zoek een draadloze hoofdtelefoon mp3 en radio

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

zoek een draadloze hoofdtelefoon mp3 en radio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-18 09:28

Mijn man wil heel graag een draadloze hoofdtelefoon / koptelefoon Hoe je het maarisico wilt noemen met een mp3 en radio. Nu ben ik aan het zoeken en er zijn er genoeg maar ik heb er echt geen verstand van. Wie kan mij helpen wat is een goeie en niet te dure?

Telpeva

Berichten: 14713
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:47

Mijn tip is om naar een mediamarkt te gaan, vaak hebben ze daar veel modellen op een rijtje als showmodel klaarstaan :) als je dan zelf je mp3speler (of je telefoon, of welk apparaat ook waar je je muziek op hebt staan) meeneemt, dan kan je die ter plekke in de winkel aansluiten op elke willekeurige hoofdtelefoon, dan kan je luisteren hoe jouw favoriete muziek klinkt uit dat model koptelefoon. Dan voel je ook meteen of die comfortabel zit en dergelijke. Zo heb ik mijn laatste 2 koptelefoons uitgezocht en dat beviel mij best goed!

Heb je een prijsklasse of merk in gedachte? Ik heb er niet super veel verstand van hoor, maar ik heb zelf eentje van House of Marley (mooi geluid +leuk design), die is dan helaas wel met draad maar die is al ouder en misschien heeft dat merk tegewoordig ook wel draadloos.
Sinds een paar weken heb ik ook een nieuwe koptelefoon, een noise cancelling model van JBL (bluetooth, draadloos). Ik weet niet waar je man hem precies voor nodig heeft of wat de prijsklasse is die jullie in het hoofd hebben, maar deze filtert actief achtergrondgeluiden weg, waardoor je je beter kan ontspannen en/of concentreren. Deze modellen daar zit wel een hoger prijskaartje aan, deze was meen ik iets van 150 euro. Ik ben echt heel blij met de mijne

Geen enkele koptelefoon die ik heb heeft een ingebouwde radio, radio luisteren zou denk ik wel kunnen maar dat zul je dan denk ik via je aangesloten apparaatje (mp3speler, computer, laptop, telefoon, tablet) moeten regelen.

Nog een laatste ding: als je voor draadloos/bluetooth gaat kijken, kijk dan voor de zekerheid even na of je apparaat compatibel is. Mijn nieuwe koptelefoon werkt bijvoorbeeld op bluetooth 4, maar mijn oudere samsung tablet uit 2014 die heeft bluetooth 3, deze kan ik dus niet met elkaar verbinden. Met een draad wel, maar draadloos werkt dan niet.