Laptop kopen met beperkt budget, maar welke dan?

Moderators: Hanmar, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Mjetterd

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

snuffie123

Laptop kopen met beperkt budget, maar welke dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-18 14:09

Ik dacht bokt wil mij hier vast bij helpen :D

Ik wil al heel lang een goede laptop kopen, maar wil er het liefst niet al te veel aan uitgeven :o . Ik gebruik nu altijd de laptop van mijn ouders, maar dat wordt toch steeds onhandiger. En daarnaast zijn die laptops ook aardig aan hun einde...

Nu dacht ik door black friday misschien een leuke laptop te kunnen kopen, maar ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer. Ik heb echt geen verstand van computers. Ik weet wel dat ze bij mij na 2/3 jaar altijd opeens traag lijken te worden. Dat wil ik nu voorkomen door een goede laptop aan te schaffen.

Ik wil hem vooral gebruiken voor studie. Er moeten dus wel een stuk of 20 tabbladen tegelijkertijd open kunnen staan zonder dat hij traag wordt. Ook maak ik gebruik van sketchup en adobe photoshop, illustrator en indesign. En ik wil hem niet te groot/zwaar zodat hij makkelijk meegenomen kan worden.

Budget is eigenlijk 500/550 euro, maar voor eentje die echt veel beter is betaal ik liever dan wat meer. Want goedkoop is dan duurkoop denk ik?

Zelf kwam ik uit op het merk Lenovo. Dat schijnt een goed merk te zijn? En dan vind ik vooral die Yoga heel interessant door het touchscreen en dat je hem 360 graden kan draaien.

Heeft iemand tips voor een goede laptop?

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-18 15:28

bedankt! Ik had wel al op tweakers gekeken, maar ook daar staan weer zulke uiteenlopende verhalen, enz. Ik vind het erg lastig. Ben echt een digibeet wat dat betreft.

Lovebodin: Dat is bij mij nou eigenlijk net het probleem een beetje. Ik heb al geen idee wat specs zijn en hoe ik moet vinden wat het nodig heeft om te runnen? Ik had al wel begrepen dat de processor en het aantal GB het belangrijkste is? En dan stond er dat intel core het beste is en dan in ieder geval i3, maar liever i5. Alleen laptops met i5 gaan volgensmij gelijk al richting de 700 a 800 euro.

Ik doe het tot nu toe op een simpele acer laptop. Die laptop heeft een intel core Celeron (van wat ik begreep bijna de simpelste die er is, dus i3 zou al een verbetering zijn?) met 4 GB.

En inderdaad de prijs gaat omhoog door het touchscreen en die 2 in 1 functie. Het lijkt me alleen zo ontzettend fijn. Maar daarin ben ik dus inderdaad nog wel het een en ander aan het afwegen. Ik zit daar ook echt over in dubio.

Verder wil ik de laptop vooral dun en licht hebben, maar hoeft hij niet heel mooi te zijn.

MiniMelona: Ik ga even kijken naar Hardware4sale.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-18 16:32

MiniMeLona schreef:
Hardware4sale! Daar koop ik eigenlijk alleen mijn laptops nog maar. En ik ben een nitwit wat de techniek betreft en wordt daar elke keer weer keurig geholpen en alles wordt uitgelegd zodat ik het zelfs begrijp. Mijn volgende ga ik daar zeker weer halen.

Ik heb eens gekeken op hun site, maar het zijn bijna alleen maar tweedehands en ik wil echt een nieuwe.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie