

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 01:01

Inderdaad wehkamp!

Ik heb nu 4 jaar deze bank
https://www.wehkamp.nl/wehkamp-nl-hocke ... 96&ms=true
Ding is tegen alles bestand, slaapt heerlijk, ligt heerlijk. Er passen makkelijk 2 liggende mensen op en blijft heel goed.
Deze is niet meer te verkrijgen maar iets soortgelijks van de wehkamp zou ik zeker kopen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 07:39

mala26 schreef:
Muts, ken niemand met een aanhanger. Ik heb auto die mag trekken en een aanhanger is zo geregeld. Dus als ik ergens mee kan helpen geef je maar een gil.

O en echt naar winkels gaan en op veel banken gaan zitten en zo kan je ook de kwaliteit zien. Heb heel wat banken gezien/gezeten dit jaar en geloof me er zit aardig wat rotzooi tussen


:+

Thanks dan. :D :D Welke heb jij gekocht?

iirrssjjee

Berichten: 5936
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 09:29

Onze bank komt trouwens uit Sliedrecht, casatrend. Bestaat alleen niet meer. Is nu; de goedkoopste woonwinkel volgens mij.

Ga iig als je gaat shoppen op bv je vrije dag oid. Niet na een lange werkdag, dan ben je moe en dan zit alles lekker.

mala26

Berichten: 4992
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 09:30

Bellatrix schreef:
mala26 schreef:
Muts, ken niemand met een aanhanger. Ik heb auto die mag trekken en een aanhanger is zo geregeld. Dus als ik ergens mee kan helpen geef je maar een gil.

O en echt naar winkels gaan en op veel banken gaan zitten en zo kan je ook de kwaliteit zien. Heb heel wat banken gezien/gezeten dit jaar en geloof me er zit aardig wat rotzooi tussen


:+

Thanks dan. :D :D Welke heb jij gekocht?


Ik heb er 1 van profijt meubel
Maar die zit dik over jou budget heen. Maar heb er koudschuim kussen in laten zetten, beste beslissing ooit.
Afbeelding

Ikea heeft ook een paar fijne banken staan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 11:10

Leuk huisje heb je zeg!!
En ik kan zo'n grote bank ook niet kwijt...

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:05

Ik denk dat je ook realistisch moet zijn. Voor 500 euro kun je geen op maat gemaakte bank vinden lijkt me. En dat geeft ook niks dat is gewoon een keuze.
Ik henb ooit een stoffen Ikea bankje gehad en dat is dik 10 jaar meegegaan. Ikea staat wel bekend om kwaliteit en geeft daarom ook lang garantie.

Wehkamp Own Torino wordt ook goed beoordeeld door kopers.

Veel reviews lezen helpt ook!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 13:15


Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 18:33

Bij Pronto/Profijt mag je bij aankoop van grote spullen een grote bus op B-rijbewijs van hen lenen om het thuis te krijgen. Ze zetten het ook in de bus voor je. Alleen een sterke man die het er thuis weer uit tilt is niet inbegrepen :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Nieuwe bank, wie helpt mee zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 18:39

Dat is ook wel handig, thanks!