Laptop kopen met beperkt budget, maar welke dan?

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LoveBodin

Re: Laptop kopen met beperkt budget, maar welke dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 13:35

Tweakers en even kijken wat de programma's nodig hebben om te runnen aan specs.
En dan besluiten welke processor/videokaart/opslag (SSD/HD)/schermformaat je minimaal wil. Met jouw wensen zou ik bvb niet gaan voor de lenovo yoga van 529e, die heeft i3 (op dit moment is i7 al een paar generaties bezig) als processor en maar 256 GB aan SSD. Dat is niet bijster veel, bij mij zit ie altijd vrij vol, wel werkt de SSD sneller dan een HD als harde schijf.
Daar komt dan een lijstje uit.

Types laptop als de Yoga zijn vaak wat duurder dan vergelijkbare (qua specs) modellen vanwege het touchscreen en andere "mooie dingetjes", die de pc niet perse sneller maken. Het oog wil ook wat en daar moet je voor betalen. Een lelijkere laptop heeft vaak betere specs.

Qua merken: iedereen heeft wel wat te zeiken over ELK merk. Op de uni's hebben we allemaal bakbeesten van laptops, en alsnog klaagt iedereen :+.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

LoveBodin

Re: Laptop kopen met beperkt budget, maar welke dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 17:04

Ik zou, als ik jouw was, TS, even kijken op bol.com en dan filteren op i5 en SSD. Dat is voor jou waarschijnlijk het belangrijkste, werkgeheugen zal iets minder uitmaken. Al raadt photoshop bvb wel iets aan wat hoger is dan 2GB (standaard bij goedkopere laptops). Maar dan ga je waarschijnlijk uit jouw budget.

Dus kijk even op bol/coolblue/tweakers (die geven weer waar zo'n ding het goedkoopste is) en ga filteren.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie